Vysoké volnoběžné otáčky

Příspěvekod Mikki » pon črc 04, 2005 11:00,0

Lukas:
mně klima chování volnoběhu nijak neovlivňuje. Lehce zvýší volnoběh jen u zcela studeného motoru. Po ohřátí už nikdy.
CMC 001, CFC 002
Mondeo 2.2 TDCi 147 kW lift 2012 Titanium+
Focus 1.6i 74 kW hatch 2011 Trend+
Ford dříve:
Focus 1.6i 99, Cougar 2.0i 99, Mondeo 1.8i 99, Escort 1.4i 92
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Příspěvekod Lukas » pon črc 04, 2005 11:05,0

Špatně jsem se vyjádřil, klima mi otáčky nezvyšuje, jen se po rozjezdu na neutrál z kopce rychleji zvedne volnoběh než při vypnutý klimě. Hodnota na jakou se zvedene je stejná. Po zastavení zase pomaleji klesá na původní hodnotu.
CMC 388
Mondeo Mk IV, 09´ Kombi 2,2, TDCI, Titanium S
C - max 2010, 1,6i, Gen X
Mondeo Mk II, 97´ kombi 1,8i 16V, GLX
________________________________________
Škoda Fabia ´02 1,9 TDI 74 kw - Comfort :-) - služební
ex. Mondeo Mk II, 96´ kombi 1,8i 16V, Ghia, Mondeo Mk III, 06´ kombi 2,2 TDCI, Titanium X
Uživatelský avatar
Lukas
*****
*****
 
Příspěvky: 509
Registrován: čtv čer 17, 2004 14:56,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Tomass » pát srp 19, 2005 10:27,0

Tak jsem stale neprisel na to cim to muze byt - zvysene voln, otacky.
Jedine na co jsem prisel je je nechat auto brzdit motorem (ubrat plyn a nechat otacky klesnout , mam pocit jako by podtlak klapku vzduchu pritahnul a tim i klesly otacky ), ale nekdy to funguje a nekdy zase ne. Tak jsem stejne moc nepomohl, ale moje auto se chova uplne stejne. :?

A na studenem motoru mam otacky v normalu ale jenom kdyz jedu z kopce, jako by naklon auta a smer vetru strhaval klapku a vice ji priviral, ale jinak je situace stejna tzn. vyssi otacky
Naposledy upravil Tomass dne stř srp 24, 2005 9:09,0, celkově upraveno 1
Tomas
Ford Modeo MK II, r.v. 12/97, 1.8i Zetec, Combi, LPG-podtlak
Uživatelský avatar
Tomass
**
**
 
Příspěvky: 50
Registrován: pon říj 11, 2004 10:10,0

Příspěvekod Jchym » stř srp 24, 2005 9:03,0

Zdravím
Mám problém s volnoběhem. Otáčky při zařazení neutrálu hned vylítnou na 3000. Při zapnutí klimatizace klednou tak 2700. Zkoušel jsem reset jednotky ale nic se nestalo. Ještě jedna věc mě zaráží hned po nastartování se začne točit vrtule na chladiči. Nevím jestli to má něco společného. Při odpojení MAF auto za chvilku chcípne. Klapku jsem čistil a plynová pedál funguje naprosto v pohodě. Dík za každou radu. Mám Mondeo 1,8 v16 r.v. 1995
Jchym
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: stř srp 24, 2005 8:51,0

Příspěvekod Jenicek » stř srp 24, 2005 9:35,0

Jchym: Opravdu to není škrticí klapkou? Podle mě se zcela neuzavírá - to může být špatně nastaveným táhlem plynu.
Mimochodem nastav si podpis jako ostatní - je to přehlednější (viz odkaz Pravidla fóra nahoře).
CMC 117
Mondeo MK1 1.6i 16V L1F, 1996, combi, LPG seq. Magic 2
Uživatelský avatar
Jenicek
****
****
 
Příspěvky: 274
Registrován: pát lis 14, 2003 20:34,0
Bydliště: Praha 5

Příspěvekod Jchym » stř srp 24, 2005 9:44,0

Škrtíci klapku mi kontrolovali. Ty otáčky mi vylítli když jsem jsel z dovoleny. Auto najelo od tý doby zhruba 1000 Km a pořád stejny. Ještě mě napadá že před tím než vylítli ty otáčky tak jsem šktnul podvozkem o silnici (vymetl jsem díru) ale zas tak velká rána to nebyla a na pohlad se nic nestalo.
Jchym
Mondeo MK1 1.8i 16V, 1995
Jchym
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: stř srp 24, 2005 8:51,0

Příspěvekod Jchym » stř srp 24, 2005 9:45,0

Ještě doplním otáčky jsou stejný jak ne benzín tak na LPG
Jchym
Mondeo MK1 1.8i 16V, 1995
Jchym
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: stř srp 24, 2005 8:51,0

Příspěvekod Tomass » stř srp 24, 2005 10:00,0

a co takle lambda mas ji v poradku ?? , nebo co vyful taky ok ?? neni nekde deformace a nebo neco podobneho ??
Tomas
Ford Modeo MK II, r.v. 12/97, 1.8i Zetec, Combi, LPG-podtlak
Uživatelský avatar
Tomass
**
**
 
Příspěvky: 50
Registrován: pon říj 11, 2004 10:10,0

Příspěvekod Jchym » stř srp 24, 2005 10:09,0

Jak říkám viditelné na výfuku není vůbec nic. Naprosto v pořádku. Myslím že kdyby to dělala lambda tak by se to zhoršovalo postupně. A pochybuju že by lambda takhle zvišovala jen voln. otáčky určitě by to bylo znát i při jízdě.
Jchym
Mondeo MK1 1.8i 16V, 1995
Jchym
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: stř srp 24, 2005 8:51,0

Vysoké volnoběžné otáčky

Příspěvekod vlad » stř zář 28, 2005 15:55,0

Zdravím majitele nemocných aut. Taky mě to postihlo. Otáčky se někdy zvedly i na 4500 a motor podle rychlostního stupně měl dokonce i mírný tah. Také v tom okamžiku při zastavení vždycky otáčky klesly, tak mezi 1200 až 2000. Když to dělalo vloni (než jsem něco podniknul, zmizelo to), stačilo mžikově vypnout zapalování a umravnilo se to. Teď už ne.

Pročetl jsem ve foru hodně příspěvků a dnes se do toho pustil. Reset ŘJ nepomohl. Vyčistil jsem MAF - nijak moc špíny, všechny konektory, které jsem našel, ošetřil kontoxem a uvažoval, jestli jít do volnoběžného ventilu nebo rozebrat potenciometr (jako že má problém se mechanicky vracet nebo něco kolem počátku dráhy). Při tom jsem objevil nějaký pneumatický prvek s el. ovládáním na dělicí příčce z motoru do kabiny. Špinavý, s autem na sídlišti, jsem pro foťák nešel. Ani jsem moc neřešil, kam vedou hadičky, protože byly spadlé! Jsou obě svedeny do společné dvojité koncovky a vedou z toho ventilu dolů. I když nejsou vyloženě zteřelé, asi už dostatečně nepruží a postupně se svezly. Nasadil jsem, obandážoval lepicí páskou, složil sání a při první jízdě vše O.K. Jestli to ale nebylo to hlavní, dám zprávu.
CMC 391
Mondeo 2.0 MK III, 2002, liftback
dříve Mondeo 1.6 MK II, 1997, notchback
vlad
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: sob črc 03, 2004 22:04,0
Bydliště: Orlová

Příspěvekod dědek » čtv zář 29, 2005 1:39,0

To Jchym: Tomass to určitě myslel tak, že jsi lambdu urazil, nebo nárazem zničil. Pak by samozřejmě nezhoršovala otáčky postupně, ale naráz od té doby co jsi škrtl o silnic. Docela se to nabízí jako možná příčina problému. Při jízdě menší zhoršení výkonu motoru ani poznat nemusíš.
CMC 527
Mondeo 1.8 16v GLX, MKI-94
dědek
*
*
 
Příspěvky: 49
Registrován: stř kvě 25, 2005 23:48,0
Bydliště: Dobrá voda

Příspěvekod JK » úte led 17, 2006 23:40,0

Mám problém jako mnoho dalších, za studeného motoru jsou volnoběžné otáčky v pořádku, ale při zahřátém motoru při volnoběhu drží 1200-1500 dokud nezastavím.Poté klesnou na normál.Podle rad, jsem šel po vol. ventilu, ale u mého 1.6-16V/97 jsem ho dle obrázků nenašel.Poradí někdo, moc by pomohlo foto.Díky.
CMC 253
Mondeo Mk II, 97, kombi, 1,6 - 16V.
JK
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: úte bře 09, 2004 15:09,0
Bydliště: Karlovarsko

Příspěvekod Forrest » úte led 17, 2006 23:51,0

Jak už bylo několikrát řečeno, to je správné chování motoru. Takto ECU udržuje otáčky zřejmě z důvodu jednodužšího řazení, posilovače etc...
http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=33163#33163
CMC 291
MKIII 2.5 Duratec VE 04 ; MKIII 2.5 Duratec VE 01 ; MKII 2.0 Zetec 97 ; MKI 1.8 Zetec 96
Uživatelský avatar
Forrest
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 475
Registrován: úte čer 22, 2004 13:49,0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod JK » stř led 18, 2006 13:44,0

Musím podotknout, že do této doby otáčky držely jak přibité na 900, začalo to dělat teď.Reaguji na odkaz Mikkiho s tím termostatem, mohl by to dělat termostat, i když je telota podle mě v normálu ? Projevuje se mi to úplně stejně.
CMC 253
Mondeo Mk II, 97, kombi, 1,6 - 16V.
JK
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: úte bře 09, 2004 15:09,0
Bydliště: Karlovarsko

Příspěvekod Forrest » stř led 18, 2006 15:37,0

Nevím, mám třetí termostat (zatím OK) a chování vždy stejné cca 1200, po zastavení cca 900. Moc jsem nezkoumal, jestli když je třeba dlouho vyřazeno neklesnou také... Ale já prakticky nevyřazuji, maximálně tam nechávám 5 bez plynu. Nějak mi to nepřipadá být na závadu, ani vliv na spotřebu nebude markantní. Neřeším to, kombinací podtypů EEC + jejich SW + čidel a možných závad je příliš mnoho. Nepozoruji žádnou jinou závadu ani zvýšenou spotřebu, ale připouštím, že se může jednat o závadu typu SW bug či špatná konstelace EEC, čidel, svíček, kabelů etc... Co nadělám, musel bych nazdařbůh měnit a měnit a nakonec se to stejně může objevit.
Teď mě napadá třeba: může to dělat jen za určité venkovní teploty, teploty motoru, rychlosti a pod...
CMC 291
MKIII 2.5 Duratec VE 04 ; MKIII 2.5 Duratec VE 01 ; MKII 2.0 Zetec 97 ; MKI 1.8 Zetec 96
Uživatelský avatar
Forrest
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 475
Registrován: úte čer 22, 2004 13:49,0
Bydliště: Hradec Králové

Volnoběh

Příspěvekod PABR » úte dub 25, 2006 17:34,0

Tak pánové zdravím všechny co jste tenhle problém vyřešili .
Já mám stejný koupil jsem to afto cca. před třemi měsíci a bylo vše v pododě ale cca. za měsíc po koupi to začlo a dodnes se toho nemůžu zbavit!!!
Už jsem to měl ve třech servizech ale všude člověk platí a nic vám sti neudělají. V tom posledním mi to nedali ani do původního stavu po vyčištění ventilu volnoběhu to za studena nedrželo otáčky vůbec až se to ohřálo tak bylo vše při starym jak píšu níž. Ale menentálně už nemám problém s otáčkami ten jsem sice zatím nevyřešil ale stala se jedna neočekávaná věc. Už jsem to nenastartoval co stím nevíte někdo??? Už jsem stoho docela zoufalej vyměnil jsem svíčky a nic snad vše co se dalo jsem prohlíd a nic zítra to vezu do servizu (na laně) tak doufám že to dají zase dohromady . Jo a ktěm otáčkám tak to začlo dost blbnout když mi měnili rozvody sice jsem to chtěl zkouknout ale po jejich zákroku to bylo a 100% horší do tý doby byli jen cca. 1200 ale pak se to začlo šplhat až na 1900 a při jízdě to zůstávalo na 1500 a zvedalo na těch 1900 . A když jsem zastavil tak na 900 což by člověk chtěl mít furt. Mám všechny příznaky co tu byli snad odevšech zůčasněných řečený tak jen doufám že se to dá zase dohromady.A vše bude zas alespoń v mezích normy . Jinak vidím jedinou šanci jak se těhle problémů zbavit prodat to a koupit si 120 Šáde a budu mít klid tu si člověk spraví skoro na koleně sám. zatím se mějte a přeju všem aby jejich aftamabil fachčil jak má.

Hmm, tomu říkám hustohustej příspěvěk od těžkýho frý a kůl frajera. Sice s problémy, ale vyluštil jsem to po tobě. Stejně ale pořád nevím, co máš za auto. Tak si prosím místo vymýšlení "jako" slangu a hraní s formátováním písma přečti http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=1048 a nastav podpis. Děkuji.
DR
Uživatelský avatar
PABR
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: čtv dub 20, 2006 2:02,0

Re: Volnoběh

Příspěvekod DR » úte dub 25, 2006 18:12,0

PABR: problémy se chcípáním na volnoběh by mohly souviset i s resetem ŘJ, resp. s tím, že ji nikdo nenaučil provozní hodnoty. Viz http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=139
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Volnoběh

Příspěvekod Bake » úte dub 25, 2006 21:40,0

[quote="PABR"]Zkus při startování mírně přidat plyn.Pokud motor chytne,je závada ve volnoběžném ventilu.Pokud otáčky neklesají za jízdy a při zastavení klesnou k normálu,problém s čidlem VSS,neboli snímač rychlosti na převodovce.
------------------------------------------------------------------------------------
Chudák češtin,ten dostává ale zahulit.Jestli je tvůj způsob psaní sranda,tak pozor,někteří zapšklí čtyřicetiletí staříci nad hrobem by to nemuseli pochopit a ty se pak budeš potácet v blažené nevědomosti od jednoho mizerného servisu k druhému a nikdo ti neporadí.Jinak listuj a čti.Příspěvků k tvému problému je tu velice mnoho.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Re: Volnoběh

Příspěvekod DR » čtv čer 01, 2006 0:18,0

PABR píše:Stále mám problém stěmi vysokými otáčkami na volnoběh. Nedávno mi někdo radil že by to mohl dělat děravý výfuk???? Možná je to pravda protože jsem ho mněl malinko děravý sice to nebylo moc slyšet a otáčky byli cca. kolem 1500 ale teď je asi nejspíš moc děravý a otáčky se mi zdvyhnou až na 2500otáček a nechce to klesnout , zkusím to nechat zavařit a když to nepůjde tak zbývá jediná věcička odvést to do Forda tam to snad dají dohromady???
jestli někdo máte podobnou zkušenost dejte vědět. Možná už tu odpověď někde je tak se předem omlouvám že otravuju.


PABR: Ty otáčky neklesnou, ani když zastavíš? BTW, co ty předchozí problémy, ty už jsou OK?
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Brandner » čtv črc 06, 2006 0:41,0

mam Mondeo combi 1,8TD rocnik 99.
Pred casem jsem pri jizde pozoroval, ze po uvolneni pedalu plynu otacky hned neklesly, coz bylo doprovazeno nezvyklymi zvuky. Tento ukaz vsak netrval dele, nez par sekund (max. 3).
Ted se ovsem problem vyhrotil, otacky neklesnou nikdy pod 1200. Po chvilce stani na cervenou se spina ventilator.
Prosim o radu, v cem muze byt problem.
Brandner
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: pát pro 09, 2005 11:49,0
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 2 návštevníků

cron