Katalyzátor

Katalyzátor

Příspěvekod Martin 777 » ned dub 25, 2004 15:54,0

Nemáte někdo zkušenosti s katalyzátorem pro benzínové motory ? Jak dlouho je možno jezdit na originál katalyzátor nebo má výdrž motoru ?
CMC 190
Ford Mondeo MK I, 1.8 16V 85 kW, kombi r.v. 1995 - prodáno
Ford Escort 1.6 16 V, 65 kW, 88 PS,hatchback 1997- ještě vlastním ale prodám
FORD MONDEO COMBI, 2.2 TDCi, 155 PS, TREND+, XENON, NAVI
Martin 777
*
*
 
Příspěvky: 26
Registrován: ned úno 22, 2004 22:56,0
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod Hokky » ned dub 25, 2004 20:20,0

Určitě nevydrží tolik co motor, ale na ME Ti dají vědět jak jsi na tom
CMC 096
Mondeo 1,8TD, Trend, 6/99, Turnier, vzd.filtr JR
Škoda 136 pickup 50kW 1993
Uživatelský avatar
Hokky
*****
*****
 
Příspěvky: 811
Registrován: pát zář 05, 2003 7:42,0
Bydliště: Trutnovsko - Batňovice

Re: Katalyzátor pro benzín a diesel

Příspěvekod DR » ned dub 25, 2004 20:36,0

Jezdit s nim muzes, dokud se nerozpadne, nebo neucpe (a nekdy i potom), ale uz tezko s takovym katalyzatorem projdes na emisich. Pokud te zajima, jak dlouho vydrzi kalatyzator spravne fungovat, tak to zalezi na vsem okolo nej - v jakem stavu je motor, jak kvalitni palivo se spaluje, rocni kilometrovy probeh (i nepouzivany katalyzator starne), jestli jezdi prevazne couracky do 10 km (a tudiz se skoro neohreje), nebo naopak dlouhe trasy .... Neda se to rict konkretne. Realna zivotnost je radove statisice km, menit kat pod 200 tisic km by byla dost smula (u benzinoveho mondea).

Ale stejne to nijak neovlivnis, proste jezdi a takove "zasadni" veci neres :-).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Ivoš » pon dub 26, 2004 7:17,0

Já měl před mondíkem Renault 19 1992 najeto cca 140 tis. km a letos v lednu jsem na emisích (ne)prošel, protože naměřené hodnoty byly dle obsluhy přímo neuvěřitelné. No a tak než bych kupoval nový kat tak jsem raději koupil mondeo :lol: na emisích něco připlatil a R19 prodal přes bazar(jinak na R19 nemůžu říct ani půl křivého slova) :wink:
CMC 164
Mondeo 1.6 16V Ambiente, 02/2000, Hatchback
Uživatelský avatar
Ivoš
***
***
 
Příspěvky: 149
Registrován: úte úno 03, 2004 15:27,0
Bydliště: Vyškov

Příspěvekod basic » pon dub 26, 2004 7:22,0

No vzhledem k tomu ze emise i STK se u nas delaji korespondencne musi projit kazdy kdo ma petikilo navic. Tedy pro nasi prirodu bohuzel
CMC 167
Mondeo 1.8i MKII LX/CLX/(Ghia) ,1997 ,Kombi
Mondeo 2.2TDCI MKV Ghia 2006, Kombi N1
Uživatelský avatar
basic
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1290
Registrován: pát úno 06, 2004 22:44,0
Bydliště: Zdice

Příspěvekod Ivoš » pon dub 26, 2004 7:24,0

No pětikilo bych mu za ten cár papíru rozhodně nedal, ale uber jednu nulu a seš na ceně za kterou jsem v pohodě prošel. :wink:
CMC 164
Mondeo 1.6 16V Ambiente, 02/2000, Hatchback
Uživatelský avatar
Ivoš
***
***
 
Příspěvky: 149
Registrován: úte úno 03, 2004 15:27,0
Bydliště: Vyškov

Příspěvekod basic » pon dub 26, 2004 7:27,0

no teda ten byl z levneho kraje. Ja sice nikdy platit nemusel se skodovkou sem raci prijel dycky s jinou ;-) jen sem ho poprosil at nekontroluje cislo motoru a kasle, ale co vim tak o lidech kteri to platili tak u EK+STK Platili 500 aby prosli
CMC 167
Mondeo 1.8i MKII LX/CLX/(Ghia) ,1997 ,Kombi
Mondeo 2.2TDCI MKV Ghia 2006, Kombi N1
Uživatelský avatar
basic
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1290
Registrován: pát úno 06, 2004 22:44,0
Bydliště: Zdice

Příspěvekod No Respect » pon dub 26, 2004 13:21,0

To: Ivoš
Tak to bylo pekne malo co jsi musel navic priplatit.Taky bych spise pocital tak tech 500 co psal Basic.Ja jsem nastesti nikdy nemusel davat nic navic.Vzdy vse proslo :wink:
CMC 179
(předchozí auto - Mondeo 1.8 16V GLX, 11/96 MkII, sedan)
VW Passat B5 facelift, 1.9 TDi PD 74kW, 11/01, kombi
Uživatelský avatar
No Respect
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1031
Registrován: čtv zář 18, 2003 15:38,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod DR » pon dub 26, 2004 15:52,0

Jeste k tem emisim. Uz jsem to tady nekde urcite psal, ale emise se musi merit u ZAHRATEHO katalyzatoru, pokud na emisich pul hodiny cekate a pak to neprojde (zvlastr v zime), neni se moc cemu divit. Ve vetsine pripadu staci projet auto par km a emise jsou OK. Solidni technik by vas na to mel upozornit, stejne tak i na to, ze nemusi byt vadny ausgerechnet katalyzator, spatna lambada s emisemi taky pekne zacvici.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod deflepp » pon dub 26, 2004 17:54,0

inverzální lambda sondy nebo katalyzátory jsou k dostání u dobrých prodejců náhradních dílů. Jen je potřeba vědět typ motoru a rok výroby. Nejlépe ssebou vezmi kopii velkého techničáku.
CMC 002 + CFC 020
VW Golf Variant 2.0TDI Highline 11/2014 + VW Polo 1.2TSI Comfortline 10/2008
(dříve Ford Mondeo 1.8 16V Festival, 05/1999, hatchback resp. Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 05/1993, sedan)
Uživatelský avatar
deflepp
*****
*****
 
Příspěvky: 803
Registrován: pon zář 08, 2003 10:24,0
Bydliště: Vysoké Mýto

Příspěvekod futura » úte dub 27, 2004 7:36,0

Muzete mi nekdo rict, v cem se lisi lambdy na jednotlive typy motoru, jestlize opominu pocet dratu, jejich delku a konektor.Treba orig Bosch jeden typ je urcenej u fordu na motory od 1,4 do 2,3, mam konkretni pripad. A hodne casto jsem uz slysel nazor, ze neni z hlediska funkcnosti problem zamena klidne i mezi VW, BMW, Ford, Opel.
futura
**
**
 
Příspěvky: 61
Registrován: pát led 16, 2004 8:39,0
Bydliště: Praha

Vytluceny katalyzator

Příspěvekod Brooch » čtv čer 10, 2004 17:07,0

Jak je to s vykonem a tahem motoru kdyz necham vytlouct katalyzator, to znamena ze tam bude duto :-) Mam ted pujcenou fiestu, ale je to 1.8 16V (tzv. XR2i, rok 1992), tyhle motory se davali podle me i do escortu a mondei. Jezdil sem s tim pred par lety a bylo to uzasny letadlo, ale ted je to nejaky divny, taky to jede, ale nema to ten patricnej zatah. Podle me to bude tim katalyzatorem, lambda sondou a tim ze nedostava dostatecny info a prakticky jede na neco cemu bych rekl nouzovy rezim. Je to tak, nebo jak to teda je ? Diky za odpoved.
CMC 144, Mondeo 2.0 16V GLX, 1998, liftback
Uživatelský avatar
Brooch
***
***
 
Příspěvky: 171
Registrován: stř led 07, 2004 20:00,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Mikki » čtv čer 10, 2004 17:10,0

Když vyhodíš katalyzátor, sníží se odpor výfukového potrubí a získáš tak jednotky kW navíc. Z tohoto hlediska je vyhození katu tedy výhodou vpodstatě bez následků. Druhým důsledkem je to, že neprojdeš emisemi. Lambda sondě to vadit nebude, ta je stejně před katem, takže ECU bude uspokojena.
CMC 001, CFC 002
Mondeo 2.2 TDCi 147 kW lift 2012 Titanium+
Focus 1.6i 74 kW hatch 2011 Trend+
Ford dříve:
Focus 1.6i 99, Cougar 2.0i 99, Mondeo 1.8i 99, Escort 1.4i 92
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Příspěvekod petrsa » čtv čer 10, 2004 17:18,0

Přesně jak říká Mikki, snížíš odpor ve výfukovém potrubí a motor "půjde" lépe. Toto je taky jedna z oblíbených fint prodejců starých aut (vymlátí vnitřek katu,ale tělo pro vizuální kontrolu nechají :evil: ) a pak mladých pseudotunerů - auto jde o něco lépe do otáček a jede lépe :wink: .Někdy ale nepomůže ani vytlučení katu, protože ten se rozpadal už delší dobu a stačil zaneřádit tlumič výfuku, který je za ním :( .
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Odpor vyfuku

Příspěvekod Brooch » čtv čer 10, 2004 17:19,0

Tim snizenim odporu vyfuku si nejsem jisty, podle me tam musi fungovat urcite protitlaky. Kdyz mi rupne vejfuk, akorat to rve a nejede, ztrati se tomu ta sila. Navic ted je tam uzko - siroko - uzko. Ty plyny se tam budou virit a kdo vi jak to pak funguje. Kdybych tam vrznul trubku stejnyho prumeru, zabralo by to podle me a jezdilo by to jako driv. Ne ?
CMC 144, Mondeo 2.0 16V GLX, 1998, liftback
Uživatelský avatar
Brooch
***
***
 
Příspěvky: 171
Registrován: stř led 07, 2004 20:00,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Mikki » čtv čer 10, 2004 17:29,0

No samozřejmě je lepší tam dát jenom trubku, ale tady nejde o sací potrubí, kde je laminární proudění jednoznačnou výhodou pro usnadnění plnění motoru. Výfukové plyny jsou turbulentní už z podstaty toho, jakým způsobem je motor tlačí do potrubí. Když tam necháš plášť katu, tak vytvoříš jakýsi rezonátor, ale jeho číslo jakosti nebude valné, takže rozdíl mezi trubkou a pláštěm vybitého katu nepoznáš. Fyzicky zmizí ten odpor katu a to bude jednoznačné plus.
CMC 001, CFC 002
Mondeo 2.2 TDCi 147 kW lift 2012 Titanium+
Focus 1.6i 74 kW hatch 2011 Trend+
Ford dříve:
Focus 1.6i 99, Cougar 2.0i 99, Mondeo 1.8i 99, Escort 1.4i 92
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Příspěvekod No Respect » čtv čer 10, 2004 20:17,0

To: Brooch
Jo, je to tak.Budou lepsi jizdni vlastnosti - a az pujdes na STK, tak tam ten katr zase das a nebo se to udela tak, aby to proslo.Kamos uz na par autech katr oddelal a rozdil byl :wink:
CMC 179
(předchozí auto - Mondeo 1.8 16V GLX, 11/96 MkII, sedan)
VW Passat B5 facelift, 1.9 TDi PD 74kW, 11/01, kombi
Uživatelský avatar
No Respect
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1031
Registrován: čtv zář 18, 2003 15:38,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod futura » pát čer 11, 2004 7:46,0

Ja jsem mel katak venku u motoru 1,6 i 1,8 16V, byla tam bohuzel jen trubka a ne rezonator, propad vykonu a kroutaku v oblasti nizkych a strednich otacek, ktery se normalne nejvic pouzivaji byl hodne citelny, urcite zlepseni bylo znat kolem 5 a vys. Takze jsem hodne rychle kat vratil zpatky.Pripoustim,ze treba u jinych motoru muze tento zasah prinest jine vysledky, ale u Zetecu se mi to neosvedcilo.
futura
**
**
 
Příspěvky: 61
Registrován: pát led 16, 2004 8:39,0
Bydliště: Praha

Univerzální katalyzátory

Příspěvekod Gab » úte črc 06, 2004 8:28,0

Zdar, nemáte někdo zkušenosti s tzv. univerzálními katalyzátory ? Viděl jsem je někde na netu...byly sice rozlišeny pouze obsahem motoru (1.4 - 1.8, 1.8 - 2.5 atd.), ale jejich cena (cca 2000,-) stojí za povšimnutí. Poroto se ptám, jestli s těmito katíky nemáte někdo zkušenosti... :idea: :?: :?:
CMC 316
Mondeo 1.8 16V 82kW/112HP, 5/1996, GLX
Uživatelský avatar
Gab
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: úte pro 09, 2003 12:04,0
Bydliště: Jirkov

Příspěvekod Brooch » úte črc 06, 2004 14:28,0

Prave sem nechal jeden namontovat do Fiesty 1.8 16V, Prace + Material 4998,- Kc, zatim zadnej problem.
CMC 144, Mondeo 2.0 16V GLX, 1998, liftback
Uživatelský avatar
Brooch
***
***
 
Příspěvky: 171
Registrován: stř led 07, 2004 20:00,0
Bydliště: Praha

Další

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník