Hnací řemeny příslušenství ("klíňáky")

Řemenice

Příspěvekod Antonín » úte pro 22, 2009 9:35,0

Ahojte, Mám dotaz, budu měnít řemenici na klikovce a chci se zeptat jak ji povolit. Je šetrnější způsob než přes spojku a brzdu. Dík za info
Mondeo, 2.0 TDCI 85KW, KOMBI, r.v. 2004, Trend http://antonin46.rajce.idnes.cz/Desktop/
Uživatelský avatar
Antonín
***
***
 
Příspěvky: 124
Registrován: úte lis 04, 2008 22:12,0
Bydliště: Zlín

Příspěvekod stancek » sob led 02, 2010 15:27,0

Ahoj, mám problém s pískáním řemenu. Zkoušel jsem kouknout na napínací kladku a napíná (dle mého) dobře. Také jsem skusil vyčistit řemen mýdlovou vodou a pořád to samé, zdá se mi, že pískání jde od řemenice, ale zjistil jsem, že když při chodu stříknu mýdlovou vodu na řemen, tak to přestane pískat, ale jen na chvilku.
mondeo, 1.8 16V 82, kombi, r.v. 1996, -
stancek
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: ned pro 13, 2009 10:26,0
Bydliště: Blovice

Příspěvekod code » sob led 02, 2010 18:13,0

Antonín: já to dělám přes startér 8-)
fm kombi 01, duratec 107kW
code
*
*
 
Příspěvky: 22
Registrován: úte bře 04, 2008 0:10,0

Příspěvekod pava » pon bře 29, 2010 12:44,0

Během zimy a teď po zimě jsem začal opět pozorovat vibrace řemenu po studeném startu, na podzim to ještě nedělalo. Myslel jsem, že se to spraví s příchodem teplejšího počasí, bohužel se tak nestalo. Napadlo mě, jak tady kluci laborovali s tou vazelínou, vyzkoušet něco podobného. Sundal jsem kolo a kryt a bylo mi hned jasné proč to tak je. Technologicky to není dobře vyřešeno, protože řemen v zimě pracuje v solné mlze. Řemen byl suchý, místy bílý od soli, to samé i pružina napínáku. Koupil jsem si pro tuto příležitost silikonový sprej. Na obalu je uvedeno, že neobsahuje tuky, ředidla ani rozpouštědla, chrání, konzervuje gumu a plasty a zanechává kluzný teplu odolný film, navíc vytěsňuje hluky. Nastartoval jsem motor a zlehka stříkal na drážky řemene, těsně před řemenicí klikového hřídele. Už po pár otočkách vibrace zmizely. Přiměřeně jsem ho v celé délce takto ošetřil, postříkal a očistil péro na napínáku, potom jsem vše kolem vyčistil hadrou. Řemen má teď přirozenou černou barvu je hladký, pružný.
Byl jsem zvědavý na dnešní ranní start, perfektní, bez písknutí a hlavně absolutně bez vibrací, jako nový.
Je mi jasné, že to nevydrží kdoví jak dlouho, ale kdybych ho měl dvakrát za rok takto ošetřit, není problém.
Půjde to i bez demontáže kola, plastový kryt drží na třech šroubcích.

Našel jsem sprej, ten bude na toto ideální: http://www.tectane.cz/produkty/tectane/1330.htm
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, kombi, r.v. 2004, Ghia+ včetně kůže (5-st. tiptronic automat) Navi Denso, DVD multimédia Ford Obrázek
Obrázek
pava
***
***
 
Příspěvky: 148
Registrován: stř čer 25, 2008 23:29,0

Příspěvekod maXtreme » pon bře 29, 2010 14:47,0

Zdravim ceka me vymena "klinaku" chci se zeptat jestli nekdo nevite jak dlouhy patri do meho mondea 2.0i 16V s klimou? V katalogu je 1718, 2075, 2100, 1975 a 2080mm, tak nevim ktery objednat.
Ford Mondeo, 2.0i Zetec, hatchback, r.v. 97, GHIA, pneu 215/45/17 :-P
Uživatelský avatar
maXtreme
***
***
 
Příspěvky: 190
Registrován: pon zář 29, 2008 16:06,0

zvuk

Příspěvekod bartshox » pát dub 16, 2010 22:04,0

Tak se mi taky objevil ten hnusny cvakavy zvuk,ktery se projevuje pouze po zahrati motoru. V servisu v NL to bylo na garancce,ale nic nenasli. Ceka me 3000 km behem 14 dni tak mam obavy. Neznate nejaky sikovny servis v okoli Ostravy nebo Havirova ?
Mondeo, 1.8 I 92, sedan, r.v. 2001, Firsedit.
bartshox
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: sob bře 07, 2009 17:38,0

Příspěvekod Vito SoT » úte dub 20, 2010 8:33,0

2 Bartshox: já s tímhle rachtáním jezdím už asi 5000 km a zatím to nic neprovedlo.Tím tě nechci odrazovat od opravy,určitě na to koukni pokud plánuješ delší cestu.Já se na to chystám už delší dobu (výměna řemene a kladek) ,jen jsem se k tomu ještě nedostal,měl jsem jiný priority.Jinak o víkendu jsem vyhodil ze sání ty klapky podle návudu od Pavelgol a i to rachtání se dost zmírnilo.Myslím,že je to tím,že se ustálily volnoběžné otáčky.Ale to je na jiné téma a problém to neřeší.
Mondeo, 2.0 Duratec-HE 107kw, Liftback, r.v. 2001, Zetec
Vito SoT
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: sob úno 20, 2010 0:39,0
Bydliště: Stoke on Trent

Divné zvuky z motoru

Příspěvekod Pafko » čtv kvě 06, 2010 13:35,0

Zdravím a žádám o radu nebo jakékoliv vysvětlení.

Vždy když se motor zahřeje, vydává na volnoběh divné zvuky (jako by tam něco rezonovalo). Stává se to jak kdy. Měl jsem ucho u motoru, zkoušel jsem držet plastový kryt no prostě všechno, co by se tam mohlo hýbat, ale nic jsem nezjistil. Je možné, že to jde přímo z bloku motoru. Jakmile třeba nepatrně zvýším otáčky, třeba zařazením zpátečky, tak drnčení zmizí.

Další zvuk co mi docela vadí....,když popojíždím na jedničku, takže otáčky jsou docela malé a sešlápnu spojku a pustím plyn, tak motor občas udělá takový divný pisklavý zvuk, jako kdyby chtěl chcípnou a pak si to rozmyslel a zase se vrátil k původním otáčkám. Je to prostě sekundový zvuk, podobný tomu, jako když prokluzuje klínový řemen. Slyšel jsem to u více Mondeí, tak snad někdo budete vědět co to způsobuje. Moc děkuji za odpověď!!!!!
Mondeo, 2.0 TDCi 96, Kombi, r.v. 2004, Ghia
Uživatelský avatar
Pafko
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: pon kvě 03, 2010 22:33,0

Příspěvekod MIS » čtv kvě 06, 2010 14:20,0

Pafko píše:Mám najeto 140 000 Km, vím, že řetěz by měl vydržet asi déle, co? Při výměně řemenů nebyly měněny vodící kladky a napínáky, prý byly v pořádku.....říkal autimekánik :-)


TO Pafko : To máš tak. Životnost kratšího z řemenů je asi 200000km, u delšího z řemenů se udává něco kolem 150000km. Jeho napínák může mít životnost o něco málo vyšší, ale na dva řemeny nevydrží nikdy. Nevyměnit při výměně řemene po 140000km i případné vodící kladky mi přijde jako volovina. No a ten napínák, on stojí docela dost peněz, takže ho mnozí majitelé neudělají s řemenem a potom to řeší sólo. Je-li to jak píšeš, sázel bych opravdu na onen napínák....
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod Pafko » čtv kvě 06, 2010 14:59,0

MIS: Děkuji za radu! Dá se zjistit, že ten napínák je špatný, nějak jinak než u automechanika? Myslím třeba nějak zatlačit na řemen, nevím.....? Nebo na to musí být učené oko automechanika?
Mondeo, 2.0 TDCi 96, Kombi, r.v. 2004, Ghia
Uživatelský avatar
Pafko
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: pon kvě 03, 2010 22:33,0

Příspěvekod MIS » pát kvě 07, 2010 8:24,0

TO Pafko : To máš těžký. Ten napínák má pružinu a tyčky, která běhá ve futru. Problém je v tom, že řemen může vibrovat buď vlivem nedostatečného přítlaku vytahané pružiny, ale právě tak je možné, že pružina je O.K. a řemen vibruje, protože má napínák vůli v tom futru. Další možností je vodící kladka napínáku, respektive její opotřebené ložisko... Viděl bych to na mechanika, kontrolu napínáku, všech vodících kladek a také míry opotřebení řemenice na klice.
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod Pafko » pát kvě 07, 2010 15:39,0

MIS: Koukám, že se přesouváme z jednoho tématu do druhého :-) Každopádně děkuji za radu a naženu na to automechanika! Díky!!! :-)
Mondeo, 2.0 TDCi 96, Kombi, r.v. 2004, Ghia
Uživatelský avatar
Pafko
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: pon kvě 03, 2010 22:33,0

Příspěvekod Vito SoT » pát kvě 07, 2010 18:54,0

To Pafko: hele ja mám sice benzín,ale dělalo mi to ty samé zvuky jak tady popisuješ.Vyměnil jsem řemen a je klid (měl jsem najeto 102 K mil).U benzínu je jiný napínák než máš ty,nicméně jsem ho měl venku,ale nenašel jsem na něm nic špatnýho.Jediný co u mě muže rezonovat je vodící kladka,kterou jsem zatím neřešil když je klid.Není to zas tolik práce to vyměnit,takže až se zas rozdrnčí,tak tam dám novou.
Mondeo, 2.0 Duratec-HE 107kw, Liftback, r.v. 2001, Zetec
Vito SoT
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: sob úno 20, 2010 0:39,0
Bydliště: Stoke on Trent

Příspěvekod fuchs » ned kvě 30, 2010 13:16,0

Zdravím,
dnes jsem vyměnil všechny kladky včetně šponáváku z důvodu vibrací na volnoběh a výsledek se dostavil vibrace ustali. Na starých kladkách a ani šponováku, žádné zjevné závady nenalezeny. Nevíte někdo jestli na šponovací kladce je jenom péro, nebo funguje i jako tlumič? Při nastartovaném motoru jsem si šáhnul na to péro co je na kladce a málem jsem se spálil jak hřeje. Jinak kladky jsem včetně řemenu koupil za 4500KČ, řemen DAYCO a kladky SKF. Na autě najeto 205000km.
Mondeo, 2,0 TDCI 85 kW,chip 100kW(na brzdě), kombi, r.v. 2004, ghia
fuchs
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: pát srp 03, 2007 20:19,0

Re: Divné zvuky z motoru

Příspěvekod Handlas » čtv črc 01, 2010 20:56,0

Ahoj Pafko,
četl jsem tvůj příspěvek a musím číct, že jsem do včerejška měl tem samý problém. Když byl studený motor, tak to taktak šlo, ale po zahřátí to byla katastrofa, příšerný "dutý" zvuk a vibrace motoru, které se přenášely do interiéru :( ,nepravidelné otáčky na volnoběh a při rozjezdu otáčky klesaly tak, že auto chtělo chcípnout a pak se zase chytlo a při tom se ozývalo občas i písknutí.

Po celou dobu, co mám "Mazlíka", jsem nehohl sehnat nikoho, kdo by Fordy dělal opravdu dobře a rozumněl jim (autům nerozumím). Vždy, když se nějaký rádoby mechanik na ty vibrace a vše okolo kouknul, tak jen pokrčil rameny a řekl, že je to OK, že to prostě dělá. Až jsem přes známého (taky forďáka) sehnal fakt dobrýho mechnika. Fordy dělá už deset let a hedka poslechem a pokoukáním věděl, co je špatně - bohudík pro auto, ale bohužel pro moji peněženku :( .

Dneska jsem si auto přivezl a vše je super, tak tichý motor jsem neměl ani, když jsem Mazlíka kupoval. :lol: Žádný vibrace a motor si oproti předchozímu stavu doslova přede jako kočička. Všechno měla na svědomí řemenice na klikovce co pohání ten delší řemen. Má v sobě tlumič vibrací a ten byl v mém případě v háji. Od těchto vibrací se úspěsně "oddělala" napínací i vodící kladka (hučela). A pod řemenicí sáklo ještě gufero. Takže mám na Mondeu kompleně vyměněný řemen - originální díly Ford (nechal jsem preventivně vyměnit i ten kratší - taky už to měl "za pár". (mám najeto - aspoň doufám - 140 000km).

A ještě jedna nepotěšující zpráva zazněla z mechanikových úst: začíná se ozývat trvačník, což znamená i spojku, já to sice nějak neslyším, ale prej jsou to takové kovové zvuky, když zmáčkneš a vymáčkneš spojku (i na neutrál). To slyšet je, to je fakt! A to je prý invesice cca 20 000,- :cry:

Takže mě čeká v dohledné době ještě i tato investice. Měj se. Handlas
Mondeo, 2.0 TDCi 96, Kombi, r.v. 2003-model 2004, Ghia
Handlas
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř čer 30, 2010 20:21,0

Re: Divné zvuky z motoru

Příspěvekod pavelf » stř zář 29, 2010 22:22,0

To Handlas: setrvacnik

Setrvacnik jsem resil viz moje drivejsi prispevky - neorig LUK setrvak 9300 + 2200 prace(neautoriz.).
Zavada byla ze se uvolnil svar mezi osou setrvacniku a temi " dvema hmotami" ;)

doporucovali vymenit i spojku "kdyz uz jsme vevnitr" ale nemenil jsem a nelituji - fachci dodnes (160tis. km)

zvladne to kazdy prumerne schopny (neautorizovany) mechanik - neb spojka a okoli je to rutinni zalezitost
Mondeo, 2.0 TDCi 103kW, combi, r.v. 2009
Galaxy, 2.0 TDCi 96kW, r.v. 2008
pavelf
*
*
 
Příspěvky: 32
Registrován: úte kvě 29, 2007 12:48,0
Bydliště: Brno

řemenice

Příspěvekod Teoo » čtv říj 28, 2010 14:26,0

Jak sundam vodicí kladku? zda se že budu muset popustit motor
Mondeo, Tdci 96kw, Combi, r.v. 2005, -
Teoo
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát říj 15, 2010 15:08,0

Výměna klíňáku na 1,8 td

Příspěvekod megina » stř lis 03, 2010 20:05,0

Zdravím, jak prosím vyměním klíňák (ten od alternátoru)? Díky za radu, nebo za odkaz ve fóru.
mondeo, 1,8 td 66, combi, r.v. 1997, standard
megina
*
*
 
Příspěvky: 20
Registrován: pon pro 15, 2008 21:06,0

Napínák+kladky

Příspěvekod Antonín » ned dub 03, 2011 11:01,0

Zdravím, včera jsem měnil napínák, vodící kladky a řemen, řemenice na klikovce se dělala cca před rokem, tak doufám, že je OK. Dával jsem SKF jinak je to origo FROD,ale ford mají vybroušený. Auto je po nastartování krásně potichu, jen když se zahřeje,tak už jdou trošku slyšet rozvody, možná je to i tím, že mám 500 km do výměny oleje. Uvidíme. Kdo budete měnit napínák doporučuju řádně namazat čep na kterém drží kladka od výroby to nemažou.
Mondeo, 2.0 TDCI 85KW, KOMBI, r.v. 2004, Trend http://antonin46.rajce.idnes.cz/Desktop/
Uživatelský avatar
Antonín
***
***
 
Příspěvky: 124
Registrován: úte lis 04, 2008 22:12,0
Bydliště: Zlín

Příspěvekod Míša » sob dub 09, 2011 13:53,0

Ahoj, i na mém motoru se při volnoběžných otáčkách objevuje (nepravidelně) určitý druh "brumu" vycházející někde z okolí alternátoru. Mechanik na poslední prohlídce ve 160tis. "nadhodil", že bude pravděpodobně v dohledné době potřeba vyměnit řemenici na klikovce. Přečetl jsem si pozorně celé toto vlákno a dovolil bych si (třeba někomu ušetřím čas) shrnout informace, které jsem zde načerpal:
-prvotní příčina problému zpravidla bývá v řemenici na klikovce, která má v sobě tlumič vibrací. Ten, když přestane správně fungovat, "načne" ostatní komponenty celého systému pohonu příslušenství. Zejména napínací kladku a vodící kladku klínového vícedrážkového řemenu
-velice užitečné jsou podle mě informace uvedené na str. 5 od "MIS", kde jednak detailně rozebírá možné příčiny problémů s napínací kladkou, včetně úvah jak se případně vyhnout výměně celé napínací kladky (výměna "futra" vodící tyčky, případně výměna/náhrada kladky). Z příspěvku "MIS" bohužel nevyplývá, zda se uvedené operace (oprava futra, kladky) dají vůbec "svépomocí" realizovat - tj. zda jdou uvedené komponety v prvé řadě demontovat, nebo zda by futro bylo možné (z pohledu přístupu) např. vyvložkovat, nebo přelisovat nové. (mám možnost práce na soustruhu a šikovného tchána :) )
-další zajímavou myšlenkou (je ale na zvážení každého, zda ji případně realizuje - jsou zde určitá rizika) je možnost náhrady "předepsaného" řemenu jeho o něco kratší variantou/délkou. Velice užitečný může v tom případě být odkaz od "Pava" do katalogu Contitechu na str. 4. Já osobně zvažuji variantu "repase" napínací kladky a náhradu předepsaného řemenu délky 1642mm o 2mm kratším (to by při částečně unavené pružině napínaku mohlo být "akorát" - pokud to zrealizuji, dám vědět jestli to zafungovalo)
-vzhledem k tomu, že plánuji výměnu hnací řemenice na klikovce, přivítal bych bližší informace od kohokoliv kdo to již dělal (Antoníne :)):
a) jaké zajištění klikovky při povolování je nejlepší použít
b) je nutný pro sundání řemenice z klikovky stahovák?
c)doporučujete (dělali jste?) výměnu gufera na klice
Dík za odpověď
Mondeo MK IV, 2.0TDCi, 120kw, manuál, kombi, Titanium+, r.v. 2014, kupováno nové, 5000km
předtím Mondeo MK III, 2.2TDCi, 114kW, předtím Mondeo 2.0 benzín, vždy kombík
Míša
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned říj 26, 2003 21:48,0
Bydliště: Brno-venkov

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník