Vysoké volnoběžné otáčky

Příspěvekod marecekva » pát říj 23, 2009 8:39,0

Zdravim vas.

dovolte aby som aj ja napisal svoje skusenosti s danou temou.
mal som podobny problem ako tu opisujete. Po nastartovani volnobezne otacky 2000ot/min, pri jazde na neutral 3000ot/min a auto pri zaradenom prevodovom stupni malo tendenciu stale zrychlovat, ale tak trhano. raz pridalo a potom zase ubralo. a otacky pri zohriatom motore klesli na 1800 a uz dalej nepadali.
Aby som to nenatahoval tak zavada bola v prasknutej hadici na odvetranie klukovej skrine. probelm bol v pristupe k tejto hadici kde bolo potreba odstranenie celeho sacieho potrubia. ale to by nebolo to najhorsie. hadicu bolo mozne objednat len vo forde a cena 40€(1200Sk).celkve trvanie prace cca 6hod na vymenu. v pripade blizsieho zaujmu viem poslat aj foto.
Ford Mondeo, 2.0 benzin, 107kW,
sedan,2004, full vybava
marecekva
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: čtv říj 22, 2009 19:21,0

Škrtící klapka vzduchu.

Příspěvekod emperor2290 » ned úno 07, 2010 12:20,0

Po dobu této zimy se mi uz několikrát stalo, že mi před začátkem jízdy a už také i během jízdy dochází k znehybnění plynového pedálu. Tím padem před začátkem jízdy,nejde pedál vůbec sešlápnout a udat motoru potřebné otáčky při rozjezdu a nebo, když k tomu dojde v průběhu jízdy tak při vyzaření nebo vyšlápnuté spojce, vylétnou otáčky motoru na hodnoty 2-4 tisic (závislé na tom v jaké poloze zůstane škrtící klapka vzduchu).
Příčinu jsem lehce odhalil a je způsobena tím, že se v přívodním potrubí vedoucí od vzduchového filtru ke škrtící klapce kondenzuje voda a ta se pak hromadí u škrtící klapky, kde zamrzá a tím padem nejde otevírat a nebo zůstává pootevřená.
Prosím vás o jednu věc: Zda-li by se někdo z majitelů benzínových motorů, mohl podívat jaký tvar má škrtící klapka, já jsem u té mojí totiž zjistil, že když ji plně otevřu tak je její dolní část značně ohnutá a domnívám se, že k tomu zřejmně došlo při jejím častém zamrzání.
Mondeo III, 1,8 benzin 81kW, combi, r.v. 2001, ghia
emperor2290
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: stř pro 10, 2008 21:05,0

Příspěvekod Tomin123 » ned úno 07, 2010 13:56,0

Ohnutou klapku jsem nikda nevidel. Vzdy byla naprosto rovna.
Ford Mondeo, 1.8 16V, blacktop '1999, ghia
Opel Omega C 2.5 V6 Elegance
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, ...[http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694]
Uživatelský avatar
Tomin123
***
***
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte led 13, 2009 19:38,0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, Praha

Příspěvekod nik » ned úno 07, 2010 15:01,0

Myslím že klapka musí být vždy rovná ale nezdá se mi že by se ohla tím že by přimrzla a ty by jsi pak sešlápl plyn.
Mondeo, 2.5 6V 125, Sedan, r.v. 1995, Ghia
nik
**
**
 
Příspěvky: 87
Registrován: pát kvě 29, 2009 19:50,0
Bydliště: Karviná

Ohlá klapka

Příspěvekod emperor2290 » ned úno 07, 2010 16:38,0

Domnívám se, že jiným mechanismem k ohnutí nemohlo dojít.
http://s1.imgupload.cz/img/--/177726/xA ... 010110.jpg
přidávám obrázek.
Mondeo III, 1,8 benzin 81kW, combi, r.v. 2001, ghia
emperor2290
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: stř pro 10, 2008 21:05,0

zvyseny volnobeh

Příspěvekod gatwick » stř bře 10, 2010 18:55,0

Zdravim do clubu. Nedavno jsem si vsiml,ze otacky po vyrazeni zustavaji vyset cca na 1500ot, ne pokazde, a zaroven je slyset od motoru tlumene klapajici zvuk. Po pridani plynu a zvyseni otacek nad hranici cca 2000 se pak volnobeh ustali na 900ot a je zas vse v poradku(bez hluku od motoru). Mate nekdo podobne zkusenosti? diky za odpoved.
Mondeo, 2.5 125, combi, r.v. 2002, ghia
gatwick
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: úte bře 09, 2010 20:45,0

vysoký volnoběh

Příspěvekod mroger » úte dub 06, 2010 19:53,0

zdravím, je možné že po výměně rozv. řemene (ten velký na vačku a hřídel) a jedné kladky s vodní pumpou se mi zvedl volnoběh? do té doby jsem měl 850-900ot a najednou mám 1100-1200 ot. čerpadlo je po repasi ale od výměny toho řemunu s pumpou a kladkou to mám najednou takvýhle volnoběh
Mondeo, 1.8 TD 66 kW, Combi, r.v. 1998, el. zrcátka, el. okna, klima, výhřev zadního skla, prostě klasika

Klubové číslo: 1636
Uživatelský avatar
mroger
***
***
 
Příspěvky: 109
Registrován: pát úno 06, 2009 22:44,0
Bydliště: Teplice

Volnoběh

Příspěvekod Rodriqez » sob led 29, 2011 23:07,0

Ahoj, všichni,tak jsem před řešením problému s vysokými otáčkami volnoběhu v neutrálu za jízdy pročetl celý tohle téma,ale i některý jiný a výsledek je takovýto:
U Charouze jsem závadu nahlásil(při jízdě vyřadím před dojetím ke křižovatce a mám cca 2500-3000ot./min.),udělali mi diagnostiku,řekli,že je vada v podtlaku,ale že to může být i potenciometr.Objednali mi tedy nový ventil obtoku vzduchu,hadici odvětrání klikové skříně,po dodávce zboží mi tyto věci vyměnili,vyčistili mi ventil regulace volnoběhu a je tedy prý hotovo.Na dotaz,jestli tedy volnoběh bude v pořádku,jsem dostal odpověď,co vše mi vyměnili a kolik budu platit.Jedu domů(20 km),pravdou je,že při delším stání u žel.přejezdu mám nádherně pevný volnoběh(nedodal jsem,že po delším stání začal dříve kolísat-padat dolů) a již při jízdě po 10 km zkusím vyřadit a opět 3000 otáček!
Nazlobený už neuvažuji o Charouzovi(Šumperk),ale usedám zase k fóru,čtu Etzolda a uvažuji po "selsku".Všiml jsem si,že vlastně při jízdě mám ručičku teploměru u minima,zkouším ohřát motor na parkovišti až do doby než sepne ventilátor,teploměr ukazuje středně vyšší telotu!Po selsku-mám li podchlazený motor za jízdy-nefunguje mi termostat,či spíše otevře a už nezavře,ŘJ přidává-sytí motor.
Tedy jasně,po pročtení tématu s termostaty objednávám Febi termostat,který je v Kelly jako jediný na 92 st.,s tím měním i kapalinu(tento měsíc měla stejně 3 roky).Vyjíždím,auto protáhnu kopci pro rychlejší ohřátí,teploměr se rychle vyšplhá do půli na svislo,kde drží bez ohledu na to ,jestli topím nebo netopím.Topení je jednou toliko intenzivnější a hlavně-volnoběh po vyřazení spadne kam má (tedy až na jednu věc).
Jak jsem se dočetl,při jízdě má mít volnoběh asi 1500ot.,při stání asi 850.Dříve jsem měl volnoběh pokud nebýval vyšší za jízdy těch 1500,proto jsem nic nepozoroval.Nyní po opravě otáčky nejsou už zvýšené,ale při vyřazení mi za jízdy volnoběh spadne do 850ot a drží.
Ptám se vás:může být selským rozumem vydedukováno,že mám špatné čidlo na převodovce,které dává informaci ŘJ,zda je auto v pohybu? Jaký mi poradíte postup?
Dám na vás více jak na Charouze v Šumperku.
CMC1613 Mondeo MK II 1.8 Zetec-E-RKH,85kW Combi,Turnier r.v.1999
Rodriqez
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: čtv úno 18, 2010 20:01,0
Bydliště: Zábřeh

Příspěvekod sestys » sob led 29, 2011 23:48,0

Otázka podle mě už není jestli je nějaký čidlo vadný nebo ne, ale jestli ti vadí, že máš konstantní volnoběžný otáčky jak při jízdě, tak po zastavení.
Osobně si myslím, že to ničemu nevadí, jízdu ani posádku to neohružuje...

P.S.: Mimochodem, když dojíždím bez rychlosti k semaforu, proč by měly být otáčky nad 1000 ot./min. a po zastavení teprve klesnout na oněch "správných" 850? Pokud to tak je nastavený od výrobce, tak bych byl za tvůj stav naopak rád :wink:
Mondeo, 1.8 SCi 96 kW, kombi, r.v. 2003, Ghia
sestys
**
**
 
Příspěvky: 97
Registrován: úte dub 27, 2010 12:32,0

Příspěvekod mroger » ned led 30, 2011 4:13,0

No nevím kde jsi vzal těch 1500 ot. Myslím že toto si řídí jednotka sama a pokud máš dobře nastavený táhlo plynu tak to nech být, ničemu to nevadí. Jestli máš na neutrál po vyřazení zvýšené otáčky (cca 1200-1500ot) tak se jedná o správný stav protože a jelikož to bývala (nevím jak teď) vychytávka od Fordu. Jestli to opravdu je dobrý nevím ale každopádně mi dělá to samé.
Mondeo, 1.8 TD 66 kW, Combi, r.v. 1998, el. zrcátka, el. okna, klima, výhřev zadního skla, prostě klasika

Klubové číslo: 1636
Uživatelský avatar
mroger
***
***
 
Příspěvky: 109
Registrován: pát úno 06, 2009 22:44,0
Bydliště: Teplice

Příspěvekod mroger » ned led 30, 2011 4:18,0

pro sestys: dřív to tak opravdu bývalo prý snad proto aby při zařazování rychlostí to nebyla zátěž na převodovku a motor. Ale po chvíli či zastavení by měli klesnout na hodnotu alespoň u mého TD 820-850ot. Ale to u Tvého auta už není jestli se nemýlím
Mondeo, 1.8 TD 66 kW, Combi, r.v. 1998, el. zrcátka, el. okna, klima, výhřev zadního skla, prostě klasika

Klubové číslo: 1636
Uživatelský avatar
mroger
***
***
 
Příspěvky: 109
Registrován: pát úno 06, 2009 22:44,0
Bydliště: Teplice

Re: Volnoběh

Příspěvekod DR » ned led 30, 2011 12:57,0

Rodriqez: v prní řadě u charouze reklamuj opravu, protože závada nebyla odstraněna. A už jim pochopitelně nic neplať.

Jinak můj tip je potencipmetr škrtící kpalky (jinými slovy snímač polohy škrtící klapky), nebo zoxidovaný konektor k tomu potenciometru, případně jen zasviněná škrtící klapka.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

vysoké otáčky na volnoběh

Příspěvekod Maara » pon bře 21, 2011 18:45,0

Občas něco takového pozoruju taky, stává se mi to spíš na podzim (v zimě kupodivu tolik ne). Když se rozjedu a hned pak třeba před přechodem vyřadím nebo vyšlápnu spojku, otáčky se drží dost vysoko, jako bych současně se spojkou držel i plyn. Když trochu povolím spojku, motor zabere a když ji pustím, otáčky spadnou do normálního volnoběhu. Stává se to jen zezačátku jízdy, takže bych to taky viděl na spojitost se studeným motorem.
Nicméně jednou za měsíc, co se mi to stane, mě to až tak neobtěžuje.
Bývalo: Mondeo, 1.8 85 kW, kombi, r.v. 1999
Uživatelský avatar
Maara
**
**
 
Příspěvky: 69
Registrován: pon zář 21, 2009 14:38,0
Bydliště: Praha

Volnoběh 1,8i/97

Příspěvekod Romankk » úte čer 07, 2011 13:26,0

Tak po několika letech absolutně bezproblémového provozu FM97 s motorem 1,8i došlo i na toto moje auto.
Asi před měsícem jsem zaznamenal,že např. po mírném zvýšení otáček při couvání do garáže "vyleze" otáčkoměr na ca 1500ot/min .... a bohužel tam zůstane i po zastavení (a vyřazení).Zvyšování otáček a sundávání nohy z plynu ničemu nepomáhá...prostě to sleze na těch 1500 a dál nic.Dělá to i při zastavení na křižovatce atd.,prostě všude kde je z vyšších ot potřeba snížit.Párkrát stačilo zařadit 1 a nepřidat plyn (zdusit motor) a spadlo to pod 1000,ale ani tohle už nefunguje,zase to vyleze samo na těch (asi) 1500.
Pročetl jsem všechno co tady kdo napsal,ale co člověk to jiný názor.Nechce se mi zkoušet měnit díly způsobem pokus/omyl - měníme dál.Servis v žádném případě.
Ptám se tedy těch co OPRAVDU odstranili vyšší otáčky volnoběhu než je "normální" (i při stojícím,zahřátém autě) po čem prosím jít?
Začíná mě to trošku zneklidňovat,nedokážu si představit jít s tímhle takhle na STK a emise...:-(
Děkuji za odpovědi.
F Mondeo 1,8i,GLX kombi,97+F Fiesta 1,1 HCS CFI,95
Romankk
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: pon pro 13, 2004 15:46,0
Bydliště: Brno

LFR ventil

Příspěvekod David V » úte čer 07, 2011 14:01,0

Sázím na ventil regulace volnoběžných otáček, který je asi zanesený a může se už třeba zasekávat. Buď vyčistit nebo vyměnit. Cenu origo dílu odhaduji na 3-4 tisíce Kč.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re : RFL ventil

Příspěvekod Romankk » stř čer 08, 2011 7:36,0

Děkuji Vám Davide za tip.
Předpokládám,že máte na mysli tuhle součástku :
http://www.e-cat.cz/c-82_156931_202030_ ... kovani.htm

Odpoledne se na to mrknu na autě (jestli to najdu).
Musím nejdřív zapátrat v Etzoldovi a zjistit kde se to vlastně nachází :-)

Díky.
RK
F Mondeo 1,8i,GLX kombi,97+F Fiesta 1,1 HCS CFI,95
Romankk
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: pon pro 13, 2004 15:46,0
Bydliště: Brno

Re: Re : RFL ventil

Příspěvekod DR » stř čer 08, 2011 8:36,0

Romankk: na techwebu na to leží návod už 7 let http://mtw.fordclubs.org/article.php?ar ... 9&rubrik=1
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re:Re:Re RFL ventil

Příspěvekod Romankk » stř čer 08, 2011 11:12,0

Díky za odkaz pane DR,
bohužel nevzpomínám si,že by sání na motoru v mém autě vypadalo alespoň přibližně podobně jako na fotce.
Možná to bude tím,že návod v odkazu je na starší model (93-96).
Každopádně to nevylučuje,že i na motoru 1,8i 1997 tato součástka někde bude,snad ji nějak najdu,když už teď vím jak vypadá.
V nejhorším "mám" doma Etzolda,tak do něj mrknu.

Díky.
R.
F Mondeo 1,8i,GLX kombi,97+F Fiesta 1,1 HCS CFI,95
Romankk
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: pon pro 13, 2004 15:46,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod p20k » ned črc 17, 2011 19:17,0

Zdravím všechny mám problém s Fordem mám mondeo r.v.2004 2.0TDCi a při sešlápnutí spojky a přeřazení otáčky jdou strašně rychle dolu. Roztočím motor na 3500ot šlápnu na spojku a hned jsou otáčky na volnoběhu. Otáčky na volnoběhu drží nekolísají, táhne dobře, ale tohle mě trochu štve, protože musím řadit s meziplynem, aby motor nedostal takový kopanec. Nevíte někdo v čem by mohl být problém?
Děkuji za odpověď.
mondeo, 2.0TDCi, combi, r.v. 2004, Chia
p20k
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: ned říj 24, 2010 16:11,0

Příspěvekod Jenyk » ned črc 17, 2011 19:36,0

Co je to 2.0 TDCi 114? To má čip? Jestli ano, jako první krok bych to vrátil do původního stavu před čipem. Obávám se že bez toho to bude střelba naslepo.
CMC604
Mondeo Titanium Kombi, Duratec 2,5 V6 125 kW, Durashift 5-Tronic, 2005
Uživatelský avatar
Jenyk
****
****
 
Příspěvky: 355
Registrován: sob zář 10, 2005 14:43,0
Bydliště: Západně od Prahy

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků