Vysoké volnoběžné otáčky

Vysoké volnoběžné otáčky

Příspěvekod steven » sob říj 25, 2003 0:40,0

Ahojte lidi!Koupil jsem Mondeo r.v.1993, 1,8/16V.Občas se mi stane,že mi při jízdě na volnoběh vyletí otáčky nahoru,někdy až na 3000.Nemáte někdo náhodou podobnou zkušenost?Nevíte,co s tím?Díky moc :roll:
Uživatelský avatar
steven
**
**
 
Příspěvky: 93
Registrován: sob říj 25, 2003 0:29,0
Bydliště: OPAVA

Re: Vysoké volnoběžné otáčky

Příspěvekod DR » sob říj 25, 2003 8:11,0

Pravdepodobne ti blbne ventil regulace volnobehu - RJ jim ovlada obtok vzduchu kolem skrtici klapky, aby udrzela stale volnobezne otacky bez ohledu na okamzite zatizeni motoru. Ale nez s tim pojedes do servisu, tak to jeste pozuruj, jestli ty otacky drzi vysoko porad, nebo jestli hned po zastaveni auta klesnou. Nicmene tim ventilem bych asi zacal (i kdyz to klidne muze byt i neco jineho). Taky mi to u 2.0 MK I blblo, ale nedelalo to moc casto a nez jsem vnitrne uzral pro opravu, auto uz bylo z domu :-).
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Vysoké volnoběžné otáčky

Příspěvekod steven » sob říj 25, 2003 8:26,0

Díky moc,DR.Když ty otáčky začnou blbnout,tak nespadnou ani při zastavení.Většinou to přestane až po novém nastartování,nebo za delší dobu jízdy. :lol:
Uživatelský avatar
steven
**
**
 
Příspěvky: 93
Registrován: sob říj 25, 2003 0:29,0
Bydliště: OPAVA

Příspěvekod Pavel2 » sob říj 25, 2003 14:43,0

Zdravím,mám podobný problém.Mě se často stává,že se mi volnobežné otáčky zvednou na nějakých 1250-1500,ale při úplném zastavení auta spadnou na 900-1000,což je normální volnoběh.Máte někdo zkušenost s tímto stavem?

Díky Pavel
Pavel2
 

To: Pavel2

Příspěvekod Rejžák » ned říj 26, 2003 10:27,0

.................Mě se často stává,že se mi volnobežné otáčky zvednou na nějakých 1250-1500,ale při úplném zastavení auta spadnou na 900-1000,což je normální volnoběh.Máte někdo zkušenost s tímto stavem?......

Mě to začal MKI 1,8i dělat po vyčištění škrtící klapky. Zatím jsem to dál neřešil a na opravu nikam nedával.
Rejžák
*
*
 
Příspěvky: 47
Registrován: pon říj 06, 2003 12:00,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod DR » ned říj 26, 2003 21:10,0

Pavel2, Rejžák: Pro úplnost jenom poznamenám, že ŘJ samozřejmě volí provozní režim motoru mimo jiné i podle toho, jestli auto jede, nebo stojí. Ve vašem případě to může být skoro cokoliv, od toho volnoběžného ventilu až po načaté nějaké čidlo (nebo jeho konektor), takže můžete zkusit cvičně navštívit servis a udělat diagnostiku, ale já bych to asi nechal plavat - pokud vás to nějak neomezuje. Tohle je poměrně běžná nepravidelná závada a bohužel nemá nějaké univerzální řešení - a strašně špatně se to hledá. Jestli máte slušný (to jako, že vás neokrádají a nemají obě ruce levé) a patřičně vybavený servis, můžete jim to předhodit, ale je dost velká šance, že zaplatíte za práci, která problém neodstraní - a pak už je to jenom o penězích a vytrvalosti :-(.
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod steven » ned říj 26, 2003 21:44,0

Ahojte! Myslím,že DR ma 100% pravdu.Všude mi řekli jinou příčinu,v jednom servisu mi to píchli na počítač,ale buď měli špatný SW,což připustili,nebo z nějakého jiného důvodu nechtělo Mondeo s počítačem spolupracovat.Každopádně to zatím nechám plavat.Ahojky
Uživatelský avatar
steven
**
**
 
Příspěvky: 93
Registrován: sob říj 25, 2003 0:29,0
Bydliště: OPAVA

To: Steven,DR

Příspěvekod Rejžák » ned říj 26, 2003 23:55,0

U mne je situace trochu jiná. Volnoběh mi běhal na cca 800 až 1000 otáček. Po výměně svíček, filtrů a vyčištění škrtící klapky se volnoběh vyhoupl (po opravě skutečně skokem) na oněch cca 1200 až 1500 otáček. Z toho co výše popisuji (ač tomu nerozumím) se domnívám, že na příčině je vyčištění škrtící klapky, nové svíčky nebo filtry. A naopak se domnívám, že příčinou nebude vadné čidlo, protože do té doby to fungovalo OK. Teď nevím zda nekecám, ale myslím, že pokud se motor ohřeje, tak otáčky spadnou do normy (800 - 1000). Pak mne ještě zaujalo to co napsal DR --" záleží na tom zda auto stojí nebo jede". Já si skutečně myslím, že v tom nějaký rozdíl bude, protože motor spadne na oněch 1500 a po čase mu zřejmě dojde, že nejede a spadne na těch 1000.
Rejžák
*
*
 
Příspěvky: 47
Registrován: pon říj 06, 2003 12:00,0
Bydliště: Liberec

TO DR.

Příspěvekod Pavel2 » úte říj 28, 2003 18:46,0

Díky za radu.Taky mě napadá,že to musí dělat nějaké čidlo.Do servisu se mi samozrejme vubec nechce,protože nemám nejmenší potřebu někomu nacpat peníze za to,že na nic nepřijdou... :- :shock: Nijak moc mě to neobtěžuje,akorat mam pocit,že když chci brzdit motorem a nastane ten stav,tak spíš misto brzdeni se auto chova,jako bych měl lehce přidany plyn...
Spotřeba je celkem v normalu,takze necham odhaleni zavady spis nahode :)
Pavel
Pavel2
 

Příspěvekod čibuk » stř říj 29, 2003 10:27,0

Potvrzuji stejné problémy (1,8 benzin, r.v. 99) - při jízdě na volnoběh občas otáčky padají dost pomalu, párkrát zůstaly viset na 2500, většinou se ale (když to zlobí) zastaví na 1500. Diagnostika samozřejmě nic nenašla. Už jsem to tu někde řešil - prý to může dělat potenciometr škrtící klapky, kteréhož cena se údajně pohybuje kolem 5000,- Kč. Nevím, jaký to má vliv na spotřebu, případně jak se pomalu padající otáčky mohou projevit např. na životnosti převodovky, ale zatím na to (s odpuštěním) sral pes.
čus
čibuk
*
*
 
Příspěvky: 42
Registrován: čtv zář 04, 2003 14:56,0
Bydliště: sokolovsko

Příspěvekod steven » čtv lis 13, 2003 21:02,0

Ahoj lidi!Začal jsem toto diskusí o vysokých volnoběžných otáčkách.Teď mám novou zkušenost.Volnoběžné otáčky se zvyšovaly,dokud bylo teplo.Teď se ochladilo a ejhle-otáčky mám jako ze škatulky.Jak jste na tom vy?Znamý mi říkal,že to bude teplotním čidlem.(?) :D
Mondeo 93, 1,8/16V
Uživatelský avatar
steven
**
**
 
Příspěvky: 93
Registrován: sob říj 25, 2003 0:29,0
Bydliště: OPAVA

Příspěvekod čibuk » pát lis 14, 2003 22:01,0

Tak na mě teplota (alespoň co se týká občasných otáček motoru při volnoběhu) nepůsobí - zlobí to i teď.
čus.
CMC 017
Ford Mondeo 1.8 benzin, combi, 1999, Transit 350 Rimor
čibuk
*
*
 
Příspěvky: 42
Registrován: čtv zář 04, 2003 14:56,0
Bydliště: sokolovsko

Re: Vysoké volnoběžné otáčky

Příspěvekod pepino » ned lis 16, 2003 16:19,0

Zdravím všechny Forďáky - nemám sice Mondeo, ale Escorta 98 1,8E Zetec, 16V 85kw a zatím žádné zkušenosti, ale jednu přece. V srpnu dovolená 1800km, auto šlape jako hodinky i ve 40 st. vedrech, klima jede naplno, přijedu domů vypnu klimu a posléze motor. Přijdu ráno, nastartuju a volnoběh cca 1500 - 2500 ot. Zhasnu to a znovu nastartuju a doufám, že se to spraví, ale nic. Projedu to asi 10 km, ale opět nic, ot. stále 1500 a auto si jakoby samo přidává na 2500 ot. a opět samo ubírá na 1500. Na trojku bez toho, aniž bych šlapal na plyn, jedu přískoky skoro 80 - kou. Ptám se známých co mají taky Forda co s tím a dostávám několik rad- 1. vadný ventil volnoběhu, 2. vadné čidlo teploty vody 3. vadná MAF /váha vzduchu/, 4, vadný ventil odvětrání klikové skříně. Radu č. 3 jsem vyloučil s kámošem, který mi půjčil z Mondea svoji MAF /měla stejné katalogové číslo jako moje/ a závada trvala dál, radu č.2 jsem vyloučil zakoupením čidla u Forda 470,- Kč a po jeho výměně závada neodstraněna /podotýkám, že se jednalo o čidlo teploty vody, které dává informace ŘJ/. Zbyl volnoběžný ventil a ventil odvětrání klik. skříně, na což jsem si ke své škodě netroufl a auto šlo k Fordům do servisu. Po výměně volnoběžného ventilu šly ot. na 850, ale kolísaly 850 - 1000, vyměnily tedy ještě ten ventil odvětrání klik. skříně a otáčky se ustálily na cca 850 až 900. Cena za tuhle srandu byla kolem 4000,- Kč Přesně to mám někde v papírech. Teprve později jsem se dozvěděl, že volnoběžný ventil jde vyčistit a pak zase normálně funguje. Demontáž a zpětná montáž je jednoduchá i pro zručného amatéra /odpojit konektor, odšrubovat dvě šestky matky a je venku /měl jsem možnost sledovat mechanika u Forda v akci/. Sory, že vám tady píšu romány, ale to víte s manželkou o tom nepokecám. Na tyhle stránky moc nechodím, protože mám Escorta, tak vás dalších románů ušetřím.
pepino
 

Re: To: Pavel2

Příspěvekod Sasa » ned lis 16, 2003 19:10,0

Rejžák píše:.................Mě se často stává,že se mi volnobežné otáčky zvednou na nějakých 1250-1500,ale při úplném zastavení auta spadnou na 900-1000,což je normální volnoběh.Máte někdo zkušenost s tímto stavem?......

Mě to začal MKI 1,8i dělat po vyčištění škrtící klapky. Zatím jsem to dál neřešil a na opravu nikam nedával.


Zdenku tobe by tomohlo delat ze jezdis na plyn... porovnej to s prepnutim na benzin.. jestli to dela. Sasa
CMC 049 - Ford Mondeo 1.8 TD Combi GLX-1999-LIBEREC

Autoservis - AutoVazi Ford servis
Liberec - Katerinky
Uživatelský avatar
Sasa
****
****
 
Příspěvky: 224
Registrován: pát zář 05, 2003 8:23,0
Bydliště: Liberec

To:Saša

Příspěvekod Rejžák » pon lis 17, 2003 16:08,0

Je to jedno. Víceméně se to chová stejně na benzín i na plyn. Pokud je motor hodně zahřátý (nebo rozjetý - ujeto já nevím tak třeba 100 km) tak to ani při zastavení auta nespadne a zůstane na 1500 otáčkách. Jinak běžná jízdá po městě - při zastavení auta otáčky spadnou na 1000.
Rejžák
*
*
 
Příspěvky: 47
Registrován: pon říj 06, 2003 12:00,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Milan » úte pro 23, 2003 23:29,0

Měl jsem podobný problém s volnoběhem (Escort 16V benzín). Při jízdě na neutrál se otáčky pomalu sunuly na cca 1500 ot. a tam zůstaly. Při zastavení byla hodnota 1500ot. (2s), potom spadly na 600 (na 2s) a následně se ustálily na 900 ot.(držely), otáčky celkově klesaly velmi pomalu. Motor šel nastartovat bez problémů, otáčky u studeného motoru byly taky OK.
Příčina byla ve volnoběžném ventilu a v jeho konektoru. Nechal jsem si umýt spodek auta v myčce a voda se dostala i do konektoru volnoběhu, to zřejmě rozhodilo ŘJ. Vyčistil jsem volnoběžný ventil vč. konektoru (v techn. benzínu) a odpojil baterii (na cca 1/2 hodiny). Po zapojení jsem naučil motor znovu jezdit, šlape jako hodinky. Při podobném problému prý stačí resetovat ŘJ (odpojit baterii na cca 15 min.).
Milan
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: úte pro 23, 2003 23:05,0

Příspěvekod steven » stř bře 31, 2004 19:31,0

Tak se konečně oteplilo a ejhle-volnoběžné otáčky jsou zase nahoře!Dnes 2500... :( :( :(
Uživatelský avatar
steven
**
**
 
Příspěvky: 93
Registrován: sob říj 25, 2003 0:29,0
Bydliště: OPAVA

volnobeh

Příspěvekod dog » sob kvě 08, 2004 11:29,0

volnobezne otazky by mali byt medzi 500-1000 (podla specifikacie modelu, mozne najst vo velkych servisnych priruckach). zalezi na velkosti motora, male motory 1.3 sa pribilizuju ku 500, 1.5 trebars 700 atd. zdrave auto by nemalo mat vyssie otacky. su vsak situacie, kedy aj zdrave auto ma vyssie otacky (trebars na krizovatke a zachvilu klesnu dole), samozrejme zariadenia vyuzivajuce vykon motora ako klima treba vypnut.
dog
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: sob kvě 08, 2004 10:07,0

Příspěvekod steven » sob kvě 08, 2004 19:04,0

Vyměnil jsem vzduchový filtr a musím zaklepa,zatím mám klid.Že by to bylo tím? :lol:
MK I GLX 1,8i/16v
Uživatelský avatar
steven
**
**
 
Příspěvky: 93
Registrován: sob říj 25, 2003 0:29,0
Bydliště: OPAVA

Příspěvekod CorpST220 » ned čer 13, 2004 22:21,0

nenasel jsem tu tema o razeni,tak to pisu sem.
U mondiska mam problem s couvanim.Kdyz zaradim zpatecku (je vedle jednicky,protoze je to sestikvalt) a motor porad nedrzim pod plynem,tak to na 85% zdechne.Jako by mel motor moc nizke otacky.
Az pojedu do servisu s tim parkovacim asistentem,tak se jich na to zeptam. (Daval jsem to zkusit nekolika lidem a delalo jim to to same,neni to tim,ze jsem na to levej)

Dalsi problem je v razeni rychlosti.Casto se mi stava,ze v STcku tam fouknu misto jednicky trojku a podobne,je to tam nejak blbe vyreseny.U Starsiho modelu V6 - 2,5L mi to nedelalo problemy a rychlosti tam skakaly samy.

Jaky muze mit vliv na motor obcasne zarazeni 3 misto 2 ?
Kdyz jsem se na to ptal v servisu,tak mi rikali,ze je to otazka zvyku a ze tam ty rychlosti musim davat razantneji.(u stare V6 mi zase rikali,ze tam nemusim pouzivat razanci)
Clovek to tam nechce hazet jak ve skodovce,ale asi mi nic jineho nezbyde.Nebo nejakym zpusobem vymenit tu kuzi co je na saltpace a udelat si tam kovove Hcko,at clovek vi co tam haze,ale to az v extremnim pripade.
Ford Mondeo ST220 mod.2004 3.0 - V6 226hp
Barva - Modrá Performance/Šedá kůže
Uživatelský avatar
CorpST220
**
**
 
Příspěvky: 91
Registrován: ned čer 13, 2004 0:23,0
Bydliště: LnB

Další

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron