1.8i kontra 1.8TD

Příspěvekod J. Kliment » sob led 12, 2008 14:11,0

Dobrá - ale zadání se týkalo tuším 1,8, benzín nebo nafta. Benzín má sice vyšší výkon, diesel zase - podle mne - příznivější charakteristiku pro větší zátěže. Přetěžování motor ničí - ale to je podle mne spíš otázka mezikusu. Podle mých zkušeností prostě pro "pracovní" ježdění vyhovuje spíše nafta - myslím ze zadaných typů. Ale je to samozřejmě subjektivní. Moje zkušenosti mne vedou k upřednostnění diesela, znám ale řidiče, kteří si na něho nezvykli ani za 10 let.
Mondeo II, 1.8 TD 66kW, kombi, r.v. 1999, klima, ABS,4ABG,vyhřívaně čelní sklo, mlhovky,el. sedadlo.
J. Kliment
*
*
 
Příspěvky: 19
Registrován: stř pro 19, 2007 23:42,0
Bydliště: Cítov - Mělník

Příspěvekod DR » sob led 12, 2008 14:23,0

J. Kliment: obecně platí to co píšeš ty, ale pokud je řeč konkrétně o fordním 1.8TD Endura v mondeu, platí bohužel co jsem napsal já.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Patrik » sob led 12, 2008 19:46,0

No on je problém hlavně v tom že ten motor se dával do escorta a tam byl v pohodě. No, ale v mondeu je rád, že uveze sebe a auto. Natož po něm chtít ještě nějaké další výkony a zázraky. :wink:
CMC 531
CFC 1255
Mk III kombi 2.0 TDDI 85kw
Mercedes-Benz E290 turbodiesel w210 95kw
Mercedes-Benz S320 CDI w220 145kw
Uživatelský avatar
Patrik
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1216
Registrován: čtv kvě 05, 2005 17:52,0
Bydliště: Praha 8

Příspěvekod Kakamil » pon čer 16, 2008 22:55,0

moje hodnocení motorů - vlastnil jsem 1,8 TD a teď 1,8i. Diesel sice nemá akceleraci, ale když se roztáhne tak už jede a na tahaní přívěsu je super (přestavoval jsem barák) tak je odzkoušeno bohatě. Ale s tímhle motorem není mondeo auto co člověka chytne. To 1,8i jede, akceleruje uplně jinak, ale když si půjčím švárovo MKII 2,0i (také se segvenčním LPG) tak mi pak připadá to moje jako šnek. Dneska už bych radši bral do MKII 1,8i 16V než 1,8 TD - pak se dá říct, že je to auto patřící do své třídy. Ale 2,0 nebo 2,2 TDCi je už zase něco jiného.
CMC 162
Mondeo 1,8i 16V segvenční LPG Ghia combi, 5/1998
dříve Mondeo 1,8 TD Trend combi, 6/1999
Uživatelský avatar
Kakamil
*
*
 
Příspěvky: 43
Registrován: čtv led 29, 2004 17:59,0
Bydliště: Buštehrad

Příspěvekod Profesor » úte čer 17, 2008 8:08,0

Před mnoha amnoha lety jsem byl hrdým vlastníkem Siery 1.8 TD combi, turbo pod kapotou, hagusy na střeše, no cejtil jsem se jako král. Po 160tkm byla spotřeba oleje větší než spotřeba nafty, takže jsem překroužkoval motor a jezdila dalších 100táců, byla jediným naftovým autem které jsem kdy vlastnil, pominu li jízdní vlastnosti (nenaložená tanečnice), problém s kostrukcí a oturbováním obyč. motoru, tak byla jako auto k neutahání. Ten motor nebyl na žádný závodění ale, gdýž se to auto rozjelo tak mu bylo jedno kolik má naloženo 175 maximálka ať plný nebo prázdný, ten motor měl na volnoběh horší zvuk vibrace než sousedův starej Zetor (na chalupě), jak seplo to Turbo proměnil se divokou šelmu :lol: v rámci možností.
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1440
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod RomanT » úte čer 17, 2008 8:37,0

kamosuv otec si pred teseti lety poridil MKII Turnier TD a celou tu dobu, tejden co tejden auto za sebou tahalo minimalne pultunovej naklad - motor byl pravidelne servisovanej a ted, po 550 tisicich se mu to na dalnici potkalo a bylo hotovo - tendle kousek se asi zrovna podaril :) Podle jeho slov nemel motor nikdy zadnej problem. Menily se jenom rozvody a olej :)
Mondeo Turnier 8/98, 1,8 Zetec-E, Sekvenční LPG
Mondeo Combi, 2/2004, TDCi 96 kW, Durashift
Uživatelský avatar
RomanT
****
****
 
Příspěvky: 269
Registrován: úte zář 18, 2007 9:34,0
Bydliště: Vrchlabí

Příspěvekod Milanvv » čtv lis 11, 2010 16:40,0

Mám 1,8td jezdím na olej zatím jsem měnil čerpadlo a vodní pumpu a ted mi praskla klika takže kdyby někdo mělat seozve jinakjezdiljsemza hubičku než se tozačlo srát :cry:
mondeo, td 66, sedan, r.v. 1994, clx
Milanvv
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon lis 08, 2010 19:35,0

Re: 1.8i kontra 1.8TD

Příspěvekod faze » úte říj 02, 2012 19:00,0

Nevim kam jinam bych dotaz vložil - u Mondea MK2 1.8i se po rozjezdu cca 5km/h ozve podivnej zvuk a cítím i vibrace ve volantu, jako kdyby se něco přirazovalo k motoru, je to vždy tak na 2 sekundy, nevíte někdo o co se jedná? je to dost otravný
faze
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: ned zář 23, 2012 19:08,0

Re: 1.8i kontra 1.8TD

Příspěvekod David V » úte říj 02, 2012 22:18,0

Pokud je to při prvním rozjezdu po nastartování, tak to může být kontrola ABS, pokud je to vždy, tak nevím.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: 1.8i kontra 1.8TD

Příspěvekod faze » stř říj 03, 2012 17:50,0

ano je to po prvním rozjezdu, pak už to nedělá.. je takovej silnej zvuk, jak kdyby se neco tlakovalo, měl jsem pocit že by to mělo třeba spojitost se servem, když je to tak cejtit přes volant
faze
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: ned zář 23, 2012 19:08,0

Re: 1.8i kontra 1.8TD

Příspěvekod David V » stř říj 03, 2012 18:52,0

Tak je to trochu hlučnější self test ABS. Nech někdy auto z kopce rozjet po nastartování bez zařazení jen samospádem. Mělo by se to ozvat taky.
A ještě mě dodatečně napadlo to zkusit samospádem jen při zapnutým zapalování (to bys vyloučil vliv rotujících částí úplně), pokud tam není nějaká logika, která detekuje pro tyto účely běžící motor.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Předchozí

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník