Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní témata)

Příspěvekod goro » pon lis 08, 2010 20:14,0

Dave II
ŘJ má pro volnoběh více režimů - stání, jízda ... Víc by ti o tom řekl Tomin123.
MKIII, 2.0 Duratec-HE 107 kW, kombi, r.v. 2001, Ghia, grafitová metal, podvozek LOWTEC
goro
**
**
 
Příspěvky: 82
Registrován: úte říj 21, 2008 23:34,0
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod Tomin123 » úte lis 09, 2010 12:14,0

Co vim, tak Duratecy ridi jednotka BlackOak, coz je novejsi verze EEC Vky. Software je ale v ni stale Forduv, tedy naslednik verze co se davala do eec v.
Volnobeh ma u Zetecu 4 rezimy ....
Tady je o tom trochu: http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 11#p370411
Ford Mondeo, 1.8 16V, blacktop '1999, ghia
Opel Omega C 2.5 V6 Elegance
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, ...[http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694]
Uživatelský avatar
Tomin123
***
***
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte led 13, 2009 19:38,0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, Praha

Vonoběh Jizda

Příspěvekod Dave II » pon lis 15, 2010 8:47,0

Diky všem za postřehy, nicmene pokud někdo mate 1,8 Duratec HE 92 kW můzezt se mi prosim podivat na otačkomer pri jizdě na neutrál kolik vám to toči. Zdá se, že se jedná o nedopátratelnou informaci :(
Diky Dave
Mondeo III, 1,8 Duratec 92, kombi, r.v. 2007/2, Titaniu+LPG Landu Renco OmegazII
Dave II
*
*
 
Příspěvky: 25
Registrován: pát srp 28, 2009 21:44,0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod Tomin123 » pon lis 15, 2010 10:23,0

Ja obcas jezdim s brachovou 2.0 Duratecem (to bude asi stejne) a narozdil od zetecu tenhle duratec drzi za jizdy stejne otacky jako pri stani. Presnou hodnotu ti ted ale nereknu.
Ford Mondeo, 1.8 16V, blacktop '1999, ghia
Opel Omega C 2.5 V6 Elegance
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, ...[http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694]
Uživatelský avatar
Tomin123
***
***
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte led 13, 2009 19:38,0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, Praha

Příspěvekod jardac » pon lis 15, 2010 11:21,0

Dave II: Mam sice 1.8 Duratec, ale SCi. Nicmene otacky jsou stale 750 ot/min, zvysi se pouze pri zapnute klimatizaci na cca 800 ot/min (mozna trosku vice, nevim to uplne presne, musel bych se podivat).
Mondeo 1.8 SCi, kombi, 2003, Sport
dříve Mondeo II 1.8 TD, kombi, 2000
jardac
*
*
 
Příspěvky: 26
Registrován: pon lis 27, 2006 17:06,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod pavelgol » pon lis 22, 2010 17:04,0

Je to jak píše Jardac -750 ot při normálu. Při klimě, vyhřívání okna a sedaček kolem 900 ot. Jinak z vysokých otáček při vyřazení na neutrál to klesá rychle, kolem 1200 - 1000 ot. to zpomalí a pomaleji to dojde na těch 750. Stalo se mi někdy, že to kleslo jen na okamžik na přibližně 500 ot. a potom zpět na 750. (dokonce i problikla kontrolka dobíjení). Jinak motor se zahřeje asi tak do 2 km, v zimě při mrazech max. do 6 km. Po zahřátí má těch 750 ot., do té doby něco nad 1000 ot.
MK III,1.8 16V,92 kW,2001,Ghia,hatchback
Uživatelský avatar
pavelgol
**
**
 
Příspěvky: 97
Registrován: úte úno 28, 2006 21:43,0
Bydliště: Karviná

Příspěvekod Dave II » stř lis 24, 2010 12:53,0

Diky moc za názor, je to usměvné že ve třech servisech specializoavnych na fordy a jednom autorizovaném to nejsou shcopni rici. Takže velikos v.o. mam ok pohubuje se dle nalady mezi 740-900k, jen nekdy těžko řící proč za jizdy na volnoběh začne motor chcipat, je to dost nahodny, ale když začne tak fakt chcípá. Sranda je, že když vypnu třeba na 5 min na čerpačce a pak jedu dál tak už je OK, takže dojet s tímto problémem do servisu prakticky neřešitelné. Obtokovy ventyl vymene, potenciometr skrtici klapky vymenen, citlo teploty nasavaneho vzduchu MAPT vymene, ted jsme dal jine lambdy tak uvidim. Ještě že mají na vrakáči pochopení a díly půjčí. Jeste zbyva baterka, kterou mám po 4 letch KO, ale na tu moc nevěřím.
Dave
Mondeo III, 1,8 Duratec 92, kombi, r.v. 2007/2, Titaniu+LPG Landu Renco OmegazII
Dave II
*
*
 
Příspěvky: 25
Registrován: pát srp 28, 2009 21:44,0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod MIS » stř lis 24, 2010 15:59,0

TO Dave II : Koukám, že tam máš plyn. Kdypak jsi měnil svíčky???
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod Forrest » čtv lis 25, 2010 14:06,0

Copak svíčky, ale pokud je to sekvence řízená vlastní jednotkou, jako že je, tak se směs pro volnoběh nastravuje mimo jiné právě v SW té plynové jednotky...
CMC 291
MKIII 2.5 Duratec VE 04 ; MKIII 2.5 Duratec VE 01 ; MKII 2.0 Zetec 97 ; MKI 1.8 Zetec 96
Uživatelský avatar
Forrest
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 475
Registrován: úte čer 22, 2004 13:49,0
Bydliště: Hradec Králové

Vysoký volnoběh

Příspěvekod Rodriqez » čtv pro 30, 2010 14:43,0

Ahojky všichni,protože jak čtu,všechny vás víceméně zlobí poklesy volnoběhu,musím položit dotaz:
Mám opačný problém,při jízdě se zahřátým motorem,když dojížím ke křižovatce a vyřadím,drží mi volnoběh dost vysoko asi 1800 ot.,mnohdy se i začne zvedat,v jednom případě extrémně až na 3000!.Po úplném zastavení vozu pooomaličku začne volnoběh padat,avšak a to obvzláště když mrzne,se zastaví na 1400-1500 a níže už nejde.Pokud vypnu motor(např. zastávka u domu,kde jen něco předám) a po malé chvilce nastartuji,volnoběh mám na 850ot.,po chvíli však vystoupá na 1400.
Byl jsem u Charouze,udělali mi diagnostiku,vyhodilo to chybu,jejíž kód jsem zapoměl(dokument mi do rukou nedali).Prý je ta chyba v podtlaku a proto to dělá ten volnoběh,je prý nutno vyměnit nějaký maličký podtlakový ventilek(cca 370.-Kč) a pokud to nepomůže,musejí vyměnit ventil volnoběhu(cca 2.140,-Kč),objednat je však musejí pro mne oba,jelikož na skladě je nemají.Nezdá se mi postup"Když to nepomůže",mám za to,že u Fordu by měli přesně vědět,co koupit za náhr.díl a potažmo jej já zaplatit.Proto se táži:máte někdo podobnou zkušenost se zvyšováním otáček?Není možnost v případě ventilu volnoběhu jej pouze vyčistit?Než výměna za nový cca za "dvojku?
Čtu na fóru často,mnohdy popisujete jak a co se dá opravit a servis formou výměna za nové mi přijde jakoby dnes už mechanici byli jen montážníky pro výměnu náhr.dílů,nikoli automechanik,který dokáže věci opravovat.
Za odpověď děkuji,už párkrát mi vaše rada pomohla a doufám,že tomu tak bude i tentokrát.[/img]
CMC1613 Mondeo MK II 1.8 Zetec-E-RKH,85kW Combi,Turnier r.v.1999
Rodriqez
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: čtv úno 18, 2010 20:01,0
Bydliště: Zábřeh

Příspěvekod Tomin123 » čtv pro 30, 2010 15:06,0

Takova je ted bohuzel doba - neopravuje se, ale vymenuje. Pri cene servisni hodiny ... atd.
Volnoventil samozrejme muzes zkusit vycistit. Muze byt on.
Pred tim bych ale proveril vsechny podtlakove hadicky jestli jsou tesne.
Zamer se take na hadici odvetrani bloku motoru. (kde je ventil najdes na foru nekde popsane)
Vsechny hadicky muzes zkusit zaskrtit a sledovat jestli se padani na volnobeh nezlepsi.
Ford Mondeo, 1.8 16V, blacktop '1999, ghia
Opel Omega C 2.5 V6 Elegance
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, ...[http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694]
Uživatelský avatar
Tomin123
***
***
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte led 13, 2009 19:38,0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, Praha

Re: Vysoký volnoběh

Příspěvekod DR » čtv pro 30, 2010 15:44,0

Rodriqez: jak se tu psalo mmockrát, zkus vyčistit volnoběžný ventil, MAF, škrtící klapku ... Tohle dost často pomůže, neuškodí to nikdy. U vysokého volnoběhu vych podrzíral tu škrtící klapku, která může zústávat pootevřená, případně její snímč šptně vyhodnocuje její polohu. Ovšem u čtyřválců je k ní přístup jak k penězům :-(.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Motor se klepe na volnoběh

Příspěvekod 69696969 » pon kvě 09, 2011 14:13,0

Zdravím, už pár dní řeším problém s Mondeem V6 3.0 ( stejný jako ST220 ale jen 205 koníků ), konkrétně volnoběh. Studené stary ok, pak pár kilometrů taky ok, volnoběh pracuje jak má, auto jede super. Poté, např. po půl hodině jízdy a zastavení začne motor běžet nepravidelně a klepe se, ale otáčky stále správných 700 bez výkyvů. Vyčistil jsem volnoběžný ventil a MAF, procákal všechny kontakty wd, lambdy fungují, diagnostika ukázala moc bohatou směs v celém spektru otáček. Podtlaky se zdají taky v pořádku. Zajímavé je že, po vypojení gumové hadice přívodu pro volnoběžný ventil ( mezi klapkou a vzd. filtrem ) - tj. volnoběžný ventil se bere nezvážený vzduch z atmosféry, se motor uklidní a ani trochu se nezaklepe. Nesetkal jste se někdo s něčím podobným, resp. tip co by to mohlo být? Nerad bych měnil součástky metodou pokus omyl, protože se to docela prodraží.
Mondeo 3,0 V6 Ghia 2007, LPG, 230 000 km
Renault Laguna 2.0T
Ex: 2,5 V6, prodána v dobrém stavu při 220 000 km
69696969
***
***
 
Příspěvky: 173
Registrován: úte led 02, 2007 14:30,0
Bydliště: Praha 3 a 10

Příspěvekod knudsen1971 » pon kvě 09, 2011 15:01,0

Malo vzduchu pres pricpany vzduchovy filtr? Dle toho jak to popisuje to nemuze dychat poradne a proto asi i ta bohatsi smes?
Mondeo, 2,2 TDCi 114 kW, liftback, r.v. 2006, Titanium X
Uživatelský avatar
knudsen1971
*
*
 
Příspěvky: 40
Registrován: úte bře 15, 2011 12:31,0

Re: Motor se klepe na volnoběh

Příspěvekod 69696969 » pon kvě 09, 2011 16:10,0

Jo, jo, myslíš, že bych takovou základní věc zapoměl? Celý sání až po klapku je čistý a filtr nový.
Mondeo 3,0 V6 Ghia 2007, LPG, 230 000 km
Renault Laguna 2.0T
Ex: 2,5 V6, prodána v dobrém stavu při 220 000 km
69696969
***
***
 
Příspěvky: 173
Registrován: úte led 02, 2007 14:30,0
Bydliště: Praha 3 a 10

Re: Motor se klepe na volnoběh

Příspěvekod knudsen1971 » úte kvě 10, 2011 8:34,0

69696969 píše:Jo, jo, myslíš, že bych takovou základní věc zapoměl? Celý sání až po klapku je čistý a filtr nový.

Jasny, ale znam to z vlastni zkusenosti, nekdy pres stromy nevidis les... takze pak hlasuju pro MAF.
Mondeo, 2,2 TDCi 114 kW, liftback, r.v. 2006, Titanium X
Uživatelský avatar
knudsen1971
*
*
 
Příspěvky: 40
Registrován: úte bře 15, 2011 12:31,0

Re: Motor se klepe na volnoběh

Příspěvekod 69696969 » stř kvě 11, 2011 14:40,0

Tak po dnešku 350 km jen na benzín a volnoběh ok, neklepe se. Uvidíme co bude dál.
Mondeo 3,0 V6 Ghia 2007, LPG, 230 000 km
Renault Laguna 2.0T
Ex: 2,5 V6, prodána v dobrém stavu při 220 000 km
69696969
***
***
 
Příspěvky: 173
Registrován: úte led 02, 2007 14:30,0
Bydliště: Praha 3 a 10

vysoke otacky

Příspěvekod bartek » pát říj 07, 2011 10:22,0

zdravim, mam podobny problem jako viz vyse psal Rodriguez, pri vyrazeni rychlosti, nebo prerazeni, dochazi ke zvysovani otacek az na 4000tis, otacky se drzi, spadnou az kdyz napr. dvakrat zmacknu spojku, nebo eventualne auto nejakou dobu rve a nasledne otacky spadnou samy a nebo taky nespadnou vubec...:D (pozn. - na vykon motoru to nema vliv, spise naopak jde citit kdyz mam zarazeno, auto jakoby stale chce jet dopredu!) na diagnostice jsem byl, samozrejme si nejsou nicim jisty co by to mohlo 100% byt...taky se zminovali ze by to mohl byt motorek volnobehu....jelikoz jsem v teto problematice neznaly, pomohlo by mi kdyby nahodou nekdo se stejnym problemem vedel o cilenem reseni...moc dekuji za pripadne rady
Mondeo MK II, 2,5 151 kw, hatchback, r.v. 2000, ST200
bartek
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: čtv říj 06, 2011 15:19,0

Příspěvekod Tomin123 » pát říj 07, 2011 10:48,0

Jestli to jednou dela a jednou ne, tak mas velkou sanci s vaznoucim volno.ventilem. Vycistit, pripadne vymenit (treba jen na zkousku).
Na diag. se to da poznat, ale musel by clovek u diag. vedet na co koukat.
Ford Mondeo, 1.8 16V, blacktop '1999, ghia
Opel Omega C 2.5 V6 Elegance
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, ...[http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694]
Uživatelský avatar
Tomin123
***
***
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte led 13, 2009 19:38,0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, Praha

Příspěvekod Premysl Hruby » stř lis 16, 2011 14:01,0

Dobrý den.

Už delší dobu řeším problémek, který se stává stále častěji:
Ujedu třeba 20km (typicky do práce) a když chci zaparkovat, tak začne blbnout volnoběh (typicky je to režim, kdy pomalu přidávám málo plynu, otáčky motoru jsou realitvně nízké = prostě parkovací manévry). V takových situacích pak volnoběžné otáčky lítají 700-1000, 500-1200 atd. až motor za chvíli zhasne. Stačí když na chvíli otáčky přidržím na cca. 1500, nebo když jen lehce ťuknu do plynu a zase se volnoběh ustálí. Ranní studené starty OK včetně chování motoru při jízdě než se zahřeje. Se potřebou taky problém nemám.
Podobný problém tu už byl popisován, ale jasná odpověď nezazněla. Pročetl jsem všech 26 stránek a z poznatků zde nabytých to může být buď:

volnoběž. ventil, MAF, zanesená škrt. klapka nebo Lambda sonda (anebo jen spatny kontakt na ni).

To znamena rozebrat "půlku auta". Což se mě nechce.
Můžete alespoň poradit odkud začít?
Prema CMC 410
Ford Galaxy, 2.2 TDCi, *29.10.2008, Ghia
Ford Mondeo Hatchback 1,8i 16V Ghia, *25.3. 1998 - † 19.5.2017
Uživatelský avatar
Premysl Hruby
****
****
 
Příspěvky: 457
Registrován: úte úno 10, 2004 22:10,0
Bydliště: VS (pred tim SY)

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron