Termostat

Termostat

Příspěvekod petrsa » pát bře 04, 2005 19:11,0

Jelikož můj už třetí termostat za dva a půl roku také odešel do věčných lovišť, tak jsem vyrazil zakoupit nový. Vybral jsem značku Quinton Hazell a typ QTH316K (jako kdysi Mikki). V prodejně jsem to ještě jednou zkonzultoval s tištěným katalogem a ejhle - tento typ za 239,-Kč je určen pro motory TD a má stanovenou teplotu otevření 88st.C. Pro 1.6 a 1.8 je určem typ QTH518??? za více než 550,-Kč, který je rozměrově úplně stejný, ale dle katalogu otevírá v 92st.C (na těle termostatu je ale vyražena teplota 93st.C-podle mne výrobní odchylka). Když jsem ale procházel tištěný katalog dále, tak pro jediného Focuse 1.8 ENY (snad je to označení motoru dobře :oops: ) jsou tyto termostaty napsány jako alternativní, jinak je vždy pro každý typ motoru (od Escorta až po Focuse) zapsán jen jeden typ termostatu bez náhrady - buď 316 nebo 518. Toto je pouze v tištěném katalogu QH. Na webovém katalogu QH je pro mondea MkI a II s motory 1.6,1.8,2.0 a TD uveden zase typ QTH316 nebo 313 http://www2.qha.com/catalogue/Catalogue ... =&session= .
Naposledy upravil petrsa dne čtv bře 10, 2005 18:27,0, celkově upraveno 1
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Jenicek » sob bře 05, 2005 18:23,0

Petrsa: já jsem za posledích dva a půl roku také měnil dvakrát termostat. Originální Motorcraft, který mám stále schovaný, má vyraženou teplotu 88st - dle mého měření se ochotně otevře, ale bohužel se mu moc nechce zavírat.
Ten neoriginální termostat, co mám v autě už druhý (oba dva vydržely přesně rok), je QTH316K - má také vyraženo 88st. Sice stál jen cca 160Kč (s těsněním 208), ale to těšnění nepasuje - pokud se nasadí, termostat se nevejde do auta, musel jsem použít to původní. A navíc jsem v krabičce dostal ještě jedno papírové (mezi nějakou přírubu se dvěma dírami) - vypadá jako pro TD.
Možná ten první QTH nebyl vadný, možná je to jen tím těsněním - když jsem ho měřil v hrnci, zavíral a otevíral se správně, ale v autě nefungoval. Ten druhý teď po roce dělá totéž. Koupím raději originální Motorcraft.
CMC 117
Mondeo MK1 1.6i 16V L1F, 1996, combi, LPG seq. Magic 2
Uživatelský avatar
Jenicek
****
****
 
Příspěvky: 274
Registrován: pát lis 14, 2003 20:34,0
Bydliště: Praha 5

termostat

Příspěvekod Premysl Hruby » pon bře 07, 2005 9:32,0

Tak uz tam mam novy termostat. Puvodni Motorcraft mel otevirat pri 88 st. dle mych mereni oteviral cca uz pri 85 st., ale zpatky zaviral pri cca 75st. coz byl evidentni problem. Po instalaci noveho se rucicka pomerne brzy (cca 2-3 km) vyhoupne temer do svisle polohy a drzi at topim jak topim.
Diky Otovi za navod na TechWebu. Jen bych doplnil, ze muj problem byl druhy nejcastesi typ zavady termostatu a bohuzel Otovym testem nezjistitelny.
Prema CMC 410
Ford Galaxy, 2.2 TDCi, *29.10.2008, Ghia
Ford Mondeo Hatchback 1,8i 16V Ghia, *25.3. 1998 - † 19.5.2017
Uživatelský avatar
Premysl Hruby
****
****
 
Příspěvky: 464
Registrován: úte úno 10, 2004 22:10,0
Bydliště: VS (pred tim SY)

Příspěvekod Ota » pon bře 07, 2005 9:42,0

Prema: Diky za diky. Vzdycky potesi, kdyz si jeden z peti ten navod precte. :-)

No jo, osahanim hadic holt nejde diagnostikovat vse :-).
Ota - CMC 014
Mondeo 2.0 16V Trend, 3/2006, combi
Uživatelský avatar
Ota
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1196
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:40,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Jenicek » pon bře 07, 2005 11:11,0

Premysl Hruby: Ten nový termostat je zase Motorcraft? Kolik stál?
CMC 117
Mondeo MK1 1.6i 16V L1F, 1996, combi, LPG seq. Magic 2
Uživatelský avatar
Jenicek
****
****
 
Příspěvky: 274
Registrován: pát lis 14, 2003 20:34,0
Bydliště: Praha 5

termostat

Příspěvekod Premysl Hruby » pon bře 07, 2005 11:23,0

No nakonec jsem do Motorcraftu nesel. Precejenom ta cena me dost lezela v hlave, zvlast kdyz si pomyslim, ze za rok ci dva to budu delat znovu. Tak jsem zapatral dal a sehnal jsem od termostat vyrabeny fy WAHLER (Nemci) typ mam pocit to byl 4270.88D. Otviral pri 88 st. a rozmerove vcetne tesneni sednul jak ulity. V katalogu byl pro Mondeo 1,8i 96-00. Fy Wahler pry dodava i orig. dily pro automobilky. Tak nevim. Cenove to bylo 444 Kc vc DPH (termostat + tesneni). Porad lepsi nez cca 650 Kc za origos.
Nabizeli mi ho i v Auto Kelly, ale cenove to bylo nekde kolem 500 Kc s DPH
No posouzeni uz necham na ostatnich.
Naposledy upravil Premysl Hruby dne pát bře 11, 2005 11:04,0, celkově upraveno 1
Prema CMC 410
Ford Galaxy, 2.2 TDCi, *29.10.2008, Ghia
Ford Mondeo Hatchback 1,8i 16V Ghia, *25.3. 1998 - † 19.5.2017
Uživatelský avatar
Premysl Hruby
****
****
 
Příspěvky: 464
Registrován: úte úno 10, 2004 22:10,0
Bydliště: VS (pred tim SY)

Příspěvekod Barbucha » pon bře 07, 2005 12:09,0

samozřejme, že je to otázka názoru, ale úspora 200 korun mi nepřijde tak zázračná, abych přemýšlel o neoriginálním dílu.
shodou okolností mám teď auto také na výměně termostatu a v autoriz. servisu mi řekli cenu za výměnu s použitím orig. termostatu 800 z čehož termostat by měl být 500 a práce 300. zítra kdyžtak dodám přesné cifry.
CMC 269
Aktuální:
Galaxy 2,0 16V 107kW, 2008, Ghia
Mondeo 1,8 16V, 92kW, 2001, combi
Předchozí: Mondeo 1,8 16V Ghia, 6/1996, combi
Uživatelský avatar
Barbucha
***
***
 
Příspěvky: 136
Registrován: pon kvě 10, 2004 16:06,0
Bydliště: Jesenice

Příspěvekod Mikki » pon bře 07, 2005 12:20,0

Já to řešil neoriginálním QH termostatem za 220 Kč. Je tam v tuto chvíli 1.5 roku a chová se mravně. Já tedy nevidím důvod investovat do 3x dražšího originálu, nevěřím v jeho 3x delší trvanlivost, vzhledem k tomu, že originál jsem musel vyměnit ve 3.5 letech stáří vozu, tak už teď je na tom QH se započtením ceny lépe.
CMC 001, CFC 002
Mondeo 2.2 TDCi 147 kW lift 2012 Titanium+
Focus 1.6i 74 kW hatch 2011 Trend+
Ford dříve:
Focus 1.6i 99, Cougar 2.0i 99, Mondeo 1.8i 99, Escort 1.4i 92
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Příspěvekod Barbucha » pon bře 07, 2005 12:32,0

3,5 roku = 3,5 krát déle, než výše uváděná životnost 1 rok :wink: samozřejmě nevím, kolik to vydrží, ale pokud 3 roky, tak se mi to vyplatí minimálně v tom, že do toho už nebudu muset nikdy šáhnout 8-), jak jsem psal - věc názoru
CMC 269
Aktuální:
Galaxy 2,0 16V 107kW, 2008, Ghia
Mondeo 1,8 16V, 92kW, 2001, combi
Předchozí: Mondeo 1,8 16V Ghia, 6/1996, combi
Uživatelský avatar
Barbucha
***
***
 
Příspěvky: 136
Registrován: pon kvě 10, 2004 16:06,0
Bydliště: Jesenice

Příspěvekod Mikki » pon bře 07, 2005 12:38,0

Já ale uvádím životnost 1.5 roku, takže jen drobná matematická korekce 3x1.5=4.5 roku :lol: A to ten termostat ještě nekončí, takže finančně už rok "přesluhuje".
CMC 001, CFC 002
Mondeo 2.2 TDCi 147 kW lift 2012 Titanium+
Focus 1.6i 74 kW hatch 2011 Trend+
Ford dříve:
Focus 1.6i 99, Cougar 2.0i 99, Mondeo 1.8i 99, Escort 1.4i 92
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

BTW

Příspěvekod Premysl Hruby » pon bře 07, 2005 12:43,0

Jen tak BTW nachazime se v sekci Elektroinstalace -> ukazatel teploty chl. kapaliny. 8-)
Nestalo by po probehle diskuzi o termostatech na toto tema zalozit specialni vlakno?
Prema CMC 410
Ford Galaxy, 2.2 TDCi, *29.10.2008, Ghia
Ford Mondeo Hatchback 1,8i 16V Ghia, *25.3. 1998 - † 19.5.2017
Uživatelský avatar
Premysl Hruby
****
****
 
Příspěvky: 464
Registrován: úte úno 10, 2004 22:10,0
Bydliště: VS (pred tim SY)

Příspěvekod Jenicek » pon bře 07, 2005 12:43,0

Mikky: Asi jsi měl štěstí na kus toho QH. Já mám už druhý vadný. Na některý sraz přinesu originál Motorcraft i ty dva vadné QH a uvidíte rozdíl v konstrukci. Motorcraft je preciznější.
Právě jsem objednal ten Motorcraft - jedná se o díl 1001993 (za 455 s DPH) a těsnící kroužek 1092262 (53 s DPH) a věřím, že se mi tato investice vrátí v čase stráveném při každoročním zimním rozebírání chladicí soustavy na studeném a mokrém parkovišti před barákem :).
CMC 117
Mondeo MK1 1.6i 16V L1F, 1996, combi, LPG seq. Magic 2
Uživatelský avatar
Jenicek
****
****
 
Příspěvky: 274
Registrován: pát lis 14, 2003 20:34,0
Bydliště: Praha 5

Příspěvekod zaki » úte bře 08, 2005 1:16,0

Ahojki
Nevíte někdo,jak má správně ukazovat ukazatel chladící kapaliny?
Mě se drží v provozu ručička na O-čku a na R-ku mě začnou jet větráky na chladiči,je to tak dobře?Dík.
Uživatelský avatar
zaki
***
***
 
Příspěvky: 180
Registrován: pon led 10, 2005 4:10,0
Bydliště: UHERSKÝ BROD

Příspěvekod cenda » úte bře 08, 2005 7:23,0

2zaki:
Ukazuje mi to přesně taky tak. Normální provoz - ručička na O.
2all:
Kdyby ještě někdo ověřil to s těmi odpory (jak jsem prosil o několik příspěvků výše) tak by bylo zcela jasno i v tom, jestli je to správně.
(p.s.: minulý týden jsem měnil termostat, protože se mi ručička loudala někde na začátku stupnice).
CMC 584
Ford Mondeo 1.6i Turnier, něco jako CLX, 3/97 MkII
cenda
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: sob zář 25, 2004 21:05,0
Bydliště: Havířov

Příspěvekod Forrest » čtv bře 10, 2005 12:10,0

dovolím si malou úvahu: V říjnu jsem měnil termostat (koupil jsem nějaký neoriginál, tuším že na krabičce bylo QT či QH - vyraženo měl 88°C), protože ručička ukazatele teploty se sotva vyšplhala na N... Po výměně byla na O. (vždy se ale chovala mravně, tzn. že nikdy nelítala = čidlo OK) Ale v nynějších mrazech zase to samé - sotva na N. Nechal jsem tedy "opravit závadu" v Auto In s podezřením na netěsnost systému. A co myslíte? Vyměnili termostat za Motorcraft 1001993. Ručička je mezi O a R a nehodlá tato písmenka opouštět ať topím či netopím, jedu městem či mimo město. Má úvaha je následující: 1. vyhozené peníze za neoriginální díl cca. 250 Kč + 2hodiny docela nepříjemného vlastního montování. Teď to mám za cca. 850,- , ale se zárukou :-). Každý ať zváží co je pro něho lepší. V případě termostatu už nehodlám dělat šaška v mrazu na parkovišti (stálo mě to o 250 kč a práci více). Ps: sleva byla 10% a práce za 297,-/hod, díky Oto. Jo a za ty tři kila bych to venku už taky nedělal.
CMC 291
MKIII 2.5 Duratec VE 04 ; MKIII 2.5 Duratec VE 01 ; MKII 2.0 Zetec 97 ; MKI 1.8 Zetec 96
Uživatelský avatar
Forrest
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 475
Registrován: úte čer 22, 2004 13:49,0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod Barbucha » čtv bře 10, 2005 12:24,0

Souhlasím s úvahou, mě se po výměně termostatu za originál drží ručka přesně uprostřed. Ale s tou slevou to je nějaké divné, já platil 800 i s výměnou při ceně práce 490,- /h bez DPH :? Asi tam byla naúčtovaná ještě diagnostika závady?
CMC 269
Aktuální:
Galaxy 2,0 16V 107kW, 2008, Ghia
Mondeo 1,8 16V, 92kW, 2001, combi
Předchozí: Mondeo 1,8 16V Ghia, 6/1996, combi
Uživatelský avatar
Barbucha
***
***
 
Příspěvky: 136
Registrován: pon kvě 10, 2004 16:06,0
Bydliště: Jesenice

Příspěvekod Forrest » čtv bře 10, 2005 12:29,0

...naúčtovali 1h za 297Kč, ale já jsem spokojenej (i když by to jistě šlo vyměnit za kratší dobu) - jeli to ale projet, měli ztížený přístup skrz montáž lpg atd., určitě na tom šlo strávit i víc času :-)
CMC 291
MKIII 2.5 Duratec VE 04 ; MKIII 2.5 Duratec VE 01 ; MKII 2.0 Zetec 97 ; MKI 1.8 Zetec 96
Uživatelský avatar
Forrest
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 475
Registrován: úte čer 22, 2004 13:49,0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod Ota » čtv bře 10, 2005 13:01,0

Jsme sice OT, ale v tom ta sleva na 297Kč tkví. V tu chvíli se neúčtují normohodiny, ale skutečné hodiny. Co jsem slyšel, tak mnoho věcí za udané normohodiny nejde stihnout, ale nic víc se účtovat nesmí.
Ota - CMC 014
Mondeo 2.0 16V Trend, 3/2006, combi
Uživatelský avatar
Ota
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1196
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:40,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Mikki » čtv bře 10, 2005 14:09,0

No nemůžu si nepřisadit. Dal jsem QH před rokem a půl, termostat stál 220 Kč, ručička je jak svíčka ať se děje co chce a vyměnili mi ho u garážistů za 50 Kč (200 Kč/hod a termostat není důvod dělat dýl než 15 min). Takže 270 Kč i s prací...
CMC 001, CFC 002
Mondeo 2.2 TDCi 147 kW lift 2012 Titanium+
Focus 1.6i 74 kW hatch 2011 Trend+
Ford dříve:
Focus 1.6i 99, Cougar 2.0i 99, Mondeo 1.8i 99, Escort 1.4i 92
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Příspěvekod Forrest » čtv bře 10, 2005 14:23,0

:cry: Taky bych chtěl povedenější kousek. :cry: Ale zatím je nás víc, kteří mění termostaty jako na pásu. Takže nic proti, ale stejná výměna je z ného pohledu za 1100,- (250,- + 850,-) :( teď už se zárukou a tu jsem tentokrát kupoval hlavně.
CMC 291
MKIII 2.5 Duratec VE 04 ; MKIII 2.5 Duratec VE 01 ; MKII 2.0 Zetec 97 ; MKI 1.8 Zetec 96
Uživatelský avatar
Forrest
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 475
Registrován: úte čer 22, 2004 13:49,0
Bydliště: Hradec Králové

Další

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník