Chlazení, chladič, chladicí kapalina

Re: Chlazení, chladič, chladicí kapalina

Příspěvekod alien1001 » pon kvě 21, 2012 21:15,0

Mam mondeo 1.8 TD rok výroby 93-96 a barva chladicí kapaliny k nepoznání nevíte někdo prosím jak zjistím co tam mam dolét či za jakou vyměnit ? Předem děkuji za odpověd.
alien1001
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: pon kvě 21, 2012 21:12,0

Re: Chlazení, chladič, chladicí kapalina

Příspěvekod amoravek » stř črc 04, 2012 15:52,0

alien1001: Ahoj, jestli tam tu kapalinu máš déle, tak bych to neřešil a vyměnil vše za novou, jakou, to ti řekne každý prodejce Ford např. podle malého techničáku. Zdar, Al
nově: Focus II,1.6i, 74Kw, combi, r.v. 12/2008, Style, PCD, stříbrná metalíza
Mondeo MK III, 1.8i ,92kw, combi, r.v. 2/2007, Futura X, šedá metalíza
Scorpio 2.0i, sedan, 1993 (v likvidaci)
Scorpio 2.0i, sedan, 1990 (zlikvidován)
nějaké Škodivky 100 a 120, prodané
amoravek
***
***
 
Příspěvky: 135
Registrován: čtv dub 28, 2011 6:32,0
Bydliště: Praha

Mizi chladici kapalina

Příspěvekod mirekperrka » ned led 20, 2013 22:36,0

Zdravim, zjistil jsem ze mi mizi chladici kapalina. Zmeril jsem to presne a dela to za 12 tydnu presne 0,5 litru chladici kapaliny. Najel jsem za tu dobu 3000km po okreskach a po Brne. Jinak zadne dalsi problemy nepozoruju, topeni topi, z vyfuku se nijak moc nekouri. Chtel bych se zeptat jestli je takovy unik normalni nebo by nemela chladici kapalina mizet vubec. Diky
Mám Mondeo, vyrobeno 8/2007, koupeno jako jete v dubnu 2012, 1.8 TDCi DURATORQ 125PS, 5. dveřové, 6 rychlostní manuální MMT6, 92kW, 1753ccm, BA7, QYBA1E
mirekperrka
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: pát úno 24, 2012 15:20,0
Bydliště: Brno, Černá Pole

Re: Chlazení, chladič, chladicí kapalina

Příspěvekod David V » ned led 20, 2013 23:35,0

Ne, o normální únik nejde. Já jsem dolil 3-4 deci na 40 tisíc, a to bych považoval za normální únik, respektive odpar.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: Mizi chladici kapalina

Příspěvekod mirekperrka » stř led 23, 2013 19:13,0

Tak jsem byl ve Fordu, auto zvedli a prohlidli ale nikde to neteklo, nikde nebylo nic videt na povrchu. Rikali ze je mozne ze to bude EGR ventil ale to by se videlo jedine az to rozdelaji. Mam to dal sledovat a uvidi se casem. Vymena toho EGR by byla kolem 10000-12000kc i s praci.
Mimochodem Ford Rasino v Kurimi kde jsem byl muzu doporucit, maji skvely pristup k zakaznikovi, vsechno vysvetlili a nebyli neprijemni jako jinde. Byl jsem tam uz podruhe a opet spokojenost.
Mám Mondeo, vyrobeno 8/2007, koupeno jako jete v dubnu 2012, 1.8 TDCi DURATORQ 125PS, 5. dveřové, 6 rychlostní manuální MMT6, 92kW, 1753ccm, BA7, QYBA1E
mirekperrka
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: pát úno 24, 2012 15:20,0
Bydliště: Brno, Černá Pole

Re: Chlazení, chladič, chladicí kapalina

Příspěvekod David V » stř led 23, 2013 20:55,0

Teda na nafťáky nejsem kovanej, ale zajímá mne, zda je EGR ventil chlazen chladicí kapalinou, či jakým mechanismem má spojitost s úbytkem chladiva?
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: Chlazení, chladič, chladicí kapalina

Příspěvekod mirekperrka » čtv led 24, 2013 21:30,0

neco je o tom tady: viewtopic.php?t=2038 cituji: "EGR vrací část spalin zpět do sání, ale ty spaliny musíš ochladit, takže je tam veden chladicí okruh a spaliny se ochlazují právě ve zmiňovaném výměníku". No a tim vymenikem zrejme muze unikat chladici kapalina.
Mám Mondeo, vyrobeno 8/2007, koupeno jako jete v dubnu 2012, 1.8 TDCi DURATORQ 125PS, 5. dveřové, 6 rychlostní manuální MMT6, 92kW, 1753ccm, BA7, QYBA1E
mirekperrka
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: pát úno 24, 2012 15:20,0
Bydliště: Brno, Černá Pole

Re:

Příspěvekod mondíkoš » čtv úno 28, 2013 10:28,0

DR píše:TOMSA: první co mě napadne je prosakující vodní čerpadlo, to je ta řemenice šikmo nad řemenici klikovky. Z něj by to mohlo stékat po bloku a kapat tam, kde popisuješ. Možná jen prosakuje nějaká hadice nebo její spoj. Ale to musí někdo prohlédnout na autě, po netu to nikdo nepozná.

Motorem přes olej to neteče, protože to by ti buď tekl i olej, nebo by ti olej přibýval.



Nazdárek,stalo se mi něco podobného na motoru (benzín 1,6),kdy kolem řemenice od čerpadla začala kapat voda,tak jsem jel k mechanikovi a ten řekl,že je potřeba koupit nové čerpadlo.Souhlasil jsem,cena nového čerpadla 1500kč.Jenže u mého motoru je potřeba při výměně čerpadla sundat i rozvodový řemen a tak nakonec mechanik mi udělal i rozvody,protože tvrdil,že zpátky by je už nedával.Tak nakonec se cena celkem vyšplhala na 7500kč.
mondíkoš
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: stř úno 06, 2013 20:15,0

Re:

Příspěvekod TomZ » pon zář 02, 2013 16:45,0

RomanT píše:Pri jizde z delsiho kopce (1km), kdyz brzdim jenom motorem, mi rucicka teploty chladici kapaliny klesne nekam na tu prvni carku (tam ma byt neco kolem 70 stupnu asi ze) - nevite cim to muze byt? Kdyz potom zase pridam, rucicka se zvedne. Zacal jsem to pozorovat ted v tehlech mrazech. Chladici system je uplne cisty, ruzova nemrzka do -40 rok stara, pro jistotu jsem dal novy termostat a je to to same jako pred vymenou. Auto topi krasne, pokud mrzne tak zacina topit uz tak po 1.5 km. Nevite cim to muze byt, ze to leze dolu ta teplota? Diky

Mam presne stejny problem. Mam to resit, nebo to je vlastnost tohoto motoru?
Mondeo Ghia Kombi, TDCi 96 kW,Durashift 5-Tronic, 2004
TomZ
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: pát srp 17, 2012 9:39,0

Re: Re:

Příspěvekod DR » pon zář 02, 2013 18:52,0

TomZ: "podchlazování" TDCi obvykle způsobuje vadný "malý termostat", viz téma "termostat" viewtopic.php?p=96284#p96284
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Vakuova pumpa

Příspěvekod jh » stř led 22, 2014 22:11,0

Ahoj,

muzete mi prosim nekdo vysvetlit funkci vakuove pumpy (http://www.automatejcek.cz/nahradni-dil ... 2454_14_0/) ?

Proc se na to ptam v tematu "Chlazeni,..." - mel jsem problem s teplotou chl. kapaliny, kdy po zahrati motoru na provozni teplotu doslo k narustu teploty az do cerveneho pole (120°C), aby se po chvili (par sekund) rucicka ukazatele vratila doprostred pole (cca 90°) kde nasledne zustala po zbylou dobu jizdy (bez ohledu na delku a profil trasy - klidne i Praha-Viden, dalnice, mimo mesto, mesto, kopce...). Zacalo to postupne (dlouho rucicka zustavala v "normalnim" rozsahu).

Po precteni prispevku zde na foru jsem

a) zacal pouzivat testovaci mod na palubni desce pro zjisteni skutecne hodnoty teploty (ukazatel +- odpovidal hodnote na displeji)
b) se chystal bud na "trivialni" opravu - pridreny/neotevirajici termostat ci nakladnou opravu - tesneni pod hlavu/hlava

V kazdem pripade: byl jsem zrovna ve Zline, kdyz se rucicce nechtelo zpet do normalu, auto jsem tedy odstavil a dalsi den rano jej za bedliveho sledovani teploty odvezl do tamejsiho autorizovaneho servisu (sam si dokazu nanejvys vymenit zarovku :-)). V servisu mi nejdriv vymenili vodni pumpu, coz nepomohlo (zjistili to jeste behem testovaci jizdy). Nasledoval telefonat, ze je to zavzdusnenim systemu a ze za to na 100% muze zminena vakuova pumpa. Protoze jsem to zde na foru nikdy nevidel jako pricinu (konec koncu, to heslo je zde na celem foru zmineno celkem 3x?), nechtelo se mi tomu verit. Kdyz mi ale opakovali, ze jsou si jisti na 100%, navic mi z nejakeho duvodu nechteli vymenit termostat ("...pane, to byste zbytecne vyhazoval penize, pri chybnem termostatu se auto VZDY jen podchlazuje...") a neni to ani hlava ci tesneni ("...to se u techto motoru nestava, nema cenu davat penize za praci pro zjisteni jestli to tak je..."), navic uklidnen tim, ze mam auto v autorizovanem servisu, kde bych mel mit narok na zaruku, souhlasil jsem a zaroven si ulevil, ze to bude se vsim vsudy "jen" za 13.000,- namisto mnohem vyssi castky, pokud by se opravdu jednalo o hlavu.

Auto jsem si prevzal v patek odpoledne, cestou ze servisu se vsechno zdalo OK. Pote jsem jel az v nedeli vecer z5 do Prahy, bohuzel kratce po zahajeni jizdy se situace s rucickou a prehratim opakovala... jel jsem ale stale jeste s testovacim modem na palubce a kdyz jsem se rozhodoval, zda se vratit a nebo pokracovat, teplota zase zacala klesat na cca 85°C... Mel jsem plne auto a navic jsem potreboval byt rano v Praze, pokracoval jsem tedy dale. Cela cesta (naprosta vetsina D1 120-130km/h) probehla v "normalu" s max. teplotou kolem 90°.

Protoze nechci jezdit za takove situace, myslim, ze ani kratkodobe prehrivani motoru nesvedci, auto je opet v servisu (v Praze), kde bohuzel zjistili pritomnost spalin v chladici kapaline (tzn. hlava dolu a pak se uvidi). Pohledem zpet se vsak nemuzu zbavit dojmu, ze se mnou zlinsky servis pekne vyj...l. Kdyz jsem se s nimi bavil ohledne dane situace, tak pry udelali vse spravne, urcite nehodlaji ani uvazovat o nejake reklamaci a nemaji mi co vic k tomu rict. Nasledoval polozeny telefon, takze to hodlam resit primo pres zastoupeni Fordu.

Prave proto bych tedy rad vedel, jestli existuje nejaka moznost, ze by vadna (navic ted o jeji "spatnosti" hodne pochybuju) vakuova pumpa mohla zpusobovat prehrati motoru?

Diky
Mondeo TDCi 2.0 96kW, kombi, r.v. 2004, Ghia

drive:
Mondeo TDCi 2.0 96kW, kombi, r.v. 2002, Ghia
Mondeo 2.5 V6, kombi, r.v. 1998, Ghia
Mondeo 2.5 V6, kombi, r.v. 1994, Ghia
jh
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: pát bře 02, 2007 18:37,0
Bydliště: Praha/Zlín

Re: Vakuova pumpa

Příspěvekod DR » čtv led 23, 2014 10:48,0

jh: vakuová pumpa = vývěva. U TDCI a nafťáků obecně je nutná pro funkci podtlakového posilovače brzd - vývěva u nafťáků "vyrábí" podtlak, který u benzínových motorů vzniká přirozeným způsobem v sání za škrtící klapkou. Ale že by se kvůli vývěvě přehříval motor, to je nesmysl. Zadřená vývěva by svým mechanickým odporem mohla zvýšit zatížení motoru, ale to bys jednak měl zřetelně poznat na poklesu výkonu a jednak i přes to by se měl motor uchladit, zvlášť v zimě.

Přístup sevisu je nějaký "divný", ale jak tady píšu pořád dokola, tyhle jejich experimenty přece nesmíš platit. Dokud závadu neodstraní, nemají nárok na peníze a jestli chtějí měnit díly stylem pokus- omyl, tak prosím, ale za své, ne za tvoje. Vyměnili vodní pumpu s tím, že to byla příčina závady. Zjevně nebyla, takže teď už jen reklamuješ původní opravu a nedáš jim už ani halíř.


Já bych taky začla termostatem, je to nejlevnější a nejpravděpodobnější příčina - a není pravda že tohle termostat dělat nemůže, může být vadný tak že je někde přidřený a občas se neotevře, i když už by měl a pak se motor loogicky přehřívá. To není nic neobvyklého.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Chlazení, chladič, chladicí kapalina

Příspěvekod David V » čtv led 23, 2014 15:35,0

Po pravdě mi tahle vlastnost servisů dost vadí. Sám mám tu zkušenost mi vnutit něco, co nepotřebuji a zprostředkovaných zkušeností také není zrovna málo.
Nafťáky neznám, sice mi bylo divné, jak může s chlazením souviset mechanický pohon vývěvy, ale člověk nikdy neví, jestli tam nebude nějaké chlazení vývěvy, i když toho množství vzduchu není tolik, aby se přehřívala.
Bůhví, jestli se jim vývěva neválela na skladě a nebylo ji potřeba udat, protože původní objednatel se nedostavil.
Já bych to testnul tak, že bych při vysoké teplotě šáhnul na chladič a pokud bude vlažný nebo studený a pak se skokově ohřeje, tak se prostě zasekává termostat, zejména teď, když je jistota, že pumpa je nová.
A vzhledem k tomu, že vyměnili pumpu (odhaduji tak za 5 tisíc) a vývěvu za 13 tisíc, tak bych to pěkně rozmáznul přes vedoucího servisu až po zastoupení, pokud to bude nutné, protože vymámit skoro 20-ku a neopravit to, s tím bych se nesmířil. Za 20 tisíc je kompletní generálka brzd nebo málem podvozku a v případě nafťáku 2-hmota nebo alespoň část vstřikovačů.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: Chlazení, chladič, chladicí kapalina

Příspěvekod jh » ned led 26, 2014 20:11,0

@DR, @David V: Diky za odpovedi. Souhlasim s DR, ze tyhle experimenty platit nemam a uprimne ani nechci. Pristup servisu je opravdu divny, zacalo to pri prvni zmince o reklamaci - namisto ocekavaneho "tak s tim prijedte a podivame se na to" jsem dostal odpoved "my jsme rozhodne udelali vsechno spravne, takze bohuzel...", coz mne trochu zarazilo. Na namitku, ze se stejna zavada stale projevuje, mi bylo sdeleno "no ale vzdyt mate stare auto, tam se muze pokazit cokoliv jineho". Zkusil jsem to i pisemne, odpoved byla v podstate totozna. Kupodivu auto ani nechteli videt. Skoda, ze se tam ted chvili nedostanu osobne, mozna by bylo jednani jine.

Auto je ted v servisu jinde (potrebuju jezdit), vymenili termostat (ano, delal to on), bohuzel se ale take potvrdilo "zavzdusneni" chl. systemu - tedy presneji pritomnost spalin :-( Vim, ze sverenim opravy jinemu servisu jsem si asi hodne zkomplikoval situaci, nicmene doufam, ze pricina zavady, diagnostikovana puvodnim servisem, je celkem nepravdepodobna a take by mohl pomoci soucasny servis, ktery zavadu "videl" na vlastni oci.

@David V: "Oprava" stala celkem 13k, ale i tak to neni malo penez vzhledem k tomu, ze vubec nic nevyresila. Muj problem jiz zastoupeni resi a budou mne informovat o vysledku, tak pak dam vedet
Mondeo TDCi 2.0 96kW, kombi, r.v. 2004, Ghia

drive:
Mondeo TDCi 2.0 96kW, kombi, r.v. 2002, Ghia
Mondeo 2.5 V6, kombi, r.v. 1998, Ghia
Mondeo 2.5 V6, kombi, r.v. 1994, Ghia
jh
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: pát bře 02, 2007 18:37,0
Bydliště: Praha/Zlín

Re: Chlazení, chladič, chladicí kapalina

Příspěvekod attila » ned úno 07, 2016 14:09,0

Zdarec.
Mel bych otázku zda se muže do motora/oleja/ dostat voda přes vodní pumpu když pumpa je zlá a teče?je to nejak spojene?
Ford Mondeo Kombi 1.8-96 kw SCi 2005 Ghia,xenon
attila
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte črc 29, 2014 10:23,0

Re: Chlazení, chladič, chladicí kapalina

Příspěvekod Step46 » ned úno 07, 2016 23:16,0

Přes vodní pumpu se do oleje voda dostat nemůže.
Mondeo, 2.0 TDDI 85 kw, kombi, r.v. 2001, ghia
Uživatelský avatar
Step46
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: pát čer 24, 2011 22:37,0
Bydliště: Praha

Re: Chlazení, chladič, chladicí kapalina

Příspěvekod PoJD001 » stř srp 10, 2016 20:52,0

Zdravim. Jsem stastny majitel V6, jiz asi 8 let, vse slape jako svicky, po vymene IMRC modulu a katalyzatoru par let zpet V6 lita jako das. Ale mam ted dost cerstvy problem. Zaclo to vcera. Najednou jedu v centru, ani nebylo moc horko, ale slysim, ze se roztocil vepredu vetrak na chladici. Kouknu na teplotu chladici kapaliny a ouha, opravdu leze nahoru. Tak jsem po 2min kde to slo, hned zastavil. Kouknu do motoru a voda opravdu vari. Tak jsem 15 min pockal a pak dojel na nejblizsi benzinku, s timze jsem nemohl moc pridavat, aby teplota nestoupala, takze jsem pridal, vyradil na neutral a cekal dokud teplota neklesla a pak zase jel dal. Na benzince se tam vesly skoro 3 litry vody! Az pak se dostala voda na ukazatel max. A ukazatel uz dal drzel klidne svisle. Doufam teda ze ten motor nebyl moc rozpalenej, slysel jsem takovy praskani kovu pritom, doufam ze jen v chladici a ne v bloku motoru :/ Nicmenne, vodu jsem dolil, ale dal unika. Teplota uz se drzi na normale.

Jsem ted bohuzel v Rakousku na dovolene, dneska jel cca 400km, po ceste parkrat vodu dolejval, zase v radu litru! Tema jsem procital, rano se podivam, zda nevidim bily kour od vyfuku, to by hadam znamenalo unik pod hlavou :/ Teplota se dle ukazatele drzi porad svisle, ale jednou pri zastaveni se voda zase varila v nadrzce. Nakonci uz ne, ale bylo zase chladnejc.

Unik jsem videl uz nekdy loni vzdy kdyz se auto prehreje. Treba kolony apod. Slo to nekde zpod bloku motoru, nahmatal jsem tam takovou tlustou hadici ted, jde to asi po ni. Hadam ze mozna primo od termostatu? Ale zadne takove projevy, co tu lidi pisou (jakoze by auto netopilo, nebo termostat byl porad otevreny a teplota porad dole) nepozoruju. Teplota se normalne dostane na 90, auto se zda se jede normalne (mozna trochu placebo, ale pri tom prehrati vcera mi uz prislo mensi vykon trochu). Jen se ztraci dost vody nekudy, Idealne asi najit nejaky mistni servis, co a tam to nechat zkontrolovat? Nevim zda riskovat tyden tu s tim takhle jezdit a pak cestu zpatky.

Co muzu sam otestovat? Rano verim ze tam zase zadna kapalina pod autem nebude. Dela to jen pri zahrati, zastudena to tesni dobre. Coz by mozna ukazovalo na ten termostat, nevim. Nerad bych si moji zlatou V6 zrusil! Diky moc za jakekoliv tipy!
MKIII Mondeo 2.5 V6 Ghia, 2004, combi, manuál, 6kvalt. Najeto 290 000 km
PoJD001
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř srp 08, 2012 0:33,0
Bydliště: Praha

Re: Chlazení, chladič, chladicí kapalina

Příspěvekod Mirda » čtv srp 11, 2016 17:11,0

Jestli jsi nekde mimo domov tak povol nebo i sundej vicko z vyrovnavaci nadrzky at to netlakuje a peclive dolivej.Az prijedes tak servis atd. :!:
Nekde se ta voda ztracet musi. :roll:
CMC 613
Ford Mondeo Combi CLX 1.8TD(1997)
Ford Escort 1.6 16V(1996) odvezen do šrotu
Renault LagunaII 1.8 liftback
Audi A2 1.4 TDI,black pearl(lunární vozítko)
Uživatelský avatar
Mirda
****
****
 
Příspěvky: 229
Registrován: čtv zář 15, 2005 19:54,0
Bydliště: Bílina

Re: Chlazení, chladič, chladicí kapalina

Příspěvekod PoJD001 » čtv srp 11, 2016 23:32,0

Diky za tip! Jsem v Rakousku, ale nakonec jsem to nevydrzel a odvezl rano do mistniho autorizaku. A uz mi volali, ze to je nastesti jenom praskla hadice, takze ji rovnou vymeni. Sice budu tedy platit rakouske ceny, ale aspon nebudu riskovat, ze to nekde zase uvarim. Nastesti je motor snad tedy OK, zadne tesneni pod hlavou, vodni pumpa, ani termostat se nekona, jen obyc gumova hadice. Uz ma holt auto narok po skoro 300k! :)
MKIII Mondeo 2.5 V6 Ghia, 2004, combi, manuál, 6kvalt. Najeto 290 000 km
PoJD001
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř srp 08, 2012 0:33,0
Bydliště: Praha

Re: Chlazení, chladič, chladicí kapalina

Příspěvekod amoravek » stř lis 16, 2016 21:30,0

Tak už jsem také ,,ochutnal" problém s chlazením, motor se po startu a rozjezdu pomaleji ohřívá a jak jedu z kopce bez plynu, teplota začne padat dolů až k levé hranici té výseče která snad vymezuje rozsah pracovní teploty. V koloně, jízdě po městě nebo na volnoběh ale drží přesně střed. Domnívám se že tedy nejspíše bude jednat o jeden z termostatů který zřejmě nedostatečně dovírá. Nahoru to naštěstí neleze, hladina v nádobce podle mě nestoupá. Jak bude chvilka zajedu do servisu a pak dám vědět. Tuší někdo jak lze poznat který z těch dvou termostatů hapruje? Ještě dodám že se ta ,,anomálie" projevila při tom prvním větším mrazu, v pondělí, -6 stupňů. A.
nově: Focus II,1.6i, 74Kw, combi, r.v. 12/2008, Style, PCD, stříbrná metalíza
Mondeo MK III, 1.8i ,92kw, combi, r.v. 2/2007, Futura X, šedá metalíza
Scorpio 2.0i, sedan, 1993 (v likvidaci)
Scorpio 2.0i, sedan, 1990 (zlikvidován)
nějaké Škodivky 100 a 120, prodané
amoravek
***
***
 
Příspěvky: 135
Registrován: čtv dub 28, 2011 6:32,0
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník