Vysoké volnoběžné otáčky

Příspěvekod Bake » ned črc 17, 2011 22:11,0

[quote="p20k"]Mám pocit, že to vůbec není problém auta. Stížnost na takovou závadu jsem ještě nezaznamenal...Zamysli se spíš nad tím, jestli to není nohama. Já například po půl roce ježdění na motorce řadím pořád jako učeň. Taky mi moje služební TDCi často zhasíná při rozjezdu. Holt nohy..volšový..
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod Tomin123 » pon črc 18, 2011 8:51,0

Muzete nekdo s TDCI prosim vyzkouset, jestli nepadaji otacky pomaleji pokud je vymackla spojka ?
Tedy jeden pokus - normalne jen pustit plyn a vymacknout spojku
a druhy pokus - pustit plyn a vyhodit rychlost (idealne uplne bez spojky).
Mam dojem ze pri zmackle spojce by se to melo chovat jinak.
Ford Mondeo, 1.8 16V, blacktop '1999, ghia
Opel Omega C 2.5 V6 Elegance
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, ...[http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694]
Uživatelský avatar
Tomin123
***
***
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte led 13, 2009 19:38,0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, Praha

Příspěvekod MIS » pon črc 18, 2011 13:58,0

TO Bake : Nojo, jestli přeskakuješ z Octávky do Mondea, tak se vůbec nedivím, že Ti to občas zdechne. Ty motory jsou opravdu každý pes jiná ves!
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod p20k » pon črc 18, 2011 18:41,0

Jenyk píše:Co je to 2.0 TDCi 114? To má čip? Jestli ano, jako první krok bych to vrátil do původního stavu před čipem. Obávám se že bez toho to bude střelba naslepo.


Ne to jsem se jenom nějak upsal:).
mondeo, 2.0TDCi, combi, r.v. 2004, Chia
p20k
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: ned říj 24, 2010 16:11,0

Příspěvekod Bake » pon črc 18, 2011 21:03,0

[quote="MIS"]Přesně....
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod smana » pon črc 18, 2011 22:52,0

Tomin123 píše:Muzete nekdo s TDCI prosim vyzkouset, jestli nepadaji otacky pomaleji pokud je vymackla spojka ?
Tedy jeden pokus - normalne jen pustit plyn a vymacknout spojku
a druhy pokus - pustit plyn a vyhodit rychlost (idealne uplne bez spojky).
Mam dojem ze pri zmackle spojce by se to melo chovat jinak.


Zkoušel jsem něco podobného, za jízdy vyřadím na neutrál, otáčky padají pomalu a drží se někde okolo 1200, stačí jen zmáčknout spojku a spadnou hned na 900 :roll:
Mondeo, 2,2 TDCi 114, kombi, r.v. 2005, Ghia
smana
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned bře 13, 2011 20:50,0

Re: Vysoké volnoběžné otáčky

Příspěvekod kovval » pát črc 26, 2013 16:59,0

Nazdar Pánove. Mám otáčky na volnoběh 2000! Už jsem vyčistil váhu, klapu a volnoběžný ventil (jen se mi zda ,že ten ventil když je zavřený tak úplně netěsní. NEVÍM JESTLI MÁ? Vyzkoušel jsem odpojit čidlo teploty motoru a žadná změna. Děla studený i teplý. Na benzin i na plyn. Za nápady díky.
Mondeo 1.8i 16V, 4/1998, Kombi LPG
kovval
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: stř črc 24, 2013 21:08,0

Re: Vysoké volnoběžné otáčky

Příspěvekod Merlin00 » čtv lis 13, 2014 16:26,0

Zdar vsem, mozna vam to pomuze, mozna ne.
Z fordy sem stravil nejaky cas, asi tak 20? let zivota a jezdeni, ale take samooprav.
Nemel sem diesel, pouze vzdy benzinove motory.
Problem volnobehu od prvnich verzi evropskych downsize motoru ze vstrikovanim, nekdy asi od roku 1988 meli asi vsechna auta.
Reseni problemu volnobehu a kolisani otacek u prvnich jednobodovych vstriku byla vzdy jednoducha zalezitost, stejne tak diagnostika.
Dalo se to delat i na ulici, ale vyzadovalo to zrucnost. (sikovni si to nechali udelat u zrucneho)

Principem regulace byl vzdy spojity regulacni system kde se jednalo o nasledujici polozky:
TPS senzor, ma mnoho nazvu a tvari, ale je to skratka potenciometr, ktery meri uhel otevreni saci klapky. Jeho opotrebeni se udeje podle typu, modelu, provedeni po cca 100-200k/km
Cidlo teploty saneho vzduchu ( u starsich modelu vzdy reseno klasickym termistorem, u novejsich ruzna zhavici a jina udelatka spojena jako flow meter a pod. srandy)
Cidlo podtlaku v sacim potrubi, zajimava vecicka u starsich modelu rado odchazelo uplne bez varovani.
Linearni servomotor rizeni volnobehu... Zlozita soucastka, ktera nadela hodne vrasek, ku ni se vratim..
To same, co servo, dela u modernejsich verzi bypass solenoid. Premostuje pomoci impulzu klapku vzduchu. Castokrat je prvotni pricinou nejakeho projevu spatneho volnobehu.
Je li zasrany spinou a ucpany, motoru nefunguje volnobeh a chcipa studeny, pomuze podlozit klapku, nebo nastelovat doraz klapky, aby mela "nejaky volnobeh" problem vsak je v tom, ze za studena "dobry" po ohrati motoru otacky stoupaji neprimerene vysoko a zacinaji kolisat, zejmena z duvodu regulace a omezovani diky lambdasonde.
Je to nejcastejsi pricina, kdy v profi servisu i home dome mistr skratka nastavi klapku na "nejaky kompromis" a volnobeh "nejak funguje" ale ten bypass ventil nepracuje spravne a nebo vubec.
Je li v aute jeste predchudce toho ventilu, ktery premostuje saci klapku na volnobeh, tedy maly servomotorek, ktery "plave" a otevira klapku kolem volnobeznych otacek a on nefunguje, tak reseni viz kousek vys pomuze, ale problem neresi.
Tento servomotorek je genialni zarizeni, zejmena pri prestavbach na LPG, nebo CNG, ponevac jeho funkci se udrzuji velmi dobre volnobezne otacky, aniz by bylo nutne resit nejake kompromisy.
Motorek ma nejcastejsi zakladni priciny nefunkce z duvodu..
Opotrebeni prevodu
Opotrebeni uhliku v komutatoru
Opotrebeni kontaktu
Zaneseni spinou
Uhniti kabliku
Uhniti konektoru
Mene caste priciny
Zniceni tranzistoru v ridici jednotce, pozdeji pouzivany IO, podobny magnetofonovym obvodum z one doby
Poskozeni diody v dojezdovem kontaktu primo v motorku
Zniceni kontaktu, snimajiciho uvolneni plynoveho pedalu.

Overeni funkce jak bypass solenoidu, tak servomotorku je proste.
Otevreme haubnu, pokusime se nastartovat motor, kdyz naskoci a zahreje se, najdeme misto, kde prstem, nebo sroubovakem, muzeme pridat plyn, tim, ze otevreme klapku vzduchu.
Kdyz pridame plyn a pustime klapku, musi se ozvat bud zaklepani bypass solenoidu, nebo klapka se musi jakoby vychylit z nulove polohy tlakem cudla ze servomotorku a plavat kolem volnobeznych otacek.
Nedeje li se tak, servo je nefunkcni, ryhla naprava je, ze se zvednou otacky nastavenim klapky na nejake "pootevreni" aby vplnobeh byl a nechcipal motor pri ubrani plynu.
Vsunutim sroubovaku mezi servo a packu klapky se musi citit , zmena regulacniho rozsahu a je citit ono plavani, pridavani a ubirani plynu vevolnobeznych otackach.
Ma li po pridani plynu a ubrani na volnobeh, se cela soustava rozkmitat a propad otacek je az do treseni, nebo uplneho chcipnuti motoru, je problem asi nasledujici
Zasrany servomotorek nema silu, nebo ma vyjete kontakty dojezdu max, nebo min. polohy, pripadne nesnima tlak klapky, ktera se o nej opira (kontakt dorazu)
V pripade bypass solenoidu je ventil zacpany, shorelo mu vinuti, nebo...
Je vyjeta draha na TPS senzoru v klidove poloze saci klapky
Zjistit se to da tak, ze se meri vyjmuty TPS potenciometr ohmmetrem a zjisti se, ze pri uhlu volnobehu, rekneme 0-10' se odpor vubec nemeni, nebo je nekonecny a zmenou uhlu vyse cca od 15-20' po 90' se meni nejak "normalne".
Mozna naprava vymena, nebo opatrne otevrit, vycistit, najustovat bezce kontaktu na novou drahu, neni li cermetova desticka znicena, pripadne zlomena, utrzene vyvody nekdy lze opravit vodivym tmelem, pajet lze velmi tezko, nekdy se podari, nekdy ne.

Vadny snimac teploty saneho vzduchu, nekdy dela podobny problem.
Ac je funkcni solenoid, i TPS, pri studenem i teplem motoru se objevuji nahle kiksy stoupani a klesani volnobeznych otacek, vypnutim a znovu nastartovanim se to na nejaky cas "opravi" a zacne zas blbnout nahodne. Obvykle za to muze zateceny konektor, nebo ulomeny kontakt.

Vaha vzduchu.. Je nekdy to same jako TPS, ale nemeri primo uhel otevreni klapky plynu, ale vychyleni nejake packy, nebo praporku, vplyvem prutoku saneho vzduchu, cimz dodava systemu rizeni nejakou info.. Obvykle vahou vzduchu je vystupem potenciometr, ale zazil sem i vahy vzduchu naprincipu mereni predzhaveneho odporoveho dratu, ktery vplyvem obtekani vzduchu se ochlazoval a menil odpor (typicky Bosch z predhistoricke rady Vento)
Toto mereni je velmi poruchove, dik prachu a spine, ktera se zejmena pri existenci EGR ventilu nanasi a zasira sani.

Nekdy, zejmena u modernich kurvitekplnych motoru je pricina rozhazeni volnobehu a nepravidelneho chodu prave onen EGR ventil (pousti prdy do pusy, aby motor moc neradil)
Bud tim, ze unikaji neustale plyny do sani pres tento ventil a automatika se snazi takto zasrany saci vzduch kompenzovat pridavanim a ubiranim, az se neco pokazi, pac na lambde vystupy neodpovidaji predpokladanemu vysledku, atp.

Vhodne je EGR odstavit spusoem, kdy se ucpe privod vyfukovych plynu do ventilu, ventil muze zavirat a otevirat, ale vyfukove plyny do sani neproudi, ventil je spokojeny, nekazi se a nezasira sazemi a take nepali se. Obvykle staci vhodne umistnena podlozka pod prirubu na vyfukovem zvodu ku hadici smerem k EGR, ale takoveto dekurvitkovani sou cim dal sofistikovanejsi a problematicteji resitelna.
Nekdy pomuze jen komplikovane reseni.

U starsich modelu je sniman podtlak , primo za klapkou, pomoci tenzometrickeho snimace, jakehosi vakuomeru a nefunguje li tento sersam, motor lze nastartovat jen z pridanim maximalniho plynu, ale vubec netahne a volnobeh nejde a motor chcipa, dik preruseni vstrikovani a tp.
Kontrola byva jednoducha, je li tento snimac na hadicce mimo saci potrubi.
Nekdy byva predrazena tomuto snimaci ochranna membrana, aby se benzinove pary nedostali ku snimaci. Byva to takovy vred na hadici ku tomuto snimaci.
Pokud membrana praskne a snimac se vymeni, tak po kratkem, nekdy dlouhem case odejde znova.
Tato vecicka u starsich modelu mela za ulohu, pri sjezdu dolu kopcem odstavit vstrikovani, byl li podtlak vysoky, plynovy pedal v poloze volnobehu, nebo i kousek vic, ale nebyla nutna akcelerace k udrzeni volnobehu, avsak otacky byli vyssi, nez volnobezne.
Toto setrici zarizeni u modelu aut, jako napriklad Aerostar 3,0 V6, pokud se porouchalo, bylo odstaveno ridicim pocitacem a pri sjezdu dole kopcem stale trkaly vstriky, jako by na volnobeh, projevovalo se to tak, ze pri pribrzdeni u tahleho sjezdu na zarazenem nejvyssim stupni se otacky priblizili volnobehu a auto zacalo jakoby skakat, pac elektronika nebrala v uvahu vysoky podtlak, ale snazila se nastavit volnobeh (kdesi kolem 800ot/min)
Podobne se chovalo stare mondeo, Transit benzin, scorpio a jine, myslim ze i sierra2,0 benzin.
Nektere zazracne motory mivali snimani otacek pomoci hallovy sondy, ktera snimala bezici zuby na rozvodovem kole, ale u prechodnych verzi se snimani delalo zasadne v rozdelovaci, kde impulzy byli snimany podobne, jako u kladivkoveho systemu, ale byla instalovana hallova sonda.
Nekdy vplyvem casu, nahody, nebo vrtani se v tomto, se zmenila poloha a pak motor netahnul, nedrzel volnobeh, nebo motor pod vykonem klepal.
Uplne stejne, jako pri spatne nadstavenem predstihu u klasickeho auta z karburatorem.
Pomohlo pouze povolit sroub/y na rozdelovaci a nastavit predstih, okamzite se vsechno dostalo do normalu.
Tato zkusenost je z F. tranzit, F. aerostar, Ford mustang z let 1988-96


Snad nekomu pomuze par techto rad, pri reseni problemu, zejmena ze starsimi fordy a mozna i jinymi auty.
Dodnes vlastnim milacka ford tranzit bus, 2,0l benzin z roku 1990, ktery az neoplyva komfortem, miluji pro i kdyz vstrikovanou elektronizovanou verzi, vic nez vsechna jina auta, ackoli nema ani posilovac rizeni, jizda snim je vzdy zazitek a vsechny principy ale take reseni problemu se vyskytuje prakticky ve vsech modelech ford, ci v Evrope, nebo USA modelech z techto let a pokracuje az do teto doby.
Merlin00
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: čtv lis 13, 2014 15:01,0

Předchozí

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník