Kolik Vám jede Mondeo?

Příspěvekod marek.jesen » stř led 06, 2010 22:39,0

TO:wofam to ja to skousel kdyz jsem to koupil to jsem jeste mel zelenou znacku jinak jezdim tech 150 po dalnici mam to dovoz italie na obednavku protoze takovej jaky jsem chtel tak v cesku nebyl a to je ghia bez koroze a max 120000najeto a cena 42000 vcetne dobropisu a pravidelny servis.
mondeo, 1,8 td 66, sedan, r.v. 1997, ghia
marek.jesen
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: pát led 01, 2010 3:58,0
Bydliště: přelouč

zrychleni

Příspěvekod curly boi » stř črc 21, 2010 16:40,0

vazeni, mam dotaz z trochu jineho soudku, ale nevim kam jinam bych ho napsal.

v pohode z mondea vymacknu pres 200 s gps, ale spis me trapi zrychleni. ve specifikaci je zrychleni 0-100 za 10,1s. Vim, ze tohle byva hodne podhodnocene, a videl jsem stejna auta zrychlit i za 8-9s.

A dneska jsem si rekl, ze to vyzkousim, asi pul hodiny jsem jezdil, zahral jsem ho, pak jsem si nasel prazdnou cerstve postavenou rovinku a jel jsem. Na rozjeti jsem si vypnul ASR (protiskluz), vytocil jsem motor na 5500 zhruba a celkem pomalu jsem pustil spojku. Tady je prvni vec - zrychleni bylo docela pomale, cekal bych, ze se to odpichne rychleji.

A hlavni problem je, ze at delam co delam, nemuzu se dostat pod 10,5s. Neporadite mi nekdo, v cem by moh byt vykonovy zadrhel?

Jednak jsem slysel, ze tohle Mondeo je schopne jet 100 i na dvojku, ale nic takoveho - musel jsem tam aspon tu trojku dat.

Trochu me to zklamalo, protoze je to 100kW a to by prece melo byt zive. Vim, ze je to 1994, 162 000 najeto, ale stejne - neporadi mi nekdo, cim by to mohlo byt, popr. co s autem udelat, aby to tahlo lepe?

Palivo bylo Shell V-Power 95
Ford Mondeo ST220, 3.0i V6 @ 166kW, sedan, r.v. 2003
Ford Mondeo MkI, 2.0i @ 100kW, liftback, r.v. 1994, GHIA (prodáno 02/2013)
Uživatelský avatar
curly boi
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: ned pro 14, 2008 13:58,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod MIS » stř črc 21, 2010 19:12,0

TO curly boi : Asi takhle. Jestli si myslíš, že auto, u kterého se udává zrychlení za 10.1 bude zrychlovat za 9s nebo dokonce za 8s, je to bohužel utopie, protože to je tak diametrální rozdíl v potřebném výkonu, že by se Ti to možná ani nechtělo věřit. Jestli jsi ze 16 let starého auta, které mělo jako NOVÉ udáno zrychlení za 10.1s dokázal dostat 10.5s, tak jsi frajer a buď spokojen!!! Svědčí to o dobré kondici Tvého auta.
Velmi zjednodušeně, hodnota zrychlení auta je dána poměrem váha / výkon. Důležité jsou samozřejmě ještě valivé a aerodynamické odpory. V případě spalovacího motoru bude hrát roli také zpřevodování a průběh výkonu v závislosti na otáčkách motoru. Pokud ze svého auta shodíš tak 200-250kg, budeš schopen dostat zrychlení někam k hodnotě Tebou žádaných 8s. Nebo mu přidej tak 20-25kW a dostaneš tam také. Těch 8s je tuším hodnota, za kterou to horko těžko zvládne Mondeo V6!
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Re: zrychleni

Příspěvekod DR » ned črc 25, 2010 21:17,0

curly boi: jestli u 16let starého dvoulitru čekáš zrychlění o 1-2s lepší, než udává výrobce, tak bych tě tipoval na velkého fandu sci-fi :lol: .

Moje bývalé ST200 mělo 0-100 za 7,7s a to s výkonem o 50% vyšším, než máš ty. Zetec 2.0 v MK I jsem měl, asi 50 tkm jsem s ním najezdil a raketu z toho neuděláš.

Parametry zrychlení jsou na techwebu v prospektech, a musím MISovi (ač nerad) zase jednou oponovat. V6 dělá 0-100 za 8,6s, se 100kW se na tuhle hodnotu IMHO nedostane, ani kdyby z toho auta obral 400kg. Měl jsem i V6 ;-).

BTW, jestli 0-100 za 10,5, nebo 9,5, to není zase takový rozdíl, aby stál za uvažované úsilí. Jako levný a rychlý "tuning" doporučuju sednout do fabie HTP, zkusit si její akceleraci a pak si nadšeně užívat 100kW v mondeu 8-)
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod MIS » pon črc 26, 2010 8:16,0

TO DR : Údaj o zrychlení V6 jsem neznal přesně, nikdy mě nezajímal. Byl to takový odhad. Nechtělo se mi to ani hledat. Nebylo to totiž tak přesně potřeba. Na TechWebu se ale uvádí 8,3s ne 8,6s. ( http://mondeo.fordclubs.org/motor/m-param12.htm ) Mě ale nešlo o přesné číslo, byl to jen příklad. Nechtěl jsem těmi 8s V6 příliš lichotit :D A ST200 nějak křivdit :( .

TO curly boi : Jinak pokud bys chtěl, můžeš to auto klidně zkusit očesat o těch 400kg, jak píše DR. Myslím, že na tu hodnotu V6 se potom dostaneš s prstem v nose. Ona ta váha má na zrychlení opravdu velký vliv. On o tom cosi věděl už pan Einstein.
Já vím, že je to hloupost a že to dělat nebudeš, ale stačí si najít pár testů aut a srovnat si váhy a výkony. Třeba tady ( http://www.autohit.cz/clanek/845/mazda_2_16_sport.html ) Jedná se (pro mě osobně) o naprosto nezajímavá auta, ale mají zhruba stejný výkon, moment, maximální rychlost, podobnou aerodynamiku. Ale jedno je o cca 150kg lehčí. A ejhle, ono to dělá 1,8s rozdílu ve zrychlení z 0 na 100. To není málo. Rozdíl v hmotnostech je asi 12%. Ve Tvém případě by to bylo přibližně 1400kg proti 1000kg. Tedy rozdíl asi 28%. To znamená ty dvě vteřiny fakt v klidu. Viděl jsem tyhle rozdíly při odstrojování aut na závody do vrchu (Felicia a Civic) a je to až k neuvěření. Na druhou stranu, je to celkem jednoduchá fyzika :)
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod Forrest » pon črc 26, 2010 8:54,0

Chlapi neblázněte, on někdo těch 400 vezme vážně :-) Už 100 by znamenalo mít auto s poloviční nádrží, bez ostřikovačů, klimy, rezervy, bez sedaček a vnitřnho čalounění :-))
CMC 291
MKIII 2.5 Duratec VE 04 ; MKIII 2.5 Duratec VE 01 ; MKII 2.0 Zetec 97 ; MKI 1.8 Zetec 96
Uživatelský avatar
Forrest
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 475
Registrován: úte čer 22, 2004 13:49,0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod DR » pon črc 26, 2010 9:40,0

MIS: čistě teoretická diskuze, ale očesat z mondea 400kg znamená třetinu jeho hmotnosti, to se obávám, že není reálné. To už by musel kromě sedaček a čalounění, což dá tak sotva 200kg, jít i do plechů a skel - výměna za laminát/karbon/plexi. A to je poněkud finančně jinde.

Jinak to zrychlení souvisí i s motorem, čtyřválec je už z principu "tupý", má těžký setrvačník a cyklus "zápal každé půl otáčky" není nic moc. U V6 už je to výrazně lepší, ta setrvačník skoro nepotřebuje (ST200 má navíc ještě odlehčený proti obyč V6), takže motor je podstatně živější. No a V8 už setrvačník nemusí mít vůbec. Není to jen o výkonu.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod MIS » pon črc 26, 2010 10:04,0

TO DR : Naprosto souhlas. Přesně jak píšeš, záleží na průběhu výkonu v závislosti na otáčkách a také na charakteru motoru. Je zvláštní, že teoreticky je graf charakteristiky jasný a zrychlení by z něj mělo být takříkajíc exaktně odvoditelné, ale je tam pár věcí, které jsou takříkajíc pocitové a ty jsou schopné dělat také divy.
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Re: zrychleni

Příspěvekod dj.DEKL » pon črc 26, 2010 18:06,0

curly boi píše:vytocil jsem motor na 5500 zhruba a celkem pomalu jsem pustil spojku


To asi ta spojka měla radost :lol:
------------ Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 ------------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
Uživatelský avatar
dj.DEKL
***
***
 
Příspěvky: 107
Registrován: ned říj 17, 2004 15:08,0
Bydliště: Praha

Re: zrychleni

Příspěvekod 69696969 » pon srp 02, 2010 21:54,0

Ono to zrychlení je taky o tom, jak řadíš z 1 na 2, jestli pod plynem, nebo ne....
Vytočit motor na 5500 a pak pomalu pouštět spojku je taky ne úplně ideální stav, motor bys měl mít na začátku vrcholu toč. momentu....a hnát ho do otáček v záběru a ne dávat autu zrychlení přes spojku. Na nesprávném rozjezdu můžeš ztratit i 1 sekundu.
S dvoulitrama jsem se něco najezdil a pod 10 sekund se nedostaneš ( leda z kopce ). Sierra DOHC 2.0 byla docela lehká a na svou dobu i rychlá a pod 10 taky nešla.
Mondeo 3,0 V6 Ghia 2007, LPG, 230 000 km
Renault Laguna 2.0T
Ex: 2,5 V6, prodána v dobrém stavu při 220 000 km
69696969
***
***
 
Příspěvky: 173
Registrován: úte led 02, 2007 14:30,0
Bydliště: Praha 3 a 10

maximálka

Příspěvekod Systemofadown » stř bře 30, 2011 12:46,0

Zatím na dálnici maximum 200km/h.Mám auto krátce tak musím opatrně.Na okrskách max. 180 :D Do 180 to jede výborně,180-190 jěště to de a zbytek už je hodně pomalý a potřeba dlouhý hodně dlouhý úsek bez aut pokud možno.Dle techničáku má jet 205 maximálně tak sem zvědaf kdy testnu hih
MONDEO III, Duratec 1.8 92kW, Hatchback, r.v. 2001, Ghia
Systemofadown
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: ned úno 06, 2011 16:51,0

Re: maximálka

Příspěvekod DR » stř bře 30, 2011 16:19,0

Systemofadown: hlavně při tom "testování" nezabij sebe nebo nedej bože ještě i někoho jiného.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Robbert » stř bře 30, 2011 20:19,0

Ono vůbec jezdit takovýmto stylem s 10 let starým autem je docela o hubu... :twisted:
CMC 497
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016
Ford Fusion Collection Panther Black 1,4 58 kw, r.v. 2009
Ford Kuga Titanium 4x4, 2,0 TDCi, r.v. 2011
---------------------
Ford Mondeo Kombi Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - tak a druhý mazlík je prodaný
Ford Mondeo Mk. III, 2,0 TDDi, 85kw, r.v. 2002, Trend, hatchback - tak a mazlík je prodaný
Škoda Superb 1,9 TDi 96 kw prodáno
Uživatelský avatar
Robbert
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 1526
Registrován: pon dub 04, 2005 14:13,0
Bydliště: Brno venkov

Příspěvekod DR » stř bře 30, 2011 20:43,0

Robbert: máš sklon k přehánění. I když nejsem příznivec podobných testů, tak tohle není o stáří, ael o údržbě a technickém stavu.

Ale jestli chceš zažít adrenalin, můžeme vyzkoušet maximálku u 50 let starého auta ;-). Bez ABS, TCS, ESP, airbagů a pásů ;-).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Test rychlosti

Příspěvekod David V » stř bře 30, 2011 21:25,0

Já také nejsem příznivcem snah vymáčknout z auta, co se dá. Motor v žádném z mých aut se otáčkami nedotkl omezovače ani jsem netestoval maximálku. Nějak jsem nevyhodnotil kladný přínos ani pro mě ani pro auto. Takže, pokud se mě někdo ptá, kolik to jede, řeknu údaj z techničáku. A taky, abych kvůli tomu jezdil do Reichu, protože tady by se mi to při naší kvalitě silnic a omezené rychlosti na dálnici, skutečně testovat nechtělo. Jinak souhlasím s DR, že to není až tak otázka stáří, ale technického stavu, ovšem když někdo napíše, že má auto krátce a hned testuje maximálku, tak souhlasím s Robbertem, že to není dobrý nápad.
Apropos překročením nejvyšší rychlosti uvedné v techničáku se i v Německu na dálnici s neomezenou rychlostí řidič doupouští přestupku.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

maximum speed

Příspěvekod Mirda » čtv bře 31, 2011 15:21,0

Taky mi uchází smysl tohoto počínání.Přiznám se že jezdím rychle a svižně rád ale abych zkoušel maximum co z auta jde vymáčknout?To ne.Když si člověk uvědomí co se může během vteřiny stát a ještě na našich tankodromech?Měl jsem pár aut v ruce co k tomu sváděli ale vždy mi stačilo k radosti využít výkon k předjetí apod. než zkoušet podobné eskapády.Nehledě na to že podobných závodníků jsou plné hřbitovy.Když už ať zabijí sebe,jenže to většinou odnesou i ti nevinní.Tím nechci kázat o morálce ale spíš ať toto vede k zamyšlení nad takovým počínáním.
CMC 613
Ford Mondeo Combi CLX 1.8TD(1997)
Ford Escort 1.6 16V(1996) odvezen do šrotu
Renault LagunaII 1.8 liftback
Audi A2 1.4 TDI,black pearl(lunární vozítko)
Uživatelský avatar
Mirda
****
****
 
Příspěvky: 229
Registrován: čtv zář 15, 2005 19:54,0
Bydliště: Bílina

Příspěvekod knudsen1971 » čtv bře 31, 2011 15:50,0

Me Mondeo jede jak chci ja a to uz je nastesti vzhledem ke zkusenostem celkem malo, jak starnu jsem i ohleduplnejsi ke starsim (vozum) :-)
2,2TDCi jede vyborne, kdyz se vypne omezovac vykonu od 4. stupne, je to zazitek, tahne jak bejk, 6ka ,2500ot/min a 150-160 na tachometru je idealni cestovni rychlost, zvlaste v Nemecku.
Ve meste je to trochu zelva, ze semaforu teda prvni nikdy neodjedu, prvni tri kvalty je to jak nakladak, ale v to meste se toho moc nenaspecha...
Mondeo, 2,2 TDCi 114 kW, liftback, r.v. 2006, Titanium X
Uživatelský avatar
knudsen1971
*
*
 
Příspěvky: 40
Registrován: úte bře 15, 2011 12:31,0

Příspěvekod Systemofadown » pát dub 22, 2011 9:53,0

Včera na dálnici praha mladá boleslav brzo ráno za menšího provozu maximálka 215 podle tacho.Víc opravdu zkoušet nebudu sem spokojen stačí mě kolem těch 160 cestovní rychlost. :)
MONDEO III, Duratec 1.8 92kW, Hatchback, r.v. 2001, Ghia
Systemofadown
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: ned úno 06, 2011 16:51,0

Předchozí

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků