Vysoké volnoběžné otáčky

Příspěvekod DR » čtv črc 06, 2006 10:03,0

Brandner: nastav si podpis (viz http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=1048 ) a řešení svého problém nejdříve hledej zde http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=461 to je téma extra na TD a už se tam IMHO probralo všechno včetně volnoběhu. Případné dotazy piš taky tam. Děkuji.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod futura » čtv črc 13, 2006 10:34,0

V souvislosti s volnobehem u Mond. 2l 95 bych potreboval radu, jestli nekdo nevi oznaceni vstriku na tento motor, popr. jejich barvu, nebo jestli nahodou nejsou totozne s Mondi 1,8 85kW.Pokud by nekdo vedel i predepsany tlak v liste, moc by mi to pomohlo. Diky
Fiesta 2 16V 94
futura
**
**
 
Příspěvky: 61
Registrován: pát led 16, 2004 8:39,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Péta » pát srp 04, 2006 12:47,0

Po výmene rozvodového remene me mondík delal to ze jsem mel po vyrazení kvaltu otácky na 1500 az 2000 a nebo my to chcípalo.Pravidelne kdyz jsem jel z kopce a pred zatáckou.To bylo o hubu jako svina.Dal jsem to do malé soukromé dílny a oni my tam nekam tavnou pistolí na nejakou hadicku navarily housenky aby se prý ta hadicka po zahrátí nepromackávala.Nevím jestly me jenom nehoupaly,ale od tý doby mám otácky na volnobeh 1200 a po zastavení 900. :roll:
Mondeo 18i.16v.hatchback.94
Péta
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon úno 27, 2006 14:18,0
Bydliště: Hořice a Ustí nad Orlicí

Studený motor

Příspěvekod Zdeněk Dohnálek » pon říj 02, 2006 7:18,0

Kdo mi poradí, co ovlivnuje bohatost směsi při studeném motoru, zda teplotní čidlo nebo nefunkční lambda sonda ? Měřil jsem lambda sondu, obvod pro topné tělísko je OK, ale obvod pro řídící jednotku je přerušený - kolik by měl být za studena odpor ?Nedal by se pro start mahradit činným odporem ? Jak reguluje ŘJ bohatost směsi - dobou vstřiku ( množství paliva.
Mondeo 1.8 16V 1995
Uživatelský avatar
Zdeněk Dohnálek
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: pon úno 27, 2006 23:02,0

Kolísání volnoběhu - řešení?

Příspěvekod lupen » sob lis 18, 2006 0:49,0

Zdravím všechny...
...mnohokrát se tady probíralo téma kolísání volnoběžných otáček. Svůj problém jsem taky popsal někde na fóru (kolísání od 250 do 2500 ot/min, na křižovatce 250, nebo chcíp) a momentálně jsem zkusil jedno z řešení, a to odpojením lambda sondy (stačí vytáhnout pojistku). První dojem je zatím dobrý (cca po 20 km jízdy), auto přestalo cukat při 50 km/h na 4 a hlavně nechcípe na křižovatkách. Pokud se tohle řešení osvědčí, vyměním sondu za novou, ale musím to nejprve prověřit v provozu.
Mondeo 2.0 16V, 100 kW, Ghia Combi, Mk I, 1994
lupen
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: sob srp 13, 2005 21:07,0
Bydliště: Jaroměř

Příspěvekod Zd » sob led 06, 2007 12:22,0

Zdravím. Měl jsem problém s volnoběžnými otáčkami, které někdy vyletěly třeba až ke 4.000 a pak zase klesly. Když jsem zařadil rychlost auto i táhlo. Taky se objevoval problém se startem teplého motoru. Chytil až na několikátý pokus. Předchozí majitel měl s těmito problémy auto několikrát v autorizovaném servisu. Vyměnili na co přišli, ale nevyřešili nic. Stálo to ovšem dost peněz. Po důkladném pročtení tohoto fóra jsem začal od nejednoduššího a vyměnil čidlo teploty motoru. (I když mi prodejce originálních dílů Ford tvrdil, že můj motor nic takového nemá). Čidlo nakonec stálo 316,50 Kč a motor šlape jak hodinky a startuje na první "převalení" kdykoli. Výměna trvá asi minutu (je tam jen nastrčené a zajištěné pojistným drátkem). Jen pozor: motor musí být studený! Jinak hrozí nebezpečí opaření. Čidlo prostě někdy nedávalo signál řídicí jednotce a ta obohacovala směs jako pro studený motor. Snad moje zkušenost někomu pomůže. Je dost smutný, že na to v servisu nepřišli a provedli jen nepotřebné výměny dobrých dílů.
Mondeo 2.0, 4/2000, hatchback
Zd
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: stř led 03, 2007 14:41,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod lupen » sob led 06, 2007 13:53,0

Zd: To je zajímavá myšlenka s tím teplotním čidlem, jenom si nejsem jistý, jestli to čidlo je i u starších motorů (konkrétně z roku 1994), ale možný to je. Jenom se ještě zeptám, kde se takový čidlo nachází?
Mondeo 2.0 16V, 100 kW, Ghia Combi, Mk I, 1994
lupen
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: sob srp 13, 2005 21:07,0
Bydliště: Jaroměř

Příspěvekod oggy » stř lis 28, 2007 21:40,0

ahojki prosim poradi mi nekdo kde najdu volnoběžný ventil(chci ho vycistit) mam 1,6 zetec r.v. 1998 mam mondeo kradce takze se prosim nezlobte :oops:
cauki oggy
CMC 1274
S-MAX,TDCI 1,8 ,92kw ,2006, modra metla
mondeo, zetec 1,6 66, kombi, r.v. 1997,tm.zelena metla, klima,airbag 2x,sekvenčni LPG Stag 300---PRODANO
Uživatelský avatar
oggy
***
***
 
Příspěvky: 126
Registrován: pát srp 31, 2007 22:22,0
Bydliště: Zlin

Příspěvekod Sven » pát lis 30, 2007 17:05,0

Tak jsem nechal vyměnit volnoběžný ventil (2600kč i s prací) a je po starostech. Otáčky klesají plynule k 800-1000ot/min. Ubylo i cukání při přeřazení.
CMC 522
Ex Mondeo 2.5 V6 Ghia,1997,hatchback.
EX Mondeo ST200 kombi.
Now Citroën Xantia 2.0 AT kombi r.2001 + Mercedes-Benz SLC 350 V8 r.1972 - veterán
Uživatelský avatar
Sven
***
***
 
Příspěvky: 123
Registrován: pát kvě 13, 2005 13:21,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod akimekcz » sob led 05, 2008 12:17,0

mněl jsem stejný problém otáčky při stání 900 za jízdy až 4000 po zastavení opět 900. Tak nekonečné objíždění servisů a při tom výmněna teplotních čidel, volnoběžného ventilu, svíček, kabelů, snímače rychlosti a to vše bez výsledku už čekala jen lambda a ejhle za všechny problémy mohl prasklý litinový svod k výfuku jsem zvědyvý na cenu tohoto dílu vzhledem k jeho nedostunosti na vrakovištích.
Mondeo, 2.5 v6, 125kw, kombi, 1999, ghia (SEA).
akimekcz
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: ned led 29, 2006 20:59,0
Bydliště: Těmice

Příspěvekod Sven » pon led 14, 2008 12:17,0

Tak ani výměna ventilu nepomohla, po tejdnu se to vrátilo...Nechal jsem přetěsnit sací potrubí (těsnící vložka + 3x těsnění), vyčistit škrtící klapku - prej byla pěkně zanesená. Materiál + práce 2960kč. Zatím mám najeto 500km a bez problému, tak uvidíme..
CMC 522
Ex Mondeo 2.5 V6 Ghia,1997,hatchback.
EX Mondeo ST200 kombi.
Now Citroën Xantia 2.0 AT kombi r.2001 + Mercedes-Benz SLC 350 V8 r.1972 - veterán
Uživatelský avatar
Sven
***
***
 
Příspěvky: 123
Registrován: pát kvě 13, 2005 13:21,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod RomanT » pon led 14, 2008 12:51,0

Je normální, že pokud jedu a vyřadím rychlost, tak že otáčky nespadnou k volnoběhu, ale v závislosti na rychlosti se držej od 1500 po 3000? Při dojíždění ke křižovatce s vyřazenou rychlostí se otáčky snižují a teprve při zastavení spadnou na volnoběh.
Mondeo Turnier 8/98, 1,8 Zetec-E, Sekvenční LPG
Mondeo Combi, 2/2004, TDCi 96 kW, Durashift
Uživatelský avatar
RomanT
****
****
 
Příspěvky: 269
Registrován: úte zář 18, 2007 9:34,0
Bydliště: Vrchlabí

Příspěvekod Josef Krutský » pon led 14, 2008 14:12,0

RomanT: A dělá ti to když jedeš na benzín?
Mondeo1,6 L1J Combi LPG 97
Uživatelský avatar
Josef Krutský
*
*
 
Příspěvky: 16
Registrován: stř říj 25, 2006 17:31,0
Bydliště: Kolín

Příspěvekod RomanT » pon led 14, 2008 15:01,0

tak to si nejsem jistej, to nevim - zkusime a uvidime :)
Mondeo Turnier 8/98, 1,8 Zetec-E, Sekvenční LPG
Mondeo Combi, 2/2004, TDCi 96 kW, Durashift
Uživatelský avatar
RomanT
****
****
 
Příspěvky: 269
Registrován: úte zář 18, 2007 9:34,0
Bydliště: Vrchlabí

Příspěvekod sepi » pon led 21, 2008 19:34,0

Zdravím všetkých.Tiež mám problém s otáčkami.Z ničoho nič mi začali visieť od 1500 do 2000.Tak som dal vyčistiť škrtiacu klapku.Po vyčistení sa to nezmenilo a naviac sa k tomu pridalo aj to,že mi otáčky klesli až niekam okolo 500 až auto zhaslo.Dokonca mi išiel z výfuku biely dym.Dnes mi to zhasíňalo tiež,ale po prejdení asi 10km rýchlosťou okolo 100km/h,mi opäť zostávali na nejakých 1250 až 1500,niekedy až 2000.Má niekto nejakú radu?
Ford Mondeo 1,8 Ghia r.v.93
sepi
*
*
 
Příspěvky: 16
Registrován: čtv led 18, 2007 11:09,0
Bydliště: Prievidza

Příspěvekod RomanT » úte led 22, 2008 9:16,0

To Josef Krutsky: Tak jsem to zkousel, a dela to pouze na plyn - mam sekvencni vstrikovani - on se mi ten plyn celkove chova nejak "nestandartne"
Mondeo Turnier 8/98, 1,8 Zetec-E, Sekvenční LPG
Mondeo Combi, 2/2004, TDCi 96 kW, Durashift
Uživatelský avatar
RomanT
****
****
 
Příspěvky: 269
Registrován: úte zář 18, 2007 9:34,0
Bydliště: Vrchlabí

Příspěvekod juraj_x » čtv led 24, 2008 10:14,0

RomanT píše:To Josef Krutsky: Tak jsem to zkousel, a dela to pouze na plyn - mam sekvencni vstrikovani - on se mi ten plyn celkove chova nejak "nestandartne"


presne toto robilo mne, po vyradeni neklesali otacky, len pri jazde na LPG. vycistil som MAF, volnobezny ventil (ventil bol zasvineny najviac a tazko sa pohyboval) a saci klapku, a zda sa ze to prestalo. najazdil som odvtedy vsak este malo km, takze cas to dufam potvrdi.
Mondeo, 1.8i 16V (RKF), B+LPG (Necam/Koltec), 85kW, kombi, 1998
juraj_x
*
*
 
Příspěvky: 29
Registrován: úte črc 03, 2007 9:55,0
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod sepi » pát led 25, 2008 12:08,0

Zdravím všetkých.
Keďže som nedostal žiadnu odpoveď,skúsim ešte raz.
Tiež mám problém s otáčkami.Z ničoho nič mi začali visieť od 1500 do 2000,tak som dal vyčistiť škrtiacu klapku.Po vyčistení sa to nezmenilo a naviac sa k tomu pridalo aj to,že mi otáčky klesli až niekam okolo 500 až auto zhaslo.Dokonca mi išiel z výfuku biely dym.Dnes mi to zhasíňalo tiež,ale po prejdení asi 10km rýchlosťou okolo 100km/h,mi opäť zostávali na nejakých 1250 až 1500,niekedy až 2000.Mechanik mi povedal,že podľa jeho názoru,keďže mi išiel z výfuku biely dym,to pravdepodobne spôsobuje tesnenie pod hlavou.Aký máte názor?Alebo má niekto nejakú radu?
Ford Mondeo 1,8 Ghia r.v.93
sepi
*
*
 
Příspěvky: 16
Registrován: čtv led 18, 2007 11:09,0
Bydliště: Prievidza

Příspěvekod Tommy.09 » čtv led 22, 2009 19:22,0

Mam podobny problem kdyz nastartuju za studena tak to chvili tak do 10sekund drzi otacky asi 1200 a pak zacnou padat az na chcip kdyz nezasahnu plynem a to se stava priblizne tak do 5km nez se motor ohreje a zda se mi to ze to nejak vic kouri nez by melo i presto ze je zima potom za tepla uz to otacky tak nejak drzi jinak za tepla sou otacky 1250-1750 kdyz zastavim tak po par vterinach spadnou na nejakej tech 900
Mondeo, 1.6 16V 66, Combi, r.v. 1995, CLX
Tommy.09
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte led 20, 2009 15:33,0

Štart a otáčky

Příspěvekod RMark » pon led 26, 2009 11:25,0

Mám problém so štartovaním ale teplého (ideálna teplota) motora 2.0TDCi 96kW/02. Naštarovanie studeného motora aj pri -20C je OK, potom na voľnobeh mu trošku kolíšu otáčky. Po zahriatí s voľnobehom je to takmer OK. No keď vypnem motor a znovu ho naštartujem, otáčky sa ledva vyšplhajú na 50% nominálu ale pochvíľu sa rozbehnú na nominál. Toto všetko začalo po výmene alternátora (rosypala sa kotva), keď som už išiel len na akumulátor a postupne sa vypla aj palubná doska. S alternátorom bol vymenený aj palivový filter. Vo Forde na diagnostike mi povedali, že hlásenie je tam len od nízkej hladiny akum a najlepšie je vymeniť vstreky + čerpadlo. Neviete mi poradiť čo by to mohlo byť?
Mondeo, 2.0 96, kombi, r.v. 2002, áno
RMark
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát led 23, 2009 11:29,0

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků