V6 - zkušenosti, názory, problémy

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod ZELI » ned čer 24, 2018 14:08,0

Myslim, ze dobra volba, a urcite se nikdo neurazi, kdyz se tu obcas ukazes, protoze jiste toho mas jeste hodne co rict. Ja take sedlam krome Fordu jinou znacku a rad se sem vracim a ctu si, jak jsem tenkrat dobre udelal, kdyz jsem si zacal s Fordem a pristoupil az k V6 :)
Mondeo, 1.8 SCi, 96kW, kombi, r.v. 2004
ZELI
**
**
 
Příspěvky: 53
Registrován: pon říj 18, 2010 19:42,0
Bydliště: Pardubice

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod PoJD001 » pát kvě 24, 2019 0:31,0

Zdar vsem. Tak porad s V6 jezdim, uz ma na tacho krasnych 325k km a porad slape jako hodinky. Loni jsem prehodil IMRC k sani a prepajel kondik a od te doby porad jede a je studenej i po delsi jizde. Loni jsem byl nakonec i na chipu (kdyz jsem mel mirnej tukanec a resil vse svepomoci a usetrene penize jsem zainvestoval :) ). Takze loni na valci namereno asi 135kW a 245Nm. Tankuju od te doby uz jen 100oktan.

Ale ted k problemu. Loni mi praskla hadice s chladici kapalinou, vymenila se a rovnou pak i vodni pumpa, ktera tam byla jeste puvodni (v te dobe cca 310k km!). Pak byl asi pul roku klid, ale nasel jsem zase mirne kapky pod motorem par tydnu zpet, dal to znamenu garazniku a ten mi tvrdi, ze to vypada spis na tesneni pod hlavou, ze jinak nikde netesnosti nejsou a je jenom orosena vana zespoda. Taky rikal, ze dalsi indikace je to, ze se mi tlakuje expanzka.

Je fakt, ze po delsi jizde je dost natlakovana. Po vypnuti motoru pri otevreni expanzky se ten tlak dost silne uvolni. Porad s tim jezdim, po delsich jizdach nebo po tydnu kratsich jizd proste expanzku otevru a tlak uvolnim. Ale chci se zeptat, zda to tu nahodou nekdo nekdy neresil. Vodu v oleji nemam, resp nevidim tu naslehanou penu na vicku, ani naznak. Ale z expanzky je citit trochu benzin, mechanik mi tvrdil, ze tam citi vyfuk plyny, takze mozna to. To by asi indikovalo tesneni...

Asi s tim budu dal jezdit, ted mi konci technicka, tu si jeste jednou protahnu. Nevite na kolik tak vymena tesneni vyjde? Je to s timhle motorem docela opruz a muj mechanik si na to netroufne.

Ale stejne mam problem, ze nevim co bych pak koupil. Socialni tlaky neresim :) Jizdu si porad uzivam. Mozna jsem to zpusobil tim cipem, tezko rict. Ale na benzin a ty km co ma, je to stejne nadhera. Tak jen kdyby nahodou nekoho neco napadlo, budu rad. Jinak zkusim nekde orientacne poptat. Nebo to proste necham udelat a uziju si dalsich 5-10 let, kdo vi :) Se zenou mame proste vztah k vecem a nechceme se niceho zbavovat. A za 5-10 let bych si mozna koupil uz neco rovnou novyho...
MKIII Mondeo 2.5 V6 Ghia, 2004, combi, manuál, 6kvalt. Najeto 290 000 km
PoJD001
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř srp 08, 2012 0:33,0
Bydliště: Praha

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod Mirda » pát kvě 24, 2019 13:36,0

Vyndej tesneni z pod vicka expanzky a nedotahuj ji.Tlak se ti delat nebude.Nicemu to nevadi.Akorat se bude o chvilicku pozdeji ohrivat motor.
Jinak ten tlak v expanzce je po ohrati normalni.rano kdyz ji otevres tak tam na studenem aute zadny tlak nebude.Jestli mas krapet nacnuty tesneni a neni to nic hrozneho tak vyse uvedena rada dost pomuze.Ja tak jezdil asi tri roky.Pak jsem auto dal pryc.
Ford Mondeo 1.8 TDCI,sedan,92Kw,6speed(2008),červená Tango,no DPF
Audi A2 1.4 TDI,black pearl(lunární vozítko)
Ford Mondeo Combi CLX 1.8TD(1997),magor mi nabořil zezadu(totálka),loučil jsem se s těžkým srdcem
Uživatelský avatar
Mirda
****
****
 
Příspěvky: 230
Registrován: čtv zář 15, 2005 19:54,0
Bydliště: Bílina

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod ZELI » sob čer 01, 2019 13:08,0

No nevim, bez utesnene soustavy chlazeni se voda pri prehrati zacne varit (protoze se to nenatlakuje a var bude tedy pri 100C), udelaj se bubliny, zhorsi se chlazeni a obeh a buh vi jestli to nebude spis ke skode. Proto tam to tesneni je, aby se to mohlo natlakovat a nedochazelo k varu kapaliny. Ja bych se spis rozhodnul co s autem dal a pokud nechat, jakoze proc ne tuhle paradni karu v paradni motorizaci, tak to nechat opravit. Kamarad nedavno delal tesneni pod hlavou u V6 sam, napoprve a dal to. Takze mechanik, ktery neni lama, tak to musi dat. Rozvody to ma obyc bez nejakyho variabilniho casovani.
Mondeo, 1.8 SCi, 96kW, kombi, r.v. 2004
ZELI
**
**
 
Příspěvky: 53
Registrován: pon říj 18, 2010 19:42,0
Bydliště: Pardubice

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod PoJD001 » pon srp 12, 2019 22:14,0

Jasne, diky za tipy. Nechavam to zatim byt a je to OK. Jen musim proste po delsi jizde upustit natlakovany vzduch v chladici kapaline. Obcas je ta voda az u toho vicka a obcas pak pekne bubla, ale v zasade nic hrozneho. Taky mi teda znova odesel IMRC a pri pokusu znovu prepajet kondik uz to neslo. Tak jsem se na to vyprdnul, sundal pruzinu, nechal na stalo otevrene sani a v IMRC nechal zamerne polohu stale otevreno. Bez toho jednotka nezjistila, ze je IMRC otevrene a stejne to v otackach nejelo. Ted to v otackach jede, mozna jsem ztratil trochu kroutak dole, ale na to kaslu. Jen mi to tam teda haze chybu, ale to vzdycky pres WIFI OBD2 adapter pred jizdou vymazu a jezdim dal. Technickou mam letos z kvetna, takze minimalne do dalsi technicke jezdit budu. A pak se rozhodnu.
MKIII Mondeo 2.5 V6 Ghia, 2004, combi, manuál, 6kvalt. Najeto 290 000 km
PoJD001
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř srp 08, 2012 0:33,0
Bydliště: Praha

Předchozí

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník