Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní témata)

Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní témata)

Příspěvekod Miroslav Hamele » pát zář 05, 2003 12:40,0

Mám Mondeo 2,0i s LPG r.v.95. Když po ranním rozjezdu, po zahřátí motoru zastavím, nebo nedejbože vypnu motor a po sléze chci opět vyrazit, mám problémy s volnoběhem - motor přímo zdechne. Jezdím po městě s nejhustší sítí červených semaforů v ČR, což při opakovaném zdechnutí před křižovatkou není příjemné. Když se mi podaří motor vytočit při rozjezdu aspoň nad 3500 ot. tak situace je v pořádku, otáčky drží. Poraďte prosím co by mohlo dělat problém.
Miroslav Hamele
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: pát zář 05, 2003 12:31,0

lpg

Příspěvekod Ales » pát zář 05, 2003 13:07,0

Miro, mrkni se na palivovy filtr. Lpg ma svuj vlastni a mel by se po 20 000 cistit. Podle toho co pisie by to mohlo by ono. Nebo se jeste podivej na hadici od reduktoru, jestli ji nemas nekde skripnutou, ci nacatou. Lpg nestiha dotekat pri nizsich otackach a pri vyssich se diky vyssimu tlaku profoukne. Dale bych T i doporucil nechat si seridit ridici jednotku lpg, pokud maz jednotku, ktera to umoznuje.
CMC 045
Mondeo 1.6 16V CLX, 1996, combi, LPG
Fusion 1.4 TDCi, 2003, Trend
Uživatelský avatar
Ales
*
*
 
Příspěvky: 34
Registrován: pát zář 05, 2003 7:48,0
Bydliště: Pardubicko

Motor

Příspěvekod Klusik » sob zář 06, 2003 17:17,0

Já takovým věcem moc nerozumím, ale nám dělal náš byvalej Ford totéž, prostě na vonásek šílene kuckal a pokud se pridal plyn, bylo vše v poho. U nás to byla špatná elektronika - přesněji byl někdě zemnící vodič povolen a velký přechodový odpor způsoboval, že jiskra nebyla až zase tak kvalitní a vynechával. Ale nevim, jak je to u vozu s LPG.
Klusik
*
*
 
Příspěvky: 35
Registrován: čtv zář 04, 2003 18:36,0
Bydliště: Plzeň, okr. Plzeň

LPG

Příspěvekod Rejžák » pon říj 06, 2003 8:27,0

No já ho mám ojetinu cca týden a dělá mi to asi to samé (pouze na LPG - systém Vialle). Přidám plyn z volnoběhu a pouze někdy něco cvakne vpravo v motoru a pokud nevyšlápnu hbytě spojku tak stojím. Při opětovném rozjezdu, když se vytočí je to OK. Volal jsem do Gery a zřejmě by to měla vyřešit běžná údržba, kterou stejně musím u plynu udělat. Jinak řekli podobný postřeh, který v diskuzi zazněl - málo to tam teče. Dle telefonické informace se má cena za generálku pohybovat od 2.500 so 4.000 Kč. Tak to si říkám, že není u LPG co řešit.
Rejžák
 

Příspěvekod honza aka hooby » pon říj 06, 2003 14:01,0

me taky po ranu motor po nastartovani pri volnobehu kolisal a kuckal nekdy zdechnul, vyresil jsem to vycistenim prostoru kolem skrtici klapky, byla zanesena olejem. Ted je vse OK:)
:wink:
Uživatelský avatar
honza aka hooby
****
****
 
Příspěvky: 220
Registrován: pát zář 05, 2003 10:07,0

Příspěvekod Prófa » stř říj 08, 2003 9:36,0

Takže dalším problém s volnoběhem:
Při studeným startu mi motor najede normálně na zvýšené otáčky a ty po čase klesnou. Dříve to kleslo tak na 750-800 ot./min, ale teď to začalo klesat až pod 500 ot./min, tím pádem si motor automaticky přidal, chvilku držel zvýšené po chvíli to zase kleslo a tyhle překmity trvají než se motor ohřeje. Nevíte čím by to mohlo být. Do teďka to bylo všechno OK a z ničeho nic to začalo zlobit :( . Dík za každou radu.
Prófa
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: čtv zář 11, 2003 8:07,0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod Miroslav Hamele » úte říj 21, 2003 12:36,0

Mám provedenou repasi LPG, vypucoval jsem sací kanál kolem klapky (byl zasraný jak jetel - mírné zlepšení). Otáčky volnoběhu chvílemi padají až k nule, ale jaksi taksi drží, kolísají, po chvíli se ustálí. Ovšem než vypnu motor. Po opětovném nastartování, (popojížďky ve městě) to opět rádo zdechá. Když se však povede po opětovném nastartování trošku vůz rozjet (aspoň 3500 ot., nebo alespoň kus souvislé jízdy - ve městě téměř nereálné) pak už to drží. Kuriozita - v létě výskyt problému převážně ráno, odpoledne téměř vůbec, teď na podzim ráno vůbec pouze odpoledne. Na benzín žádný problém. Tak teď nevím co s tím. Rád bych nějaké informace od Rejžáka jak to probíhá u něj. Mám taky Vialle.
Miroslav Hamele
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: pát zář 05, 2003 12:31,0

Příspěvekod Ota » úte říj 21, 2003 12:38,0

Uz jsem to jednou psal, na problemy s LPG zkus konferenci LPG na Pandore. Ja pomerne aktivni a par lidi tam tomu opravdu rozumi.
Ota - CMC 014
Mondeo 2.0 16V Trend, 3/2006, combi
Uživatelský avatar
Ota
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1196
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:40,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod kutil » úte led 06, 2004 11:29,0

Motor mi nechce držet volnoběh, respektive pokud sundám nohu z plynu tak slítnou otáčky někam pod 500, motor se klepe a asi za 1-2sec vyleze na 750. Začal mi to dělat dnes. Výraznější je to při zapnutém ohřevu předního skla. Co s tím?
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod honza aka hooby » úte led 06, 2004 11:32,0

asi bych zacal s vycistenim konektoru volnobezneho ventilu, pripadne vycistit volnobezny ventil samotnej a taky vycistit skrtici klapku od oleje.
neco podobneho me to delalo v lete, vycistil jsem klapku a bylo to ok.
h.
Uživatelský avatar
honza aka hooby
****
****
 
Příspěvky: 220
Registrován: pát zář 05, 2003 10:07,0

Příspěvekod Miloš » úte led 06, 2004 16:32,0

Kutil: nemas v tom tvym uz proslavenym aute nejaky zasadni problem s elektrikou? Myslim treba nedostatecne spojeni kostry z baterky na motor, z motoru na kastli... Ja kdysi davno mel u Fiata 125P spojenou kastli s motorem jen pres lanko od sytice a to auto delalo psi kusy.
Miloš
****
****
 
Příspěvky: 489
Registrován: pát zář 05, 2003 21:41,0

Příspěvekod kutil » úte led 06, 2004 16:42,0

To Miloš: To znám, kdysi mi Passat začal blikat jak vánoční stromeček, při brždění se pouštěl zadní stěrač apod. Problém byl v takové malé kovové destičce na kterou se scházely všechny země a která byla přišroubována pouze jedním(!) šroubkem. Ten se uvolnil a bylo veselo!

U mého Mondea nevím. Mnohokrát bylo v servisu a nic. Někdy to bylo horší někdy lepší ale fakt nevím. Měnili lambdu, ŘJ, svíčky, MAF... a je to pořád stejné.
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

To:Miroslav Hamele

Příspěvekod Rejžák » úte led 06, 2004 17:34,0

Nazdar chlapci, tak jsem se vydovolenkoval a chystám se s chutí do práce. Mám tu zprávu pro Miru. Problémy s tím že nastartuji a po 100 metrech zdechnu (benzím nebo plyn) již nemám. Pouze teď mi to jednou zdechlo v mrazu (stejně jak to popisuješ, ale tentokrát mne to překvapilo, protože normálně pohoda). Rozjezdy na LPG na křižovatkách, kdy jsem přidal plyn něco cvaklo a byl konec už také nemám. Problémy přestaly po výměně kabelů ke svíčkám. Mimo to mám nový reduktor Lovato (ale po výměně reduktoru ke zlepšení nedošlo až po výměně kabelů). Chlapi co měnili reduktor mne upozornili na to, že když se přidá rychle plyn v režimu na benzín jede motor při vytočení chvílemi na tři válce. Pokud to bylo na plyn, tak si to střelilo a byl šmitec. No zkrátka dobré svíčky, kabely atd. je pro plyn asi základ. Momentálně tedy problémy nemám. Přeji Ti ať to brzy vychytáš taky.
CMC 074
Mondeo combi 95 1.8i GLX, LPG
Rejžák
*
*
 
Příspěvky: 47
Registrován: pon říj 06, 2003 12:00,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Miroslav Hamele » stř led 07, 2004 11:37,0

to rejžák : už mám po problémech. Ve firmě co montují LPG mi vyměnili nějakou trysku za větší a hlavně byla mrtvá lambda sonda. (oprava 3,4 tis. Kč) - volnoběh drží jak přibitý. Ovšem nic není jednoduché zase to teď blbne při rozjezdech. Po zahřátí motoru a krátkém stání na červenou, musím přidat víc plynu při rozjezdu než jak jsem byl zvyklý (aspoň 2000ot a pak teprve povolovat spojku), jinak se motor začne dusit a když se včas nezareaguje tak zdechne.
Jinak starty při -12 bez problému, ovšem do zahřátí motoru to na LPG nějak extra nejede, raději 3 km na benál. Při -8 žádný problém.
Miroslav Hamele
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: pát zář 05, 2003 12:31,0

Příspěvekod DR » stř led 07, 2004 15:45,0

[quote="Miroslav Hamele"]to rejžák : už mám po problémech. Ve firmě co montují LPG mi vyměnili nějakou trysku za větší a hlavně byla mrtvá lambda sonda. (oprava 3,4 tis. Kč) - volnoběh drží jak přibitý. Ovšem nic není jednoduché zase to teď blbne při rozjezdech. Po zahřátí motoru a krátkém stání na červenou, musím přidat víc plynu při rozjezdu než jak jsem byl zvyklý (aspoň 2000ot a pak teprve povolovat spojku), jinak se motor začne dusit a když se včas nezareaguje tak zdechne.
Jinak starty při -12 bez problému, ovšem do zahřátí motoru to na LPG nějak extra nejede, raději 3 km na benál. Při -8 žádný problém.[/quote]

Pokude nemas vstrikovani LPG s emulaci lambdy, tak pri provozu na plyn dostava ridici jednotka od lambdy "neobvykle" hodnoty a muze ji prohlasit za vadnou, i kdyz je OK. Navic na provoz na LPG nema lambda vliv (možna tak u sekvencniho vstrikovani).
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod kejs » stř led 07, 2004 21:04,0

Mel jsem podobny problem. Auto pri akceleraci skytalo, nekdy i na volnobeh. Pripisoval jsem to vstrikovacim ventilum, ale po kontrole zapalovacich kabelu jsem si vsiml,ze jejich koncovky jsou spinavy az hruza a mezi tim byla pekne vypalena cesticka od jiskry. Vse jsem vycistil a bylo po problemu.Inu jak znamo, el.proud jde cestou nejmensiho odporu...
MB C-280
kejs
*
*
 
Příspěvky: 16
Registrován: sob pro 13, 2003 14:28,0
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Lubos » čtv čer 17, 2004 7:24,0

Zdravím všechny,
chci se zeptat, jak se nastavuje prodleva snížení ot. motoru po uvolnění plynového pedálu? Dřív se ot. motoru snížily po cca 2 sec., ale teď jdou dolů okamžitě. Ta prodleva je nejspíš pro lepší řazení.
CMC 147
Focus, 1.8, 85kw, Combi, 2000, Trend
Lubos
***
***
 
Příspěvky: 182
Registrován: pon pro 08, 2003 22:52,0
Bydliště: Plzeň - Jih

Příspěvekod DR » čtv čer 17, 2004 7:36,0

Nijak, tohle si resi RJ v zavislosti na udajich z cidel pomoci volnobezneho ventilu, pripadne elektronickeho plynu (u aut s protiprokluzem), nastavovat nemuzes nic.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Jizan » ned črc 18, 2004 19:40,0

Mam podobny problem s mojim Mondeom 1.8i Zetec '96 + LPG Vialle. Po vybiti baterie dosledkom zapnuteho osvetlenia v kabine a opatovnom dobiti mi zacal zdochynat volnobeh pri jazde na plyn a po tyzdni aj na benzin. Skusil by som vymenit sviecky,vycistit volnobezny ventil a pozriet aj skrtiacu klapku. Zatial sa ale prilis nevyznam v motorovom ustrojenstve, tak sa chcem spytat, ako mam postupovat s tou klapkou a kde ju mam hladat. Tiez ak niekto vie poradit, kde v Prahe kupit Etzold: Jak na to s Mondeom, bol by som mu moc vdacny.
Jizan
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: ned črc 18, 2004 19:22,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Mikki » ned črc 18, 2004 20:07,0

Jizan:
mrkni na stránky BEN - http://www.ben.cz - mají prodejnu kousek od metra Strašnická.
CMC 001, CFC 002
Mondeo 2.2 TDCi 147 kW lift 2012 Titanium+
Focus 1.6i 74 kW hatch 2011 Trend+
Ford dříve:
Focus 1.6i 99, Cougar 2.0i 99, Mondeo 1.8i 99, Escort 1.4i 92
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Další

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků