Chlazení, chladič, chladicí kapalina

Vodní čerpadlo

Příspěvekod David V » pon srp 08, 2011 0:09,0

Kluci, kdysi jsem tady narazil na odkaz na vodní pumpu asi s duralovýma lopatkama (nebo kovovýma). Dnes to nemůžu zaboha najít. Viděl jsem to tady nebo jinde? Nemáte někdo odkaz na toho výrobce?
U V6-ky se doporučuje vyměnit po 10-ti letech řemen a kladka na čerpadle, a protože jsem o čerpadle samotném toho už hodně četl, tak je při té příležitosti vyměním taky. V tomto ohledu mě právě napadlo, že kovové oběžné kolo na tom bude lépe než plastové.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod MIS » úte srp 09, 2011 13:40,0

TO David V : Teď jsem kupoval repasované servo a k němu novou vodní pumpu. Pumpa byla od (mě neznámé) firmy Termotech a měla kovové oběžné kolo. Ale bylo to samozřejmě na TDCI ...
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Čerpadlo

Příspěvekod David V » úte srp 09, 2011 13:51,0

Dík za tip, podívám se. Co bylo servu, respektive, jak se projevila potřeba jej repasovat?
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod MIS » stř srp 10, 2011 12:01,0

TO David V : Odpvěď jsem raději šoupnul do tématu kolem serva :
http://forum.fordclubs.org/viewtopic.ph ... umpa#93452
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Re: Stále se točí ventilátor chladiče.

Příspěvekod Vinc123 » pát srp 12, 2011 10:59,0

Vinc123 píše:Po zahřátí motoru (cca 7km jízdy) se začne točit ventilátor chladiče a točí se až do konce jízdy. Nezáleží na délce trasy, způsobu jízdy a okolní teplotě. KLimatizece je vypnutá.
Teplota na budíku OK - ručička kolmo nikam dál neleze. Teplota na displeji kilometrů (testovací mód) ukazuje za jízdy 102 až 105 st. C. Topení topí a i když dám naplno teplota motoru klesne tak 1-2 st. C.
Po skončení jízdy je chladič horký, hadice měkké, chladící kapalina neubývá, pod víčkem oleje žádná emulze...
Nějaké nápady čím by to mohlo být? Díky.


Vyměnil jsem chladič, termostat a vodní pumpu (vše nové), vyčistil chladící systém a dal novou kapalinu. Výměna každé věci znamenala mírné zlepšení. Nyní se teplota drží za jízdy mezi 96 - 101 st. C podle rychlosti jakou jedu a jak tomu naložím a ventilátor se netočí. Když, ale zastavím tak se po pár vteřinách začne točit.
Je tu někdo se stejným autem/motorem? Jak často se vám spíná ventilátor?
U žádného auta co jsem měl a mám se takto často ventilátor nespouští. (tak to snad není problém mezi sedačkou a volantem:-))
Díky.
Mondeo 1,8 benzín 125k, Kombi, r.v.2004
Prodáno Focus, 1,6i 74, Kombi, r.v. 2003, ?
Mondeo 2.0 TD 115k, Kombi, r.v. 2003
Uživatelský avatar
Vinc123
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: úte črc 22, 2008 12:55,0

Měření

Příspěvekod David V » pát srp 12, 2011 11:43,0

Co zkusit změřít teplotu nějakým nezávislým měřidlem a porovnat, zda nejsou třeba vadná čidla teploty nebo jen kontakty na nich nemají větší přechodové odpory. Pokud se Ti motor ohřívá v létě 7 km, tak zřejmě velkou nadprodukcí tepla, aby nemohl být standardním chladičem uchlazen, netrpí. Mně se v létě motor ohřeje do 3 km a ventilátor se spíná po delším stání nebo při couvání (samozřejmě záleží, kolik koní jsem před tím na motoru vyloudil).
Jěště mě napadá zkusit, zda ten nový termostat je skutečně těsný. Nastartovat studený motor a pohmatem hadice za termostatem zjistit, zda už tam nejde teplá voda dříve, než je dosaženo provozní teploty motoru. Dlouhé ohřívání motoru trochu ukazuje na to, že se pravděpodobně ohřívá celá náplň, a proto pak i velmi rychle spouští ventilátor, pokud auto zastaví. I kolísání provozní teploty vypadá, že termostat úplně nedovírá. Mně drží ručička na jednom místě jak přibitá, i v okamžiku, kdy se sepne ventilátor na chladiči.
Co topení v zimních měsích, nabíhá dlouho? Není motor podchlazený?
A ještě něco, beru 7 km trasu s normálním profilem a ne, že sjíždíš 5 km někam do údolí, to se pak motor ohřívá pomaleji.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod pjdefort » ned říj 02, 2011 8:11,0

Ahoj, kamarád si pořídil minulý týden Mondeo ST220..najel s ním cca 1200km bez problému, ale teď se začalo přehřívat..řikal, že dolíval do okruhu kapalinu co měl ještě z Focuse 1.gen a že měla jinou barvu než ta růžová, co tam byla a že přibližně od té doby to začalo dělat..zkoušeli jsem vyndat termostat, ten měl rozpadlou takovou tu gumu přímo v sobě (ne ten těsnící kroužek co se dodává zvlášť), zkusili sme to projet uplně bez termostatu a stejně se to začalo cca 10km do kopce přehřívat..nahoře sme zapli topení a schladilo se to, tak sme jeli zase zpět z kopce a drželo to svých 90 až k baráku..tam sme pomaličku povolovali víčko a kapalina měla tendenci vystříknout (hladina stoupala)..další přišla na řadu vodní pumpa..po pracnym vyndání sme zjistili, že vypadá jak nová, přesto že podle roku na ní vyraženym je původní (auto najeto 138tkm)..chtěli jsme vypustit i tu směs vody a kapaliny co tam byla a nalejt novou růžovou, ale nikde sme nenašli výpušták, po rozpojení hadic a vyndání pumpy stejně vyteklo jen kolem 3 litrů z kompletních 9,5l...těsnění pod hlavama jsou určitě ok, nevykazuje to jedinej příznak uvaření..můj další typ je špatný víčko...známej zase řiká, že se mohli ty dvě různý kapaliny zdrcnout a udělat v chladiči bordel a zacpat ho...

1. co si o tom myslíte?
2. jak dostat z motoru co nejvíc kapaliny aby se mohla dát nová?
3. má řemen vodní pumpy trochu šustit? nevíme jestli to dělalo i předtim..po zavření kapoty to neni slyšet
Ford Mondeo ST220, 3.0 V6 166kW, sedan, r.v. 2004
pjdefort
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob říj 01, 2011 19:54,0

Příspěvekod DR » ned říj 02, 2011 9:33,0

pjdefort: stručně:

1. barvy chladí kapliny jsou velmi orientační, jejich volba záleží jen na chuti výrobce (tedy klidně růžová kapalina jednoho výrobce může být "alergická" na růžovou kaplinu jiného výrobce), co se dá nebo nedá mísit jsem tu vysvětloval několikrát, IMHO blbuvzdorně. Odkaz jsem na to dával naposledy 2 stránky zpět. http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=90384#90384 přečti si to. O "zdrcnutí" spekulují většinou ti, kteří o tom nic neví a hrají si na odborníky.

2. Z toho co píšeš všechno ukazuje na vodní čerpadlo. U MK III je poměrně obvyklá závada, že se vrtulka čerpadla po čase začne na hřídelce (více či méně) protáčet a auto buď přestane chladit, nebo chladí nedostatečně. I o tom by ses tu dočetl, to si zkus najít sám

3. Výměna chladící kapaliny se tu samozřejmě taky řešila, některá mondea vypouštěcí šroub mají, jiná ne. uživatelské zkušensoti např zde http://forum.fordclubs.org/viewtopic.ph ... 5313#70310 A v souvisejících příspěvcích.


Osobně zastávám názor, že člověk by se neměl vrtat v autě, když o něm nic neví, a že je lepší nejdřív strávit nějaký čas získáváním informací a ušetřit si tak spoustu zbytečné práce např. s demontáží čerpadla, jehož závadu dotyčný kutil nepozná a bude ho asi muset demontovat ještě jednou.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod pjdefort » ned říj 02, 2011 14:04,0

no navážet ses do mě hned nemusel ale ok...tohle fórum sem prolez docela dost, k tomu ještě jedno Mondeo fórum, jinak by sme se do ničeho ani nepouštěli...
kapaliny vim jaký se mísit směj a jaký ne, rozhodně vim, že se nemá mísit ružová (G12, G12+) napřílad s modrozelenou (G48), což kolega právě udělal

pumpu sme zkoušeli, vrtulka se neprotáčela, neměla žádný vůle atp.. ve finále to bude nejspíš přicpanej chladič, kterej budem měnit příští víkend a pak se uvidí..

to s výměnou kapaliny sem se tu nikde nedočet, bohužel nemám tolik času pročítat 24 stránek o chlazení nebo přes 40 stránek o motoru V6...šel sem na to podle knížky Jak na to a tam byl znázorněn výpušťák...
Ford Mondeo ST220, 3.0 V6 166kW, sedan, r.v. 2004
pjdefort
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob říj 01, 2011 19:54,0

Příspěvekod DR » ned říj 02, 2011 18:23,0

pjdefort: můj příspěvke a komentář vycházel pochopitelně jen z informací, které ve tvém příspěvku (ne)byly obsaženy. To nebylo žádné navážení se do nikoho, prostě když např. nenapíšeš, žes kontroloval vrtulku, tak počítám s tím, žes ji nekontroloval a upozorním tě na to. BTW, ne vždycky je to za studena poznat.

Mísení opravdu není o barvách, ale o složení. Třeba růžovou G12 se zelenomodrou G11 smíchat můžeš (protože obě jsou na bázi ethylenglykolu). Ale zelenomodrou G11 se stejně zelenomodrou G48 (která je na bázi ethandiolu) bys míchat neměl, resp. výrobce G48 připouští jen krátkodobý provoz na takovu směs. Ve focusu bych ale G48 nečekal. spíš tu G11. Obecně doporučuju (všem, ne přímo konkrétně jen tobě), když nevíš, co je v chladiči, tak dolévej jen destilku (zvlášť v létě, že) a pak vyměň celou náplň. Každopádně ve vašem případě by pár dní provozu na směs (možná) G48 s G12 žádný fatální problém způsobit nemělo.

Přicpaný chladič je taky možnsot, ale u takhle neojetého auta méně pravděpodobné - čím by se ten chladič za těch pár km přicpal? Ale pokud by to skutečně bylo chladičem, tak bych asi trochu zapochyboval o kvalitě předchozí údržby a zacházení s tím autem obecně. Což zrovna u ST220 ... :? No však uvidíte, hlavně ať se zadaří a auto zase jezdí.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod pjdefort » ned říj 09, 2011 13:22,0

tak dneska se vyměnil chladič a je po problému, takže byl opravdu ucpanej...
Ford Mondeo ST220, 3.0 V6 166kW, sedan, r.v. 2004
pjdefort
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob říj 01, 2011 19:54,0

vodní pumpa výměna

Příspěvekod koudak » úte led 03, 2012 21:15,0

Měl bych dotaz. Je nutný nějaký speciální ford nástroj při výměně vodní pumpy u mého mondea? Jde mi o to, jestli to udělá i garážista.
A potom mám dotaz, jakou pumpu byste doporučili aby něco vydržela, ale nebyla za bambitku.
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, combi, r.v. 10/2004, 6 speed, EURO 4, ghia Ex., bez DPF, 230 tkm
koudak
****
****
 
Příspěvky: 227
Registrován: pát srp 22, 2008 22:42,0

Příspěvekod koudak » sob led 07, 2012 20:33,0

Tak jsme to dal so servisu. Výměna vodní pumpy (SKF), krátkého klíňáku, dolití kapaliny 6 litránků (chjo, no). Snad se mé problémy (viz téma servo) odstranily.
Jinak, když jsem viděl tu pumpou rozebranou, tak se podle mne dala bezproblémově přetěsnit. Bohužel to servis neudělal.
No nic. Mám novou pumoou a doufám, že do smrti auta s pumpou bude klid.
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, combi, r.v. 10/2004, 6 speed, EURO 4, ghia Ex., bez DPF, 230 tkm
koudak
****
****
 
Příspěvky: 227
Registrován: pát srp 22, 2008 22:42,0

Teplota chladící kapaliny

Příspěvekod viper » čtv úno 02, 2012 9:57,0

Prosím o Vaše zkušenosti, jak Vám drží teplota v zimě mě i při 0°C se motor ohřeje jen na dálnici, jakmile jedu ve městě nebo sjedu s dálnice popř. na chvíli vyřadím klesne mě teplota k rysce asi 70°C popř. mírně pod ní, a ať dělám co dělám, tak jí nazpět na 90°C nedostanu. Jedině na dálnici jakmile ho zase začnu honit kolem 130km/h. Byl jsem v servise a říkali mě, že je to normální u TDCi - mám vyměněné oba termostaty, ale přijde mě to divné. Díky za Vaše odpovědi.
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, hatchback, r.v. 2002, trend
Uživatelský avatar
viper
*
*
 
Příspěvky: 26
Registrován: čtv kvě 22, 2008 11:52,0

Příspěvekod Robbert » čtv úno 02, 2012 13:27,0

Viper: Máš s autem nějaký problém? Škube ti, netopí ti nebo dělá něco, co nemá? Pokud ne, tak bych to opravdu neřešil...

A jen pro příklad (byť mám mk IV) dneska ráno najeto cca 40km a za celou dobu se podle teploměru teplota nedostala do normálu. Ale auto normálně topilo, tak nemá smysl to řešit...

Obrázek
CMC 497
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016
Ford Fusion Collection Panther Black 1,4 58 kw, r.v. 2009
Ford Kuga Titanium 4x4, 2,0 TDCi, r.v. 2011
---------------------
Ford Mondeo Kombi Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - tak a druhý mazlík je prodaný
Ford Mondeo Mk. III, 2,0 TDDi, 85kw, r.v. 2002, Trend, hatchback - tak a mazlík je prodaný
Škoda Superb 1,9 TDi 96 kw prodáno
Uživatelský avatar
Robbert
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 1526
Registrován: pon dub 04, 2005 14:13,0
Bydliště: Brno venkov

Re: Teplota chladící kapaliny

Příspěvekod viper » čtv úno 02, 2012 17:21,0

Topí to míň, ale topí. Ono se to, ale neohřeje ani když je kolem 0°C. Což se mě jeví jako problém. Žádné jiné auto co jsem s ním jezdil to nedělalo. To že se to neohřeje při -12°C chápu.
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, hatchback, r.v. 2002, trend
Uživatelský avatar
viper
*
*
 
Příspěvky: 26
Registrován: čtv kvě 22, 2008 11:52,0

Re: Teplota chladící kapaliny

Příspěvekod DR » čtv úno 02, 2012 18:04,0

viper: tohle se u TDCi řeší pořád dokola. Pokud nepomůže výměna termostatů (obou), tak může pomoct dečka před chladič. Viz předchozí příspěvky. Nic lepšího tady za celé ty roky nikdo nevymyslel.

BTW, k tomu "žádné jiné auto to nedělalo" ... Viděl jsem clonu na masce chladiče i na škodovkách, dokonce v laminátovém/profi provedení, asi si ji tam nedávají na ozdobu a asi stojí za to ji vyrábet sériově=je o ni zájem. Moderní nafťák má holt toho zbytkového tepla málo (zvlášť při úsporné jízdě) a ve větší zimě se hravě podchladí jen přes výměník topení.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Teplota chladící kapaliny

Příspěvekod viper » pát úno 03, 2012 9:26,0

Pravdu máš, ale dekl před chladič jsem zkoušel taky a vůbec žádný efekt to na tu teplotu nemělo. Ale jinak díky
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, hatchback, r.v. 2002, trend
Uživatelský avatar
viper
*
*
 
Příspěvky: 26
Registrován: čtv kvě 22, 2008 11:52,0

Re: Chlazení, chladič, chladicí kapalina

Příspěvekod charvip » pon dub 02, 2012 20:58,0

Dobrý den, mám Mondeo rv.03 2.0TDCI utíká mi voda z okruhu chlazení v místech za vodní pumpou u motoru ale takovým způsobem že kdyz se dostanu o cca 0,5litru pod hranici minimalni hodnoty vody v nádržce tak to přestane téct. Doplním buď jen na minimální hodnotu (cca 0,5lit) během 14 dnů těch 0,5 litru vyteče. Nesetkal se někdo spodobným problémem? je tam špatný přístup proto hledám každou radu něž se v tom začnu vrtat. Auto normlaně topí, nepřehřívá se , žadná změna v běhu auta krom toho úniku vody. Díky předem
Ford Mondeo Combi Ghia, 2.0TDCI 96kw rv.2003 naj. 180.000 km
charvip
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: pon bře 03, 2008 16:34,0

Re: Chlazení, chladič, chladicí kapalina

Příspěvekod Step46 » čtv dub 05, 2012 20:46,0

Pravděpodobně je to tím že když tam máš málo vody tak v okruhu není takový tlak a unik je minimální nebo žádný.
U vodní pumpy to muže téct na čtyřech místech (když pominu napojení hadic).

1. Pumpa je sešroubovaná ze dvou částí, mezi kterýma je gumové těsnění.
2. U uchycení na bloku motoru je plechové těsnění.
3. Mezi servo pumpou a vodní pumpou = špatné gufero na hřídelce která pumpu pohaní přes servo
4. U "malého" termostatu, který je zasazen do těla vodní pumpy = gumový O kroužek

U bodu 1,2 a 4 není problém přetěsnit. 3 je nejhorší jednak je to na výměnu pumpy, ale taky je riziko že to utíkalo v menší míře už delší dobu a bude vyhnilý a vybroušený vnitřek servo pumpy :arrow: výměna servo pumpy + vodní pumpy za cca 5500,- :cry:
Mondeo, 2.0 TDDI 85 kw, kombi, r.v. 2001, ghia
Uživatelský avatar
Step46
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: pát čer 24, 2011 22:37,0
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník