Spotřeba / otáčky / moment / opotřebení motoru

Příspěvekod kutil » pon dub 09, 2007 21:21,0

Ahoj, tak mám Mondeo 2.2TDCI kombi EURO IV. Zatím jsem si na něj nezvykl, v mnohých parametrech bylo staré Mondeo 1.8 benzín z roku 2001 lepší (šíře 5tých dveří, šíře sedaček, odkládací prostory, výhled dozadu, autorádio, popelník a další). Nějak se moc Fordi viděli v Passatu, když dělali Mondeo. Moc německy strohé.

Můj dotaz je ale jiný. Když jsem auto kupoval, tak mi tvrdili,. že spotřeba bude i při velmi ostré jízdě do 7mi litrů. Dnes jsem jel Jablonec - Praha s tempomatem na 140km/h a spotřeba podle PP byla 8,2 litru. Auto má sice najeto jen 3000km, ale není spotřeba nějak moc velká? Navíc když jsem chtěl předjet, ta auto nechtělo zrychlit na víc jak 150km/h a to ani na 6ku ani na 5ku.

Kolik Vám 2.2TDCI žere?
CMC 047
KIA Sportage 2.0CRDI 4WD (nejlepší dříč), Fiesta 1.25 r.v.2001 (držák), Mondeo Ghia+ 2.2TDCi kombi r.v. 2006 (už nemám), Mondeo Trend 1.8EFi kombi r.v.1999 MKII (už nemám)
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Bake » úte dub 10, 2007 8:23,0

[quote="kutil"]Pokud se ti zvedla spotřeba a subjektivně snížil výkon,je možné, že nastala nějaká závada. Nedoprovází to ještě zvýšená kouřivost???
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod kutil » úte dub 10, 2007 10:15,0

Ne, nekouří to. Dnes jsem jel z Prahy do Kralup a spotřeba při 140km/h byla taky přes 8litrů. Když bylo auto nové tak jezdilo tak za 6,5 - 7. Od cca 2500 se spotřeba zvýšila a to i když s tím jede někdo jiný nebo to jede na tempomat. Navíc když sešlápnu plyn na podlahu, tak to nepravidelně zrychluje - škube. Výkon motoru mi připadá menší jak dřív - už tak netáhne (podle zrychlení ve stále stejných úsecích). Zvažuju čip, ale chci nejdřív najet 20tis.km abych zjistit, co s motorem je a zajel ho.

Pomůže motor vytáčet na 3500ot aby ožil (jako u benzínu)?

Může se s ním jezdit pod 1600ot. nebo je lepší podřadit?

Od začátku motor dobře táhl jen v rozsahu 1750 - 2500ot. Později se to zlepšilo až k 3000ot. Nyní už jde až do 3500ot. ale tam už má výrazně menší moment.

Jezdil jsem s atmosférickým dieselem 3.0 a ten táhl v mnohem větším rozsahu. Ta 2.2TDCI má o 500ot menší rozsah jak 2.0TDCI).

Jezdil jsem s Megane 1.9 čiplým z 75kW/200Nm na 96kW/260Nm a tam byl zátah znát i v rychlostech kolem 160km/h a spotřeba byla okolo 6ti litrů. Mondeo je sice těžší ale 400Nm by mělo být znát více jak 260Nm u Megana.

V rychlosti kolem 140km/h už Mondeo na 6ku i 5ku nechce moc zrychlovat a na 4ku už zase motor točí více jak 3500ot a tak taky netáhne.
CMC 047
KIA Sportage 2.0CRDI 4WD (nejlepší dříč), Fiesta 1.25 r.v.2001 (držák), Mondeo Ghia+ 2.2TDCi kombi r.v. 2006 (už nemám), Mondeo Trend 1.8EFi kombi r.v.1999 MKII (už nemám)
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Bake » úte dub 10, 2007 11:46,0

[quote="kutil"]Fundovaně ti asi poradit nedokážu, ještě jsem tvoje auto neřídil. Ale rozhodně ho nesrovnávej s jinou značkou vozu. Srovnávat můžeš vždy jen srovnatelné, tedy Mondeo 2.2.TDCi. Výkonový graf ti taky nepomůže. Graf je jedna věc a skutečný projev motoru druhá. S 2.2TDCi jsem jezdil jen málo, ale klasické 2.0 TDCi bych si troufl porovnat dost dobře. Z titulu své profese jsem řídil snad všechny vozy servisované naší firmou. Pokud se ti zdá, že něco není v pořádku, zajeď do Charouze. Technici mají určitě stejné, ne-li větší zkušenosti než já a dokážou stav motoru posoudit. Pokud se jim něco nebude zdát, diagnostika by měla říct víc.Taky si uvědom subjektivní stránku věci. Když jsem se poprvé svezl s C-MAXem 2.0 TDCi, byll jsem nadšen jako bych řídil stíhačku. Postupně jak jsem auto dostával do ruky a zvykl si na jeho obrovský zátah od nízkých otáček, měl jsem subjektivní dojem, že už ten zátah není co býval. Taky jsem si zvykl využívat jeho obrovský výkonový potenciál a logicky mi stoupla spotřeba. Čipování jsem ti už jednou nedoporučil. Je to samozřejmě tvoje věc, ale já na svém doporučení trvám.
Vytáčet motor nad 3.500 ot.min už moc nepomůže. Křivka kroutícího momentu tam už dost strmě klesá. Pokud auto při zrychlování škube, je to špatně. Buď problém s EGR ventilem, nebo netěsná hadice turba. Ale to jen odhaduju.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod deflepp » úte dub 10, 2007 18:10,0

kutil: Ahoj, tak mám Mondeo 2.2TDCI kombi EURO IV. Zatím jsem si na něj nezvykl, v mnohých parametrech bylo staré Mondeo 1.8 benzín z roku 2001 lepší (šíře 5tých dveří, šíře sedaček, odkládací prostory, výhled dozadu, autorádio, popelník a další).


Měl bys uvést, že ta 1.8 je MkII, jak máš nastavené v podpisu. Navíc si sám rozporuješ rok výroby (asi myslíš rok výroby a rok uvedení do provozu). MkIII se vyrábí od listopadu 2000, takže težko máš (měl bys uvést "dříve") MkII rok 2001. Takhle to vypadá, že kritizuješ MkIII benzín a MkV TDCi, které se liší v detailech. :lol:
CMC 002 + CFC 020
VW Golf Variant 2.0TDI Highline 11/2014 + VW Polo 1.2TSI Comfortline 10/2008
(dříve Ford Mondeo 1.8 16V Festival, 05/1999, hatchback resp. Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 05/1993, sedan)
Uživatelský avatar
deflepp
*****
*****
 
Příspěvky: 803
Registrován: pon zář 08, 2003 10:24,0
Bydliště: Vysoké Mýto

Z tématu: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod kutil » úte dub 10, 2007 21:32,0

TO maverick


Hi,
mam ST220 a podobne hodnoty jako Sven. Pocital jsem si prumernou spotrebu dle tankovani za par poslednich tankovani (4100 km) a prumer je 9,12. Na PP mam 9.0.
Pred ST220 jsem mel 2.2TDCi (mel jsem ji 2 roky, najeto 90tis. km, kombi, ghia), tam jsem mel dlouhodobou 5.8, tak to zase takovy rozdil neni:-)




Můžeš mi sdělit, jak jsi dosáhl u 2.2TDCI spotřeby 5,8litru? Já se pohybuju okolo 8mi. Kolik jsi jezdil

Kutil
CMC 047
KIA Sportage 2.0CRDI 4WD (nejlepší dříč), Fiesta 1.25 r.v.2001 (držák), Mondeo Ghia+ 2.2TDCi kombi r.v. 2006 (už nemám), Mondeo Trend 1.8EFi kombi r.v.1999 MKII (už nemám)
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod kutil » úte dub 10, 2007 21:47,0

To Bake: Když jsem zkoušel S-MAX, tak mi taky 1.8TDCI připadal jako příjemnější na ovládání a s rychlejším vytáčením. Bál jsem se ale malého objemu a taky papírového zrychlení 0-100km/h za 11,4sec.

Dnes vidím, že by to stačilo a že by naopak měl motor 1.8TDCI nižší spotřebu než 2.2TDCI. A pro běžné ježdění s S-MAX motor 1.8TDCI úplně stačí. On totiž motor 1.8TDCI v S-MAXu je nová motor s piezovstřikováním Siemens. To je úplně něco jiného než motor 1.8TDCI ve Focusu. 8-)

Motor 2.2TDCI je hodně hmoty a pro běžné ježdění je potřeba hodně nafty jen pro zajištění běhu samotného motoru.
CMC 047
KIA Sportage 2.0CRDI 4WD (nejlepší dříč), Fiesta 1.25 r.v.2001 (držák), Mondeo Ghia+ 2.2TDCi kombi r.v. 2006 (už nemám), Mondeo Trend 1.8EFi kombi r.v.1999 MKII (už nemám)
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Bake » stř dub 11, 2007 8:01,0

[quote="kutil"][Hele, s tebou je hodně těžký diskutovat. Já o koze a ty o voze. Řešíš závadu a nebo nákup auta????????
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod kutil » stř dub 11, 2007 9:19,0

To Bake: Chci jen pochopit, jak se 2.2TDCI chová a kde je problém vysoké spotřeby. Nechci věřit, že má motor závadu. Po zkušenostech s minulým Mondeem jsem se zařekl, že už nové auto nekoupím, ale kvůli odpočtu DPH jsem musel. Chtěl jsem S-MAX ale bál jsem se malého výkonu 1.8TDCI u tak těžkého auta. Dnes vidím, že volba 2.2TDCI nebylo to pravé. Asi jsem od něho očekával příliš a jak mi u Forda řekli na minulé Mondeo: Co chcete, vždyť je to auto jen za 700tis. :roll:

Takže díky za jakékoliv informace o 2.2TDCI a já budu hledat správný styl jízdy. Nemůžu si zvyknout na malý rozsah otáček 1700 - 3500.
CMC 047
KIA Sportage 2.0CRDI 4WD (nejlepší dříč), Fiesta 1.25 r.v.2001 (držák), Mondeo Ghia+ 2.2TDCi kombi r.v. 2006 (už nemám), Mondeo Trend 1.8EFi kombi r.v.1999 MKII (už nemám)
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Bake » stř dub 11, 2007 10:38,0

[quote="kutil"] Ale to si budeš muset u dieselového motoru zvyknout.Tento motor už z hlediska svého principu jinak nepojede. Motor nejlíp zabírá v oblasti největšího kroutícího momentu a ten je v rozsahu cca 1.500 - 3.000 ot.min. Pokud ho budeš trápit na vysoké otáčky, bude spotřeba vyšší. A jak už jsem psal, pokud akceleraci provází cukání, typuju nějakou závadu. Tu ale na fóru nejspíš nevyřešíš. To se dá zjistit jedině v servisu. Proč bys to taky dělal jinak, když máš auto v záruce.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

2.2TDCi a spotreba

Příspěvekod maverick » stř dub 11, 2007 13:51,0

Hi,
to kutil: Odpoved na tvoji otazku je jednoducha ("Můžeš mi sdělit, jak jsi dosáhl u 2.2TDCI spotřeby 5,8litru? Já se pohybuju okolo 8mi. Kolik jsi jezdil") - jezdil jsem s lehkou nohou, se znalosti vyhod motoru:-)

Dosahnout s 2.2TDCi spotreby pod 6 litru neni vubec tezke. Pri bezne jizde jsem akceleroval bez plneho plynu, pri jizde 90-120 jsem jezdil na 6ku, vcetne predjizdeni. Kdyz jsem dopredu vedel, ze budu brzdit, tak jsem snizoval rychlost postupne, ne az v posledni chvili. Se spotrebou hodne hybe akcelerace, zejmena na nizsi stupne. Jezdil jsem vetsinou delsi trasy a malokdy nad 130, na 6ku s otackami lehce nad 2k je spotreba opravdu nizka. Styl jizdy si vyzkousej s kelimkem kavy na palubce - pokud pri bezne jizde kafe nevylejes, dosahnes spotreby pod 6 :) Pokud ne, otri palubku , dej kavu bliz k prednimu sklu a zkus to znovu. U tohoto motoru je vyhoda paradniho kroutaku, k 3tis. otackam jsem se dostal malokdy (nebylo potreba). U delsich tras jsem mel spotrebu i pod 5 litru.
Taky si zkus tzv. "lehkou nohu" - rozdil mezi naplno seslapnutym plynem a seslapnutim na hranici, aby auto zrychlovalo a ne zpomalovalo, se ti projevi ve spotrebe.
Me pri jizde moc nebavi razantni rozjezdy/brzdeni, po dalnici nejezdim vic jak limit , jsem spis na blbnuti po dobrych okreskach (na vyzvu za mnou nebo i jen tak:-), proto jsem mel vyse uvedenou spotrebu.
Auto jsem mel sluzebni, spotrebu jsem resit nemusel, presto za tech najezdenych 90k jsem byl pod 6l. (EURO3, v 90k odesly vstriky:-(
U soucasneho auta (ST220) jsem pri stejnem stylu jizdy o 3 litry vys. Taky se asi najdou ridici, co jezdi za vic a co jezdi za min. Vyrazna odchylka ve spotrebe mezi nami asi nebude motorem:-)

Edit: Na strankach fordclubs.org je clanek o spotrebe - http://mtw.fordclubs.org/article.php?article=5&rubrik=2
Mondeo, ST220, 166kW, kombi, 2004, ST220
Mondeo, 2.5V6, 125kW, sedan, 2001, ghia (manzelka)
maverick
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: pát bře 09, 2007 14:12,0
Bydliště: Vysocina

Příspěvekod kutil » čtv dub 12, 2007 8:39,0

To All: Tak jsem včera najel na dálnici za Passat TDI. Nevím co v tom měl za motor a neskutečně mi ujížděl. Zřejmě to byl motor 2.5TDI ale dosahoval tak o 1/3 většího zrychlení. Pokud vím, tak nejsilnější verze 2.5TDI má moment 370Nm. Tak proč mi tak hrozně ujížděl.

Kde je těch slibovaných 400Nm u 2.2TDCI? Jak je to vůbec s tím overboost? Kdy se to aktivuje a je to nějak znát? Nekde jse četl, že při stisku plynu na podlahu je po dobu 10sec zvýšen moment o cca 10%. Nic takového ale cítit není.

Chtěl bych se zeptat ještě na jednu věc. Motor je normálně velmi tichý, ale když sešlápnu spojku a přidám plyn ozývá se velmi hlasité cvakání. Když pustím spojku je to OK. Co to proboha je :!:

To maverick: Jezdím s lehkou nohou, na plyn skoro nešlapu, jezdím v rozsahu otáček 1500-2500. Když bylo auto nové tak jsem měl spotřebu do 6,5litru. Okolo 3000km začala jít spotřeba nahoru. Pokud jedu po Praze jsem schopen udržet spotřebu okolo 7,5litru (pokud nestojím na světlech či v koloně). Jakmile ale najedu na dálnici a zařadím 6ku a jedu tak 130-140km/h, tak vyleze spotřeba až k 8,4 litru.

Zajedu s tím do servisu, ale nejdřív chci mít přehled o spotřebách, abych s nimi dokázal jednat a aby mě moc nekrmili. :lol: Tvrdili mi totiž, že budu jezdit za 6,5litru a nad 7 se nedostanu ani při ostré jízdě. :(
CMC 047
KIA Sportage 2.0CRDI 4WD (nejlepší dříč), Fiesta 1.25 r.v.2001 (držák), Mondeo Ghia+ 2.2TDCi kombi r.v. 2006 (už nemám), Mondeo Trend 1.8EFi kombi r.v.1999 MKII (už nemám)
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod petrsa » čtv dub 12, 2007 9:05,0

to kutil: Opravdu už nejsem sám, kdo ti odpoví - Sepiš reklamaci na FMC, že i tvoje nové Mondeo TDCI je krám a reklamuj, reklamuj a reklamuj. Máš s tím dost velké zkušenosti z minulého auta, tak je využij. Za existence tohot fora jsi sem napsal tolik rozporuplých info, že se ti všichni diví, že sis znovu koupil toho zatracovaného Forda a zvláště zase Mondeo ( a opět z výprodejové řady).
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod kutil » čtv dub 12, 2007 9:17,0

To petrsa: Proto abych zjistil, zda není auto v pořádku a je to na reklamaci potřebuji informace od co největšího množství uživatelů stejného vozu. Tvůj příspěvek nemá absolutně žádnou informativní hodnotu. Potřebuji zjistit, zda má moje auto nějakou vadu nebo je to standardní chování a akorát jsem naletěl slovům prodejce. Nechtěl jsem nejdřív kupovat Mondeo. Měl jsem nabídku na S-MAX, ale kvůli výkonu motoru a váze vozu jsem ho odmítl. Kvůli výkonu a jsem nakonec vzal Mondeo. Slogan nejsilnější diesel ve své třídě mě zlákal.

Pokud máš informace ohledně Mondea 2.2TDCI tak budu rád, ostatní poznámky si ponech pro sebe, ať se fórum zbytečně nezaplní.
CMC 047
KIA Sportage 2.0CRDI 4WD (nejlepší dříč), Fiesta 1.25 r.v.2001 (držák), Mondeo Ghia+ 2.2TDCi kombi r.v. 2006 (už nemám), Mondeo Trend 1.8EFi kombi r.v.1999 MKII (už nemám)
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Bake » čtv dub 12, 2007 9:55,0

[quote="kutil"][Já nějaké zkušenosti s tímto vozem mám, a taky jsem ti je popsal. Nevšiml jsem si, že by sis z mých příspěvků něco vzal. Petrsa to napsal velice kulantně a přesně. Takže pro mě má naopak jeho příspěvek vypovídající hodnotu. Ty totiž nejsi spokojený nejenom s autem, ale i stím, co to kdo k tvému problému napíše. Popravdě řečeno, už se mi ani nechtělo reagovat a povím ti upřímně, že techniky u Charouze lituju. Když jsi byl v budoucnu i teď tak strašně s vozem a se servisem nespokojen, proč jsi znovu vstoupil do stejné řeky??????
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod kutil » čtv dub 12, 2007 10:29,0

To Bake: Nevím co se čílíš. Tvoje příspěvky jsem pročetl a do servisu zajedu. Jen mám zkušenost, že opraví jen to, co jim řeknu. A protože každá návštěva servisu pro mne znamená hledat náhradní auto, tak chci nejdříve nasbírat co nejvíce informací o tom, co je projev který u 2.2TDCI nemá být a co je projev, který tam je (u všech kusů) i když to není příjemné, abych tam nemusel dávat auto na několikrát.

To že si člověk na auto zvykne a spotřeba pak stoupá je jasné, proto nechávám při testech jezdit s autem i jiné řidiče a tempomat.

Je mi jasné, že jiný řidič třeba na autě nevidí drobné nedostatky jako já, asi je to tím, že ve své profesi musím dbát i na drobnosti a musí být vše dokonalé a taky tím, že jsem několik let dělal ve výzkumu aut a kolem aut se pohybuji doposud.

To ale neznamená, že jsem nespokojený s něčím co by nebylo. Zrychlení vozu, spotřeba, šířka sedáků, šířka dveří kufru atd. jsou veličiny snadno měřitelné a nejedná se o subjektvní pocit jednotlivce.

Jak už jsem psal Mondeo byla možná unáhlená volba, ale v okamžiku kdy jsem přišel o staré auto a u S-MAX jsem se bál slabého motoru u tak těžkého vozu bylo Mondeo 2.2TDCI jedinou volbou, protože Subaru nedělá diesel a já chtěl diesel kvůli spotřebě a Oktávka 4x4 neprošla zase u mé ženy kvůli krádežím. Dnes vím, že S-MAX by i s motorem 1.8TDCI nějak jel a že by to snad stačilo (když ne, tak chiptuning).

Ale když 2.2TDCI jede 140km/h, nechce zrychlovat a žere přes 8litrů, tak si myslím, že to není v pořádku. Proto mě zajímala spotřeba ostatních protože v servisu u Charouze mi řekli, že pokud nebude spotřeba 15litrů, tak to neřeší. Jen pro informaci o těch "chudácích v servisu" - auto mi prodali na pneu z nichž 3ks měli tlak 4at. a jen jedna 2,4at. To také považuješ za normální. Pořád je ale ještě Charouz zlatej oproti Auto-Hale a Auto-Beni. V jednom mi zvorali výměnu posilovače řízení (nepoznali že teče i když měnili brzdové destičky a přitom rameno bylo celé od oleje). V Auto-Beni místo toho, aby bezplatně opravili mizernou práci svého podřízeného servisu a omluvili se, tak na mě poslali právníka.

Ale i tomu samozřejmě někdo může říkat podnikání. Bohužel je podobné chování standardem ve většině českých firem a i v servisech jiných automobilek. Samozřejmě jsou i podnikatelé čestní, solidní, jednající s klientem na úrovni a dle nejlepšího vědomí, ale většina podnikatelů se řídí heslem, kdo neokrádá zákazníka, okrádá sebe. 8-)

Pokud tedy někdo bude mít nějakou zkušenost s 2.2TDCI ať mi ji prosím pošle a třeba i soukromou zprávu. Ostatní nechci řešit. Asi jsem moc důvěřivý člověk, ale byl jsem ke slušnosti, solidnosti a odpovědnosti vždy veden ale bohužel v dnešní době by mi bylo líp jako podvodníkovi a lháři.
CMC 047
KIA Sportage 2.0CRDI 4WD (nejlepší dříč), Fiesta 1.25 r.v.2001 (držák), Mondeo Ghia+ 2.2TDCi kombi r.v. 2006 (už nemám), Mondeo Trend 1.8EFi kombi r.v.1999 MKII (už nemám)
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Bake » čtv dub 12, 2007 12:08,0

[quote="kutil"][Pokud auto nezrychluje a žere, je to špatně. Spotřeba jako taková je těžce individuální záležitost. Řešil jsem mnohokrát reklamaci vysoké spotřeby na mnoha typech fordů. Existuje systém IDS, v něm je přímo kolonka umožňující změřit spotřebu na daném úseku. Není nic jednoduššího než si vyžádat tuto zkušební jízdu s technikem za volantem a potom si stejnou trasu projet sám. Taky záleží na tom, co chceš vlastně reklamovat. Jestli auto žere a nebo že nejede? to jsou totiž dvě různé záležitosti. Osobně bych začal od toho, že auto špatně jede.Mezi námi. Kdo ti přezouval kola??? Nebyl to náhodou někdo, kdo neví, že rozměr pneu a disků se musí naprogramovat do ŘJ??Divil by ses, jaký rozdíl v tom může být z hlediska výkonu.A co se týká " chudáků v servisu". Když se ti tam nelíbí,jeď JINAM!! Howg!!
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod kutil » čtv dub 12, 2007 12:41,0

To Bake: Gumy mi přezouval servis doporučený prodejcem Ford a určitě žádné přeprogramování nedělali. Prostě to přehodili a to bylo vše. :o

Kvůli přístupu mechaniků jsem přešel od Auto-Beni Charouzovi. 8-)

To ale základní problém neřeší. Servis blbě vyměnil posilovač, pak ještě chtěl 2x zaplatit geometrii (rozhodila se blbou výměnou). Pro ně to znamená ztrátu jednoho zákazníka (to je netrápí) a vlastně za nekvalitní práci dostali zaplaceno víc jak za kvalitní. :roll: Jediný kdo prodělal je zákazník, protože musel vícekrát do servisu a ještě za opravu v záruce musel zaplatit. Někde je asi chyba, že?
CMC 047
KIA Sportage 2.0CRDI 4WD (nejlepší dříč), Fiesta 1.25 r.v.2001 (držák), Mondeo Ghia+ 2.2TDCi kombi r.v. 2006 (už nemám), Mondeo Trend 1.8EFi kombi r.v.1999 MKII (už nemám)
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod gallert » čtv dub 12, 2007 17:58,0

no řeknu Vám,že už se v tý Vaší debatě pomalu ztrácím.Nechápu tedy přesně o co kutilovi jde,ale snad každej pochopí,že když mu Mondeo s obsahem 2.2 jede jen 140km/h,asi není něco v pořádku !A jelikož jsou dnes už ty vozy samá elektronika,nezbývá než se svěřit odbornému servisu.I když přiznávám,že už jsem v servisech ford zažil ledascos.Nemám tedy zkušenost z 2.2TDCi,ale mé 2.0TDCi jede bez problémů 200 a mám najeto 190000 km.
to bake: doufám,že to naprogamování platí jen pro změnu rozměru pneumatik a ne pro změnu zimní /letní?
Mondeo 2.0 TDCi, 103kW, kombi, 2010, Enterprise(lepší Titanum), Tiptronic 6st
Mondeo kombi 2.0 TDCi ,96kW, Ghia,Tiptronic, rv: 2002 - prodáno při 260000km a vše bylo OK
Scorpio kombi 2.9i,V6 24V,automat,rv1996 _______Scorpio 5dv.,2.0i,automat,rv 1985
gallert
****
****
 
Příspěvky: 338
Registrován: sob lis 18, 2006 20:20,0

Příspěvekod Bake » čtv dub 12, 2007 18:49,0

[quote="gallert"]Pouze změna rozměru. Pokud používáš standartní rozměr 205/55/16 jak na léto, tak na zimu, není třeba nic přeprogramovávat. Ale pokud léto jezdíš 17",18" a pod. je nutno tento rozměr naprogramovat..
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník