ROZVODOVÉ řemeny - životnost. Klíňáky tady neřešte!!!!!!!

Příspěvekod osirise » stř čer 15, 2011 10:26,0

takže víčko to skutečně bylo, přípravek zafungoval perfektně, ale slušně řečeno mi to přes to všechno bylo k HO*** .. zjistil jsem, že abych se dostal k upevňovacím šroubům vsřik. čerpadla, musim schodit řetěz. To mě moc neděsí, když si to správně označím, mělo by to bejt v cajku. Ale říkám si, když sundám ozubený kolo toho vstřik. čerpadla, abych ho mohl vyndat, říkám si, jak se to s jeho časováním? Díky
Mondeo, 2.0 TDDi 85, sedan, r.v. 2001, ghia
osirise
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: čtv čer 09, 2011 12:03,0

Příspěvekod osirise » čtv čer 30, 2011 15:34,0

Takže s demontáží jsem začal v sobotu.. odmontoval jsem nádržku s kapalinou a dal ji nastranu, potom přišel na řadu levý silentblok motoru ten byl taky jednoduchej, povolit tři šrouby, kterýma držel ke kastli s trochou námahy nebyl problém. Potom přizvednutí motoru přes olejovou vanu za použití hydraulického heveru a dřevěného špalku a povolení zbývajících dvou šroubů. na kterých je motor na silentbloku uchycen. Pokud je motor přizvednutý málo, šrouby držáku se opírají o silentblok a ten potom nejde ven, takže přizvednout tak, dokud se neuvolní a nejde jednoduše vyndat. Potom sundat řemen klika-alternátor-klimakompresor, nešlo to moc dobře, ale tak dalo se. Odpojení kabelů alternátoru, povolení alternátoru, povolení napínací kladky řemenu její demontáž nebylo nic složitého, jen to chtělo sundat kolo, levé přední kolo, demontovat plasty v podběhu a byl na to krásnej výhled. povolit a sundat šrouby kterými byla chycena k bloku motoru myslim že byly 3 a jeden který procházel skrz držák alternátoru a slouží pro upevnění kabelu od něj. potom povolení jednoho šroubu úplně dole (proto demontáž plastů), poté její vyndání a vyndání řemene. Potom povolení řemenice klikovýho křídele a její demontáž (utažený jako *****). Potom demontáž vlastního držáku silentbloku ten je 3 šrouby (2 velký, jeden menší pro vodící kladku) uchycen k bloku motoru, a vlastní povolení šroubů víka rozvodů. Rozpojení rychlospojek palivové soustavy od filtru k trubkám čerpadla (vyteče trochu nafty), a sundání toho víka. To nejde moc dobře, chce ho to odříznout, je přilepený nějakym silikonem a drží dost pevně, přesvědčit se, jestli jsou sundaný všechny šrouby co ho drží!! Já jeden přehlížel, byl schovanej pod kompresorem klimy. Konečně sundat víko. Malé hurá. Pak se odhalí rozvodový řetěz, ozubená kola vačky (já má dvě), ozubený kolo kliky a ozubený kolo vstřikovacího čerpadla. Nasadil jsem kolo a jemně dotáhnul šrouby, zařidil jsem kvalt č.5, otočili do příhodné pozice, vše jsem řádně poznačil a zapamatoval jsem si pozici kol vaček a čerpadla, stříknul jsem sprejem na zub kola a článek řetězu. na všech kolech. Potom jsem povolil ozubený kolo čerpadla, vodící lištu na straně hydraulického napínáku včetně toho napínáku, ozubený kolo čerpadla povisunul ven, vyndal vodící lištu společně s hydr. napínákem, čímž se povolil řetěz. Vyšrouboval jsem šrouby ozubenýho kola čerpadla a protože čerpadlo už nedrželo na šroubech (ty byly přelámaný, proto to celý dělám), mohl jsem ho vyndat. Sundal jsem z něho většinu vysokotlakýho vedení, 2 nešli povolit tak jsem je tam nechal, povoli jsem je na straně vstřiků a všechny díry jsem řádně ucpal (pro jistotu). Potom jsem vyndal samotné čerpadlo - s trochou síli, pootáčení šoupnout sem a šoupnout tam a bylo venku. Vyndal jsem přelámaný kousky šroubů v závitech toho čerpadla a montoval jsem vše zpět. Čerpadlo na nový šrouby, pořádně dotáhnul ( doufám :-D ). Vrátil jsem tam ozubený kolo čerpadla a lehce ho přichytil, to kolo jsem tam musel vracet s už nasazenym řetěz, protože je tam málo místa. Pak jsem potřeboval pomocníka a dvě ráčny- těma jsme nastavili vačkové hřídele do pozice před demontáží, tak jak byly poznačeny, a držel je, měly tendenci ta jedna, se kousek vracet... a mězi tím co pomocník drží pozici těch vaček, nastavoval jsem kolo čerpadla do správné pozice opět podle značení a tak jak jsem si to pamatoval. pomocník furt musí držet, jinak řetěz přeskočí, kola vaček se rozjedou vůči poloze kliky a čerpadla a celý postup se musí opakovat, což se nám nejednou stalo :-). Takře zase ráčnama nastavit do správné pozice, nastavit do správné pozice kolo čerpadla, nasadit řetěz na ozubený kolo kliky, a vrátit vodící lištu a přichytit, šroubem, vrátit hydraulický napínák (už si nepamatuju, jestli jsem nejdříve nasadil řetez na kolo kliky a potom jsem dával tu vodící lištu napínanou hydraulickym napínákem nebo opačně, myslim, že jsem zkoušel obě varianty a šlo to jen jedním způsobem). Pokud todle všechno máme, dotáhneme šrouby co drží nápínák a šroub vodící lišty. Napínák odjistíme a on nám sám dopne řetěz. Celkem pohoda. Ne? :-) Protože jsem měl rozpojenou palivovou soustavu od filktru k čerpadlu a chtěl jsem vyzkoušet bez poškození motoru (případného) jestli jsem vše vrátil správně, časování rozvodů.. přizvedl jsem auto a zařadil rychlostní stupěň č.5 a otáčel kolem, jde to i přes řáčnu, ale já to řešil takhle. A pokud to jde protočit, motor by se potkat neměl. Spojil jsem tedy palivovou soustavu a provizorně přišrouboval víko. připojil jsem čerpadlo ke vstrik. tryskám a k filtru paliva. Za pomoci druhého nastartovaného auta přes start. kabely jsem zkoušel motor natočit, abych si zbytečně nevybíjel baterku - nebyl tam pohon alternátoru, pln očekávání zda ventily vyskáčou nebo co se vlastně stane, jsem otočil klíčkem zapalování. A ejhle, na poněkolikátý se to povedlo a motor naskočil a šlapal jako hodinky, nic nerachotilo, žádnej kovovej zvuk, pohoda, odspodu víka začal trochu kapat olej, tak jsem motor zhasl. Vše fungovalo a zbývá vše vrátit zpět. Víko rozvodů očistit, zasilikonovat, musí odolávat oleji a nějaké teplotě, motor je chlazenej vodou jeho provozní teplota je 90°C, olej který tam stříká má tedy 90°C, takže bohatě stačí nějaký obyčejný za 150Kč, ale musí být odolný proti oleji - já měl od kámoše co používaj pod hořáky pecí.. takže pohoda. Zašroubovat víko, dotáhnout. nasasdit řemen (ten jsem koupil novej) na dopínací kladku, připojit kabely alternátoru, našroubovat řemenici kliky, pořádně utáhnout. Nasadit řemen na alternátor, utáhnout alternátor. Dotáhnout všechny šrouby včetně napínací kladky a je hotovo, může se vyjet. Skončil jsem ve čvrtek ve 20:00. V uterý ve 20:00 bylo odzkoušeno, že motor pracuje tak jak má. Bolí mě ruka, jsem trochu pořezanej poškrábanej a špinavej jsem byl jako prase. Nic méně, oprava se povedla a to je důležitý. Pokud se do toho někdo bude chtít pustit, je dobrý mít garáž, ve které auto bude. Protože během sundání řetězu se s autem nesmí hnout aby se nepohnula klika, to by byl průser. Já jsem garáž neměl, a tak jsem vše dělal v podstatě na ulici.
Mondeo, 2.0 TDDi 85, sedan, r.v. 2001, ghia
osirise
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: čtv čer 09, 2011 12:03,0

Re: ROZVODOVÉ řemeny - životnost. Klíňáky tady neřešte!!!!!!

Příspěvekod Dipsey » stř bře 28, 2012 19:42,0

Zdravím všechny.
Mám problém s rozvodovým řemenem. Po +-60tis.jsem si nechal vyměnit kompletní rozvodovou sadu+ vodní pumpu. Po ujetí cca 3000 km mi v nízkých otáčkách zhasl motor. Z rozvoďáku zbyla asi 7-8mm šíře, zbytek ubroušený a spadnul. Reklamace proběhla udajně kompletní novou sadou + výměna jednoho ohnutého ventilu. Nyní po ujetí dalších asi 3500 po preventivní kontrole v tom samém servisu opět z řemenu zbývá jen polovina. Mechanik si neví rady, prý to nikdy nezažil ani nikdo další s kým to diskutoval. Nestalo se Vám někomu něco podobného, případně co by mohlo být příčinou? Údajně už vyměnil i spodní řemenici na klikovce, ale řemen stále vyjíždí.
Mondeo, 1,8 TD, 66 kW, MK II, combi, r.v. 1999
Dipsey
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: stř bře 28, 2012 19:18,0

Re: ROZVODOVÉ řemeny - životnost. Klíňáky tady neřešte!!!!!!

Příspěvekod DR » stř bře 28, 2012 20:02,0

Dipsey: u 1.8td je několik řešení rozvodů, liší se kladky i vedení a napínání řemene. Takže možná maji borci špatnou sadu, nebo ji neumí správně namontovat, ona to u některých provedení není úplně brnkačka. Další možnost je, že použili nějakou aušusovou sadu a ještě ji špatně namontovali. Já bych změnil servis.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: ROZVODOVÉ řemeny - životnost. Klíňáky tady neřešte!!!!!!

Příspěvekod Dipsey » stř bře 28, 2012 20:31,0

to DR: No právě, že je to vyzkoušený servis, který se specializuje na Fordy, na rozvodech jsem u něho byl po třetí, žádná garážovka. Z toho důvodu předpokládám, že ví co dělá a objednává. Tvrdí mi, že i podruhé měnil kompletní sadu za novou. :o Změnil bych servis taky, ale v této chvíli to je u nich na reklamaci jejich původni práce. :(
Mondeo, 1,8 TD, 66 kW, MK II, combi, r.v. 1999
Dipsey
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: stř bře 28, 2012 19:18,0

Re: ROZVODOVÉ řemeny - životnost. Klíňáky tady neřešte!!!!!!

Příspěvekod DR » čtv bře 29, 2012 8:06,0

Dipsey: asi už ten servis nebude tak svělý, když nedokáže vyměnit rozvoďák na 1.8td. Přesnou příčinu po netu nikdo nepozná, ale pokud nevěříš na kouzla, tak to může být jen materiálem, nebo rukama ... Logicky to vypadá na problém s vedením řemene, takže buď bějaká kladka, nebo napínák, nebo to neumí správně nasadit/napnout.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: ROZVODOVÉ řemeny - životnost. Klíňáky tady neřešte!!!!!!

Příspěvekod Dipsey » čtv bře 29, 2012 18:36,0

Nerad bych polemizoval nad kvalitou - nekvalitou servisu, mluví to za vše. Spíše jsem chtěl zjistit, zda někdo neměl někdy stejný nebo podobný problém.
Ještě mne napadlo, zda to nemůže být třeba ohnutou vodící osou automaticky napínané nebo excentrické kladky, napínáků. Předpokládám, že jiná osa (pod ozub.kolem vačkového nebo klikového hřídele) by se neměla při běžné demontáži poškodit, ohnout. Každopádně děkuji DR za dosavadní reakce.
Mondeo, 1,8 TD, 66 kW, MK II, combi, r.v. 1999
Dipsey
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: stř bře 28, 2012 19:18,0

Re: ROZVODOVÉ řemeny - životnost. Klíňáky tady neřešte!!!!!!

Příspěvekod Step46 » čtv bře 29, 2012 21:27,0

Kamarádovy tohle dělal s klíňákem vyosený alternátor. Tady by to mohlo být podobné. Co třeba axiální vůle na klice :?: v extrému by to mohlo být vidět při šlapání na spojku.
Mondeo, 2.0 TDDI 85 kw, kombi, r.v. 2001, ghia
Uživatelský avatar
Step46
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: pát čer 24, 2011 22:37,0
Bydliště: Praha

Re: ROZVODOVÉ řemeny - životnost. Klíňáky tady neřešte!!!!!!

Příspěvekod MIS » pát bře 30, 2012 9:48,0

TO Dipsey : Ohnutá napínací kladka je určitě jedna z možností. Další možnost, která mě napadá je vodní pumpa. Psal jsi, že po první závadě vyměnili celou rozvodovou sadu. Měnili ji včetně vodní pumpy? Protože jestli ne, tak jsou vodní pumpa, vačka a klika jediné díly, které tam zůstaly a mohou to teoreticky způsobovat. Jenom nápad ...
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Re: ROZVODOVÉ řemeny - životnost. Klíňáky tady neřešte!!!!!!

Příspěvekod Dipsey » pát bře 30, 2012 11:02,0

Díky chlapi za nápady.Vodní pumpa byla měněna spolu s kompletní sadou po klasickém intervalu 60tis. Teprve potom začali zmíněné problémy. :( Nyní údajně zkusil vyměnit i oz.kola na klikovce a nepomohlo ani to. Jen cituji, co mi tvrdí do telefonu "mechanik", tzn. rukama mi to neprošlo a tak bych je za tyto informace do ohně nedal.
Mondeo, 1,8 TD, 66 kW, MK II, combi, r.v. 1999
Dipsey
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: stř bře 28, 2012 19:18,0

Re: ROZVODOVÉ řemeny - životnost. Klíňáky tady neřešte!!!!!!

Příspěvekod MIS » pát bře 30, 2012 11:15,0

TO Dipsey : Takže bych se zkusil podívat právě na tu vodní pumpu. Řemen i kladky jsou nové, a jediná další změna, která se udála, byla právě ta vodní pumpa. Aby nebyl zakopaný pes právě v ní!
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Re: ROZVODOVÉ řemeny - životnost. Klíňáky tady neřešte!!!!!!

Příspěvekod curly boi » čtv dub 18, 2013 10:27,0

Zdravíčko. Mám se svým STčkem tento problém: vždy, když je motor trochu studený (nebo ani nemusí být studený, ale alespoň pár desítek minut se s ním nejelo), tak než se ohřeje všechno na provozní teplotu, tak mi z motoru chrastí řetěz, a to docela výrazně. Postupně se to ztrácí, jak se ohřívá. Co radíte? Předpokládám, že tady asi není moc s čím váhat - měl bych ho vyměnit. Je to složité? Je někde na mtw nebo fóru návod? Četl jsem něco o výměně v tomhle threadu - jak moc je to podobné třílitru?

Případně, jestli by se tu nenašel nekdo z okolí Prahy, kdo by byl ochoten mi to vyměnit, můj mechanik si na to sám netroufá, pochopitelně za nějaký bakšiš.
Ford Mondeo ST220, 3.0i V6 @ 166kW, sedan, r.v. 2003
Ford Mondeo MkI, 2.0i @ 100kW, liftback, r.v. 1994, GHIA (prodáno 02/2013)
Uživatelský avatar
curly boi
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: ned pro 14, 2008 13:58,0
Bydliště: Praha

Re: ROZVODOVÉ řemeny - životnost. Klíňáky tady neřešte!!!!!!

Příspěvekod ZELI » čtv dub 18, 2013 23:42,0

To je divny, vetsinou se to chova obracene....studeny nechrasti, teply jo, protoze olej je ridsi a napinak retezu uz nenapne jak ma. To co popisujes by spis napovidalo, ze se to studeny malo maze a zacne to az kdyz olej zridne. Je otazka, zda vymena rozvodu bude stacit, jestli v tom nebude nejaky jiny orisek, ktery zabere dodatecne hodne casu a penez. Nicmene neco by to s tim asi udelat chtelo. Me delali rozvody ve Fordu Maier, ale je fakt, ze jsem se pri placeni prohnul :D Ale delali i ventilove vule, u garaznika bych zase tak moc neusetril a mam na to zaruku.
Mondeo, 1.8 SCi, 96kW, kombi, r.v. 2004
ZELI
**
**
 
Příspěvky: 53
Registrován: pon říj 18, 2010 19:42,0
Bydliště: Pardubice

Re: ROZVODOVÉ řemeny - životnost. Klíňáky tady neřešte!!!!!!

Příspěvekod curly boi » sob dub 20, 2013 17:35,0

Nemůže to být třebas tím, že napínák je za studena nějak "zatuhlý" a začne pořádně napínat, až když se ohřeje? Třeba by teda stačilo vymenit jen ten napínák...

EDIT: Tak mi někdo teď nadhodil, že by to mohl být i setrvačník (což sedí i na klepání při podřazování). Připadá vám to smysluplné?
Ford Mondeo ST220, 3.0i V6 @ 166kW, sedan, r.v. 2003
Ford Mondeo MkI, 2.0i @ 100kW, liftback, r.v. 1994, GHIA (prodáno 02/2013)
Uživatelský avatar
curly boi
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: ned pro 14, 2008 13:58,0
Bydliště: Praha

Předchozí

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník