Jak vytáčet 1,8 TD

Jak vytáčet 1,8 TD

Příspěvekod Ing.Antonín Voříšek » pát bře 05, 2004 8:52,0

Jsem novým majitelem Mondíka a jsem s ním spokojen. Stále se však učím s ním jezdit (měl jsem předtím Formana). Zjistil jsem, že jsou velmi "krátké" převodové stupně 1 a 2 a dvojka má nějaké omezení otáček. Pořádný zátah je možný až na 3 a 4 a to ještě až od tak od 2200 ot/min. Rád bych se s Vámi poradil jak nejlépe řadit a do kolika otáček mohu jednotlivé řadící stupně vytočit. Zkusil jsem jednou předjíždět na 2 do kopce a musel jsem se vrátit, nechtělo to jít přes 4000 ot/min.
Mondeo, 2,0 TDDi, 85 kW, MK III, combi, r.v.2001
Dříve Mondeo, 1,8 TD, 66 kW, MK I, combi, r.v. 1996
Ing.Antonín Voříšek
***
***
 
Příspěvky: 149
Registrován: pon říj 06, 2003 9:53,0
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod Ota » pát bře 05, 2004 9:04,0

Tocit TD pres 4000 rpm nema moc smysl, sam uvidis, ze auto rychle ztraci na vykonu. Osobne pri predjizdeni tocim tak 3-4t.rpm, ale nijak "vedecky" to podlozene nemam.
Ota - CMC 014
Mondeo 2.0 16V Trend, 3/2006, combi
Uživatelský avatar
Ota
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1196
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:40,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Klokan » pát bře 05, 2004 10:29,0

Nejcasteji jezdim v otackach tocaku tj 2250 otacek, radim kolem 2500, malokdy tocim az na 3000 nebo vic. Ale dokaze to vytocit i hodne pres 4000 (to uz musi byt duvod) Kazdopadne TD neni sprinter, ale bezec na dlouhe trate
CMC 029
Mondeo combi Trend 1.8TD mkII 2000
Klokan
**
**
 
Příspěvky: 78
Registrován: pát zář 05, 2003 7:41,0
Bydliště: Bruntál

Příspěvekod Ing.Antonín Voříšek » pát bře 05, 2004 10:43,0

Reakce na Klokana (neumín sem vrazit citaci) : Kdybych řadil při dosažení 2500 rpm jako ty,, tak se při vyšším stupni dostanu na 1500 rpm a to bych už vůbec nemohl akcelerovat. Já musím řadit při dosažení 3000 rpm a spadnu na 2000, což na akceleraci na rovině jakž takž stačí. Do kopce ale musím řadit tak při 3300 - 3500. Máš asi jinou převodovku. Můj Mondík je vyroben počátkem roku 1996, ale ještě nemá chromovaný rámeček přední masky.
Mondeo, 2,0 TDDi, 85 kW, MK III, combi, r.v.2001
Dříve Mondeo, 1,8 TD, 66 kW, MK I, combi, r.v. 1996
Ing.Antonín Voříšek
***
***
 
Příspěvky: 149
Registrován: pon říj 06, 2003 9:53,0
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod Klokan » pát bře 05, 2004 11:36,0

mozny to je, marne jsem nekde shanel na netu jednotlive prevodove stupne. Do kopce i dost prudkyho to tocim max na 3000
CMC 029
Mondeo combi Trend 1.8TD mkII 2000
Klokan
**
**
 
Příspěvky: 78
Registrován: pát zář 05, 2003 7:41,0
Bydliště: Bruntál

Příspěvekod Ota » pát bře 05, 2004 12:01,0

Pri bezne jizde taky pres 3000 netocim nikdy, neni treba, prevodovku i staly pomer by mela mit vsechna Mondea TD stejne.
Ota - CMC 014
Mondeo 2.0 16V Trend, 3/2006, combi
Uživatelský avatar
Ota
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1196
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:40,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Miloš » pát bře 05, 2004 12:31,0

Ja jsem si na naftu uz zvyknul, ale vzpominam si, ze to taky nebylo az tak jednoduchy.
Jednicku rozjizdim jen kratce... je treba se proto naucit rychle radit jeste v krizovatce pri odbocovani.
Dvojka je pak uz delsi. Kdyz nechvatam, nechavam tocit motor asi do 2500 ot. , po prerazeni to toci asi 2000, takze prave zabere turbo a cela jizda je dostatecne svizna. Mam tedy rozdil mezi rychlostma asi 500 ot. , coz nesouhlasi s tim, co jsem tady cetl. Tocit motor pres 3000 nema zadny smysl (krome petky na dalnici, pri 200km/h toci 4400), protoze se nejakeho zvyseni vykonu stejne nedockame. Pro rychle predjizdeni je asi nejlepsi taky radit pri 3000 petku, otacky padnou na 2500 a to uz je rychlost stejne asi 120.
CMC 042
Mondeo 1.8TD, Turnier, 1998, Combi
Miloš
****
****
 
Příspěvky: 489
Registrován: pát zář 05, 2003 21:41,0

Příspěvekod michal_mp » pát bře 05, 2004 13:00,0

Tak to já mám rozdíl mezi rychlostma cca 700 ot. Za normální jízdy také netočím více jak na 3000 ot (spíš méně), ale při předjíždění jdu i ke 4000 ot. Jednou jsem zkusil jít na 4500 otáček a zdálo se že auto po překročení hranice 4000 ot. lehce ožilo. Ale to bylo pouze jednou a nechce se mi auto trápit v těchto otáčkách. Jinak na dálnici při 130 km/hod. to točí 3000 ot.
CMC 025
Mondeo 1,8TD, 12/1998, combi
Uživatelský avatar
michal_mp
***
***
 
Příspěvky: 164
Registrován: čtv zář 04, 2003 23:43,0
Bydliště: Slánsko

Příspěvekod Nygel » pát bře 05, 2004 13:07,0

A jak je to nejekomičtěji? Třeba fábie 1.9 SDI když jede na 1500ot/min, tak PP ukazuje 3.5l/100km a když jede na 2200ot/min, tak bere 6l/100km.
Jak jezdit na spotřebu? POřád lehce s turbem nebo těsně pod hranicí zapnutí turba?
Já osobně točím do 2500 a další stupeň nechám pomalu rozjet až do 1800-2100.
CMC 082
Dříve : Mondeo, 1.8 TD, 1997, combi
Nyní : Mondeo, 2.0 TDCI 96 kw, Trend, 2002, combi
Uživatelský avatar
Nygel
***
***
 
Příspěvky: 156
Registrován: stř říj 15, 2003 22:56,0
Bydliště: Úpice

Příspěvekod fuf » pát bře 05, 2004 13:17,0

Nygel: ja myslim, ze to mas skoro jedno - na tak velke auto si bere 1.8TD dost malo. a pokud by byla idealni spotreba pod zabiranim turba, tak je to imo spis docela nebezpecne, protoze nemas akceleraci.
CMC 102
Ford Mondeo 2.2TDCI Combi Ghia, '05
Ford Mondeo 1.8TD Combi Trend, '99
fuf
***
***
 
Příspěvky: 142
Registrován: čtv říj 30, 2003 18:41,0

Příspěvekod Klokan » pát bře 05, 2004 13:20,0

A taky zalezi zda jede auto prazdne nebo plne nalozene. I kdyz nedavno jsem tahl na lane audi a4 a o moc vic jsem to tocit nemusel. Podle mne je drzet se co nejbliz tocaku
CMC 029
Mondeo combi Trend 1.8TD mkII 2000
Klokan
**
**
 
Příspěvky: 78
Registrován: pát zář 05, 2003 7:41,0
Bydliště: Bruntál

Příspěvekod Miloš » pát bře 05, 2004 14:06,0

K turbu bych rekl poznamku... turbo nikterak nezapina, nespina. To se toci proste porad. Samozrejme, cim vic motor toci, tim vetsi je tlak vyfukovych plynu a tim vic se toci i turbinka. Toci se i na volnobeh... zkousel jsem pohledem pri rozebranych hadicich okolo turba. Pro cinnost motoru je ale dulezite, kdy se tlak z turbinky uplatni vyrazne pri plneni valcu. To nastane u tohoto motoru v pomerne ostrem rozhrani tlaku (a tim i otacek). U me osobne narust vykonu je nejvetsi pri dosazeni tak 1900 - 2000 ot. Dosazeni techto otacek musi byt ale s odlehcenym motorem ( jen tolik plynu, co si motor vezme). Kdyz dosahneme otacky s udusenym motorem... plny plyn, motor se dusi na petku.... tak turboefekt ani nemusi nastat, protoze velky tlak ve valcich turbinka neprepere tak snadno. Co se pak spotreby tyka, tak (viz. clanky p. Cecha) spotreba klesa s vetsim plnicim tlakem motoru. Z toho plyne, ze nejlepsi spotreba na kilometr by mela byt prave pri tech otackach, kdy se nejvic projevuje ucinek turba, tj. pri otackach asi 2000-2200. Jednou jsem vyzkousel odpojit hadici sani od turba (motor sal vzduch jen z motoroveho prostoru) a auto lezlo jak snek, abych preradil, musel jsem pridavat plyn az na podlahu. Nemeril jsem v tomto stavu spotrebu, ale asi by byla vysoka (nechtel jsem dlouho jezdit s nefiltrovanym vzduchem a nechtelo se mi delat spojku na filtr... ale za pokus by to stalo :) Turbo umre samo od sebe tim, ze pri vysokem tlaku z turbinky se otevre prepousteci klapka a tlak ujde do vyfuku.... To muzeme pozorovat hlavne na nizsi rychlosti, ze najednou auto ubere a nezbyde, nez ubrat taky nebo preradit nahoru. Toto omezeni max. tlaku chrani motor pred velkym plnicim tlakem a komu tato regulace funguje, tomu jeste maka turbinka dobre :)
CMC 042
Mondeo 1.8TD, Turnier, 1998, Combi
Miloš
****
****
 
Příspěvky: 489
Registrován: pát zář 05, 2003 21:41,0

Příspěvekod Hokky » pát bře 05, 2004 19:30,0

To Klokan: to musela bej pro audinu potupa :lol:
CMC 096
Mondeo 1,8TD, Trend, 6/99, Turnier, vzd.filtr JR
Škoda 136 pickup 50kW 1993
Uživatelský avatar
Hokky
*****
*****
 
Příspěvky: 811
Registrován: pát zář 05, 2003 7:42,0
Bydliště: Trutnovsko - Batňovice

Příspěvekod Pavel Malý » pát bře 05, 2004 21:38,0

Řadím při 2500-2700 ot., pětku tam dám od 70 km/hod. - poloviční zatížení a na rovině, těch je u nás dost. Jezdím teď přes zimu do 7 l/100 km.
CMC 090
Ford Mondeo 1,8 TD Combi CLX - 1997 - PRODÁNO 7/2007, Citroen Xsara 1,8i-automat, 1998, od 8/2007 VW Passat 1,9 TDI 96kW, 6-ti kvalt - prodáno 12/2010
S-MAX 1,8 TDCi 92kW, 2007, od 12/2010
Pavel Malý
**
**
 
Příspěvky: 79
Registrován: pát lis 14, 2003 15:52,0
Bydliště: okr. Břeclav

Příspěvekod Sasa » pon bře 08, 2004 9:01,0

michal_mp píše:Tak to já mám rozdíl mezi rychlostma cca 700 ot. Za normální jízdy také netočím více jak na 3000 ot (spíš méně), ale při předjíždění jdu i ke 4000 ot. Jednou jsem zkusil jít na 4500 otáček a zdálo se že auto po překročení hranice 4000 ot. lehce ožilo. Ale to bylo pouze jednou a nechce se mi auto trápit v těchto otáčkách. Jinak na dálnici při 130 km/hod. to točí 3000 ot.


Zachvat pred smrti? :-)
CMC 049 - Ford Mondeo 1.8 TD Combi GLX-1999-LIBEREC

Autoservis - AutoVazi Ford servis
Liberec - Katerinky
Uživatelský avatar
Sasa
****
****
 
Příspěvky: 224
Registrován: pát zář 05, 2003 8:23,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Sasa » pon bře 08, 2004 9:04,0

Nygel píše:A jak je to nejekomičtěji? Třeba fábie 1.9 SDI když jede na 1500ot/min, tak PP ukazuje 3.5l/100km a když jede na 2200ot/min, tak bere 6l/100km.
Jak jezdit na spotřebu? POřád lehce s turbem nebo těsně pod hranicí zapnutí turba?
Já osobně točím do 2500 a další stupeň nechám pomalu rozjet až do 1800-2100.


Hele nemuzes srovnavat tento motor u mondea s modernim motorem u fabie...

Ja tocim pri normalu do 3000 a pri predjizdeni na 4000 vic ani boha. Vsichni vime jak u mondea rady praskaji hlavy, tak se tomu chci vyhnout... nejake to vytaceni.. brr :-) neni to benzin. a pak asi nejlepsi spotrebu to ma tech 2100-2500 rychles kolem 90-100
CMC 049 - Ford Mondeo 1.8 TD Combi GLX-1999-LIBEREC

Autoservis - AutoVazi Ford servis
Liberec - Katerinky
Uživatelský avatar
Sasa
****
****
 
Příspěvky: 224
Registrován: pát zář 05, 2003 8:23,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod michal_mp » pon bře 08, 2004 9:57,0

To Sasa:

jakej záchvat před smrtí? To autíčko jezdí jako drak a i při těch najetých kilometrech má motor v pohodě. :lol:
CMC 025
Mondeo 1,8TD, 12/1998, combi
Uživatelský avatar
michal_mp
***
***
 
Příspěvky: 164
Registrován: čtv zář 04, 2003 23:43,0
Bydliště: Slánsko

Někde je chyba

Příspěvekod JJJ » čtv dub 01, 2004 14:26,0

V průběhu otáček 1800-2500 nezaznamenám náběh turba - přitom se všude uvádí, že Mondeo má značný turbo efekt. Při řazení točím na 3000 otáček, pak dojde k poklesu o 700 - 900 otáček. Vůbec se mi zdá být motor značně "tupý". Akcelerace ze 100 na 130 km/h s pedálem na podlaze trvá týden. Kde je chyba? Jak poznám, že je turbo v pořádku? Nebo to je můj subjektivní pocit?
Předtím jsem jezdil s Oplem Vectrou 1,8i v benzínu.

Mk.II 1,8TD Combi, 06/00.
JJJ
***
***
 
Příspěvky: 132
Registrován: čtv dub 01, 2004 13:51,0
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvekod Ota » čtv dub 01, 2004 14:35,0

Ani se moc nedivim, kolem tech 1800-1900 otacek uz u me turbo vesele frci. Zkus nekdy dat plny plyn pri 1200 otackach (fuj), nejvetsi zatah turba citim mezi 1500-1900. Ale osobne jsem taky cekal mnohem vetsi turboefekt, ale je to poradne prvni turbomotor, se kterym jsem jel dele nez jen par km. Pokud bys mel odesle turbo, nemel bys dosahnout maximalni rychlosti, ale moc exaktni test to neni :-).
Akcelerace je dost subjektivni dojem, takze tezko porovnavat. Kazdopadne po 66kw nemuzes chtit trhani asfaltu.
Ota - CMC 014
Mondeo 2.0 16V Trend, 3/2006, combi
Uživatelský avatar
Ota
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1196
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:40,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod fuf » čtv dub 01, 2004 14:56,0

JJJ: dej si treba dvojku, pust spojku, jed nejakych <20 a pak pridej silneji plyn a drz - chvili to nebude delat skoro nic a pak to dost silne zabere - jako by to auto dostalo stouchanec. fakt je to dost poznat. bohuzel efekt toho turba je docela kratky, takze necekej zazraky :/

jinak mi se zda, ze okolo tech 100-110 je prave na petku turbo docela hezky poznat, ale 120 a vic je uz bida :/
CMC 102
Ford Mondeo 2.2TDCI Combi Ghia, '05
Ford Mondeo 1.8TD Combi Trend, '99
fuf
***
***
 
Příspěvky: 142
Registrován: čtv říj 30, 2003 18:41,0

Další

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník