Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní témata)

Re: Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní tém

Příspěvekod jardawrc » pon srp 26, 2013 21:06,0

Tak celkem mě to štve protože auto mám v kopečku a mojí to vždycky 2krát zdechne.Situace je taková že to 10s udrží po nastartování
volnoběh o.k. a pak to najednou spadne a zdechne,po krátkém ohřátí to drží 1000ot. a jen ševelí.Po zitřku jde auto na výměnu pravého
čepu tak to musím nějak pořešit.díky Jarek
Mondeo, Zetec 96, Kombi, r.v. 2000, Ghia
jardawrc
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: pon črc 13, 2009 21:25,0
Bydliště: Zlín

Re: Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní tém

Příspěvekod Tomin123 » úte srp 27, 2013 11:57,0

Pred dalsim studenym startem pro zkousku zaskrt hadici co vede od odvetrani kliky do sani. Pokud se to chcipani pak po startu neprojevi,
je problem na 100% ve ventilu odvetrani karteru/klikove skrine. Koupit novy ventil a je po problemu. Hodne toho pak o nem najdes na Fordfans.cz.
Ford Mondeo, 1.8 16V, blacktop '1999, ghia
Opel Omega C 2.5 V6 Elegance
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, ...[http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694]
Uživatelský avatar
Tomin123
***
***
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte led 13, 2009 19:38,0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, Praha

Re: Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní tém

Příspěvekod jardawrc » pát srp 30, 2013 21:29,0

Díky,zitra to zkusím.Jarek
Mondeo, Zetec 96, Kombi, r.v. 2000, Ghia
jardawrc
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: pon črc 13, 2009 21:25,0
Bydliště: Zlín

Re: Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní tém

Příspěvekod outsider » sob dub 26, 2014 0:45,0

Můžu se prosím zeptat kde na MK2 s motorem Zetec 1.8 (hliníkový ventildekl) najdu ventil odvětrání klikové skříně? a jak ho nejjednoduššejc vyměnit?
outsider
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř dub 23, 2014 20:40,0

Re: Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní tém

Příspěvekod outsider » sob dub 26, 2014 13:41,0

odpovím si sám, z víka ventilů vede hadice do filtrboxu, bez žádného ventilu normálně průchozí takže odvětrání asi bude tohle
outsider
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř dub 23, 2014 20:40,0

Re: Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní tém

Příspěvekod ironside » pon dub 28, 2014 7:40,0

Tam ani žádný "ventil"byt přeci nemůže,kdyby tam byl nějaký větší tlak,tak ti to protrhne těsnění kolem kliky atd.Jo a viděl jsem na tu hadicí namontovány odlučovače oleje,tím padem je potom cele sací potrubí včetně sacich ventilů naprosto suché a bez nanosu,ale asi to tam musí byt od zacatku....
Mondeo Ghia 2,0 TDCI DPF 163k 2011
Mondeo modelová řada 01, 2.0 TDCI DPF 96kw, Combi, r.v. 2007, Ghia
ironside
**
**
 
Příspěvky: 90
Registrován: ned zář 07, 2008 6:08,0

studený motor zhasne po 1 minutě

Příspěvekod Rousi » stř říj 29, 2014 1:01,0

Zdravím pánové, auto mě zlobí následujícím způsobem: po každém studeném startu motor běží cca 1 minutu na zvýšený volnoběh (1250 - 1500 ot/min) bez problémů, ale po té jedné minutě začne běžet velmi hrubě, volnoběh padá až motor zhasne. Aby nezhasnul, je potřeba sešlápnout plyn až na podlahu, otáčky po malé prodlevě vyletí nahoru. Jemnější přidání plynu nepomůže, motor se udusí a zhasne. Volnoběh má tendenci padat, dokud se motor nezahřeje.
Při rozjezdu se studeným motorem hned po nastartování je potřeba dát hodně plynu a nechat víc proklouznout spojku, aby se motor neudusil a nezhasnul.
Jak se motor zahřívá, potíže mizí a teplý motor už funguje dobře.

Předem díky za tipy, kterým směrem se vydat. Už jsem pár věcí zkoušel, ale bohužel bez úspěchu.
Mondeo 1.8i 16V Ghia, 1998, combi
Rousi
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: úte kvě 16, 2006 16:28,0
Bydliště: Praha

Re: studený motor zhasne po 1 minutě

Příspěvekod DR » stř říj 29, 2014 1:09,0

Rousi: když už jsi něco zkoušel, měl bys rovnou napsat co. Pak teprve má význam ti zkoušet radit.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: studený motor zhasne po 1 minutě

Příspěvekod Rousi » pát říj 31, 2014 12:47,0

nechtěl jsem podsouvat myšlenku, že věci, co jsem zkoušel/měnil jsou na 100% v pořádku a brzdit ostatní v nápadech :-)

- v autě jsou vyměněné výfukové parohy, byly prasklé, následně vyměněn MAF (předtím motor běžel nepravidelně i zahřátý)
- nové čidlo teploty nasávaného vzduchu
- nové čidlo chladící kapaliny (pro řídící jednotku)
- zkontrolovány podtlakové hadice zapojené do sání, zkoušel jsem je postupně odpojovat a zaslepit zároveň otvor do sání, jediný efekt přineslo odpojení/zaslepení hadičky k regulátoru tlaku paliva, kdy motor po minutě zaváhal, ale hrubý volnoběh a zhasnutí se nekonalo
- proměřeny kabely ke svíčkám + vyměněna svíčka na válci nejblíže k cívce/termostatu, měla prasklý izolátor, tím odstraněno drobné pocuknutí při prudkém přidání plynu, svíčky jsou NGK TR5A-10
- vyčištěný volnoběžný ventil a škrtící klapka (bez demontáže klapky, jen shora po sundání plastového přívodu vzduchu), ani jedno nebylo nějak neobvykle špinavé/zanesené
- zkontrolovány různé el. konektory v motorovém prostoru (např. u čidel otáček klikovky a vačkové hřídele)
Mondeo 1.8i 16V Ghia, 1998, combi
Rousi
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: úte kvě 16, 2006 16:28,0
Bydliště: Praha

Re: studený motor zhasne po 1 minutě

Příspěvekod DR » pát říj 31, 2014 23:42,0

Rousi: když čtu ten tvůj seznam, tak mě nenapadá, co ještě zkusit. Volnoběh ovlivňuje především všechno, co nějak souvisí s průtokem vzduchu do motoru - volnoběžný ventil, škrtící klapka, i ten MAF, ale ve tvém případě bych tam viděl nějakou souvislost s teplotou motoru, nebo dodávkou paliva. Vzhledem k tomu, že ta vada není občasná, ale projevuje se spolehlivě vždy na studeném motoru, tak asi spíš ta teplota.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní tém

Příspěvekod Tomin123 » stř lis 05, 2014 21:34,0

Rousi: zkus odpojit lambdu a udelej jeden studenej start uplne bez ni
Hapruje to i kdyz bys vyrazil driv nez za tu minutu ? Proste nahodis motor a hned jedes .... co to pak dela ?
Cca za minutu od startu totiz ecu zacina resit lambdu a tak by mohla ona, pokud nebude jeste prohrata / naskocena, zpusobovat trable.
Ford Mondeo, 1.8 16V, blacktop '1999, ghia
Opel Omega C 2.5 V6 Elegance
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, ...[http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694]
Uživatelský avatar
Tomin123
***
***
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte led 13, 2009 19:38,0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, Praha

Re: studený motor zhasne po 1 minutě

Příspěvekod Rousi » pon lis 10, 2014 12:00,0

Díky za tip, vyzkouším lambdu odpojit a dám vědět.
Kdyz nahodím motor a hned jedu, tak je to ok, ale právě jen zhruba po tu jednu minutu, pak je cítit, jak motor netáhne a nechce do otáček, při přidání plynu se "dusí".
Za jízdy se motor samozřejmě zahřeje rychleji, ale v pražském provozu není úplně idální řídit auto, které se na křižovatce (nedejbože do kopečku) rozjíždí pomaleji než cyklisti...
Mondeo 1.8i 16V Ghia, 1998, combi
Rousi
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: úte kvě 16, 2006 16:28,0
Bydliště: Praha

Re: studený motor zhasne po 1 minutě

Příspěvekod Rousi » stř lis 12, 2014 12:20,0

Tak po odpojení lambdy zůstal stav po studeném startu stejný, po cca minutě motor zhasnul.
S odpojenou lambdou jsem pak i jeden den jezdil, studené auto jede pořád stejně blbě, po zahřátí je oproti stavu se zapojenou lambdou "línější".
Teď úplně nevím, jak si výsledek pokusu vyložit: znamená to, že lambda před zahřátím nefunguje? Zase bych ale čekal, že se řídící jednotka s absencí signálu lambdy vyrovná použitím nějakých defaultních hodnot a motor volnoběh udrží. Tak že by byl problém v něčem úplně jiném?
Předem díky za reakce.
Mondeo 1.8i 16V Ghia, 1998, combi
Rousi
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: úte kvě 16, 2006 16:28,0
Bydliště: Praha

Re: Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní tém

Příspěvekod Kacud » čtv lis 13, 2014 22:45,0

Ahoj, mám taky problémy s volnoběhem. Problém je že při pádu otáček dolů až na volnoběh spadnou moc nízko, cca 500 otáček. Dřív mi motor i vibroval a snažil se chcípnout, teď po servisu už ne. Dělá to pouze při ohřátém moturu. Otáčky spadnou na 500, pak se houpou mezi 500 - 800 a nakonec se ustálí na normálních 800. Dělá to po startu, kdy při startu otáčky vyletí a pak mají spadnout na volnoběžné a taky to dělá když zastavím a automat vyřadí. Taky se mi stává, že při zahřátém motoru nemůžu nastartovat. Startér točí a nic po deseti sekundách to pak chytne. V autě mám plyn, ale dělalo to i když jsem plyn nechal natvrdo odpojit, odpájeli se dráty.
Na autě se už dělalo:
Všechny hadičky od vzduchu a plynu se měnily za nový
Čistilo se a opravovalo sání
Měnil se volnoběžný ventil
Měnil se vlnovec výfuku
Měnil se vzduchový a palivový filtr
Měnily se svíčky (originál ford)
Kontrolovaly se cívky, jedna se měnila (tesla)
Repasoval se alternátor
Měnila se baterie (Varta silver cosi)

Poraďte prosím co ještě vyzkoušet
Ford Mondeo r.v. 2004, 2l benzín + LPG STAG, Automat
Kacud
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: ned pro 14, 2008 22:12,0
Bydliště: Olomouc

Re: Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní tém

Příspěvekod DR » pát lis 14, 2014 8:55,0

Kacud: v sousedním tématu "Vysoké volnoběžné otáčky" máš vyčerpávající popis řízení volnoběhu, přečti si to a uvidíš, co bys ještě mohl otestovat. viewtopic.php?p=102455#p102455.

Ve tvém případě to může být i tím LPG (žes ho měl ny chvíli odpojený nemusí nic znamenat), může do toho kecat i automat. Určitě bych doporučil kontrolu kabeláže a konektorů (očištění, konzervace).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní tém

Příspěvekod Kacud » stř lis 19, 2014 0:00,0

Souhlas s těma kabelama. Tím začnu. Dá se někde sehnat schéma elektroinstalace a kde jsou body ukostřenî, či jak to pojmenovat? Pak mě zajímá snímač otáček. Jak je v mým autě udělaný? Z doporučené ho vlákna jsem vyčetl, že i zde mám možná problém. No a teď ještě sehnat v Olomouci mechanika, který to pečlivě udělá. Zatím jsem neměl to štěstí.
Ford Mondeo r.v. 2004, 2l benzín + LPG STAG, Automat
Kacud
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: ned pro 14, 2008 22:12,0
Bydliště: Olomouc

Re: Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní tém

Příspěvekod Rousi » úte pro 02, 2014 2:09,0

Potíže vyřešeny, díky Tomin123 za postrčení správným směrem :)
Byla to opravdu vadná lambda sonda, nefungovalo na ní vyhřívání, takže dokud se neohřála od výfuku, neposílala do řídící jednotky správné hodnoty.

Kdyby někdo v budoucmu řešil něco podobného:
použil jsem tuto novou lambda sondu: DENSO DOX-0119 (univerzalní, pomocí přibalených dutinek se napojí na konektor ustřižený z původní lambda sondy, přibalená je i pasta pro natření závitu)

Vyhřívání měřeno ohmmetrem, na vodičích vyhřívání lambdy by měl být naměřený odpor cca v jednotkách Ohmů, v mém případě nebyl odpor měřitelný = přerušený obvod.
Zapojení a výměna lambdy v Mondeu MkII je pěkně popsané tady: http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 83&t=40507

O funkci a možnostech testování lambdy jsem si početl tady: http://www.mjauto.cz/testovani-lambda-sondy
a tady: http://www.fordfans.cz/technics/O2%20Se ... ostika.php

Pěkný článek o tom, jak vlastně lambda sonda ovlivňuje množství vstřikovaného paliva (v angličtině): http://www.obd-codes.com/faq/fuel-trims.php


Ještě pro ujištění před výměnou lambdy jsem si pořídil bluetooth adaptér na OBD II konektor a software Torque pro Android a musím říct, že to jsem měl udělat už dávno: vyčetl jsem z ECU chybu P0135, která je popsaná přesně tak, jak se u mě projevovala ( http://www.dtcsearch.com/P0135/ ):
Description: HO2S Heater Circuit Conditions
Cause: Engine running for 1 minute, then the PCM detected an open or short in the HO2S heater circuit

V software jde zobrazit napětí, které lambda posílá do ŘJ, v mém případě to při studené sondě bylo 1,2 V , tedy ŘJ si myslela, že je vstřikovaná příliš bohatá směs a stále zmenšovala dávku benzínu, až motor zhasnul.
Celá situace byla krásně patrná, když jsem si zároveň zobrazil napětí z lambdy a hodnotu STFT (short term fuel trim) která ukazuje, jak ŘJ přidává nebo ubírá vstřikovanou dávku benzínu. (Popsáno v článku, který jsem zmínil výše: http://www.obd-codes.com/faq/fuel-trims.php )

použitý adaptér: Super mini elm327 bluetooth OBD2 Scanner (podporuje protocol SAE J1850 PWM, který používá Ford)
http://www.aliexpress.com/item/Latest-v ... 19967.html
a software: Torque Pro
https://play.google.com/store/apps/deta ... rque&hl=cs
Mondeo 1.8i 16V Ghia, 1998, combi
Rousi
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: úte kvě 16, 2006 16:28,0
Bydliště: Praha

Re: Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní tém

Příspěvekod mirodestranianek » pát čer 19, 2015 19:39,0

zdravim, muzete mi poradit mondeo MK1 rv 94 1.8 16 V automat kdyz je motor studeny jde supr, jak nahle ujedu 15 km, a zastavim na semaforu, tak chcipne nebo v kolonach je to sila,,otacky jdiu k nule a zhasne motor, je potreb vymenit volnobezny ventil? nebo je chyba jinde, prosim poradte mi nekdo na meil mirodestranianek@email.cz DEKUJI MOC,,, :P :P :P :P :P :P
mirodestranianek
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: pát čer 19, 2015 19:25,0

Re: Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní tém

Příspěvekod Manfred » pát říj 30, 2015 12:14,0

Ahoj lidi!
Čím to může být: vždycky/pokaždé když dobržďuji, těsně před zastavením v rychlosti cca 3-5 km/h, když už mám buď vyřazeno, nebo sešlápnutou spojku si motor krátkodobě přidá na volnoběhu jako kdybych si sám ťuknul do plynu. Když je motor na provozní teplotě, tak otáčky vyskočí o 200 - 300 ot., když je studený tak ještě o něco víc. Naučil jsem se s tím žít a nervy mi to netrhá, ale aby to nebyla předzvěst nějakého vážnějšího problému. Na co bych se měl mrknout nejdřív, než bych ev. šel na diagnostiku?
Děkuji
F Mondeo 1,8 16V 92 kW BWY 2002
Uživatelský avatar
Manfred
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát říj 23, 2015 9:24,0
Bydliště: okres ČB

Předchozí

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 2 návštevníků