Plynový pedál

Příspěvekod Ebo » ned srp 24, 2008 21:48,0

to >Profesor ..njn.. já to nečetl asi do konce.. co psal DR :D
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Pomalu klesajici otacky

Příspěvekod pospa » stř říj 29, 2008 0:43,0

Ahoj. Mam podobny problem jako na predchozi strance "krupino". Kdyz prerazuju, na chvilicku mi povyskoci otacky o trochu nahoru asi jako kdybyb pozde poustel plyn. A kdyz vyradim tak se otacky drzi, nebo pomalu klesaji s tim ze se nekde treba na chvilku zarazi ale pozdeji doputujou az na normalnich cca 800. Nemate s tom nekdo zkusenosti? Myslel jsem, ze je to zaseknuty plyn, ale u meho auta uz nemam klasicke tahhlo jako jsem mel na MK II TD. Jeste jedna vec. Zaclo mi to delat ve chvili kdy jsem prvne pridal do nafty VIF super disel aditiv. Ale pocitam, ze to je jen shoda okolnosti. Nebo by to mohlo souviset? Diky za jakekoliv info.

Update 29.10. Tak jsem zkousel jestli se to bude chpvat stejne i kdyz pojedu na Tempomat a ano. Ztratil jsem tim jistotu toho ze je to v senzoru na plynovem pedalu. :-(
CMC 079
MK IV kombi rv.04 2.0 TDCI 96KW 6st.
MK II rv. 97 1.8TD 4dv.
Uživatelský avatar
pospa
***
***
 
Příspěvky: 148
Registrován: stř říj 01, 2003 11:40,0
Bydliště: Praha

Neklesajici otacky

Příspěvekod pospa » pon pro 22, 2008 11:42,0

Tak problem nakonec nalezen. Prave mi volaly ze servisu, ze to souvisi s tim ze mam nacate cerpadlo, ktere do obehu posila kovove supinky a zanasi se tim vstriky. V palivovem filtru mi nasli kovove supinky ktere se tam dostaly z prepadu o vstrikovacu. Podrobnosti zatim nevim. Bylo mi doporuceno to dojezdit az do chvile dokud motor nespadne do nouzoveho rezimu a pak vymenit vse vcetne cerpadla. Samotne vstriky nema pry smysl menit pokud do nich cerpadlo posila "bordel". Oprava cca za 20tis.
CMC 079
MK IV kombi rv.04 2.0 TDCI 96KW 6st.
MK II rv. 97 1.8TD 4dv.
Uživatelský avatar
pospa
***
***
 
Příspěvky: 148
Registrován: stř říj 01, 2003 11:40,0
Bydliště: Praha

Kourici motor po startu

Příspěvekod pospa » pon pro 22, 2008 11:44,0

Mel jsem jeste jeden problem. Po nastartovani mi par vterin hodne kouril motor svetlim a hodne cpicim dymem. Po proturovani nebo cca 10-15 sec to samo prestalo. Hadal jsem ze je to sudenym motorem a ejhle, zjistili mi ze mi nezhavi 2 svicky. Po vymene je vse OK.
CMC 079
MK IV kombi rv.04 2.0 TDCI 96KW 6st.
MK II rv. 97 1.8TD 4dv.
Uživatelský avatar
pospa
***
***
 
Příspěvky: 148
Registrován: stř říj 01, 2003 11:40,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod 1546 » ned črc 05, 2009 13:17,0

to >michal_smsmsm

mam ten samý problém a dospěl jsem ke stejnému závěru, že ty pružiny na škrtící klapce jsou hrozně tvrdý, zkusim je vyměnit za nějaké měkčí.

Pokud s tímto máte někdo nějaký zkušenosti budu rád za rady
Mondeo, 1.8 16v zetec 85kw, hatchback, r.v. 1998, GLX
Uživatelský avatar
1546
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: ned lis 30, 2008 9:27,0

Příspěvekod 1546 » ned črc 05, 2009 14:34,0

Jo ještě jsem přišel na to že mam hodně volné lanko plynu, a nepřišel jsem na to jak ho doštelovat v přiručce od etzolda to je úplně jiný systém než mam já.

Za případné rady budu velice rád :wink:

Foto zde: http://pipjak.rajce.net/lanovod_plynove ... ndeo_MK_II

P.S. napište mi prosím jak vám jde plynový pedál mě jde poměrně hodně ztuha v porovnání třeba s první generací octavie 1.6.
U meho mondea, když bych měl chvílí držet plnej plyn tak mi z toho umírá noha :D
Mondeo, 1.8 16v zetec 85kw, hatchback, r.v. 1998, GLX
Uživatelský avatar
1546
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: ned lis 30, 2008 9:27,0

Příspěvekod klucik.r » ned črc 05, 2009 18:40,0

U mě je to v pohodě,krásně citlivý bez odporu.Roman 8-)
CMC 1059
Mondeo 2, 1.8zetecRKB,16V 85kw, Hatchback, r.v. 1997, Ghia,tmavě zelená metalíza,195000
km. Pneu: Fulda Carat Progreso185/65R14
Mondeo IV, 2,0TDCI, 103kw, Combi, r.v. 2007, Titanium, stříbrná metalíza,
Uživatelský avatar
klucik.r
*****
*****
 
Příspěvky: 671
Registrován: ned kvě 13, 2007 23:42,0
Bydliště: Mimoň

Příspěvekod 1546 » pon črc 06, 2009 11:20,0

Tak tuhost pedálu jsem dnes vyresil, vymontoval jsem vzduchovou škrtící klapku a pročistil a znovu namazal mechanismus otevírání a zavíraní klapky, pružiny byly zoxidované a proto šli ztuha. POZOR nečistit klapku samotnou nejakym odmaštovačem, samotná klapka je ošetřena od výrobce nejakou specialní vrstvou kterou by jste tím znehodnotili !!!

Na to napnutí lanka jsem ale stále nepřišel u klapky nic na štelování není a pod pedálem jsem také nic nenašel :(

To: klucik.r dik že jsi mi napsal jak ti jde ten pedál, aspon jsem vedel že ten tuhej pedál neni normalni :D
Mondeo, 1.8 16v zetec 85kw, hatchback, r.v. 1998, GLX
Uživatelský avatar
1546
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: ned lis 30, 2008 9:27,0

Mrtvý chod plynu

Příspěvekod David V » pát črc 24, 2009 13:20,0

Volný chod plynového lanka mě taky dovede přivést k šílenství. Řešil jsem to snad na každým autě, co jsem měl. Tady na Mondeu jsem žádný štelování nenašel, a tak jsem si z nerezovýho plechu vystřihl a naohýbal doraz, kde jsem umístil stavěcí šroub a vůli eliminoval na minimum. Teď položím nohu na plyn a už jdou otáčky vzhůru.
V6-ka to má ovšem škrticí klapku ovládanou ještě přes jeden otočný pákový mechanismus, který také způsobuje nerovnoměrné otvírání škrticí klapky ze začátku se ze zdvihem otvírá pomaleji a postupně se otevírání se stejnou rychlostí sešlapování plynového pedálu zrychluje. Vložený plech podepírá právě tento mechanismus. Při sešlapování plynu jsem zaznamenal, že se nejdříve vymezí vůle na čepu pomocného mechanismu, následně se vymezí vůle na spřáhlu mechanismu se škrticí klapkou a teprve potom začne klapka otvírat. To mi dělalo až centimetr zdvihu.
Kdyby měl někdo zájem, tak ten přípravek vyfotím. Domnívám se, že by to šlo podobným způsobem vyřešit i u jiných motorizací. Použil jsem k uchycení šrouby, které se nacházely poblíž.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Bowden a primrznutie

Příspěvekod Chopper911 » sob pro 19, 2009 21:00,0

Zdravím, neviem, či sa táto otázka hodí sem, ale má niekto podobný problém? Popis auta v podpise, takže: V zime občas primŕza (tuhne) lanko v bowdene, našťastie nie v otáčkach, ale pri pustení plynu, keď je lanko v pokoji, stáva sa to pri teplotách okolo -5 a menej, hlavne za jazdy, čiže keď ho chcem rozhýbať, otáčky samozrejme poskočia, vyzerá to tak, ako by som nevychodil ani autoškolu, ale to je najmenší problém, horšie je, keby sa to stalo na ľade v zákrute.
Preto otázka: Ako to riešite? Skúsil som už premazanie WD-čkom, jemnou vazelínou vhodnou pri nízkych teplotách, ale pomáha to tak na týždeň. Skúšali ste niekto spraviť nejaké pomocné nahrievanie, alebo prívod teplejšieho vzduchu? Lebo keď sa auto s teplým motorom odstaví, bowden sa ohreje, ale potom pri jazde opäť vychladne. Za rady a pomoc vopred ďakujem.
Mondeo, 2.0 HE Duratec 107kW, liftback, r.v. 02/2001, Ghia
Uživatelský avatar
Chopper911
**
**
 
Příspěvky: 92
Registrován: pon čer 02, 2008 16:59,0
Bydliště: Ladce

Re: Bowden a primrznutie

Příspěvekod DR » sob pro 19, 2009 22:52,0

Chopper911: jestli je opravdu problém v tom bowdenu, no tak ho prostě vyměň a je po problému. Možná by stačilo demontovat, zkontrolovat, jestli není někde poškozený, vysušit a vrátit zpět. S mazáním bych to nepřeháněl, aby tam "nezamrzalo" to mazivo.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod -BoarD- » ned pro 20, 2009 1:34,0

Chopper911: dělá mi to také, ale jen než se auto trochu ohřeje, pak to přestane, většinou jezdím delší trasy, tak to neřeším.
Pokud se tím budeš zabývat napiš nám pro zajímavost pak jak jsi to spravil.
CMC 1581
Mondeo mkIII, 2.0 Duratec-HE, 107kw, 03/2001, hatchback, Ghia, 152 tis. km, vínová metal.
Uživatelský avatar
-BoarD-
**
**
 
Příspěvky: 85
Registrován: sob lis 25, 2006 17:00,0
Bydliště: Lysá nad Labem

Bowden

Příspěvekod Chopper911 » ned pro 20, 2009 11:33,0

Samotný bowden som kontroloval aj miernym ohýbaním, či sa niekde neprejaví zlomenie, ale je v poriadku... Ak sa riešenie podarí, určite napíšem.
To BoarD: U mňa ten problém je aj na dlhšej trase, ten motor proste nedáva do okolia toľko tepla, aby ho rozmrazil, iba keď sa zastaví a nechá sa tak 10 minút auto stáť, vtedy sálavé teplo to trochu rozhýbe... Vďaka Bohu, že sa to nestalo zatiaľ vo vysokých otáčkach, to by bol problém :)

UPDATE 22.12.2009: Vybral som bowden a ako som predtým spomínal, poškodený nie je, podľa DR som ho teda vysušil, a pomocou prípravku na mazanie bowdenov som ho namazal WD 40, dokedy to vydrží, to som zvedavý. S pomocou tohto prípravku nie je nutné demontovať celý bowden, stačí odpojiť od plynového pedála, samotný tlak WD 40 prečistil celý bowden.
Mondeo, 2.0 HE Duratec 107kW, liftback, r.v. 02/2001, Ghia
Uživatelský avatar
Chopper911
**
**
 
Příspěvky: 92
Registrován: pon čer 02, 2008 16:59,0
Bydliště: Ladce

Zamŕzanie plynového pedála

Příspěvekod Chopper911 » pát led 22, 2010 19:55,0

Takže po nejakej dobe a konečne väčšom mraze sú tu aktuality ohľadne mrznutia plynového pedála. V predchádzajúcom update som spomínal premazanie, trochu pomohlo a prečistilo bowden, teraz však nastali väčšie mrazy a problém sa opakoval. Vytiahol som teda auto na ten mráz, odpojil bowden od ovládania klapky a počkal pár hodín. Výsledok: bowden s tým mal veľmi málo spoločné. Pravá príčina: primŕzanie klapky v nasávacom potrubí, pravdepodobne pre nečistoty na samotnej klapke, ešte neviem povedať, ako to vyzerá, nestihol som to rozobrať. Rád by som sa aj spýtal, ak to už niekto rozoberal, čoho by som sa mal vyvarovať, na čo dávať pozor... Nemusíte mi hovoriť presný postup, to si nájdem, len nejaké dobré rady, aby som niečo citlivé nepokazil. Ďakujem za prípadnú pomoc :)

UPDATE: Problém vyriešený. Pre všetkých, ktorí majú tento problém, ako prvé odporúčam prečistiť bowden a potom skontrolovať dorazy klapky. V letných mesiacoch to nie je citeľné, že klapka sa zatvorí trochu viac, ale takto v zime to spôsobuje tento problém. Pridal som na doraze tejto klapky, nespôsobilo to ani zvýšenie voľnobežných otáčok. Kto nechce pridávať na doraze tou skrutkou, stačí malá podložka, v teplejšom počasí pre lepší pocit ju možno vybrať.
Mondeo, 2.0 HE Duratec 107kW, liftback, r.v. 02/2001, Ghia
Uživatelský avatar
Chopper911
**
**
 
Příspěvky: 92
Registrován: pon čer 02, 2008 16:59,0
Bydliště: Ladce

Zamrzani klapky plynu

Příspěvekod hofi » úte led 26, 2010 9:55,0

Zdravim Choppere,

mam stejny auto a stejnej problem. Diky za radu, neco na tom bude.

Pridam dalsi zkusenost: Nejdrive se mi zdalo, ze ten bowden trosku vazne, tak jsem ho prostrikal silikonovym olejem. - vysledek byl asi takovej, ze jsem si sel koupit za 900Kc novej :( . Zacalo to drhnout jako prase, proste des bes, jezdil jsem jak zenska v autoskole.
Kdyz jsem to lano menil, tak jsem rovnou vyndal a vycistil klapku, namaznul osicku. Potom to bylo ok. Pritom jsem zjistil, ze osa klapky ma mirnou vuli a pri uplnem uzavreni se klapka trochu zadira - opre se o stenu telesa klapky. Mozna by pomohlo postelovat ten doraz, ale nejlepsi by asi bylo to vymenit.
Mondeo, 2.0i HE 107kW, Liftback, r.v. 2004, Ghia
hofi
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: ned říj 04, 2009 19:25,0

Příspěvekod Patrik » úte led 26, 2010 11:49,0

Tak takovej problém sem měl u 120ky na klapce druhý komory. Možná to okoukali. :roll: Hold kvalita za rozumnou cenu.
CMC 531
CFC 1255
Mk III kombi 2.0 TDDI 85kw
Mercedes-Benz E290 turbodiesel w210 95kw
Mercedes-Benz S320 CDI w220 145kw
Uživatelský avatar
Patrik
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1216
Registrován: čtv kvě 05, 2005 17:52,0
Bydliště: Praha 8

Příspěvekod c0rtez » ned srp 29, 2010 21:23,0

Zdravím všechny, tak jsem se dnes konečně pustil do čištění klapky.. bohužel při zpětné instalaci se mi zdá, že je jaksi moc povolené plynové lanko.. vím, že se to tady řešilo, ale odpovědi mi moc nepomohli, jelikož nevím kde je plastový kryt u čerpadla:( Moc moc vás prosím, nemohli byste mi někdo poslat foto, kde to najít u V6ky??? Moc díky za jakoukoliv radu,jsem z toho úplně špatný:(
Mondeo, 2.5 L 151kW, sedan, r.v. 2000, ST200
c0rtez
*
*
 
Příspěvky: 16
Registrován: pát črc 30, 2010 22:05,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod qitecko » pát lis 18, 2011 11:36,0

Ahoj, mám problém: Při přidávání plynu je ze začátku jakoby díra, motor na to nereaguje hnedka, ale roztočí se do otáček až po chvíli cca 2-5s. Dělá to jak u teplýho tak i u studenýho motoru, benál či lpg, hlavně při rozjezdu z volnoběhu - klapka v klidu. Pokud jsou otáčky vyšší (cca1500 a dál), nic takového se neděje. Filtr vzduchu novej, klapka čistá, maf taky, svíčky+ kabely taky.
Může to být elektronický snímač polohy klapky, který dává špatné údaje do říd. jednotky? Jako že je v počáteční poloze vypálen? Lze vyměnit pouze ten snímač?
Děkuji za rady.
Mondeo III, 1.8 Duratec-HE 81 kW, 16V, sekvenční LPG, kombi, r.v. 2001, základ
qitecko
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: stř lis 28, 2007 17:47,0
Bydliště: Brno

Re: Plynový pedál

Příspěvekod Maddox » pát črc 20, 2012 10:10,0

Zdravím já mám po GO motoru je to asi měsíc, teď se chystám na přetažení hlavy, ale vyskytl se problém ráno když jedu do práce tak z ničeho nic se mi zasekává plyn stačí do něho jen trošku brnknout a hned vystřelí a chvilku jede na plno a potom spadne když sem zkoušel manuálně hejbat s klapkou tak se zdála být v pohodě... Mondeo MK III 1.8 92KW r.v.01
Maddox
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: pát črc 20, 2012 9:44,0

Re: Plynový pedál

Příspěvekod David V » sob črc 21, 2012 20:34,0

A máš tempomat? Tam totiž nevidím jiný zdroj síly, který by to mohl způsobovat.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron