SCi - názory, zkušenosti

Re: SCi - názory, zkušenosti

Příspěvekod attila » úte pro 19, 2017 6:27,0

Dekuji za vyčerpavajici odpověd.Hodne si mi pomohl.Prekonzultujem v servisu dle tveho postupu a uvidí se.Nicméne v servisu mi trvdili že jim psalo chybu nejakeho motorku v škrtici klpace a na tom trvají že to je ta chyba.Ach jo tak nevim..Dik :D

ZELI píše:Na dil c.4 zapomen. Ten je ke skrtici klapce k jinemu motoru. Ty mas SCi. Tj. skrtici klapka pod cislem 12. Ta je ovladana elektronicky pres motorek, bude mit v sobe i senzor natoceni jako zpetnou vazbu, ze motorek funguje jak ma. Vzhledem k tomu, ze skrtici klapky se moc nekazej, tak bych tam problem bud nevidel vubec, nebo bych sehnal z vraku jinou za podstatne nizsi cenu nez nova, ktera stejne nebude k sehnani.
Na SCi je potreba pravidelne cistit ne EGR ventil, ale az tu trubku, ktera z EGR vede do sani. Konec teto trubky v tom sani se zanasi a ucpava. Je to zde jiz popsano. Na aute, ktere jsem jezdil a sice uz nejezdim, ale obcas servisuju, tak jsem to delal uz cca trikrat. Zatimco cisteni klapky a samotneho egr nedelam naopak vubec a IMHO to neni potreba.
Jinak jak vsichni menite teplotni cidlo na vyfuku, tak uz se taky ozvalo. Opet dalsi klasicka vec, ktera drive nebo pozdeji ceka kazdeho.
Zaver. Novou skrtici klapku bych nekupoval. Jako prvni bych zkouknul tu egr trubku, jestli neni komplet ucpana a nedela neporadek. Pak bych zkouknul cidlo tlaku, ktere je v sani a bude takrka jiste utopene v omastku. Pak bych prostriknul konektory kontaktolem a parkrat nasadil / vyndal, aby to melo poradny kontakt vsude okolo EGR, skrtici klapky a vahy vzduchu. Samotnou vahu vzduchu bych zase necistil, vyhozene penize za drahy cistic. Jako posledni bych se zameril na vymenu nebo pujceni skrtici klapky z vrakoviste.
Jo a pokud to nevyplynulo z vyse uvedeneho, tak volnobezny ventil SCi nema, neni potreba.
Ford Mondeo Kombi 1.8-96 kw SCi 2005 Ghia,xenon
attila
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte črc 29, 2014 10:23,0

Re: SCi - názory, zkušenosti

Příspěvekod attila » úte úno 13, 2018 6:53,0

Zdravím pánové.
Chtel jsem chvili počkat než napišu poznatek na uvedene chyby škrtící klapky a emise.Takže...k škrtící klapke:po prvnim vyčišteni egr ventilu a klapky mi bylo zdeleno že mam špatku klapku a musim si ji koupit.Nakolik stoji u Ford 15000 kč tak jsem šel do druheho servisu kde popisu od Zeli jsem nechal ješte raz vše pročistit včetne zminované trubky do sání.Sice ta trubka že pry nebyla až tak zanesena ale kluci mi vše pročistili egr,trubku+ješte raz škrtici klapku.Od te doby ubehlo cca měsíc a chova se to fakt zatím solidne.Takže zpominaná chyba zmizla auto se nedusí klapka pracuje pěkne a i na volnobez drží otačky a nedrnčí..či jak bych to nazval.Tažke tato chyba zatim OK.K Emisím:nechal sem si natočit Emise na kontrolu jak sem natom ohledne jak sem psal že sem mel chyčtenu chybu maly prutok katalyzatora.Takže emise sem mel vysoke čili bych neprošel.Na otazku co to muže byt mi bylo zdeleno že bohatá smes at začnu u te první spominané Lambdy ktera řídí bohatost a pak následne katalyzator bo i tam ukazovalo neco.Pri určitych otačkach nekdy bylo ok nekdy ne.No jenže jak víme tato lambda je kmáni pouze u Ford a za cenu 13.000 kč.Nuž sem se do toho dal ale podařilo se mi to sehnat z UK za lepší cenu.Po vymene sem cosi najezdil a pak sem zašel znova na měření emisi stím že tedy jak ta sonda je nova tak by bohatost mela zmizet a maximalne mi zustat ten katalyzátor jako řešení.No jenže málem sem klekl na kolena jak mi bylo zdeleno že je to vše to jiste.Furt bohatá směs.Řikam mu jak je to možny?vždyt sem vyměnil to sondu!!!! :cry: :cry: :cry: :cry: Lambda ukazova tet presne si nepamatuji 0,889 což bylo špatne.Chilkama pri nevim ani pri jakych otačkach to bylo zas OK ale pak se to rozhodilo zas.Chvilema sonda pracovala spravne ale ukazovalo katalyzator a pak naopak a nekdy to vyšlo že je dobre obě.Bylo mi zdeleno že proste ta sonda neni dobra...tak tet nevím co mám delat..bo totok je už na prášky!! :cry: :cry: :cry: Kdyby ta lambda byla dobra a emise ukazoval problem jen s katem tak sem mel dalši naplanovany postup kde po domluve by byla možnost KAT vyčistit tak jak se čistí ty DPF či jake filtry.Volal sem tam a že pry by to šlo.No ale tet jsem po vymene te sondy uplne na začatku.... :( :( :( Tak sem prišel domu a začal bádat co dál.A natrefil jsem na článek ohledne váhy vzduchu ktery dle popisu má hodne společne s bohatosti smesi.Dle toho my vyšlo že tedy mám málo prisunu vzduchu ke spalování a tedy řidici jednotka to vyhodnoti tak že tam pridá vice smesi...logiku to má..i dle toho že v tomto pripade je lamdba menši než 1.Tak sem se kuknul na vahu vzduchu a vyšla by na 2000 kč od Bosch....tak nevím..co vy na to???Zeli dekuji predem jak bys se mohl vyjádrit. :)
Ford Mondeo Kombi 1.8-96 kw SCi 2005 Ghia,xenon
attila
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte črc 29, 2014 10:23,0

Re: SCi - názory, zkušenosti

Příspěvekod Jenyk » úte úno 13, 2018 19:44,0

Já ti neporadím, ale kdybys to napsal tak, aby se to dalo přečíst, možná by se do toho někdo ponořil.
CMC604
Mondeo Titanium Kombi, Duratec 2,5 V6 125 kW,Durashift 5-Tronic, 2005
Cadillac Eldorado Convertible, V8 8,2 190 HP SAE, 1975
Cadillac Sixty Special, V8 4,9 200 HP, 1993
Uživatelský avatar
Jenyk
****
****
 
Příspěvky: 356
Registrován: sob zář 10, 2005 14:43,0
Bydliště: Západně od Prahy

Re: SCi - názory, zkušenosti

Příspěvekod Mirda » čtv úno 15, 2018 19:32,0

Nevím jestli to bude mít souvislost ale měl jsem stejný problém na minulém autě(Fiat Croma 2.0Turbo Ie).
Po výměně všeho jako u Tebe to bylo zapříčiněno malým tlakem paliva.
Regulátor tlaku tenkrát byl v p....i.
Třeba by to mohlo být jádro pudla.
Bez záruky :!:
CMC 613
Ford Mondeo Combi CLX 1.8TD(1997)
Ford Escort 1.6 16V(1996) odvezen do šrotu
Renault LagunaII 1.8 liftback
Audi A2 1.4 TDI,black pearl(lunární vozítko)
Uživatelský avatar
Mirda
****
****
 
Příspěvky: 229
Registrován: čtv zář 15, 2005 19:54,0
Bydliště: Bílina

Re: SCi - názory, zkušenosti

Příspěvekod David V » stř úno 28, 2018 23:54,0

Já taky řešil malý tlak paliva, ale u mě to (dle mě logicky) způsobovalo chudou směs.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: SCi - názory, zkušenosti

Příspěvekod Mirda » sob bře 03, 2018 16:15,0

ja si zase myslim ze to je pravy opak.Kdyz ma palivo spravny tlak tak je vstrikovaci davkovano presne a je radne rozpraseno.
Pokud je maly tlak tak tam benzin spise tece nez by byl radne rozprasen a to dava bohatou smes.Ridici jednotka by mela kompenzovat nízke a spatne rozpraseni delkou impulsu otevreni vstriku(delsi) a proto ta bohata smes. :idea:
To je zase logicke podle servisu a jejich zpravy.
Rozhodne to tenkrat bylo ono.
Auto potom jelo jak raketa a se spravnou spotrebou. :wink:
CMC 613
Ford Mondeo Combi CLX 1.8TD(1997)
Ford Escort 1.6 16V(1996) odvezen do šrotu
Renault LagunaII 1.8 liftback
Audi A2 1.4 TDI,black pearl(lunární vozítko)
Uživatelský avatar
Mirda
****
****
 
Příspěvky: 229
Registrován: čtv zář 15, 2005 19:54,0
Bydliště: Bílina

Re: SCi - názory, zkušenosti

Příspěvekod ZELI » ned čer 24, 2018 14:03,0

Ahoj, kontaktoval bych uzivatele "Tomin123", ma plnotucnou diagnostiku, jednou jsem si od nej auto nechal napichnout. Byva v Praze, nevim odkud jsi ty. Taky nevim, jestli to jeste dela, uz je to par let. Ale z live dat by ti rekl, jestli ta prvni lambda dela to co ma.
Pripadne bych zajel jeste na jinou stanici emisi, jestli oni to tam dobre merej.
A nakonec se priznam, ze tipovat co zpusobuje bohatou smes nebudu, protoze fakt nevim, zvlast u SCi.
Kdyz nesezenes Tomina, tak pripadne jine lidi, co s diag kouzli.
Ja bych jako prvni zkusil jinou STK a pak nekoho s diag, protoze bez toho se nehnes a budes jen kupovat novy dily, ktery nebudou potreba.
Mondeo, 1.8 SCi, 96kW, kombi, r.v. 2004
ZELI
**
**
 
Příspěvky: 53
Registrován: pon říj 18, 2010 19:42,0
Bydliště: Pardubice

Re: SCi - názory, zkušenosti

Příspěvekod attila » úte srp 07, 2018 9:18,0

Tak dik za poznatky.Dopracoval sem se tedy takhle:Jak sem začal po vymene prvni sondy tedy řešit vahu vzduchu,tak ona mi do tydne opravku klekla.čili vymena,nasledne dobry tah auta,spotreba klesla.Nakonec u emisich sem prošel tak tak...ale že pry to ten katalyzator nestiha asi bude pomaly po nem.STK uplne v pohode.Takže tet 2 roky klid pokal se ninc nevys...re.Asi tak..čus.
Ford Mondeo Kombi 1.8-96 kw SCi 2005 Ghia,xenon
attila
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte črc 29, 2014 10:23,0

Předchozí

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník