Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní témata)

Re: Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní tém

Příspěvekod ZELI » úte bře 19, 2013 12:36,0

Co jsem tak pochytil, tak v nekterych pripadech nepomuze ani vycisteni. Taky asi zalezi co se tim cistenim poradne mysli. Jestli je to dokonale rozhybany, tak by to mohlo byt OK. Jestli je jen vytrenej treba hadrem, tak to asi nicemu moc nepomuze.
Mondeo, 1.8 SCi, 96kW, kombi, r.v. 2004
ZELI
**
**
 
Příspěvky: 53
Registrován: pon říj 18, 2010 19:42,0
Bydliště: Pardubice

Re: Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní tém

Příspěvekod DR » úte bře 19, 2013 13:12,0

ZELI, curly boi: vadný volnoběžný ventil se většinou projevuje tak, že otáčky neklesají. Když klesají až moc, tak bych se podíval i na škrtící klapku a snímač její polohy. ŘJ může dostávat nesprávné informace o poloze škrtící klapky (např o jejím pootevření, i když už je zavřená) a díky tomu špatně ovládat volnoběžný ventil.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní tém

Příspěvekod curly boi » stř bře 20, 2013 21:19,0

Díky za info.

ZELI: Vyčištění proběhlo zubním kartáčkem a nějakým technickým benzinem.

DR: Ten snímač polohy je něco co se dá vyčistit nebo je to spíše něco jako potenciometr, kde by bylo lepší vyměnit? V jaké cenové kategorii (zhruba v řádech kč) se to pohybuje? Dá se to vůbec sehnat zvlášť? Přijde mi to jako malá součástka - abych nemusel měnit celou klapku...

edit: ještě si říkám - pokud by to bylo snímačem klapky, neprojevovalo by se to náhodou i při normální jízdě?
edit2: vyjádření mechanika: "kdyby bylo spatny cidlo polohy, tak by to skoro na 100% hlasila diag. protoze vim, ze kdyz mel kamos to cidlo v pr. tak to hazelo motor do nouzaku"
Ford Mondeo ST220, 3.0i V6 @ 166kW, sedan, r.v. 2003
Ford Mondeo MkI, 2.0i @ 100kW, liftback, r.v. 1994, GHIA (prodáno 02/2013)
Uživatelský avatar
curly boi
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: ned pro 14, 2008 13:58,0
Bydliště: Praha

Re: Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní tém

Příspěvekod ZELI » pát bře 22, 2013 12:47,0

curly boi píše:...kdyby bylo spatny cidlo polohy, tak by to skoro na 100% hlasila diag...."

DR to asi myslel tak, ze cidlo nemusi byt uplne vadne, muze jen davat spatne hodnoty a diag. to nemusi poznat.
Kazdopadne kontrola skrtici klapky a pokus o jeji vycisteni neuskodi a muze pomoct.
Mondeo, 1.8 SCi, 96kW, kombi, r.v. 2004
ZELI
**
**
 
Příspěvky: 53
Registrován: pon říj 18, 2010 19:42,0
Bydliště: Pardubice

Re: Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní tém

Příspěvekod curly boi » pon bře 25, 2013 22:22,0

Ahoj, dnes jsme to zkoušeli s diagnostikou a zdá se, že poloha škrtící klapky se při volnoběhu drží asi na 17%. Je to správně? Podle mého by měla ukazovat 0%, protože vzduch do motoru místo toho pouští volnoběžný ventil (byl to ten údaj Throttle position). Dál jsem monitoroval IAC (Idle Air Control), tedy něco, co se mi zdálo jako volnoběžný ventil, a kdykoliv jsem šlápnul na plyn, tak to zakolísalo nahoru. Pokud by vás napadalo, co ještě za hodnoty bych mohl měřit (mám ELM327 a program FORScan, který komunikuje na Fordím PWM-1850, takže se s tím dá docela domluvit) abych to lépe diagnostikoval, tak budu vděčný za každou radu.

EDIT: ještě jsem si vzpomněl, že jsme to čidlo odpojili a zkoušeli popojet a hned se rozsvítila chyba, a diagnostika potvrdila že Throttle Position sensor je mimo hranice... Takže jednotka s ním evidentně komunikuje. A pak mě napadá ještě jedna věc, a to, že mi poměrně hodně kolísaly volnoběžné otáčky, od 690 do 740 řekněme.
Ford Mondeo ST220, 3.0i V6 @ 166kW, sedan, r.v. 2003
Ford Mondeo MkI, 2.0i @ 100kW, liftback, r.v. 1994, GHIA (prodáno 02/2013)
Uživatelský avatar
curly boi
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: ned pro 14, 2008 13:58,0
Bydliště: Praha

Re: Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní tém

Příspěvekod David V » úte bře 26, 2013 10:12,0

Z logiky věci musí být škrticí klapka zavřená a dodávku vzduchu pro chod naprázdno má zajišťovat regulační ventil chodu naprázdno. Nevím, zda má ST220-ka ovládání klapky plynovým lankem, jako třeba moje 2,5-ka, ale pokud ano, tak musí být buď nastavení pootevření klapky snadno dohledatelné v motoru (na dorazu plynu je stavěcí šroub) nebo je chyba na snímači polohy (klapka je fyzicky zavřená, ale snímač polohy hlásí něco jiného).
Nejsem kovaný odborník, ale 17% otevření klapky mi u 220 koňového motoru přijde na udržení volnoběhu jako vysoká hodnota.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní tém

Příspěvekod curly boi » úte bře 26, 2013 10:30,0

Taky mám pocit, že při sešlápnutí plynu na 17% by byly otáčky vyšší. A vlastně to potvrzuje i ten problém co se mi děje - jednotka si evidentně myslí, že je sešlápnutý plyn na 17%, ikdyž není vůbec a proto nepřejde do volnoběhu včas (proč taky volnoběh, když řidič údajně šlape na plyn), pak se asi probere až u té nejnižší hranice a to už je většinou pozdě a chcípne to.

Plyn je tam také lankový.
Ford Mondeo ST220, 3.0i V6 @ 166kW, sedan, r.v. 2003
Ford Mondeo MkI, 2.0i @ 100kW, liftback, r.v. 1994, GHIA (prodáno 02/2013)
Uživatelský avatar
curly boi
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: ned pro 14, 2008 13:58,0
Bydliště: Praha

Re: Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní tém

Příspěvekod DR » úte bře 26, 2013 11:05,0

curly boi: to je přece přesně to, o čem jsem ti psal o pár příspěvků výše. Je potřeba to zkontrolovat (=rozebrat a prohlédnout/proměřit), případně vyčistit klapku (může být zanesená, nebo i deformaovaná), případně vyměnit snímač. Tady není o čem spekulovat.

BTW, ten snímač polohy je obyčejný potenciometr, může být už na některých místech vydřený, stejně tak může být třeba jen trochu větší přechodový odpor na nějakém konektoru nebo kabelu a díky tomu může ŘJ dostávat chybné informace o ploze klapky i v případě, že je klapka i snímač v pořádku. Znovu opakuji, je potřeba to rozebrat a zkontrolovat.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní tém

Příspěvekod curly boi » úte bře 26, 2013 14:05,0

Díky, mrkneme na to. Slyšel jsem, že jinak je to docela drahá sranda, kolem 4000? Alespoň prý na Focuse, předpokládám, že to bude +- podobné. Ptám se na to proto, jestli mám šanci si to rozebrat dost na to, abych se dostal všude, kde to může být potřeba, vyčistit.

Co se týče přechodového odporu drátu, moc nevím, jak bych ho proměřil, protože vede kamsi do daleka a mám pocit, že bych toho musel rozebrat opravdu hodně, abych tohle vyloučil.
Ford Mondeo ST220, 3.0i V6 @ 166kW, sedan, r.v. 2003
Ford Mondeo MkI, 2.0i @ 100kW, liftback, r.v. 1994, GHIA (prodáno 02/2013)
Uživatelský avatar
curly boi
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: ned pro 14, 2008 13:58,0
Bydliště: Praha

Re: Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní tém

Příspěvekod curly boi » pát bře 29, 2013 11:47,0

Pánové tak ještě menší update, možná moje stopa skončila jako slepá - včera jsem měl na diagnostice kamarádovu Toyotu Yaris a ukazovala také pozici klapky na 16% při volnoběhu. Nejspíš je to standardní hodnota :/
Ford Mondeo ST220, 3.0i V6 @ 166kW, sedan, r.v. 2003
Ford Mondeo MkI, 2.0i @ 100kW, liftback, r.v. 1994, GHIA (prodáno 02/2013)
Uživatelský avatar
curly boi
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: ned pro 14, 2008 13:58,0
Bydliště: Praha

Re: Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní tém

Příspěvekod DR » pát bře 29, 2013 15:53,0

curly boi: ford není toyota. Netuším, jak má toyta řešené řízení volnoběhu, možná je tam 17% správná hodnota, ale to automaticky neznamené, že to je správná hodnota i pro forda - stejně tak to neznamená, že to správná hodnota není, prostě nevíš. A když nevíš, tak si musíš ty ruce ušpinit a začít kontrolovat (a eliminovat) jeden potenciální zdroj závady za druhým.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní tém

Příspěvekod curly boi » pon dub 15, 2013 15:18,0

Ach ano, takovou odpověď jsem čekal, jen jsem chtěl poukázat na to, že možná ta hodnota OBD2_TP (throttle position) nemusí udávat polohu klapky ale celkové procento otevření sání. Tak mě napadlo, jestli mi v tom třeba někdo nedá za pravdu.
Ford Mondeo ST220, 3.0i V6 @ 166kW, sedan, r.v. 2003
Ford Mondeo MkI, 2.0i @ 100kW, liftback, r.v. 1994, GHIA (prodáno 02/2013)
Uživatelský avatar
curly boi
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: ned pro 14, 2008 13:58,0
Bydliště: Praha

Re: Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní tém

Příspěvekod curly boi » čtv dub 25, 2013 22:25,0

Tak jsme včera zkoušeli ventil volnoběhu rozšroubovat a dívat se na něj při startování.

Motor v podstatě skoro hned chcípne, ale co mě překvapilo, že ventil se ani nehne. Když je zapnuté zapalování, tak v něm píská,
ale ať dělám, co dělám, ani o kousek se nepohne. Když nastartuju, dírou po něm to saje o sto šest, otáčky vyletí a pak slezou
až dolů a chcípne to.

Je tohle normální chování? Protože já myslím, že není. Rád bych to ale vyzkoušel, bohužel neznám nikoho, kdo by měl stejný
nebo alespoň podobný motor a nechce se mi to zkoušet úplně na blind. Nevíte o nějakém způsobu?
Ford Mondeo ST220, 3.0i V6 @ 166kW, sedan, r.v. 2003
Ford Mondeo MkI, 2.0i @ 100kW, liftback, r.v. 1994, GHIA (prodáno 02/2013)
Uživatelský avatar
curly boi
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: ned pro 14, 2008 13:58,0
Bydliště: Praha

Re: Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní tém

Příspěvekod curly boi » úte kvě 14, 2013 10:28,0

Koukali jsme na YT na nějaká videa s tím ventilem a při zapínání a vypínání klíčku by měl vnitřek běhat sem a tam, což se u mého neděje. Bohužel jsem dnes promeškal otevírací hodiny ve Slušticích asi o 15 minut, takže jsem neměl možnost vyzkoušet jiný.

Co je ale zajímavé, že vzhledem k tomu, že se mi to děje hlavně při parkovacích manévrech a vysledoval jsem vliv na čidlo tlaku serva, zkusil jsem ho odpojit. A rázem problém přestal, alespoň v těch manévrech. Ovšem pro změnu za jízdy jsou volnoběžné otáčky hrozně vysoké (tzn. vyřadím za jízdy, otáčky slezou k normálu (asi 870) a pak vystřelí na 1500 kde se drží libovolně dlouho dokud nezastavím). Teď je otázka, jestli je vadný ventil otáček, čidlo tlaku, nebo nějakým záhadným způsobem obojí.

Na jednom webu jsem se dočetl jednoduchý test - při nastartovaném ohřátém motoru odpojit kabel od ventilu otáček - motor by měl chcípnout, pokud je ventil v pořádku. To se mi stalo. Zase se mi ale rozebraný nehýbal se zapínáním zapalování tak jako na tom videu u toho článku. Je třeba možné, aby fungoval jen tak "napůl"? Tzn. že třeba když je tam ten silný podtlak, tak ho to nějak rozhýbe? Stejně by to ale byl signál k výměně, že?
Ford Mondeo ST220, 3.0i V6 @ 166kW, sedan, r.v. 2003
Ford Mondeo MkI, 2.0i @ 100kW, liftback, r.v. 1994, GHIA (prodáno 02/2013)
Uživatelský avatar
curly boi
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: ned pro 14, 2008 13:58,0
Bydliště: Praha

Re: Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní tém

Příspěvekod Tomin123 » úte kvě 21, 2013 13:23,0

Tvoje auto uz ma (predpokladam) v zivych datech hodnotu "adaptace volnobezneho vzduchu" nebo tak nejak (ve Ford pidech, ne v OBDII !).
Tato hodnota by ti mela rict jestli tvuj ventil opravdu zlobi.

K tem procentum TPxx - v OBDII existuji dva ruzne PIDy. Jeden je relativni a druhy absolutni. Relativni ma pri pustenem pedalu ukazovat 0%, ten absolutni nikoliv. Idealni pro kontrolu TPS cidla je ale sledovat Fordi PIDy. Tam mas jak absolutni pozici, tak RATCH, coz je nejdulezitejsi hodnota pro TPS.
Ford Mondeo, 1.8 16V, blacktop '1999, ghia
Opel Omega C 2.5 V6 Elegance
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, ...[http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694]
Uživatelský avatar
Tomin123
***
***
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte led 13, 2009 19:38,0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, Praha

Volnoběh při stojícím autě, ST220

Příspěvekod pajathc » ned čer 30, 2013 22:22,0

Zdravím, pokud jsem hledal dobře, můj aktuální problém jsem tady nenašel...

Při návratu z dovolené jsem si všiml změny chování volnoběhu u svého ST220.
Když dojíždím ke křižovatce a vyřadím, dokud auto jede, je vše v pořádku, volnoběh spadne někam na svých 800 +/-.
Jakmile ale auto úplně zastaví, vyhoupnou se otáčky někam ke 2000 a pak začnou hoodně pomaloučku padat.

Setkal se s tím někdo?
Na co se podívat, zaměřit?
Díky za každý dobrý tip.
Mondeo, ST220 - 166 kW, kombi, r.v. 2004, max. výbava
pajathc
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: sob zář 04, 2010 23:12,0

Re: Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní tém

Příspěvekod pajathc » pát črc 19, 2013 11:33,0

... takže pokud by měl někdo podobný problém, VYŘEŠENO:

Volnoběh kolísal čím dál více, auto cukalo i za jízdy.
Posléze se rozsvítila kontrolka CHECK ENGINE.
Diagnostika OBD II vyhodila chyby P0171 a P0174 -tj. chudá směs v obou řadách.
Poslechem motor intenzivně přisával falešný vzduch.

Po demontáži sání objevena totálně zdevastovaná gumová část hadice odvětrávání klikovky - ta, která je napojena vzadu k hliníkovému sání.

Oprava odpovídající autohadicí pořízenou za 50 Kč na autoburzním vrakovišti.

Nyní vše OK.
Mondeo, ST220 - 166 kW, kombi, r.v. 2004, max. výbava
pajathc
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: sob zář 04, 2010 23:12,0

Re: Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní tém

Příspěvekod medamedas » ned srp 11, 2013 19:08,0

Zdravím,
mám dotaz na volnoběžný ventil.
Pokud na neurál vytočím otáčky motoru, potom při puštění plynu a při klesání otáček začně motor hučet, jakoby troubit a otáčky neklesají volně, ale trhaně. Když je slyšet to troubení, tak se otáčky jakoby zasekávají a klesají trhaně. Cca se bavíme při otáčkách nad 3500.
Dostal jsem tip, že by to mohl být volnobežný ventil.
Co myslíte?
Jinak tento ventil asi koupit jenom nový a jediná možnost asi přímo od Fordu originál ne?

Dík za reakce
l.
Naposledy upravil medamedas dne ned srp 11, 2013 19:10,0, celkově upraveno 1
Mondeo, 2.5 125, hatchback, r.v. 2001, Ghia
medamedas
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: pon pro 07, 2009 22:14,0

Re: Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní tém

Příspěvekod jardawrc » stř srp 21, 2013 3:02,0

Ahojte
Tak mě po nastartování volnoběh taky padá,poté co to trochu prošlápnu tak
není problém.Jinak mám otáčky bez problému.Na stejný problém se tu ptal
Michal Hejhal ale odpověd jsem nenašel.Čidlo teploty chladící kapaliny jsem
měnil minulý rok,zajímá mě jestli by to nemohl být snímač teploty chlad.
kapaliny?Dík za odpovědi Jarek
Mondeo, Zetec 96, Kombi, r.v. 2000, Ghia
jardawrc
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: pon črc 13, 2009 21:25,0
Bydliště: Zlín

Re: Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní tém

Příspěvekod DR » ned srp 25, 2013 10:28,0

jardawrc: mně to připadá spíš jen jako pomalá startovací reakce "zatuhlého" volnoběžného ventilu. Záleží, jak moc je to problém, jestli stojí za to se v tom vrtat.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník