Katalyzátor

Příspěvekod MIS » úte lis 29, 2011 9:19,0

TO Laci27 : Něco je určitě špatně. Tak vysoká spotřeba je (při normálním provozu) opravdu nesmysl. Teď se mi zmiňoval kamarád, který má také 1.6i, že mu to taky žere 12 litrů. Stalo se mu to po výměně zapalovací cívky a svíček. Bůhví, kde je chyba ...
Když jsi byl na těch emisích, měl jsi auto důkladně prohřáté? Hodně pomáhá taky auto před emisemi pořádně protáhnout - vyhází se voda a další bordel z výfukového potrubí a emise pak vychází lépe.
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

to Mis

Příspěvekod Laci27 » úte lis 29, 2011 9:37,0

ahoj.
Ked som bol na emisnej, auto bolo zahriate, zapla sa aj sahara, co sa snazil aby boli dobre vysledky, teda robil to viackrat. Sviecky som menil asi pol roka dozadu, kupoval som origo Motorcrafty, lebo ine mi robili problemy- auto cukalo. Ono auto ma vysoku spotrebu, ale len v meste. Mimo mesta na dialnici pri cca 130km/h, zhruba 7.5L , ked idem kludne okolo 100km/h, tak v pohode aj pod 7L. Tu vysoku mestku spotrebu pripisujem aj tomu, ze do prace to mam nejakych 5km a stojim asi kazdych 200 metrov(zapcha, semafory ). V papieroch ma mondeo 1.6cm3 spotrebu v meste 10,5L/100km. Menil som tento vikend Lambda sondu, z vrakacu, na skusku. Zda sa mi, ze auto ide nejak kludnejsie. Pred vymenou, ked som nastartoval vonku mondeo a stal som od neho 5 metrov, citil som taky stiplavy smrad neprijemny. auto nedymilo, len ho bolo citit. Teraz po vymene Lambdy, ked si cuchnem k vyfuku sa mi zda, ze to citit podstatne menej. Citit paru a trosku stiplavy smrad. Nemozem momentalne na emisnu, lebo som stale v praci a nemam volno tam odbehnut. ako pisem, pocit mam vsak taky, ze po vymene lambdy to je lepsie. Mohla by byt lambda pricinou vysokych hodnot CO a HC ? na emisnej? alebo sa mam este na nieco zamerat?
dakujem za kazdu radu
Laci
Mondeo II , 1.6 66 kW, 16V, hatchback,
r.v. 1997, Sivo-modrá metalíza
Uživatelský avatar
Laci27
***
***
 
Příspěvky: 117
Registrován: pon srp 27, 2007 15:09,0

Příspěvekod MIS » úte lis 29, 2011 10:06,0

TO Laci27 : Lambda sleduje obsah kyslíku, který zbyde ve výfukových plynech po spalování a na základě toho reguluje bohatost směsi. Ano, lambda rozhodně má obrovský vliv na složení spalované směsi a tedy i na výsledné emise. Určitě to tedy mohla způsobovat! Stejně ti asi nezbyde nic jiného, než na ty emise zajet a uvidíš ...
Tak ať se to povede!
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod Laci27 » úte lis 29, 2011 10:29,0

to Mis
Okay, dakujem za info, dufam, ze to bolo v tom, ked tam pojdem, najskorej okolo vianoc , dam vediet ako som dopadol.
vdaka
Laci
Mondeo II , 1.6 66 kW, 16V, hatchback,
r.v. 1997, Sivo-modrá metalíza
Uživatelský avatar
Laci27
***
***
 
Příspěvky: 117
Registrován: pon srp 27, 2007 15:09,0

Re: Katalyzátor

Příspěvekod Cubique » čtv zář 06, 2012 18:25,0

Zdravím,

na prohlídce u svého LPG doktora bylo zjištěno, že sonda u katalyzátoru zobrazuje nějaké divné hodnoty- velmi kolísá, přičemž právě u katalyzátoru by hodnota měla být více méně stabilní. Servisman mi tvrdil, že katalyzátor někdy dostává víc zabrat, protože spaliny z LPG jsou teplejší než spaliny z benzinu.
Upozorňoval mě na to, že může katalyzátor odejít.
Víte o podobné závadě, chování sondy a možné výměně něco?
Mondeo 08/2007, 2.0, 107 kw, Titanium X LPG Landi Renzo Omegas
historie: Subaru Forester 2007 2.0D boxer diesel___Mitsubishi Carisma, 1,6 16V, 2003, 76kw, LPG Landi Renzo___Opel Astra Caravan 1995, 1,7TD___Zigul 01, LPG
Cubique
*
*
 
Příspěvky: 22
Registrován: sob kvě 14, 2011 4:41,0

Re: Katalyzátor

Příspěvekod DR » pát zář 07, 2012 9:13,0

Cubique: katalyzátor rozhodně jen tak odejít nemůže, bo je k výfuku fest přišroubovaný ;-). A vysokou teplotu výfukových plynů katalyzátor naopak potřebuje ke správné funkci, navíc zase o tolik vyšší ta teplota na LPG není (cca o 100°C proti odpovídajícímu režimu jízdy na benzín). Pracovní teplota katalyzátoru je cca 400-800°C, riziko poškození je až při teplotách (výrazně) nad 1000°C - což v praxi může nastat prakticky pouze vznícením nespáleného paliva přímo v katalyzátoru. Ergo kladívko, pokud je motor a systém řízení LPG OK, tak se není čeho bát - a pokud LPG systém OK není, tak by to sakra ten šmudla měl poznat a opravit, místo těch prázdných keců. Funkčnost katalyzátoru snadno ověříš na kterékoliv emisní kontorole - samozřejmě auto (katalyzátor) musí být zahřáté a musí být "naučené" na benzín = pár desítek km před tím nejezdit na LPG, měří se pochopitelně taky na benzín.

(Lambda) sonda u katalyzátoru zobrazuje "divné hodnoty" právě v důsledu spalování LPG, to se ale dávno ví a ŘJ LPG by měla umět ty správné hodnoty emulovat ovšem musí to "servisman" umět správně nastavit). Jinak není problém lambdu zkontolovat - samzřejmě při provozu na benzín, jde to voltmetrem (a samozřejmě, že už se to tu řešilo viewtopic.php?p=44558&highlight=lambda#44558 ), umí to i OBD diagnostiky - ovšem opět musí "servisman" vědět, co ty naměřené hodnoty znamenají.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Katalyzátor

Příspěvekod HodanL » čtv čer 06, 2013 14:02,0

Je pravda, že se katylyzátor čistí kyselinou močovou? Kamarád ho proplachoval. A je pravda, že mu teď jede auto líp. Katylyzátor byl ucpaný. Opravdu stačí propláchnout nebo se musí dát nový díl?
Ford Mondeo Combi, 1,8 TD, combi, r.v. 1997, Ghia
HodanL
*
*
 
Příspěvky: 39
Registrován: úte dub 22, 2008 19:32,0
Bydliště: Vřeskovice

Re: Katalyzátor

Příspěvekod DR » pát čer 07, 2013 8:34,0

HodanL: Ucpaný katalyzátor se dá buď vyčistit (spíš tlakovým vzduchem, je háklivý na většinu látek, které by se na ten proplach daly použít), nebo jeho vnitřek vytlouct kladivem, nebo vyměnit celý katalyzátor za nový. O proplachování kyselinou močovou bych pochyboval (je to dost špatně rozpustná pevná látka), možná si to spletl s močovinou, což je ovšem úplně jiná látky (chemicky) a používá se u DPF.

Jinak ucpaný katalyzátr je signál buď výrazné "ojetosti" motoru, nebo jeho špatného technického stavu, často obojího současně.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Katalyzátor

Příspěvekod HodanL » pon črc 15, 2013 19:13,0

Tak jsem vymněnil pletenec a katalyzátor propláchnul kyselinou močovou. 10l stálo 290Kč. Katalyzátor jsem zacpal a nalil kyselinu, která uvnitř působila. Nevěřili by jste kolik kolik z něj vypadlo bordelu. Hned po té jsem změřil spotřebu. Po najetí 90km jsem dotankoval 5,1 litru nafty, což znamená spotřebu
5,6 l/100km. Z osmi celkem úspěch. Kdo má problém se spotřebou, jeden z problémů může být tady.
Ford Mondeo Combi, 1,8 TD, combi, r.v. 1997, Ghia
HodanL
*
*
 
Příspěvky: 39
Registrován: úte dub 22, 2008 19:32,0
Bydliště: Vřeskovice

Re: Katalyzátor

Příspěvekod curly boi » ned zář 15, 2013 14:33,0

Ahoj, mám ST220 s vyndaným katem a po každém smazání DCT kódů z diagnostiky a najetím nějakého počtu km, když se jednotka zkalibruje, se mi rozsvítí kontrolka kontroly motoru a když to připojím na diagnostiku, tak mi vypíše dvě chyby: 0420 a 0430 (nízká účinnost katalyzátoru na obou bankách).

http://www.obd-codes.com/p0420
http://www.obd-codes.com/p0430

Jak asi tušíte, méně, než životní prostředí, mi vadí fakt, že mám tu kontrolku kvůli tomu rozsvícenu stále, takže bych si nevšiml, pokud by se tam objevila nová (skutečná) chyba, což po velmi nedávné výměně motoru nepovažuji za příliš bezpečný stav. (Ano, můžu DCT vymazat, ale jednotka se po čase znovu zkalibruje a objeví se to tam zas).

Takže na co se ptám - lze nějak tu zadní lambdu ošálit, aby s tímhle neprudila? Slyšel jsem, že tam je fakt jen od toho, aby kontrolovala emise.
Ford Mondeo ST220, 3.0i V6 @ 166kW, sedan, r.v. 2003
Ford Mondeo MkI, 2.0i @ 100kW, liftback, r.v. 1994, GHIA (prodáno 02/2013)
Uživatelský avatar
curly boi
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: ned pro 14, 2008 13:58,0
Bydliště: Praha

Re: Katalyzátor

Příspěvekod David V » ned zář 15, 2013 21:22,0

Hele, když už jsi do toho auta nasypal tolik lovů, tak ty neorigo katy zas tak drahé nejsou (pokud teda ST 220 nemá nějaký nenahraditelný speciál) a jejich účinnost je srovnatelná, ne-li stejná.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: Katalyzátor

Příspěvekod curly boi » pon zář 16, 2013 9:32,0

(Zas tolik peněz to nebylo, původní majitel mi v rámci reklamace motor zaplatil.)

Kolik má vůbec ST220 katalyzátorů? Slyšel jsem, že má 2 pre-katy hned na začátku výfuku a pak jeden větší dole na potrubí?

Dneska ho chci zvednout na hever a zjistit, který je vykuchaný. Protože je možné, že je vykuchaný jen pre-kat na jedné
straně motoru a ten druhý prostě odešel časem, takže jednotka píše chyby v obou bankách, ale můžou být rozdílné tlaky
na výfuku, což se mi nezdá OK.

Pokud by byl vykuchaný ten velký, tak tam to asi řešit nebudu, ale pokud by to byl ten jeden pre-kat tak bych asi koupil
něco jako tohle: http://www.ebay.co.uk/itm/190698220974 a rovnou oba pre-katy za to vyměnil.

Akorát podle obrázku to má na jedné straně ten "konektor" na přišroubování ale na druhé končí tak nějak "volně trubkou".
Znamená to, že se to na tom konci bude nějak vařit?

EDIT
Tak jen pro info, každá půlka motoru má svůj výfuk včetně katu a dvou lamba sond (celkem tedy 4). Katy jsme zkusili protáhnout drátem na čištění komínů a jsou evidentně oba vykuchané. Potrubí dále pokračuje pod auto, kde přes dva pružné vlnovce jde do slučovací trubky a pak do tlumiče pod autem.

Lambdy před katy jsou určené k míchání směsi, lambdy za katy pouze k měření účinnosti katů. Řešení, jak přechytračit jednotku, aby neházela chyby ohledně neúčinných katů je následující:
Koupí se 2 tzv. LAMBDA SPACERY (též známé jako O2 SPACERY). Je to krátká trubička, buď rovná nebo do Lka, která má tenkou dírku. Z výfuku se vyšroubuje lambda za katem, našroubuje se spacer a do něj se našroubuje ta lambda. Tím se senzor oddálí od výfuku a měří menší hodnoty. Pak je třeba zresetovat chyby. Za 2 spacery jsem zaplatil okolo 300 Kč (polsko, ebay), ale pozor, musel jsem koupit jeden rovný a jeden do Lka, protože u přední půlky motoru je místo jen na Lko, a u zadní naopak brání prostor okolo tomu, aby se Lko našroubovalo, takže musí být rovný.
Od té doby 2000 km, jednotka nic nehlásí, motor jede plynule, spotřeba stejná (stejná jako když tam spacery nebyly - se stavem s katalyzátory nemůžu porovnat, bez nich jsem auto už koupil)
Ford Mondeo ST220, 3.0i V6 @ 166kW, sedan, r.v. 2003
Ford Mondeo MkI, 2.0i @ 100kW, liftback, r.v. 1994, GHIA (prodáno 02/2013)
Uživatelský avatar
curly boi
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: ned pro 14, 2008 13:58,0
Bydliště: Praha

Předchozí

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků