Hnací řemeny příslušenství ("klíňáky")

Hnací řemenice

Příspěvekod mondeo » sob črc 30, 2011 8:54,0

Ahoj, já jsem měnil hnací řemenici na klikovce před týdnem a opravdu to byla ona co způsobovala drnčení motoru při volnoběžných otáčkách a kovový zvuk při zhasnutí motoru. Má v sobě takové gumové uložení, které pohlcuje vibrace a to se časem (mi po 225.000 Km) vychodí. Ta řemenice německé výroby se dá sehnat nová už za 2.400,- Kč když máš známé v prodejně dílů. Po výměně je opět motor klidný jak beránek, takže bych měl mít teoreticky dalších 200.000 km klid. Dělal mi to mechanik a říkal, že se to špatně mění z důvodu malého prostoru, ale nakonec si nějak poradil.
CMC 036
Mondeo combi 04/01 2.0 TDDI 85KW, Ghia
Uživatelský avatar
mondeo
**
**
 
Příspěvky: 64
Registrován: stř zář 10, 2003 9:34,0
Bydliště: Ostrava

Re: Hnací řemeny příslušenství ("klíňáky")

Příspěvekod oggy » pát dub 05, 2013 19:15,0

ahoj
ted me zacalo neco piskat teda asi drazkovy remen ??? (da se nejak zjistit co to dela ???)
driv me to delalo jen v zime a vzdy jen chvilku po nastartovani ale ted to piska na volnobeh stale
va vyssich otackach to nedela .
prosim co to muze byt a co se s tim da delat ???
dik
CMC 1274
S-MAX,TDCI 1,8 ,92kw ,2006, modra metla
mondeo, zetec 1,6 66, kombi, r.v. 1997,tm.zelena metla, klima,airbag 2x,sekvenčni LPG Stag 300---PRODANO
Uživatelský avatar
oggy
***
***
 
Příspěvky: 126
Registrován: pát srp 31, 2007 22:22,0
Bydliště: Zlin

Re:

Příspěvekod TomZ » pát dub 19, 2013 12:45,0

pava píše:Řemeny jsou na TDCi motorech dva. Na pravé straně motoru, to je delší řemen, který je poháněný řemenicí od klikového hřídele pohání alternátor a kompresor klimatizace. Ten kratší na levé straně je poháněn od vačkové hřídele ventilového rozvodu a pohání čerpadlo servořízení a vodní čerpadlo.

Z rozvrhu servisnich prohlidek chapu, ze k hnacim remenum prisl. jsou dva remeny. Jeden meni ve 160t km a druhy v 240t km (oba vsak pripadne 10 let). Popsane jsou nasledovne:
- kazdych 160t km / 10 let, vymena zadniho remene. operace 21 567 5
- kazdych 240t km / 10 let, vymena predniho remene

Pava pise o dvou remenech, jeden je k prislusenstvi a druhy ovsem ne. Jak to tedy je a ktery je predni a ktery zadni?
Jestli ma nekdo po ruce nejake schema, tak by to usnadnilo premysleni :)
tx
Mondeo Ghia Kombi, TDCi 96 kW,Durashift 5-Tronic, 2004
TomZ
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: pát srp 17, 2012 9:39,0

Re: Hnací řemeny příslušenství ("klíňáky")

Příspěvekod mermex » pát dub 19, 2013 22:16,0

vyměnit oba dva a bude klid... tak sem to udělal já... ničeho se nebád, chce to trochu bádání, ale jde to krásně
Mondeo MKIII, TDDi 2,0 85kW, Sedan, r.v. 2002, Ghia
mermex
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: pát pro 23, 2011 21:23,0
Bydliště: Znojmo

Re: Hnací řemeny příslušenství ("klíňáky")

Příspěvekod TomZ » sob dub 20, 2013 7:31,0

Nejde mi o meneni vlastnorucne. Zajima me jak to je :)
Mondeo Ghia Kombi, TDCi 96 kW,Durashift 5-Tronic, 2004
TomZ
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: pát srp 17, 2012 9:39,0

Re: Hnací řemeny příslušenství ("klíňáky")

Příspěvekod mermex » sob dub 20, 2013 10:14,0

jasný chápu, já prostě razím heslo, aby auto sloužilo, tak takovýto věci vyměním klidně i dřív, abych měl jisotu, že to bude v pořádku... logicky bych usuzoval že ten s kratším intervalem bude ten co pohání alternátor, klimakompresor a čerpadlo. Ten s delším intervalem určo bude na vodní pumpu a servo. Přeci jen ten na tu pumpu je kratší a méně namáhaný. naopak ten delší kde je klimatizace dostává více zabrat když zapíná klima. toť můj názor
Mondeo MKIII, TDDi 2,0 85kW, Sedan, r.v. 2002, Ghia
mermex
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: pát pro 23, 2011 21:23,0
Bydliště: Znojmo

Re: Hnací řemeny příslušenství ("klíňáky")

Příspěvekod fepa » pát zář 13, 2013 12:36,0

Jej to presne naopak. Ten kratší na ľavej strane má kratší interval 160 t km a ten dlhší na pravej strane má 240 t km.
Mondeo 2.0 TDCi-96kW, kombi, 2002, ghia
Mondeo 1.8 TD, hatchback, 1994, glx
fepa
**
**
 
Příspěvky: 76
Registrován: čtv kvě 05, 2005 11:01,0
Bydliště: SK

Re: Hnací řemeny příslušenství ("klíňáky")

Příspěvekod jirkab2 » ned úno 16, 2014 20:26,0

motor mi drnčel na volnoběh, jako by chrastil nějaký plast. Dle popisu tady a videa na youtube s radami jsem si koupil spodní řemenici na klice (omyl).

nevěděl jsem jak uvolnit napnutí, tak jsem vytočil celý šroub (na držáku startéru) u péra napínáku

Povolení řemenice: zařadit 3 a sešlápnout brzdu, pak je motor zablokován a jde to povolit, hledal jsem stopy po nějakém lepidle, šrouby byly čistý, na Peugeotu 406 to bylo na jednom šroubu a na lepidlo.

dočetl jsem se že je to práce na 15min, já to dělal 3 hodiny, nejhorší bylo dostat řemen zpět, musel jsem zavolat bráchy. Nasadil jsem řemen na všechny kladky včetně napínáku a pak pákou 2m trámkem přes brzdový třmen jsme pružinu napínáku dostali zpět, kde jsem pak rychle dotáhl šroub.

Výsledek je to ještě horší než předtím (rozhýbání napínáku =více uvolněný řemen), Po nastartování napínací kladka skáče a je to pěknej rachot.
Můj napínák už je unavený a řemen popraskaný = kupuji ještě sadu se všemi kladkami a řemenem.

Moje původní řemenice co byla na klice má ještě od barvy drážky, možná byla vyměněná. Zbytečně jsem vyhodil peníze, mohu nabídnout svoji původní určitě ještě několik tisíc km najede.

Takže pokud to drnčí, je třeba omrknout kladku jestli skáče. Špatná řemenice na klice bude mít spíš kovový zvuk (jak někdo píše že může i zacinkat po zastavení motoru), Na Peugeotu 406 2.0 HDI mě to cvakalo skoro jako ventil v motoru.
Chce to poslechnout od pravého předního kola.

Můj napínák už je unavený a nedostatečně napíná řemen + mám řemen popraskaný = kupuji ještě sadu se všemi kladkami a řemenem :-( Cena za sadu je dražší než na předchozím autě za celé rozvody i s pumpou jsem dal 3000Kč
na Ford je to trochu jiná liga.

Potřebuji ale poradit jak nejlépe nasadit řemen, jak povolit napínák?
Prosím o lepší fígl, děkuji.
Mondeo combi, r.v. 04/2007, 2.0 TDCi 85kW EURO4
jirkab2
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: sob úno 01, 2014 16:09,0

Re: Hnací řemeny příslušenství ("klíňáky")

Příspěvekod jirkab2 » úte úno 18, 2014 14:40,0

tak jsem koupil SKF sadu (řemen, napínák a 2 kladky) se slevou za 4000 Kč, původní cena 6500 Kč, řemenice je FEBI
práce strašná, ale dnes bych už věděl přesně jak na to. Původně jsem zkoušel napínák vyměnit bez demontáže alternátoru a jeho držáku. Též horní kladku jsem zkusil bez demontáže horního závěsu. což nešlo ani v jednom případě, šrouby nešli vytáhnout a zarazili se o kastli, prostě hodinářská práce a bez výsledku jen 2 hodiny ztráta času.

pokud to děláte poprvé, tak počítejte se 3h práce a ještě za předpokladu, že máte dobré nářadí.

Výsledek, po startu to opět škubalo a napínák skákal (ne tolik jak dřív ale vibroval) . Pak jsem přidal plyn a pak už to šlo potichu, v autě ticho paráda.
jenže dnes ráno cca -2 stupně a po startu se to zase mrskalo, po 100m najednou zase klid a vše ok.

Mám takový tušení že se jedná o nějakou interferenci s dvouhmotou, nebo regulací otáček. Původní už je jen alternátor a klima. Alternátor se otáčí tiše a bez vůle, navíc je asi 2 roky starý.
Pokud to chtrastí tak to jde jako by od přední části, skoro bych řekl že to v tu chvíli dělají rozvody/nebo jejich napínák... nevím

nevím uvidím po pár km jak se to vyvine.
Mondeo combi, r.v. 04/2007, 2.0 TDCi 85kW EURO4
jirkab2
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: sob úno 01, 2014 16:09,0

Re: Hnací řemeny příslušenství ("klíňáky")

Příspěvekod TomZ » čtv úno 20, 2014 12:14,0

Neni jednoduzsi to dat do servisu? Cena s praci bude obdobna, usetris spoustu casu, nervu a pripadne to muzes reklamovat.
Mondeo Ghia Kombi, TDCi 96 kW,Durashift 5-Tronic, 2004
TomZ
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: pát srp 17, 2012 9:39,0

Re: Hnací řemeny příslušenství ("klíňáky")

Příspěvekod jirkab2 » pát úno 28, 2014 22:42,0

jasně že je, jenže v servisu by ti řekli, že to tím není a že se musí vyměnit další věci a pochybuji že by ti vrátili peníze

jinak se to vyvinulo tak, že pokud je to teplý a třeba se rozjíždím, tak jak tomu klesnou otáčky tak ten klíňák zařachtá jak to na napínáku zaskáče.
zkusím ještě vrátit tu původní řemenici na klice, protože když jsem tam jen novou řemenici FEBI s původním napínákem tak to bylo ještě horší.
Mondeo combi, r.v. 04/2007, 2.0 TDCi 85kW EURO4
jirkab2
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: sob úno 01, 2014 16:09,0

Re: Hnací řemeny příslušenství ("klíňáky")

Příspěvekod DR » pát úno 28, 2014 23:26,0

jirkab2: co si kdo nechá v servisu nabulíkovat, to je čistě jeho problém. Normální člověk za opravu, která závadu neodstraní, buď neplatí vůbec, nebo ji reklamuje a neplatí nic za následující experimenty. Tohle by měl zvládnout každý.

Samozřejmě, pokud to má někdo jako koníčka, nebo mu jde o ten "souboj s technikou" a "vítězství člověka nad hmotou", tak to je něco jiného. Rozhodně lepší, než vysedávat po hospodách
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Hnací řemeny příslušenství ("klíňáky")

Příspěvekod jirkab2 » sob bře 01, 2014 12:55,0

tak už to mám vyřešený. Reklamoval jsem řemenici FEBI a dal původní, byla značky DAYCO. peníze za FEBI mám dostat zpět.
Práce na 15 minut !!! (sundat kolo, plastový kryt v podběhu 3x šroub, 3x šrouby řemenice, 1x šroub napínáku)

Nyní vše OK a ticho, nic nikde nechrastí.

ještě se zeptám je ta DAYCO originál z výroby, nebo ji někdo předemnou vyměnil?
Mondeo combi, r.v. 04/2007, 2.0 TDCi 85kW EURO4
jirkab2
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: sob úno 01, 2014 16:09,0

Re: Hnací řemeny příslušenství ("klíňáky")

Příspěvekod Slid » pát bře 07, 2014 13:21,0

Dayco by mela byt original
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Webasto
Uživatelský avatar
Slid
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: stř čer 29, 2011 18:15,0

Předchozí

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník