Netěsnost, únik oleje

Netěsnost, únik oleje

Příspěvekod Mondík . » úte lis 11, 2003 21:25,0

Mám problém s nějakou netěsností na MK1 1,8 benzín. :(
Po delší jízdě mám na spodku motoru kapky oleje.Jsou na rozhraní motoru a převodovky.V převodovce olej neuniká.Je to motorový olej.Olejová vana vypadá suchá(jen co je vidět).Nemáte někdo s tím zkušenost ? :( :( Spojka zabírá dobře a nesmrdí,takže klika by měla těsnit. Díky za pomoc.
Mondík .
 

Příspěvekod Martin » stř lis 12, 2003 9:17,0

Ahoj,
mě o tomhle servisák říkal, že je to gufero u kliky mezi motorem a převodovkou. Na spojku se to prý nedostane, ale kapat to bude čím dál tím víc, já jsem sebou nakonec vozil olej a co 500 Km musel dolévat.
Martin.
CMC 007
Mondeo 2.5 V6 Ghia, 1997, combi
Uživatelský avatar
Martin
****
****
 
Příspěvky: 235
Registrován: pát zář 05, 2003 0:52,0
Bydliště: Praha 4

Re: Netěsnost

Příspěvekod Marco » stř lis 12, 2003 11:51,0

Ahoj,

mozna mame stejny problem... me take ubyva olej , akorad ze neunika - neni videt na spodku motoru... emise jsou ale v pradku, tak olej nemuze unikat ani do motoru... je mozne, ze jsem prehlid naky kapky u te spojky mrknu se na to .. je to trochu zahada... takze jestli mate nekdo nejaky tip sem s nim

M.
Marco
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: pon zář 08, 2003 14:59,0

Re: Netěsnost

Příspěvekod DR » stř lis 12, 2003 22:22,0

No, me ted pri navsteve servisu dolevali 3 litry oleje (napln 2.5 V6 je neco pres 6l), po ujeti cca 12000 km. Proste to ten motor sezral.
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod petrsa » čtv lis 13, 2003 12:49,0

to DR: Takhle trápíš mondíka bez oleje? Když hodně jezdíš, tak to kontroluj častěji. Dolít 1 - 1,5 l je vcelku ještě v normě, ale 3l!! FUJ!!!
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod DR » čtv lis 13, 2003 17:21,0

To vis, nezvyk. U stareho 2.0 mi olej vydrzel od vymeny k vymene a u te 2.5 jsem si tak dlouho rikal, ze zitra se podivam na olej, az jsem mel na tachaci o 10000 vic a v motoru o 3 litry min :-(. Ale mechanici se taky dost divili :-))
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Netěsnost

Příspěvekod Mondík » čtv lis 13, 2003 20:00,0

Martin píše:Ahoj,
mě o tomhle servisák říkal, že je to gufero u kliky mezi motorem a převodovkou. Na spojku se to prý nedostane, ale kapat to bude čím dál tím víc, já jsem sebou nakonec vozil olej a co 500 Km musel dolévat.
Martin.



Kolik stála ta výměna toho gufera? Jen doufám že to ještě nějakou dobu vydrží. Dík
CMC 110
Hyundai Santa Fe II 2,2 CRDI 114 kW
Ford Mondeo, 2,0 TDDI,85 kW,EGR OFF,kombi,klima,rv 2002, Trend (prodáno)
karavan Hobby Excellent 560Kmfe rv 2011
Fiat Brava 1,6 16V 74 kW klima rv 1999
Uživatelský avatar
Mondík
***
***
 
Příspěvky: 160
Registrován: úte lis 11, 2003 21:32,0

Příspěvekod Návštěvník » čtv lis 13, 2003 20:03,0

Tak už jsem se lekl, že jsem sám, který každé ráno na kolenou načumuje pod auto :D Kleklnu, mrknu a zjistím - HA :shock: :shock: - ne, vlastně v klidu 8) - převodovka je suchá. U mondeí je prý dobrým zvykem, že odchází těsnění pod vanou - tak zkontrolujte to svoje!!! Ciao :wink:
Návštěvník
 

Příspěvekod steven » čtv lis 13, 2003 21:13,0

Podle Etzolde je povolena norma ztráty,nebo-li sežrání oleje 1l/1000km. Koneckonců,u Škodovky to bylo stejné.A pokud motor začne žrát olej čím dál víc,nikdo s tím asi nic neudělá.
Uživatelský avatar
steven
**
**
 
Příspěvky: 93
Registrován: sob říj 25, 2003 0:29,0
Bydliště: OPAVA

Re: Netěsnost

Příspěvekod Martin » pát lis 14, 2003 8:09,0

Mondík píše:Kolik stála ta výměna toho gufera? Jen doufám že to ještě nějakou dobu vydrží. Dík


Vyměnit jsem to už nestihl, ale mělo to stát cca 2000 - 2500,- včetně výměny oleje. Najel jsem s tím cca 4000Km a v pohodě, pouze je potřeba kontrolovat olej. Ale může to být (jak už psal někdo výše) špatné těsnění pod vanou, ta je u převodovky zatěsněná tmelem a za čas začne prolínat. U mě to vysloveně kapalo a pod autem byla loužička.
CMC 007
Mondeo 2.5 V6 Ghia, 1997, combi
Uživatelský avatar
Martin
****
****
 
Příspěvky: 235
Registrován: pát zář 05, 2003 0:52,0
Bydliště: Praha 4

Příspěvekod Hokky » pát lis 14, 2003 10:06,0

Teda DR to je hrůza, teď mám UNO 1,3D a jen při výměnách oleje tam leju olej jinak se nic nestrácí a to mám najeto 220tis km
CMC 096
Mondeo 1,8TD, Trend, 6/99, Turnier, vzd.filtr JR
Škoda 136 pickup 50kW 1993
Uživatelský avatar
Hokky
*****
*****
 
Příspěvky: 811
Registrován: pát zář 05, 2003 7:42,0
Bydliště: Trutnovsko - Batňovice

Nejsem guru, ale...

Příspěvekod Marco » pát lis 14, 2003 14:21,0

steven píše:Podle Etzolde je povolena norma ztráty,nebo-li sežrání oleje 1l/1000km. Koneckonců,u Škodovky to bylo stejné.A pokud motor začne žrát olej čím dál víc,nikdo s tím asi nic neudělá.


1l/1000km to mi připadne jako sakra hodně, nejsem sice žádnej guru, ale když mi to žere cca 1l/2000 km přijde mi to divný... jak už jsem psal, evidentně olej nikde neuchází (žádný loužičky pod autem..), emise jsou v pořádku - tj. nemělo by to utíkat ani do motoru (aspoň nijak zběsile).. přesto olej musím dolévat.. :roll: v autě před tím (Suzuki) úbytek oleje mezi výměnami = 0 Napište prosím své zkušenosti, zda je u mondeí (obzvláště 1.6) obvyklé dolévat olej, příp. kolik. Díky Marco
Marco
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: pon zář 08, 2003 14:59,0

Příspěvekod honza aka hooby » pát lis 14, 2003 14:25,0

no 1l/1000km je hodne, nemyslel nahodou 1l/10 000km??to by odpovidalo
Uživatelský avatar
honza aka hooby
****
****
 
Příspěvky: 220
Registrován: pát zář 05, 2003 10:07,0

Příspěvekod DR » pát lis 14, 2003 14:55,0

honza aka hooby: Je to opravdu 1l na 1000 km. Timhle zpusobem se jisti vetsina automobilek a s passaty jsem te hodnoty skoro dosahoval :-(. Ono dost zalezi na i stylu jizdy, pokud to honis, tak zere olej skoro kazdy motor, nektery vic, nektery min, zalezi na jeho stavu.
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Rejžák » pát lis 14, 2003 15:30,0

Já taky nejsem zvyklý dolévat olej. Teď jste mne docela vyděsili. Jdu zkontrolovat olej a holt ho budu kontrolovat, abych věděl zda to olej papá a případně kolik.
Rejžák
*
*
 
Příspěvky: 47
Registrován: pon říj 06, 2003 12:00,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Mikki » pát lis 14, 2003 16:24,0

Kontroluju olej před každou delší cestou (návyk ze Š120) a za posledních 7500 km zcela beze změny.
CMC 001, CFC 002
Mondeo 2.2 TDCi 147 kW lift 2012 Titanium+
Focus 1.6i 74 kW hatch 2011 Trend+
Ford dříve:
Focus 1.6i 99, Cougar 2.0i 99, Mondeo 1.8i 99, Escort 1.4i 92
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Příspěvekod petrsa » ned lis 16, 2003 22:10,0

Teď jsem měnil olej po 13500km a na celou dobu mi stačil celkem 5l kanystr. Základní výměna i s fitrem 4,1l a za celou dobu jsem dolil 0,9l a teď jsem při výměně měl hladinu na spodní rysce. Takže jsem rád, že motor téměř nebere olej :D . Sám jsem tomu nevěřil, ale výměnu dělám sám.
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Re: MARCO

Příspěvekod steven » ned lis 16, 2003 22:26,0

Psal jsem jen to,co tam říká Etzold.Osobně už jsem najel asi necelých 5000 a nedávno jsem dolil asi půl litru.Ale jak jsem psal,u Škodovky byla povolena stejná spotřeba oleje,tj.: 1l/1000km. Ahojky
Uživatelský avatar
steven
**
**
 
Příspěvky: 93
Registrován: sob říj 25, 2003 0:29,0
Bydliště: OPAVA

Příspěvekod Ghostik » ned lis 16, 2003 22:50,0

Ja mam asi mesic meneny olej a dnes jsem nahodou mrknul jak to vypada se stavem oleje a nestacil jsem se divit. Cernej jak bota ( u dieslu snad normalni ) ale hlavne hodne nad normal. A ted certe rad - zapomnel jsem se na olej mrknout po vymene u fordu a ted si nejsem jist co se deje. :cry:
CMC 087
Mondeo MKII 1,8TD Ghia r.v.1999 combi
Uživatelský avatar
Ghostik
****
****
 
Příspěvky: 241
Registrován: pát říj 10, 2003 12:20,0
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod steven » ned lis 16, 2003 22:55,0

Ghostik píše:Ja mam asi mesic meneny olej a dnes jsem nahodou mrknul jak to vypada se stavem oleje a nestacil jsem se divit. Cernej jak bota ( u dieslu snad normalni ) ale hlavne hodne nad normal. A ted certe rad - zapomnel jsem se na olej mrknout po vymene u fordu a ted si nejsem jist co se deje. :cry:

Kdoví,co ti tam nalili za starý,ojetý sajrajt.Já už absolutně žádnému servisu nevěřím.Olej přece nemůžepo měsíci zčernat,i když máš diesel,ne?Zkus to reklamovat.
Uživatelský avatar
steven
**
**
 
Příspěvky: 93
Registrován: sob říj 25, 2003 0:29,0
Bydliště: OPAVA

Další

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník