
ZELI píše:Na dil c.4 zapomen. Ten je ke skrtici klapce k jinemu motoru. Ty mas SCi. Tj. skrtici klapka pod cislem 12. Ta je ovladana elektronicky pres motorek, bude mit v sobe i senzor natoceni jako zpetnou vazbu, ze motorek funguje jak ma. Vzhledem k tomu, ze skrtici klapky se moc nekazej, tak bych tam problem bud nevidel vubec, nebo bych sehnal z vraku jinou za podstatne nizsi cenu nez nova, ktera stejne nebude k sehnani.
Na SCi je potreba pravidelne cistit ne EGR ventil, ale az tu trubku, ktera z EGR vede do sani. Konec teto trubky v tom sani se zanasi a ucpava. Je to zde jiz popsano. Na aute, ktere jsem jezdil a sice uz nejezdim, ale obcas servisuju, tak jsem to delal uz cca trikrat. Zatimco cisteni klapky a samotneho egr nedelam naopak vubec a IMHO to neni potreba.
Jinak jak vsichni menite teplotni cidlo na vyfuku, tak uz se taky ozvalo. Opet dalsi klasicka vec, ktera drive nebo pozdeji ceka kazdeho.
Zaver. Novou skrtici klapku bych nekupoval. Jako prvni bych zkouknul tu egr trubku, jestli neni komplet ucpana a nedela neporadek. Pak bych zkouknul cidlo tlaku, ktere je v sani a bude takrka jiste utopene v omastku. Pak bych prostriknul konektory kontaktolem a parkrat nasadil / vyndal, aby to melo poradny kontakt vsude okolo EGR, skrtici klapky a vahy vzduchu. Samotnou vahu vzduchu bych zase necistil, vyhozene penize za drahy cistic. Jako posledni bych se zameril na vymenu nebo pujceni skrtici klapky z vrakoviste.
Jo a pokud to nevyplynulo z vyse uvedeneho, tak volnobezny ventil SCi nema, neni potreba.