Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní témata)

Příspěvekod Patrik » ned lis 08, 2009 18:29,0

Co takhle reset řídící jednotky? Dělal si potom? :wink:
CMC 531
CFC 1255
Mk III kombi 2.0 TDDI 85kw
Mercedes-Benz E290 turbodiesel w210 95kw
Mercedes-Benz S320 CDI w220 145kw
Uživatelský avatar
Patrik
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1216
Registrován: čtv kvě 05, 2005 17:52,0
Bydliště: Praha 8

Re: Novej problem - vysoke volnobezne otacky

Příspěvekod DR » ned lis 08, 2009 22:50,0

Leonardu: volnoběh 1300-1400 u teplého motoru za jízdy je IMHO ještě v toleranci a neřešil bych to. Opět IMHO to nestojí za to.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Novej problem - vysoke volnobezne otacky

Příspěvekod Tomin123 » ned lis 08, 2009 23:09,0

Leonardu píše:Tazke jsem vycistil volnobeznej ventil a vzal jsem i klapku a vubec jsem vytrel cely sani. Otacky drzi jak pribity jenze ...
U me se to projevuje podobne, ale mam za jizdy tak 1200, nekdy 1300. Jakmile zastavim, tak je tam hned 900. Podle mne je tohle uz normalni chovani.
Ford Mondeo, 1.8 16V, blacktop '1999, ghia
Opel Omega C 2.5 V6 Elegance
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, ...[http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694]
Uživatelský avatar
Tomin123
***
***
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte led 13, 2009 19:38,0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, Praha

Příspěvekod Tomin123 » ned lis 08, 2009 23:11,0

Patrik píše:Co takhle reset řídící jednotky? Dělal si potom? :wink:
Ja ano. A je to uz nemenne. Vim, ze jednotka resi volnobezne otacky jinak pro jizdu a jinak pro stojici auto. Detaily jak presne to dela jsem ale nestudoval.
Ford Mondeo, 1.8 16V, blacktop '1999, ghia
Opel Omega C 2.5 V6 Elegance
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, ...[http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694]
Uživatelský avatar
Tomin123
***
***
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte led 13, 2009 19:38,0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, Praha

Příspěvekod Patrik » ned lis 08, 2009 23:20,0

No tak je to ok jak píše DR. Našim a sestře to na Mk I funguje stejně už od funglovky :wink:
CMC 531
CFC 1255
Mk III kombi 2.0 TDDI 85kw
Mercedes-Benz E290 turbodiesel w210 95kw
Mercedes-Benz S320 CDI w220 145kw
Uživatelský avatar
Patrik
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1216
Registrován: čtv kvě 05, 2005 17:52,0
Bydliště: Praha 8

Příspěvekod Leonardu » pon lis 09, 2009 20:12,0

Ja jsem taky delal reset a pak ucici program. A at mi nikdo nevyklada ze zvyseny otacky pri jizde jsou normalni. Kdyz rychleji zastavim tak nejprve vyleti na 2000 a pak teprve klesnou na tech 800. Dival jsem se na diskuz Vysoke otacky a v podstate jsem se zadny reseni nedozvedel. Je to vubec mozny? Uz jsem se jednou s autem se zvysenyma otackama setkal. Byl to Golf. V servise nejdrim delali machry a pak pripojili diagnostiku a s klidnym hlasem mi rekli. Mate zvyseny otacky. (Sterace stiraji) . Musim rict ze se mi ta anabaze vubec nechce absolvovat. Tak oravdu neikdo nema reseni.
Mondeo, 1.8 16V HE 92kW, combi, r.v. 2002, core, LPG Magic II
Leonardu
*
*
 
Příspěvky: 34
Registrován: úte zář 18, 2007 5:44,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod goro » pon lis 09, 2009 22:00,0

Leonardu
- vyšší rpm za jízdy při volnoběhu jsem pozoroval i u předchozích aut a nepřipadne mi to jako vada.
ŘJ bude nejspíš brát vyřazení při jízdě asi jako přeřazování na jiný rychlostní stupeň a pro pohonné ústrojí je za jízdy určitě přijatelnější jít do záběru z 1300 - 1400 rpm, než ze "stojícího volnoběhu" což je u Mondea mám ten pocit 710 rpm + bonus v podobě téměř jistého nechcípnutí motoru, jako na stojící volnoběh na semaforech, což se sem tam občas někomu stane - musela by to být v kile fakt chuťovka, přijít o posilovače...
BTW nechápu smysl vyřazení na neutrál u jedoucího vozu se vstřikováním paliva - žere to pořád a nějak moc podstatně dál, než s povoleným plynovým pedálem to nedojede.
MKIII, 2.0 Duratec-HE 107 kW, kombi, r.v. 2001, Ghia, grafitová metal, podvozek LOWTEC
goro
**
**
 
Příspěvky: 82
Registrován: úte říj 21, 2008 23:34,0
Bydliště: Znojmo

Kolísání volnoběhu

Příspěvekod Strii » úte lis 17, 2009 12:32,0

Zdravím. Opět mám problém s volnoběhem, ale teď už to dělá skoro pořád. Když prijíždím třeba na křižovatku a vyřadím otáčky jsou cca. 1200 a po úplném zastavení otáčky klesnou na 800, ale okamžitě začnou lítat v rozmezí 500 - 1300(někdy to i chcípne). Většinou pak stačí prošlápnout plyn a vše je ok(někdy se to vzpamatuje i samo). Při jízdě po městě, kde je samá křižovatka už nepomůže ani tohle. Děje se to jen když je motor zahřátý, na benzín i Lpg je to stejný(systém LPG je ten nejjednodušší - mix v sání). Když zapnu klima, tak to neudělá. Naopak, když stojím a volnoběh je zrovna ok a zapne se nějaký spotřebič(třeba ventilátor na chladiči), tak při jeho vypnutí se opět otáčky zblázní. Neděje se to pravidelně, ale když to zrovna udělá, vždy je to při přechodu na úplně normální volnoběh(bez zapnutých výkonných spotřebičů). Svíčky, kabely a filtry nové, MAF a volnoběžný ventil jsem vyčistil, ale vůbec žádná změna. Neměl by někdo nějakou radu na co se ještě zaměřit, nebo čím by to mohlo být?
Mondeo, 1,8i 16V 85, Hatchback, r.v. 8/1997, MK-II, LPG
Strii
*
*
 
Příspěvky: 22
Registrován: úte lis 18, 2008 11:43,0

Příspěvekod Patrik » stř lis 18, 2009 0:07,0

Co škrtící klapka a restart jednotky. Neutíkají ti někde v motoru podtlaky? Pod indukční cívkou je gumový Té čko. To rádo praská.
CMC 531
CFC 1255
Mk III kombi 2.0 TDDI 85kw
Mercedes-Benz E290 turbodiesel w210 95kw
Mercedes-Benz S320 CDI w220 145kw
Uživatelský avatar
Patrik
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1216
Registrován: čtv kvě 05, 2005 17:52,0
Bydliště: Praha 8

Příspěvekod Strii » stř lis 18, 2009 8:00,0

Patrik:
Na škrtící klapku jsem koukal i na ten potenciometr co je u ní a vypadá to v pohodě, hodnoty z něj lezou jak mají. I na různý hadičky jsem koukal, ale žádnou prasklou jsem nenašel. Když by to bylo nějakou prasklou hadičkou, tak by to nejspíš dělalo pořád, jenže to pokaždý právě neudělá. :oops:
Mondeo, 1,8i 16V 85, Hatchback, r.v. 8/1997, MK-II, LPG
Strii
*
*
 
Příspěvky: 22
Registrován: úte lis 18, 2008 11:43,0

Příspěvekod Patrik » stř lis 18, 2009 23:17,0

Strii: Fakt mě po netu nějak nic nenapadá. Odkuď jsi?
CMC 531
CFC 1255
Mk III kombi 2.0 TDDI 85kw
Mercedes-Benz E290 turbodiesel w210 95kw
Mercedes-Benz S320 CDI w220 145kw
Uživatelský avatar
Patrik
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1216
Registrován: čtv kvě 05, 2005 17:52,0
Bydliště: Praha 8

Příspěvekod Tomin123 » stř lis 18, 2009 23:27,0

Strii píše:Patrik:
Na škrtící klapku jsem koukal...
Ja bych furt podeziral ten volnobeh.ventil. Vycistit znova a opravdu poradne a promazat ty kluzna pouzdra. To ze je za jizdy 1200 bych neresil, to si myslim ze je ok.
A to, ze zlobi v rezimu s nejmensi zatezi by se mohlo vysvetlit tim, ze ten volnobeznak "vazne" prave v te poloze kdy je skoro uplne zavreny. Ale to jsou jen dohady.
Ford Mondeo, 1.8 16V, blacktop '1999, ghia
Opel Omega C 2.5 V6 Elegance
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, ...[http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694]
Uživatelský avatar
Tomin123
***
***
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte led 13, 2009 19:38,0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, Praha

Příspěvekod Strii » čtv lis 19, 2009 10:13,0

Ale zase si říkám, že když by to bylo pořád v tom volnobežnym ventilu, tak by to po tom vyčištění bylo aspoň trošku lepší nebo nějaká malá změna. Ještě teď se k tomu přidalo(ale nevím jestli to s tím bude souviset), že když ráno chci nastartovat, tak auto chytne okamžitě, ale hned jak pustím klíček chcípne. Pak musím někdy až půl minuty držet trochu plyn a potom už volnoběh drží.

Patrik: jsem z Plzně, ale byl bych klidně ochoten někam přijet, protože mi to docela vadí, když mi to někde chcípne v zatáčce. :(
Mondeo, 1,8i 16V 85, Hatchback, r.v. 8/1997, MK-II, LPG
Strii
*
*
 
Příspěvky: 22
Registrován: úte lis 18, 2008 11:43,0

Příspěvekod Tomin123 » čtv lis 19, 2009 11:44,0

Jak a cim si cistil ten ventil ?
Pokud je ventil ok, jeste mohou byt ujete adaptace kvuli tomu LPG. Chce to vycist pamet zavad a pripadne adaptacni mapu.
Ford Mondeo, 1.8 16V, blacktop '1999, ghia
Opel Omega C 2.5 V6 Elegance
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, ...[http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694]
Uživatelský avatar
Tomin123
***
***
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte led 13, 2009 19:38,0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, Praha

Příspěvekod Strii » čtv lis 19, 2009 12:51,0

Tomin123 píše:Jak a cim si cistil ten ventil ?
Pokud je ventil ok, jeste mohou byt ujete adaptace kvuli tomu LPG. Chce to vycist pamet zavad a pripadne adaptacni mapu.

Ten ventil jsem nečistil přímo já, ale v servisu a říkal, že to vyčistil co to šlo :). Čím to přesně čistil nevím. Akorát z tý adaptační mapy jsem ňák jelen, nevím o co de :shock:. Ale pravda je, že na to Lpg auto jezdí co žije, tak že by to bylo kvůli tomu rozházený...
Mondeo, 1,8i 16V 85, Hatchback, r.v. 8/1997, MK-II, LPG
Strii
*
*
 
Příspěvky: 22
Registrován: úte lis 18, 2008 11:43,0

Příspěvekod Tomin123 » čtv lis 19, 2009 14:11,0

Strii píše:Akorát z tý adaptační mapy jsem ňák jelen, nevím o co de :shock:.

Viz. http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... &start=220
3. prispevek od shora.

Strii píše:Ale pravda je, že na to Lpg auto jezdí co žije, tak že by to bylo kvůli tomu rozházený...

To nemusi moc znamenat. Vse, vcetne toho lpg systemu a motoru, se s casem meni.
Ford Mondeo, 1.8 16V, blacktop '1999, ghia
Opel Omega C 2.5 V6 Elegance
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, ...[http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694]
Uživatelský avatar
Tomin123
***
***
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte led 13, 2009 19:38,0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, Praha

Příspěvekod Strii » čtv lis 19, 2009 21:20,0

Tomin123: Děkuji za vysvětlení, teď už jsem o něco chytřejší. Z tý mapy by šlo tedy lecos vyčíst, ale jestli se tato mapa vymaže i s chybama při odpojení baterie na nějakou dobu(pokud ta baterie funguje i na tu mapu), tak pak se tyto hodnoty začnou ukládat od nuly znovu. A pokud by v ní byla tedy uložená "blbost" kvůli který by mi to blblo, tak po vymazání(odpojení baterie) by bylo po problému. Jenže i když jsem baterii párkrát odpojil, tak to začalo dělat do 20km zas. Pokud to tedy chápu a píšu dobře. Už jsem z toho fakt ňákej jelen a nevím co teď s tím :oops:.
Mondeo, 1,8i 16V 85, Hatchback, r.v. 8/1997, MK-II, LPG
Strii
*
*
 
Příspěvky: 22
Registrován: úte lis 18, 2008 11:43,0

Příspěvekod Tomin123 » čtv lis 19, 2009 22:40,0

Strii píše:A pokud by v ní byla tedy uložená "blbost" kvůli který by mi to blblo, tak po vymazání(odpojení baterie) by bylo po problému. Jenže i když jsem baterii párkrát odpojil, tak to začalo dělat do 20km zas.

Ano, pri odpojeni baterky (nekdo tomu rika reset jednotky) dojde k vymazani casti RAM pameti ktera je drzena baterkou. Tato pamet ma nazev KAM (keep alive memory). V teto pameti jsou ulozeny jak cisla pripadnych chyb, tak take adaptacni tabulka(y).
To, ze se to projevi po 20 km znovu nic neznamena. Za 20 km muze byt adaptace pro volnobeh uz davno zase stejne ujeta jako pred vymazanim. Leda bys to vymazal a pak jezdil vyhradne na benzin. A pokud by to ten plyn zpusoboval, tak by se to pri jezdeni jen na benzin nemelo projevit.

Jinak to taky muze zpusobovat lambda sonda.
Prichazi to klesani otacek (zacatek rozkmitani volnobehu) tak jako pomalu (v radu sekund) ? Doprovazene nejdriv nepravidelnym/nevyvazenym chodem ? Videl jsem par Escortu kde byla mrtva lambda a tam se to nekdy projevilo takto. Spotreba je normalni ?
Ford Mondeo, 1.8 16V, blacktop '1999, ghia
Opel Omega C 2.5 V6 Elegance
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, ...[http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694]
Uživatelský avatar
Tomin123
***
***
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte led 13, 2009 19:38,0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, Praha

Příspěvekod Strii » pát lis 20, 2009 9:01,0

Tomin123 píše:Leda bys to vymazal a pak jezdil vyhradne na benzin. A pokud by to ten plyn zpusoboval, tak by se to pri jezdeni jen na benzin nemelo projevit.

Už jsem reset ŘJ dělal párkrát a pak jsem se i snažil dodržet tu jakoby "učící procedůru" což bylo pár minut volnoběh, pak zvýšené otáčky a nakonec cca 20km jízdy. Samozřejmě vše jen na benzín a za pár kilometrů to dělalo zas. A teď jak jsem psal, jak se k tomu přidal ráno problém se startováním, tak po resetu ŘJ to při prvním startování vůbec nedrželo volnoběh(cca 1min). Bylo to ještě horší než před resetem.

Tomin123 píše:Jinak to taky muze zpusobovat lambda sonda.
Prichazi to klesani otacek (zacatek rozkmitani volnobehu) tak jako pomalu (v radu sekund) ? Doprovazene nejdriv nepravidelnym/nevyvazenym chodem ? Spotreba je normalni ?

Lambda nevím. V jednom servise jsem měl auto na diagnostice(kvůli tomu kolísání) vyčistil mi škrtící klapku a pak mi řek, že mi ta lambda dobře nefunguje(problém byl dál). Jel jsem do druhýho a tam mi řekli, že je zase v pořádku(křivka na monitoru dobrá). Pak jsem byl na technickej a že prej to ňák hodně dlouho trvalo než to začlo fungovat jak má (přitom bylo auto už dávno ohřátý), ale prej je to tím, že to jezdí na plyn. Tak nevím. Spotřeba je tak 10l plynu a to kolísání je když to spadne na volnoběh: chvilinku to drží dobře(cca 2 vteřiny), pak to klesne na 700 (1 vteřinu), pak vyletí na 1100 (taky vteřina), potom to jde už na 500 až 1300 a takle už to zůstane. Buď to přestane někdy samo nebo to prošlápnu a nebo nepomůže nic. Výjimečně to někdy spadne rovnou tak na 500, tam se to jakoby chvíli dusí a za cca 5 vteřin je to zase dobrý. Mohl bych třeba na něco ještě kouknout sám nebo třeba proměřit?
Mondeo, 1,8i 16V 85, Hatchback, r.v. 8/1997, MK-II, LPG
Strii
*
*
 
Příspěvky: 22
Registrován: úte lis 18, 2008 11:43,0

Příspěvekod Tomin123 » pát lis 20, 2009 11:56,0

Strii píše:Už jsem reset ŘJ dělal párkrát a pak jsem se i snažil dodržet tu jakoby "učící procedůru" což bylo pár minut volnoběh, pak zvýšené otáčky a nakonec cca 20km jízdy.

To je celkem normalni ze po vymazani ma trochu problemy. Nemel by zdechavat, ale mensi nedokonalost chodu je normal.
Ja na ucici proceduru moc neverim. Adaptace se vytvori za normalni jizdy taky.

A zaclo to tedy zlobit HNED po 20km i kdyz to cele probehlo na benzin a vubec si LPG nepouzil ??

Strii píše:Samozřejmě vše jen na benzín a za pár kilometrů to dělalo zas. A teď jak jsem psal, jak se k tomu přidal ráno problém se startováním, tak po resetu ŘJ to při prvním startování vůbec nedrželo volnoběh(cca 1min). Bylo to ještě horší než před resetem.

To vse muze s tema adaptace (posunutyma od LPG) souviset.
Ale pozor - neco jineho je nedrzeni volnobehu a neco jineho nemoct nastartovat.

Strii píše:Lambda nevím. V jednom servise jsem měl auto na diagnostice(kvůli tomu kolísání) vyčistil mi škrtící klapku a pak mi řek, že mi ta lambda dobře nefunguje(problém byl dál). ...

Fakt by ta lambda mohla byt pred smrti. To chce videt. Jeden z projevu umirajici lambdy je to, ze zacina cyklovat hodne pozde.
Nepojedes nekdy smerem na Prahu/Kladno ?
Ford Mondeo, 1.8 16V, blacktop '1999, ghia
Opel Omega C 2.5 V6 Elegance
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, ...[http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694]
Uživatelský avatar
Tomin123
***
***
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte led 13, 2009 19:38,0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, Praha

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků