Vysoké volnoběžné otáčky

Re: Štart a otáčky

Příspěvekod DR » pon led 26, 2009 11:47,0

RMark: TDCi má své vlastní téma, řeš to prosím tam - ono už se to tam mimochodem několikrát probíralo. http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=9&start=1380
A doplň si do podpisu to TDCI, každý si nedá dohromady, že dvoulitr s 96kw je nafťák a ne benzín. Díky.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod GooF1 » stř dub 29, 2009 11:25,0

Ohledně "problému", nebo lépe sporného chování s vysokými volnoběžnými otáčkami motoru, které spadnou až po úplném zastavení auta, si dovolím přidat pár poznatků. Taky jsem si toho u svého auta párkrát všiml, ale můj názor je, že to určitě závisí na teplotě motoru. Obecně řečeno, studený motor se chová v tomhle ohledu úplně jinak než teplý. Pokusím se popsat:

Ráno po nastartování auta otáčky padaj s každým sešlápnutím spojky (při přeřazování) rychle k hranici volnoběhu. Je tedy v jistém smyslu "obtížnější řadit", protože je potřeba při pouštění spojky mít více plynu, aby "to necuklo".

Naproti tomu při ohřátém motoru při přeřazování otáčky znatelně pomaleji klesají a tudíž je i řazení plynulejší a "snazší". A právě tehdy se i občas objeví to divné chování, že otáčky padají při vyřazení za jízdy VELMI pomalu na 1200 a až po zastavení klesnou na klasiku 800. Nejmarkantnější je to když auto proháním a pak na křižovatce vyřadím a "dobržďuju na neutrál červenou". To motoru dlooouho trvá, než otáčky sníží a můžou se držet chvíli i výš než zmiňovaných 1200.

Suma sumárum: Po přečtení všeho v tomto vláknu pořád nevím, jestli je to normální chování nebo ne. Pokud ne, tak nejlogičtější vysvětlení bych viděl buď v tom co psal Bake (problém s čidlem WSS), nebo Zd ("čidlo teploty motoru").

Tolik moje zkušenosti. Zdá se, že nás je hodně, kteří něco podobného pozorují. Já to vůbec neřešim.
Mondeo ST220, 3,0 V6 166 kW, sedan, r.v. 2002, výbava ST220 včetně tempomatu, barva Performance Blue
Uživatelský avatar
GooF1
*
*
 
Příspěvky: 44
Registrován: stř bře 04, 2009 9:00,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod klucik.r » stř dub 29, 2009 13:10,0

To GooF1 :To co popisuješ mi auto dělá taky a opravdu to neřeším,motor chodí dobře a tudíž zastávám názor,že nemá cenu se zbytečně v něčem vrtat protože nic zatím vtomto vlákně nedalo jednoznačnou odpověď proč tomu tak je.Nehledě k tomu ,že chvilkově zvednuté otáčky volnoběhu pro mě nejsou až tak ekonomicky neúnostné.Roman 8-)
CMC 1059
Mondeo 2, 1.8zetecRKB,16V 85kw, Hatchback, r.v. 1997, Ghia,tmavě zelená metalíza,195000
km. Pneu: Fulda Carat Progreso185/65R14
Mondeo IV, 2,0TDCI, 103kw, Combi, r.v. 2007, Titanium, stříbrná metalíza,
Uživatelský avatar
klucik.r
*****
*****
 
Příspěvky: 671
Registrován: ned kvě 13, 2007 23:42,0
Bydliště: Mimoň

rovnaky problem

Příspěvekod jancef » stř dub 29, 2009 13:44,0

Ja som mal rovnaky problem, pri dojazde na neutral som mal otacky 1200-1500 / min, az pri zastaveni klesli na 800-900.
Vyriesil som to vymenou termostatu (kedze sa mi evidentne motor nezohrial na optimalnu teplotu).
Mam to vymenene zhruba 2 tyzdne, a zahriati motora mam otacky pri jazde na neutrali 800 / min.
Mondeo MK2, 1.8i 85kW, sedan, cierna metaliza,r.v. 1999, manualna klima, tonovane skla.
Uživatelský avatar
jancef
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: pát dub 10, 2009 7:56,0
Bydliště: Zilina

Příspěvekod Tomin123 » stř dub 29, 2009 16:43,0

To je normalni chovani. Lehce zvysene otacky pri jizde udrzuje jednotka zamerne.
- mensi riziko zhasnuti motoru
- lepsi posilovani
Ford Mondeo, 1.8 16V, blacktop '1999, ghia
Opel Omega C 2.5 V6 Elegance
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, ...[http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694]
Uživatelský avatar
Tomin123
***
***
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte led 13, 2009 19:38,0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, Praha

Příspěvekod GooF1 » čtv dub 30, 2009 14:40,0

klucik.r: Naprostej souhlas. Myslim, že už je nás moc s podobnýma zkušenostma na to, aby to byla závada...

jancef: Je vidět, že co člověk, to názor. Ale že bych hned běžel měnit termostat, když všechno ostatní chodí normálně, to mi přijde jako předčasný. Možná když to potvrdí ještě někdo další... Nejde mi ale do hlavy, jak s termostatem souvisí to, že ty otáčky spadnou právě po zastavení. To by přeci zůstaly výš pořád, ne??
Mondeo ST220, 3,0 V6 166 kW, sedan, r.v. 2002, výbava ST220 včetně tempomatu, barva Performance Blue
Uživatelský avatar
GooF1
*
*
 
Příspěvky: 44
Registrován: stř bře 04, 2009 9:00,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod DR » čtv dub 30, 2009 19:17,0

GooF1: já bych ještě doplnil, že chování na volnoběh souvisí i s klimatizací. Když je klima zapnutá, tak to drží vyšší otáčky a klesají pomaleji.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

1200 až 1500

Příspěvekod 69696969 » ned kvě 03, 2009 20:45,0

Tak jsem v rámci volna zrealizoval čištění všeho co jde a to hlavně z důvodu, že při ohřátém motoru při vyřazení padl motor rychle dolu a houpal se 400 -800 ot. min až do úplného zastavení + cca 2 sek, kdy se srovnal na cca 800 ot/ min, ale motor běžel jak tříválec, prostě kultivovanost šestiválce byla ta tam.
V dvou servisech na to koukali a říkali, že volnoběh je dobrý... nevím, v čem teda jezdí mechanici, ale asi v životě neviděli šestiválec, když chodí jak má.

Nyní k výsledku. Vyčištěn MAF, řádně zašpiněná škrticí klapka a volnoběžný ventil. Volnoběh je vynikající jen s malým zádrhelem.. za jízdy při vyřazení motor nehoupe 400 -800, ale drží si 1200 -1500 ot/min až do zastavení kdy padne na 1000 a pak na 800. Rozhodně to není normální, chvílemi bych řekl skoro až nebezpečné, páč při sundání nohy z plyn u motor nebrzdí, ale naopak skoro zrychluje.
Několikrát jsem poměrně detailně pozoroval otáčkoměr a to padání z 1000 na 800 se děje v malých skocích ( předpokládám, že volnoběžný ventil pomalu upravuje průtok vzduchu až na potřebnou hodnotu ). Je pro mně naprosoto nelogický, proč tam hraje roli pohyb auta, volnoběh by na pohybu měl být naprosto nezávislý. Někde tady už něco padlo o vss čidle na převodovce, zkumal to někdo z vás, zda-li to má vliv? Prostě, když to shrnu, do volnoběhu asi blbě kecá nějaký čidlo, který je v souvislosti s pohybem auta, což logicky ovlivní volnoběžný ventil.
Mondeo 3,0 V6 Ghia 2007, LPG, 230 000 km
Renault Laguna 2.0T
Ex: 2,5 V6, prodána v dobrém stavu při 220 000 km
69696969
***
***
 
Příspěvky: 173
Registrován: úte led 02, 2007 14:30,0
Bydliště: Praha 3 a 10

Re: 1200 až 1500

Příspěvekod DR » ned kvě 03, 2009 20:59,0

69696969: informace o pohybu auta (kterou ŘJ získá ze sigánlu pro tachometr) do toho naopak kecá naprosto správně - auto zastaví, volnoběh jde na 800 - měl by mít cca 700ot/min, ale to je detail). A za jízdy je těch 1200-1500 ot/min taky správně. Mělo by tí být spíš těch 1200, ale já to mám úplně stejné, jako ty. Ale mě motor samozřjemě při sundání nohy z plnyu (a zařazeném kvaltu) brzdí, i když je tam 1-2 vteřiny prodleva, než odstaví ŘJ přívod paliva a spotřeba je "0".

Ale co není OK je to padání volnoběhu po malých skocích. To je ale typické pro příliš vysoké volnoběžné otáčky (přes 2500), to pak za jízdy drží tenhlě vysoký volnoběh, po zastavení to svižně spadně na nějakých 1200 a pak to po malých krůčcích několik desítek vteřina klesá na 700 - 800. Kdžy je jízdní volnoběh 1200-1500, tak to po zastavní plynule (i když pozvolna) klesne, 2-3 vteřiny po zastavení už to je na 700-800ot/min.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Tomin123 » pon kvě 04, 2009 9:07,0

Cidlo VSS ma opravdu vliv na "volnobeh". Jednotka podle nej totiz urcuje jak bude regulovat volnobeh.
Jednotka pouziva jinou taktiku pro regulaci volnobehu pokud se auto pohybuje a uplne jinou taktiku pokud stoji.
Z toho plyne to, co si tady popsal - pri jizde uplne jine chovani nez po zastaveni.
Ford Mondeo, 1.8 16V, blacktop '1999, ghia
Opel Omega C 2.5 V6 Elegance
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, ...[http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694]
Uživatelský avatar
Tomin123
***
***
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte led 13, 2009 19:38,0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, Praha

Příspěvekod petersOL » stř čer 10, 2009 20:16,0

Čau lidi, mám takový problém. Při akceleraci z volnoběžných otáček se motor zatřese a občas i mírně střelí do sání a za jízdy na neutrál chvíli kolísají volnoběž. otáčky mezi 1500-2000ot/min. Pak se ustálí na 2000 ot, jak zastavím, tak otáčky spadnou na 950. Rozvody jsou nové, váha vzduchu, volnoběžný ventil, vstřikovače, přetěsněné sání i lambda sonda.

Máte někdo podobný problém? Nevíte, co s tím?? Díky za odpověď.
Mondeo, 2,0i 96, Kombi, r.v. 1997, Ghia
petersOL
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: pon čer 08, 2009 19:51,0
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod DR » stř čer 10, 2009 22:59,0

petersOL: střílení do sání dělá většinou zapalování, takže svíčky, kabely cívka. Viz téma o svíčkách a zapalovacích kabelech
http://forum.fordclubs.org/viewtopic.ph ... &start=400
http://forum.fordclubs.org/viewtopic.ph ... &start=100

A až odstraníš tohle, tak teprve potom bych řešil volnoběh.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

volnobezny ventil

Příspěvekod oggy » pát čer 12, 2009 20:40,0

cauki tak dnes jsem se konecne dostal k cisteni volnobezneho ventilu a skrtici klapky (cerny mazut)
Po vycisteni se me trochu zvedl volnobeh a pribylo mirne huceni(houkani)
volnobeh pred cistenim 800 a po 900-1000 za tepla.
Nevi nekdo co by mohl byt ten zvuk a jesti zvyseny volnobeh je norm.
dik OGGY
CMC 1274
S-MAX,TDCI 1,8 ,92kw ,2006, modra metla
mondeo, zetec 1,6 66, kombi, r.v. 1997,tm.zelena metla, klima,airbag 2x,sekvenčni LPG Stag 300---PRODANO
Uživatelský avatar
oggy
***
***
 
Příspěvky: 126
Registrován: pát srp 31, 2007 22:22,0
Bydliště: Zlin

Příspěvekod Motajl » sob čer 13, 2009 9:30,0

jestli by to po tom čištění nechtělo udělat restart řídící jednotky. :?
CMC 1660
mondeo, 1.8td 66kw, r.v. 1999, el.zrcatka, klima,el. Nastavitelne sedadlo ridice, el okna, xenonove výbojky, ozvuceni magnat. Modré podsvícení budíků. http://motjal.rajce.net/
Uživatelský avatar
Motajl
**
**
 
Příspěvky: 91
Registrován: úte dub 14, 2009 10:39,0
Bydliště: Vyškov

Příspěvekod oggy » sob čer 13, 2009 12:03,0

udelano hned po cisteni
CMC 1274
S-MAX,TDCI 1,8 ,92kw ,2006, modra metla
mondeo, zetec 1,6 66, kombi, r.v. 1997,tm.zelena metla, klima,airbag 2x,sekvenčni LPG Stag 300---PRODANO
Uživatelský avatar
oggy
***
***
 
Příspěvky: 126
Registrován: pát srp 31, 2007 22:22,0
Bydliště: Zlin

Příspěvekod petersOL » pon čer 15, 2009 18:16,0

DR píše:petersOL: střílení do sání dělá většinou zapalování, takže svíčky, kabely cívka. Viz téma o svíčkách a zapalovacích kabelech
http://forum.fordclubs.org/viewtopic.ph ... &start=400
http://forum.fordclubs.org/viewtopic.ph ... &start=100

A až odstraníš tohle, tak teprve potom bych řešil volnoběh.



Svíčky mám nové a kabely taky.... Zkoušel jsem i z druhého vozu, ale pořád je to stejné. Cívku zapalování taktéž. Do sání to střelí jen při prudkém sešlápnutí plynového pedálu, a to jen někdy. Z 20ti pokusů jednou.
Mondeo, 2,0i 96, Kombi, r.v. 1997, Ghia
petersOL
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: pon čer 08, 2009 19:51,0
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod Ebo » pon čer 15, 2009 18:49,0

to > petersOL .. u starých karburátorových aut se jednalo o příliš chudou směs paliva a vzduchu = střílelo to do sání .. při příliš bohaté směsi to pak většinou končilo střílením do výfuku.. další věcí mohou být špaté zapalovací kabely a nebo cívka.. další věc může být špatně nastavené časování, což při tvé zmíňce o nedávno dělaných rozvodech je taky pravděpodobná varianta..(stačí blbě dotaženej šroub na rozvodovém kole a je malér) .. poslední varianta je problém s některým ze sacích ventilů..
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod petersOL » sob čer 20, 2009 12:49,0

Ebo: Díky za tip, kabely, svíčky a cívku zap. jsem už měnil bez změny, to s těma ventilama jsem věděl, ale to je až poslední varianta, poněvadž víš sám, co to obnáší. :o Tak ještě jednou dík moc.
Mondeo, 2,0i 96, Kombi, r.v. 1997, Ghia
petersOL
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: pon čer 08, 2009 19:51,0
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod kimis » úte zář 22, 2009 17:41,0

Zdravim.....sem tu novy....presedlal jsem z Fiata Marea na neco lepsiho a zadam o radu.....tema se jmenuje vysoke volnobezne ale ja mam pravy opak......kdyz nastartuju studenej motor tak otacky mam ihned na 750 a malinko se meni......zkusil jsem zaslepit EGR ventil a zlepsil se chod motoru v nizkych otackach za jizdy,klesla spotreba o pul litru ale otacky za studena jsou stale male.....chtel bych vycistit volnobezny ventil a nevim kde ho najit.....pokud tedy to ma smysl a mohl by tam byt zakopanej pes v mem problemy.Jinak kdyz za jizdy vyradim otacky klesnou na nejakych 800 bez kolisani...tam problem neni.Jeste me napadlo vycistit vahu vzduchu ale u filtru sem ji nenasel pouze vylisek kterej je prazdnej.Diky predem za odpovedi
Fiat Marea 1,6 1999 2006-2009
MK3 2,0 TDCI 2002 2009-2010
Saab 9-3 2,0i 1999 LPG 2010-2013
MK3 2,5 V6 Titanium 2006 LPG 2013-?
Uživatelský avatar
kimis
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: ned zář 20, 2009 11:19,0

Příspěvekod DR » stř zář 23, 2009 16:07,0

kimis: viz téma o TDCi. Doporučuju používat vyhledávání a přečíst si návod zde http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=1048
Kdyby sis tam dal vyhledat "volnoběžný ventil TDCI", našel bys snadno a rychle http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=69093#69093

Obecně bych spíš poradil nevrtat se v motoru, o jehož funkci a konstrukci víš zřejmě zatím jen velmi málo - to není myšleno ve zlém, jen chci řít, že ze zbrklosti vznikají zbytečné závady - často na věcech, které byly před "opravou" úplně v pořádku. Ve tvém příapadě ani k tomu vyrtání nevidím žádný důvod, ten volnoběh je v podle mě pořádku - v rámci možností, prostě není na tom co opravovat.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron