Plynový pedál

Re: Plynový pedál

Příspěvekod DR » ned črc 22, 2012 10:34,0

Maddox: tak z toho popisu nemám tušení, co ti to vlastně dělá. Jestli jen "spadne" plynový pedál, nebo jestli to má i nějakou odezvu v chování motoru ... Podle tak "podrobného" popisu se nedá seriozně poradit vůbec nic.

Plynový pedál na tvém motoru ovládá škrtící klapku přímo přes táhlo, takže při tom "spadnutí" by se to mělo projevit i prudkým "přidáním plynu" na motoru. Ale jak říkám, ten tvůj popis je tak zmatený, že jsem ho prostě nepochopil a tak je možná všechno úplně jinak.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Plynový pedál

Příspěvekod Premysl Hruby » úte říj 02, 2012 17:06,0

Nevím kam napsat svůj problém, ale mám úplně stejný problém jako Maddox.
Dnes ráno jedu do práce a najednou se mi zaseklo ovládání klapky. Plynový pedál byl tak na půl cesty k podlaze a otáčky na volnoběh kolem 2,5 - 3 tis/ min. Vůbec nic s tím nešlo dělat. Po přidání plynu to bylo ještě horší a a otáčky šly až do červeného pole, bohužel jsem to musel na různých křižovatkách hnát přes brzdy abych vůbec zpomalil. Teď odpoledne ale byla situace ještě horší a když jsem dojížděl domů tak pomalu zapřeny o volant jak jsem musel brzdit abych vůbec zpomalil pod 60 km/hod - kopec nekopec. Jakmile jsem vyšlápl spojku otáčky šly do červeného a bohužel než jsem zareagoval a vypnul motor tak i přes a ručička na otáčkoměru už se nevrátila. S hrůzou jsem otevřel motor zjistit co se stalo a jen jsem trošku brnknul do klapky (byla zaseklá v polootevřené poloze) zase se normálně vrátila do původní polohy a plyn reaguje tak jak má hezky z normálních voln. otáček.
Jen otáčkoměr je přetočený. Resp. při zapnutém zapalování jakoby pokračoval po směru hod. ručiček a zapře se až o vnitřní tvarování palubovky. Když zapalování vypnu vrátí se zase o cca 30° proti směru hod ručiček (ale není ani na poloze 8000 ot a přes celou stupnici to nedá.

Teď řeším co byla příčina a jak to vrátit do původního stavu:
1) v prostoru kolem upnutí lanka klapky není nic o co by drhlo. Myslel jsem si , že to může být zaseklé lanko tempomatu, ale to bylo krásně volné. Oddělal jsem kryt sání a klapka byla pootevřená. Ale jak říkám není tam nikde nic o co by se mohla zaseknout.
2) co ten přetočený otáčkoměr - půjde dát nějak zpět nebo je KO. Napadlo mě vymontovat palubovku a natáčet ji tak aby zase ručička přelezla tam kam má.
3) doufám, že se nestalo ještě něco horšího
Poradíte?
Prema CMC 410
Ford Galaxy, 2.2 TDCi, *29.10.2008, Ghia
Ford Mondeo Hatchback 1,8i 16V Ghia, *25.3. 1998 - † 19.5.2017
Uživatelský avatar
Premysl Hruby
****
****
 
Příspěvky: 464
Registrován: úte úno 10, 2004 22:10,0
Bydliště: VS (pred tim SY)

Re: Plynový pedál

Příspěvekod David V » úte říj 02, 2012 17:32,0

S otáčkoměrem Ti neporadím, snad jedině rozdělat a vrátit manuálně ručičku na 0.
Co se týká plynu, tak jsou 2 věci, které by to mohly způsobovat:
1) zasekává se něco na trase plynový pedál - lanko - klapka
2) zlobí tempomat

Pokud se Ti to znovu objeví, doporučuji sejmout lanko tempomatu a jezdit jen s plynovým lankem, aby se tento vliv vyloučil. Pokud se to objeví znovu, doporučuji promazat všechny otočné mechanismy na zmíněné trase a promazat lanko.
Apropos, zkoušel jsi nohou pedál přizvednout, když vyletěly otáčky? Mám za to, že je lanko ukotvené k pedálu napevno tak, že lze při problému tahem pomoci klapce zavřít a nespoléhat se jen na sílu pružin(y).
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: Plynový pedál

Příspěvekod Premysl Hruby » úte říj 02, 2012 18:58,0

Tak jsem se pravě vrátil od auta. Musím říct, že na to jak to vypadalo hrozně tak skutečný problém až tak hrozný nebyl:
1) otáčkoměr jsem rozdělal a ručičku vrátil do správné polohy a normálně dál ukazuje a ukazuje správně v různém průběhu otáček i se správně vrací.
2) co se týče zaseklého lanka ke klapce tak problém byl v tempomatu, resp. v lanku tempomatu, které bylo v modulu tempomatu natržené a ty odstávají dráty se tam načechraly a bránily vracení lanka zpět. Lanko koupím zítra v cykloobchodě za 10-15 Kč a bude to.
3) jen doufám že to přežijí brzdy, protože dnes dostaly pěkně za uši

Diky i tak za rady.
Prema CMC 410
Ford Galaxy, 2.2 TDCi, *29.10.2008, Ghia
Ford Mondeo Hatchback 1,8i 16V Ghia, *25.3. 1998 - † 19.5.2017
Uživatelský avatar
Premysl Hruby
****
****
 
Příspěvky: 464
Registrován: úte úno 10, 2004 22:10,0
Bydliště: VS (pred tim SY)

Předchozí

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník