Jak vytáčet 1,8 TD

Příspěvekod basic » čtv dub 08, 2004 12:24,0

Tak mi aspon reknete k cemu se to vztahuje dokonce od vcerejska jsem i vecnejsi a mam mene OT

a nebo jinak:

Kdo chtel poradit tomu jsem poradil par lidi tady muze potvrdit kdyz jsem se spletl tak jsem se omluvil. komu se nelibi ze jsem trochu drsnejsi povahy a neprenese to pres svoji jestitnost at si mne nadava, kazdopadne se budu snazit omezit OffTopic ale vzdy budu rikat co si myslim

Mikki pak ty moje plky v tomhle auditu smaz. nechci to tady moc zapraskat
CMC 167
Mondeo 1.8i MKII LX/CLX/(Ghia) ,1997 ,Kombi
Mondeo 2.2TDCI MKV Ghia 2006, Kombi N1
Uživatelský avatar
basic
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1290
Registrován: pát úno 06, 2004 22:44,0
Bydliště: Zdice

Příspěvekod Klouzek » úte dub 13, 2004 13:57,0

Hokky píše:To Klouzek: a to jako podle tebe do MkIII nedávali common-rail, jo? :lol:



Ale jasně, že jo. Já jen psal, že diesel (teda ten se kterým mám zkušenost) je takovej nebo makovej proti CR dieselům. No a myslel jsem to tak, že já sám mám TDDI... :D
Klouzek, Mondeo TDDi, 2001, Ghia
Uživatelský avatar
Klouzek
*
*
 
Příspěvky: 38
Registrován: stř bře 03, 2004 17:05,0
Bydliště: Praha 4

Re: Někde je chyba

Příspěvekod Kochal » stř črc 21, 2004 16:01,0

JJJ píše:V průběhu otáček 1800-2500 nezaznamenám náběh turba - přitom se všude uvádí, že Mondeo má značný turbo efekt. Při řazení točím na 3000 otáček, pak dojde k poklesu o 700 - 900 otáček. Vůbec se mi zdá být motor značně "tupý". Akcelerace ze 100 na 130 km/h s pedálem na podlaze trvá týden. Kde je chyba? Jak poznám, že je turbo v pořádku? Nebo to je můj subjektivní pocit?
Předtím jsem jezdil s Oplem Vectrou 1,8i v benzínu.

Mk.II 1,8TD Combi, 06/00.


Mam, asi stejný problém. Doteď mi turbo spínalo v 2 - 2500 ot.. Nyní se se tato hranice posunula ke 3000 ot. Auto je líný a k dosažení vyšší rychlosti spotřebuje mnohem víc času. Ten Váš problém se nějak podařilo vyřešit?
Kochal
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř črc 21, 2004 15:41,0

Příspěvekod michal_mp » stř črc 21, 2004 23:24,0

Kochal: tento jev jsem měl také, ale pak jsem přišel na prasklou hadičku vedoucí od turba k čerpadlu a zas je vše OK. Více informaci v sekci Turbo.
CMC 025
Mondeo 1,8TD, 12/1998, combi
Uživatelský avatar
michal_mp
***
***
 
Příspěvky: 164
Registrován: čtv zář 04, 2003 23:43,0
Bydliště: Slánsko

Příspěvekod Kochal » čtv črc 22, 2004 17:37,0

Díky, budu hledat a snad se dopátrám závady. :wink:
Kochal
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř črc 21, 2004 15:41,0

Příspěvekod blackyhawk » pon úno 12, 2007 21:57,0

Mám taký zaujímavý dotaz. Dnes ráno som viezol do práce jedného automechanika. Naštartoval som ako vždy a motor nechal bežať na voľnobeh asi pol minúty a až potom som sa pohol. Mechanik mi povedal že takýmto štartovaním si ničím motor, pretože motory čo majú turbo sa nemajú nechávať po naštartovaní klepať na voľnobeh ale hneď by sa s nimi malo jazdiť. Bol by som rád keby ste napísali aj vy aký mate názor na spôsob štartovania. Ďakujem.
CMC 714
Ford Mondeo 1,8TD, 66kW, 12/98, kombi, CLX, tónované sklá, ťažné zariadenie, tmavo modrá
Uživatelský avatar
blackyhawk
*
*
 
Příspěvky: 46
Registrován: sob bře 11, 2006 21:27,0
Bydliště: Bardejov, Slovensko

Příspěvekod Jenyk » pon úno 12, 2007 22:24,0

Nejlepší postup asi je 1) po nastartování hned vyjet, 2) dokud se motor neohřeje tak ho moc nehonit (pozor, ohřátá voda ještě neznamená ohřátý olej - to trvá nekolikanásobně déle!), 3) po velkém zápřahu, například rychlé jízde na dálnici, nechat turbo chvíli pomalejší jízdou zchladit. Z toho bod 1) mi přijde nejméně škodlivý, nedodržet 2) a 3) se uvádí jako rychlá cesta do turbího nebe.

U bodu ale 1) může hrát roli mnoho faktorů, o kterých nic netuším - natlačí se hustý olej při volnoběhu do turba? Jaké otáčky má turbo při volnoběhu?..atd..asi je lepší moc to nezkoumat a auto používat slušně.
CMC604
Mondeo Titanium Kombi, Duratec 2,5 V6 125 kW,Durashift 5-Tronic, 2005
Cadillac Eldorado Convertible, V8 8,2 190 HP SAE, 1975
Cadillac Sixty Special, V8 4,9 200 HP, 1993
Uživatelský avatar
Jenyk
****
****
 
Příspěvky: 355
Registrován: sob zář 10, 2005 14:43,0
Bydliště: Západně od Prahy

Příspěvekod DR » pon úno 12, 2007 22:51,0

Jenyk: s hustým olejem si hlavu nelámej, pokud má předepsanou viskozitu, funguje i v mrazech max. za pár vteřin. Což samozřejmě neznamená, že honit studený motor je dobrý nápad .
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod blackyhawk » pon úno 12, 2007 23:01,0

Podľa toho mal ten mechanik asi pravdu a je lepšie nechať motor zahriať plynulou jazdou bez zbytočného vytáčania. Ďakujem za odpovede.
CMC 714
Ford Mondeo 1,8TD, 66kW, 12/98, kombi, CLX, tónované sklá, ťažné zariadenie, tmavo modrá
Uživatelský avatar
blackyhawk
*
*
 
Příspěvky: 46
Registrován: sob bře 11, 2006 21:27,0
Bydliště: Bardejov, Slovensko

Příspěvekod Karel2 » stř úno 14, 2007 20:38,0

Podle me je to blbost.Jak pise DR. olej maze skoro hned. Nemam srdce" trapit" motor ihned po startu(treba v - 10)Ten zvuk neni zrovna lahodici sluchu.A ma zkusenost je, ze kdys ho necham chvili blafat,tak je pak klidnejsi.Doufam ze nepatris mezi ty,co nastartuji ,vycouvaj z garaze,vypnou motor ,jdou zavrit vrata a pak znova startuji a jedou a to i za poradnyho mrazu.To teprv motor dostava zabrat!
Escort 1.8 TD, 1997 hatchback
Karel2
**
**
 
Příspěvky: 85
Registrován: ned kvě 23, 2004 21:45,0
Bydliště: Prerov

Příspěvekod Miloš » stř úno 14, 2007 22:03,0

To jsou už akademický diskuze, buď máš pro motor (jakýkoliv) cit nebo prostě ne. Poznal jsem i lidi, který prostě šlapou na plyn a netuší, proč to auto jede. A je jim jedno, že třeba maji sešláplej plnej, však ono si to auto samo přidá..... Takový ovšem ve Ford Clubu nejsou...
Myslím, že dnešní motory (včetně 1.8TD od Forda, což není dnešní motor zrovna), se nemusí nikterak zahřívat na místě. Aspoň se to v příručce nepíše (v příručce k Octavii-1960 to napsaný bylo). Než se ohřeje olej (to je minimálně po dobu, než je naplno ohřátá voda), je třeba mít lehkou nohu.
CMC 042
Mondeo 1.8TD, Turnier, 1998, Combi
Miloš
****
****
 
Příspěvky: 489
Registrován: pát zář 05, 2003 21:41,0

Příspěvekod blackyhawk » stř úno 14, 2007 22:27,0

All: O.K. ďakujem všetkým za odpovede, myslím že táto diskusia nepomohla iba mne ale viacerým majiteľom, ktorým na Fordíku záleží a boli by radi keby im nejaký ten rok poslúžil :wink:
Šlo mi vlastne hlavne o to či sa takýmto voľnobežným klepaním za studena môže motor TD ničiť.
CMC 714
Ford Mondeo 1,8TD, 66kW, 12/98, kombi, CLX, tónované sklá, ťažné zariadenie, tmavo modrá
Uživatelský avatar
blackyhawk
*
*
 
Příspěvky: 46
Registrován: sob bře 11, 2006 21:27,0
Bydliště: Bardejov, Slovensko

Příspěvekod BATMAN » sob led 03, 2009 16:34,0

Je znamo ze studeny motor se nema honit, ale je "honeni" nastartovani v mrazu, cca 500m 50-60ka v obci na 3ku a pak 90kmph(2200ot) mimoobec?
Mondeo II 1.8TD 1997 Kombajn cca 213 000km
Uživatelský avatar
BATMAN
****
****
 
Příspěvky: 295
Registrován: stř zář 06, 2006 18:13,0
Bydliště: Zlín/UH

Příspěvekod DR » pát led 09, 2009 19:33,0

BATMAN: "nehonit" studený motor znamená nevyužívat všechen výkon dostupný v daných otáčkách. Polopatě - NE plný kotel. NE plyn až na podlahu, NE maximální otáčky, NE dusit od volnoběhu.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod HodanL » ned úno 15, 2009 14:42,0

Nygel: Přesně tak to dělam Já. Pokud vydržim a motor nehonim, spotřeba mi vychází okolo 6.5 l, spíš míň.
Ford Mondeo Combi, 1,8 TD, combi, r.v. 1997, Ghia
HodanL
*
*
 
Příspěvky: 39
Registrován: úte dub 22, 2008 19:32,0
Bydliště: Vřeskovice

Předchozí

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron