Kompresní tlaky

Příspěvekod Mondík66 » stř bře 26, 2008 20:09,0

Takže 21.3.mi bylo zjištěno z duvodu prasklejch svodu ještě 3 podpalené ventily. Takže zase čekam. To je takovej problém v dnešní době sehnat 3 ventily? :evil: Už jsem z toho hotovej. :evil:
Mondeo, 1.8 16v,85kw, combi, r.v. 1996, ghia
Uživatelský avatar
Mondík66
*
*
 
Příspěvky: 20
Registrován: úte dub 03, 2007 22:01,0
Bydliště: Lázně Toušeň,Praha východ

Příspěvekod Pawson » stř bře 26, 2008 21:53,0

Romane a bundo :( po dobré radě Patrika, jsem dneska zahřál motor klasicky jízdou asi 6km, auto jsem nechal stát zadkem dolů a sledoval jsem, zda z výfuku nestříká voda...Můžu říct, že naprosto ani kapka...Takže když by bylo těsnění v háji mohlo by to přeci stříkat ne? Turoval jsem to, dával jsem za výfuk ruku a ani kapka. Nebo se to stačí vysrážet? :(

Je ještě možnost, že to hulí kvůli EGR? Mám ho vadný, diagnostika nelže :D Prý při vadným EGR auto kouří taky bíle, co teď? Mám prvně zkusit opravit EGR?

Víte zda při vadném EGR to opravdu hulí bíle? :wink: Ono je to jedno s druhým asi :(
CMC 925
Mondeo 2.0i 16V RS, 136HP, 01/1994, hatchback, White Power - prodáno

Nyní: Honda Civic 1.5 VTEC LS, 6G, 84Kw/114PS, sedan, 01/05/1996...Krutá to pila:)
Uživatelský avatar
Pawson
**
**
 
Příspěvky: 74
Registrován: stř led 10, 2007 16:31,0
Bydliště: Tr

Příspěvekod RomanT » stř bře 26, 2008 23:29,0

1) mas asi hone vyjmecne auto, protoze vysledkem spalovani benzinu je hoodne moc vody a ruku bys mel mit mokrou za chvili tak jako tak - po jizde muze byt ve vyfuku i litr vody, je to uplne bezne. jinak aby na to mnozstvi vody mela vliv ta unikajici kapalina, tak by musela unikat jako blazen, a ne tak malinko jak si psal. Tece to asi vazne do valcu.

jinak EGR by mel vliv asi jen na bohatost, a to by byl kour maximalne tak cernej, ale ne bilej - bilej az bilomodrej kour indikuje olej ve valcich, zrejme mas prdly tesneni a tece ti tam jak voda, tak olej, ovsem oboje v malem mnozstvi, coz ale na ten bilej dym bohate staci :)
Mondeo Turnier 8/98, 1,8 Zetec-E, Sekvenční LPG
Mondeo Combi, 2/2004, TDCi 96 kW, Durashift
Uživatelský avatar
RomanT
****
****
 
Příspěvky: 269
Registrován: úte zář 18, 2007 9:34,0
Bydliště: Vrchlabí

Příspěvekod Pawson » stř bře 26, 2008 23:49,0

:) ahaaa, takže teď je to už jasný? Že je to opravdu těsnění hlavy? Asi je to v začátku, prasklá hlava to ale nebude že ne? :wink:

No tak mě nezbývá nic jinýho, než to auto rychle prodat, je pravda, že investic jsem do něj nasekal už tolik, že je lepší abych to ještě spravil, ale to je další peníz...Já fakt nevím :roll:

Co myslíš? Jak si četl, na autě jsem toho povyměnoval fakt mraky, co myslíš, mám to ještě dát do cajku nebo si mám koupit Hondu a budu mít svatej pokoj od oprav? Ještě mám v háji EGR, pak bych potřeboval silentbloky do ramen...Pak teprve by měl být chvilku klid, ale mě to už nebaví :roll:
CMC 925
Mondeo 2.0i 16V RS, 136HP, 01/1994, hatchback, White Power - prodáno

Nyní: Honda Civic 1.5 VTEC LS, 6G, 84Kw/114PS, sedan, 01/05/1996...Krutá to pila:)
Uživatelský avatar
Pawson
**
**
 
Příspěvky: 74
Registrován: stř led 10, 2007 16:31,0
Bydliště: Tr

Příspěvekod RomanT » čtv bře 27, 2008 9:12,0

No tak vis co, pokud si koupis tu hondu fungl novou, tak ti mohu na 99% zarucit, ze budes jezdit celkem dlouhou dobu bez problemu, ale to zrejme nebude tvuj pripad-jakykoli bazarovy auto proste bude potrebovat investice (jedine snad favorit a felda, to sou posledni auta, ktera se daji dat do cajku velice lacino). Jinak to tesneni valcu te bude stat kolem litra a zarovnani hlavy 500. Jinak muze bejt v hlave i prasklina, to se ale pozna az po sundani a udelani tlakovy zkousky. Pak asi jeste nejaky drobny tesneni sani atd, nevim nedelal sem to jeste u mondea. jinak originalni silenbloky ramen (4ks) stojej u forda +- 1000. Pokud chces mondeo prodat s tim, ze honda bude spolehlivejsi, tak to bych byl vazne hodne opatrnej, moch by sis taky pekne pohorsit - zapomen na to ze tohle auto koupis od nakyho dedy kterymu stalo jenom v garazi a bude v super stavu
Mondeo Turnier 8/98, 1,8 Zetec-E, Sekvenční LPG
Mondeo Combi, 2/2004, TDCi 96 kW, Durashift
Uživatelský avatar
RomanT
****
****
 
Příspěvky: 269
Registrován: úte zář 18, 2007 9:34,0
Bydliště: Vrchlabí

Příspěvekod Bake » čtv bře 27, 2008 9:45,0

[quote="Pawson"]:)Pánové......Tahle debata směřuje někam úplně jinam, než původně směřovala. To, že nemáš hadičku od EGR k převodníku tlaku + nižší výkon, + neobvyklý kouř z výfuku, může signalizovat jedno...Přicpaný katalyzátor, pravděpodobně vlivem vadné lambdy. Přicpaný katalyzátor brání průchodu výfukových plynů a ty se cpou cestou nejmenšího odporu, tedy přes hadičky vedoucí na motorovou přepážku k převodníku. Hadičky buď vypadnou, nebo dokonce uhoří. Špatná směs potom vytváří hutný světlešedý kouř z výfuku. Pokud by ti utíkala voda do válců, byť v nepatrném množství, poznáš to na svíčkách. Vydělej svíčky, polož je vedle sebe a prohlídni. Pokud jde do některého válce voda, svíčka bude opláchnutá do barvy stříbrného kovu. Ostatní, běžně spalující, budou černé... Tvůj drpbný ůnik připisuju buď vadnému přetlakovému víčku na nádržce, nebo někde drobný únik, nejčastěji z komory termostatu, který nezaznamenáš, protože voda se stačí odpařit. Doporučuju....kontrolní měření emisí, které hodně napoví o složení směsi a diagnostiku zaměřenou hlavně na funkci lambdy.
Ekologie je sice prevít, Bursík s Kaťuškou by mi dali, ale u benzínu se dá celý systém EGR poměrně v pohodě odpojit, zaslepit a vymontovat. Nejedno Mondeo dovezené z venku to tak má urobené..
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Tlaky

Příspěvekod Pawson » čtv bře 27, 2008 16:16,0

BAKE ty seš odborník :) Jak víš, že mám vadnou lambda sondu?:)))Ano diagnostika i emise mi odpověděli, že lambda dává bohatou směs. To znamená, že je chyba v lambdě?

Na tvoji radu rád přistoupím, svíčky zkontroluji a ještě teda mrknu na válce zda nejsou čisté.

Prosím odpvěz mi at už to všechno zkončí :( Ještě jestli víš, jak odstanit EGR uplně pryč, poraď mi prosím a radši to hoď do SZ ať z toho nemáme oplejtačky :)
CMC 925
Mondeo 2.0i 16V RS, 136HP, 01/1994, hatchback, White Power - prodáno

Nyní: Honda Civic 1.5 VTEC LS, 6G, 84Kw/114PS, sedan, 01/05/1996...Krutá to pila:)
Uživatelský avatar
Pawson
**
**
 
Příspěvky: 74
Registrován: stř led 10, 2007 16:31,0
Bydliště: Tr

Příspěvekod RomanT » čtv bře 27, 2008 19:52,0

Bake: no ja nevim, myslim ze bilej kour by nemelbejt nikdy, ani pri chudy a ani pri bohaty smesi - to bude spis cernej ne?
Mondeo Turnier 8/98, 1,8 Zetec-E, Sekvenční LPG
Mondeo Combi, 2/2004, TDCi 96 kW, Durashift
Uživatelský avatar
RomanT
****
****
 
Příspěvky: 269
Registrován: úte zář 18, 2007 9:34,0
Bydliště: Vrchlabí

Re: Tlaky

Příspěvekod Bake » pát bře 28, 2008 14:15,0

[quote="Pawson"]Lambda nemusí být nutně špatná. Ale TŘEBA...máš horší kompresní tlak na jednom válci, do výfuku jde nedokonale spálený benzín a lambda se snaží směs uregulovat a stojí na mezní hodnotě. Nespálený benzín může být taky příčinou šedavého kouře. Změř ještě kompresní tlaky motoru. Ale za studena !!!
Jak kompletně odinstalovat systém EGR talhle z hlavy nevím. Musel bych to zase vidět, ale z výfuku to odchází a do sání to zase přichází. Takže všechno s tím související odmontovat a vstupy a výstupy zaslepit. Jak se ale bude tvářit ŘJ, když nedostane signál o tlaku, to nevím. Ale pokud máš problém buď s tlaky v motoru, nebo ucpanej kat, tak systém EGR nemusí být nutně vadný. Může to být jenom důsledek jiné příčiny....
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Tlaky

Příspěvekod Pawson » pát bře 28, 2008 20:13,0

Bake s tím já právě počítám, že lambda může být opravdu v cajku, ale právě hlásí, že je něco v nepořádku...

Abych upřesnil celou situaci :wink: Včera odpoledne cestou z práce jsem dokonale prohřál motor, venku cca 10C, přijel jsem domů, vylezl a z výfuku jen klasicky pára, po přidání plynu se žene trošku bílého kouře, to by snad mohlo být v mezích. Dnes jsem vyčistil škrtící klapku a že byla zasviněná až to pěkné nebylo. Poté jsem zjistil, že od snímače do EGR ventilu je jedna hadička prasklá na začátku, zastřihl jsem ji, zaslepil jsem EGR znova a teď už plechem a ted?!?!?!

Myslel jsem, že mě auto urve ruce, jelo to tak zběsile, že jsem to skoro otočil na boudu :shock: Má to zátah, že do teď jsem jezdil jako kdyby s 1.6...Nepatrně jsem jednou cejtil pocukání, ale podle mě to bylo v mezích, toto bych už asi hodil na zaprasený KAT či na to, že jde bohatá směs, pokud to má vliv...

Teď jsem skoro spokojený, ovšem o víkendu vytočím svíčky, dám je vedle sebe, zkontroluji, případně vyfotím...Pak si teda posvítím na válce a zkouknu zda je na nich karbon nebo zda jsou čisté opláchnuté...Svíčky mám vytočit za studena?

Po neděli vyndám KAT v práci a navařím tam trubku a zase potestuji...Echo zde hodím nebo ti ho aspoň pošlu do SZ.

TO RomanT: Asi máš pravdu, jako Hondice je skvělá pila a kamarádi jsou pro Hondu, ale zase mi všichni říkají, že v Mondeu mám fakt velké investice nasypaný v motoru, ať si to už nechám, abych nedopadl tak, že bych začal od znovu jak v Mondeu.

Jinak jsem byl dneska ve Fordu a ptal jsem se na těsnění hlavy a na těsnění sběrače ( parohy ) a cena se liší o necelou stovku více jak za repliku a to těsnění parohů je ještě o 150kč levnější jak v replice...
Od teď jezdím jen pro originál díly FORD, celkem mě to pobavilo, každej se toho bojí, ale jak říká DR, origo díly na Forda fakt nejsou drahý...

Všem Vám díky za předešlé rady :) A moc vděčím Patrikovi, kdybych ho neměl, tak to Mondeo je ve srač... Je to nej mechanik na dálku a vážím si ho moc :P
CMC 925
Mondeo 2.0i 16V RS, 136HP, 01/1994, hatchback, White Power - prodáno

Nyní: Honda Civic 1.5 VTEC LS, 6G, 84Kw/114PS, sedan, 01/05/1996...Krutá to pila:)
Uživatelský avatar
Pawson
**
**
 
Příspěvky: 74
Registrován: stř led 10, 2007 16:31,0
Bydliště: Tr

Příspěvekod Mondík66 » stř dub 02, 2008 20:30,0

Takže konečně mám svýho mondíka doma.Jsem z toho unešenej,šlape jako hodinky. Pořad to chodím startovat a poslouchat jak přede.Ještě jsem zvědav na ranní start ale doufam že to bude v pohodě.Všechny moje zavady se odstranily.Holt špatná komprese je špatná komprese :!: Ještě musím po 1000km na výměnu oleje a celkovou kontrolu kvuli zaruce.Cena komplet byla 16000.Včetně výměny rozvodovýho řemene.
Mondeo, 1.8 16v,85kw, combi, r.v. 1996, ghia
Uživatelský avatar
Mondík66
*
*
 
Příspěvky: 20
Registrován: úte dub 03, 2007 22:01,0
Bydliště: Lázně Toušeň,Praha východ

Příspěvekod RomanT » stř dub 09, 2008 10:11,0

Nevíte nekdo, zda jsou záměnné hlavy na Mondeácký motor Zetec 1,8 16V po celou dobu výroby, nebo alespoň pro ročníky 97 a 98? díky
Mondeo Turnier 8/98, 1,8 Zetec-E, Sekvenční LPG
Mondeo Combi, 2/2004, TDCi 96 kW, Durashift
Uživatelský avatar
RomanT
****
****
 
Příspěvky: 269
Registrován: úte zář 18, 2007 9:34,0
Bydliště: Vrchlabí

Kompresne tlaky..

Příspěvekod Martin911 » pát kvě 02, 2008 21:20,0

Dobry,

chcel by som Vas fordakov poziadat o pomoc. Mam problem s kaaarou a neviem si s nim rad,co je horsie aj v servise su bezradni. Nevedel som kam presne moj prispevok zaradit,tak snad mi poradite aj tu.

Pred nejakou dobou sa mi pri jazde mojim mondeom auto cele roztriaslo a rozsvietila kontrolka motora. S autom jazdim setrne, studeny motor nevytacam a celkovo som kludny vodic. Pri pridani sa ozyval z motora hrkotavy zvuk.K autu som zavolal znameho,ktory ako prve pozrel sviecky.Jeden z piestov mi nevedno preco strelil do sviecky.Po odpojeni baterie kontrolka motora zhasla. Celkovo auto zacalo byt hlucne, motor klepal stale, pri pridavani sa uplne rozhrkotal,akoby sa v nom nieco urvalo a poletovalo. (ospravedlnujem sa za moj laicky slovnik) Dal som auto do servisu, kde mi pomerali kompresne tlaky . Na jednom valci bol o jednu atmosferu nizsi,teda ni strasne ako som sa tu docital(tlaky 14 14 13 14). Afto mam uz tyzden v servise u znameho,kde mi ho rozoberaju,nevedia prist na to,co s nim je. Od pondelka ma prist na radu hlava valcov, teda len za samotnu pracu to bude riadna korunova paaalka. Klukovka to nie je. Jeden z valcov presakuje. Som z toho dost zniceny, kedze auto mam asi pol roka. Celkovo som pocul na mondeo s tymto motorom 2.0 (107kw) samu chvalu, no asi vynimka potvrdzuje pravidlo.

Neviete mi niekto poradit, co to moze byt,popripade nech navediem mechanikov. Len dufam,ze nepraskla hlava valcov, lebo potom to je riadne v ....

Dik z pomoc!
Mondeo, 2.0 107kw, hatchback, r.v. 2002, Ghia
Martin911
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon dub 28, 2008 20:40,0
Bydliště: Košice

Příspěvekod Martin911 » pát kvě 02, 2008 21:39,0

Este k predoslemu prispevku.....zabudol som dodat,ze auto ma 120tis. km.
Este ma napadlo, ne sa mi pravidelne stavalo, ze pri brzdeni,napr. na semafore mi vzdy mierne vyskocili otacky z 900 na 1200. V servise mi povedali, ze je vsetko OK, ze tomu nemam venovat pozornost.

Tesim sa na Vase prispevky!
Mondeo, 2.0 107kw, hatchback, r.v. 2002, Ghia
Martin911
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon dub 28, 2008 20:40,0
Bydliště: Košice

Re: Kompresne tlaky..

Příspěvekod DR » pát kvě 02, 2008 21:41,0

Martin911: obávám se, že sis vzpoměl příliš pozdě. Auto máš v servisu a už napůl rozberané, co se ti teď ještě dá poradit?

Já bych na tvém místě, když se rozsvítila kontrolka motoru, zavezl auto k fordovi na diagnostiku (protože garážisté unioverzální diagnostikou prostě forda pořádně nezdiagnsotikují). A pak by se vidělo, co dál. A určitě bych s takovým autem už nejezdil. Co to znamená "jeden z piestov strelil do sviečky"? Sorry, to opravdu potřebuju podrobněji vysvětlit a přeložit do češtiny.

Teď se ti v motoru vrtají lidé, kteří možná tento typ motoru vidí poprvé v životě :-(. Rozebírat motor, k tomu už musí být dobrý důvod.

Možná ti někdo takhl po netu dokáže poradí líp, já bych v prvé řadě dusil servisáky, aby ti vysvětlti, proč ten motor rozebrali a k čemu to bude dobré. No a samozřejmě, kolik tě to bude stát. Hodně štěstí :-/.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Trocha oleje

Příspěvekod Hasan » ned kvě 11, 2008 10:57,0

Bylo tady napsáno,že se má při měření tlaků dát "trochu oleje" nad válec,může mi,prosím,někdo vysvětlit kolik to je? 1ml nebo 1l :-)
P.S. Zničeho nic mám tlaky 12,13,11,4!!!
Mondeo combi 1.8 16V MKI 05/96 už není
Mondeo combi 2.0 16V MK III 01/01
Hasan
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: úte lis 14, 2006 19:16,0
Bydliště: Svitavy

Příspěvekod sedlaq » ned kvě 11, 2008 11:11,0

Hasan Určitě tady nikde nebylo napsáno "nad válec", ale "do válce", "nad píst", "do sání". Proč se tam ten olej leje se dočteš na první stránce tohoto tématu. Když nemáš představu, kolik oleje tam stříknout, aby se pouze zaplavily pístní kroužky, případně ventilová sedla, tak tam radši nic nestříkej, nebo ohneš ojice a budeš mít doměřeno navždy :wink:
Při běžném měření se tam žádný olej nestříká, pouze při následném zjišťování místa netěsnosti.
CMC 187
Ford Fusion 1,4i Ebony, červená Coloredo 2007
Mitsubishi SpaceStar 1,3 zelená 2000
(prodáno Mondeo 2,5 V6 Ghia 1997 sedan)
Uživatelský avatar
sedlaq
*****
*****
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát úno 20, 2004 15:04,0
Bydliště: mezi Blanskem a Vyškovem

Příspěvekod Hasan » ned kvě 11, 2008 11:57,0

Myslel jsem nad píst :oops: ,opravdu by mě to množství zajímalo, ten tlak je dost deprimující
Mondeo combi 1.8 16V MKI 05/96 už není
Mondeo combi 2.0 16V MK III 01/01
Hasan
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: úte lis 14, 2006 19:16,0
Bydliště: Svitavy

Příspěvekod Ebo » ned kvě 11, 2008 12:11,0

hmm.. mám pocit, že tohle bude problém ventilů .. se totiž nikdo neobtěžuje udělat kontrolu vůle ventilů v určeném servisním intervalu a pak takhle ty motory dopadaj.. podpálené ventily a pod. :?
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod Jiří Římánek » ned kvě 11, 2008 18:42,0

Ebo : Ventilové vůle ? Ale pokud se nepletu tak u jeho verze motoru a mnoha dalších Fordích včetně mého jsou ventily nastavovány hydraulickými zdvihátky, tedy tlakem oleje a dodatečně se ventily seřídit jeho vůle nedá. To jde až u pozdějšího motoru, např. V6 motor 2495 od roku výroby 1999.
CMC 788
Ford Mondeo r.v. 1997 2,5i V6, Ghia, sedan stav tachometru 307 600 km - už je prodáno
Nyní mám Citroen C5 Break 2,2 HDi - r.v. 2004
Uživatelský avatar
Jiří Římánek
****
****
 
Příspěvky: 354
Registrován: stř zář 27, 2006 11:08,0
Bydliště: Havířov - město

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník