Škube motor

Re: Škube motor

Příspěvekod DR » stř kvě 29, 2013 10:09,0

Diskuze o svíčkách byla přesunuta do tématu o svíčkách, kam - jak snad všichni uznají - logicky patří. viewtopic.php?p=99722#p99722
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Škube motor

Příspěvekod magdanin » sob čer 01, 2013 16:10,0

Ahoj,potřeboval bych radu.Motor má při studeném startu nestabilní volnoběh,otáčky lítají tak,že to skoro chcípne a při rozjezdu s malým sešlápnutím plynu to dosti cuká.Při příjezdu na první křižovatku,což je tak 200m a zastavení motor občas chcípne na volnoběhu úplně.
Pokud přidám plyn více,tak je vše ok.Problémy ovšem zmizí po ujetí cca 500 metrů,potom je již volnoběh ustálený a škubání tady v podstatě zmizí.
U zahřátého motoru je vše ok.Spotřeba je kolem 8.8 ale mám víceméně kratší trasy a město.Automat převodovka.
Díky za jakýkoli tip.
Mondeo, 2.0 TDCi Automat 96kW, Liftback, r.v. 2004, Ghia + xenony,kůže ..... prodáno
Mondeo 2.0 TDCi 103kW Liftback r.v. 2010 Titanium + xenony
magdanin
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: pát pro 19, 2008 18:05,0

Re: Škube motor

Příspěvekod DR » sob čer 01, 2013 18:26,0

magdanin: Když to souvisí s teplotou motoru, tak by to mohlo být třeba vadné čidlo teploty. A nebo taky něco úplně jiného, může do toho kecat i ten automat. Motor TDCi má své vlastní téma, tak si ho přečti. Já na tvém místě bych to dal do specializovaného delphi diesel servisu, jejich seznam je ve zmíněném tématu snad na každé stránce, protože sám si na tom doma prakticky nic neopravíš.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Škube motor

Příspěvekod TomZ » sob čer 01, 2013 21:28,0

@Magnanin: Mam podobne symptomy, jen v daleko mensim meritku. Po studenem startu kolisaji otacky 700-1000, cca 10 vterin. Dela mi to poslednich 3k km a zatim jsem to neresil (navic posledni dobou se to lepsi). Kdyz je to takto za studena, napada me souvislost s tlakem oleje, pripadne v mem pripade klinaky (servisak rikal, ze by mi uz doporucoval vymenu).
Mondeo Ghia Kombi, TDCi 96 kW,Durashift 5-Tronic, 2004
TomZ
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: pát srp 17, 2012 9:39,0

Re: Škube motor

Příspěvekod outsider » stř dub 23, 2014 21:09,0

Ahoj lidi,

mám takový problém se svým MK2 Zetecem 1.8 a už nevím co s tím. Někdy má plynový pedál na začátku "mrtvý chod", až když na něj šlápnu víc tak auto cukne a jede. V tu dobu má taky motor menší výkon. Jindy to jede normálně a úplně náhodně blbne-neblbne (bez ohledu na teplotu motoru apod.)

Nové: svíčky, kabely, váha vzduchu. Zkoušel jsem odpojovat - lambdu, čidlo teploty chladící kapaliny, čidlo teploty vzduchu, EGR - beze změny. Diagnostiku bohužel nemám.

Netušil by někdo čím by tento problém mohl být způsobený? Asi mi řeknete zajet na diagnostiku, což tak možná nakonec dopadne, ale byl bych radši kdyby někdo toto chování poznal a řekl čím to může být.

Předem díky za rady.
outsider
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř dub 23, 2014 20:40,0

Re: Škube motor

Příspěvekod DR » čtv dub 24, 2014 8:08,0

outsider: může být problém i se škrtící klapkou (špinavá, mechanicky poškozená, vadný snímač polohy), nebo jejím ovládáním, teoreticky i cívka by mohla zlobit, ale to se mi moc nezdá. Diagnostika u tohohle motoru je jen klasická OBD II, takže je to především o člověku, který ty vyčtené údaje vyhodnocuje, pokud se v tom nevyzná, tak nezjistí nic.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Škube motor

Příspěvekod outsider » čtv dub 24, 2014 18:54,0

Tak vyřešeno! Byl to špatný kontakt na konektoru snímače polohy klapky. DR díky za rady. :)
outsider
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř dub 23, 2014 20:40,0

Škube motor

Příspěvekod Tomko » ned čer 08, 2014 21:56,0

Zdravím,
možná můj příspěvek někomu pomůže. Před nějakým časem mi začal pokuckávat motor, a to jak za tepla i za studena, tak jsem provedl standardní opatření, nové svíčky, kabely, čištení kontaktů, kontrola lambdy, měření cívky...nic. Za chvíli jsem měl strach vyjet z vedlejší na hlavní, tak to chcípalo. Motor jakž takž jel od 2200 otáček nahoru, ale cokoliv níž a hlavně v záběru byl problém. Zhoršovalo se to a nakonec to došlo do stavu, že auto jelo jen bez potkávacích světel, ty, když jsem zapnul, tak auto buď chcíplo, nebo jelo jakoby na co druhou jiskru - ne na míň válců, ale jakby "brnělo" a nejelo. K tomu začly blbnout budíky, buď sjely na nulu, nebo podivně poskakovaly, (jediný ukazatel paliva se nehnul), teplota ukazovala --- taktéž kilometrovnik, rozsvítily se varovné kontrolky nabíjení,mazání... Známí servisáci mi radili - vadná řídící jednotka, baterie, zemnící kontakty. Mezitím jsem si "vyoperoval vířivé klapky, a při jednom zkontroloval ventil odvětrání par na klikovce, volnoběžný ventil, taky v poho.
Takže jsem jel na diagnostiku a tam mi vyjeli: "vynechání zapalování 1 a 2 válce". Jelikož byly vyměněné kabely i svíčky, rozhodnul jsem se to risknout a koupit cívku. No a co myslíte? Byla to ona :D Auto je jak vyměněné. Nikdy bych si nepomyslel, že může tak zasáhnout do tolika obvodů...Až po vyndání cívky a důkladném vyčištění jsem si všimnul trhlinek na obvodovém plášti. Podle odporu by měla být v pořádku, ale to opravdu nebyla :?
Mondeo, 1.8 81kW, Hatchback, 2001, LPG sekvence
Mondeo, 2.0 96kW, Hatchback, r.v. 1996, GLX
Scorpio, 2.0 81kW,limuzína,1996
Tomko
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: pon říj 01, 2007 0:06,0
Bydliště: Třinec

Re: Škube motor

Příspěvekod Yeshterr » stř říj 08, 2014 22:25,0

Ona totiž ta cívka , resp. vinutí ohmicky v pořádku bude. Myšleno tak, že multimetrem s 9V baterií změříš pouze odpor vodiče, z něhož je cívka navinuta. Ovšem to, jestli je v pořádku i po stránce izolačního stavu nebo jestli má závitový zkrat už multimetrem nezjistíš.
Tyto trhlinky, resp. později vypálené cestičky kterými dochází ke svodu napětí na zem se dají celkem úspěšně (i bez měřící techniky) odhalit i tak, že ve tmě se při nastartovaném motoru postříká cívka vodní mlhou (např. postřikovačem na květiny, ideální co nejjemnější mlha) a pokud se objeví jiskření, je to jasné. Dobrý vysokonapěťový okruh zvládá postříkání vodou bez jediné odezvy v podobě např. zaškobrtnutí motoru.
Já cca před rokem řešil podobnou závadu - vysokonapěťové kabely po necelém roce provozu popraskaly až na uhlíková jádra a za vlhka měly svod. Na první pohled na nich nebylo nic vidět, ale jak je člověk trochu ohnul, bylo jádro vidět hned na několika místech u dvou kabelů. No a na to, že je to přímo sada pro motor Duratec HE 2.0, tak všechny kabely byly tak o 8 cm delší a různě se tam mrcasily. Nejsmutnější na tom je fakt, že se jedná naše Tesly. Čekal bych to u nějakých čínských no-namech, prodávaný pod značkou Starline. Tímto ale nechci Starline všeobecně hanit, v moři šuntů mají občas něco dobře překoupené, třeba brzdové hadice od firmy Semperit...
Ford MONDEO MKIII combi, r.v. 05, Ghia, Duratec HE 2.0 107kW, LPG AC-Stag 300-4Plus
Yeshterr
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon črc 09, 2012 9:17,0
Bydliště: Praha 10

Re: Škube motor

Příspěvekod David V » stř říj 08, 2014 23:38,0

Já jsem s Teslou Blatná udělal úplně stejnou zkušenost na předchozím Opelu. Tady bych se poučil od ostatních a volil jen originály.
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 212 tkm
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: Škube motor

Příspěvekod Yeshterr » čtv říj 09, 2014 11:38,0

No a ještě přidám stejnou zkušenost s kabelama NGK. Ty mám ještě doma, udělaly to samé cca po roce a půl :evil:
Jo, taky už jsem zase zpět u originálů...
Ford MONDEO MKIII combi, r.v. 05, Ghia, Duratec HE 2.0 107kW, LPG AC-Stag 300-4Plus
Yeshterr
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon črc 09, 2012 9:17,0
Bydliště: Praha 10

Re: Škube motor

Příspěvekod brutalll » úte říj 28, 2014 22:01,0

Zdravím, snad to píšu do dobrého tématu. Už jsem tady našel hodně věcí ale néuplně to samé.

Mám mondeo 2003 2.0. TDDI 85kw a nastal takový problém všechno šlapalo dobře, až najednou po ránu jsem nastartoval a normálně odjel po cca 5 min jízdy autem přišel první kopec a byl problém auto začalo škubat jak by tam nešla nafta, následně už i strácelo výkon a pořád škubalo. Po doskákání na kopec jsem to otočil a jel domů, doma jsme to zkoušel víc krát projet a pokaždé ok ale jak se to trochu zahřeje tak je to v pr.... nevíte čím to může být? Ještě doplním že mi neukazuje moc dobře teplotu už tak 2 měsíce, pořád se drží jak by na nule někdy vyleze trošku dál ale pak zase rychle klesne.(asi to nepřepíná na druhý okruh, jsem dlouho neslyšel jít větráky) ale motor není ani nijak moc teplý, tak fakt nevím co s tím zase je. :|

Budu moc rád za jakoukoliv radu, děkuji.
brutalll
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon říj 27, 2014 20:21,0

Re: Škube motor

Příspěvekod DR » stř říj 29, 2014 0:43,0

brutalll: cokoliv. Bordel v naftě, vadné čerpadlo (vstřikovací/podávací), přicpaný filtr ... Jinak motor TDDi má své vlastní téma, takže tady o něm nic moc nenajdeš - a další případné dotazy bys proto měl psát tam.

Na tvém místě bych zvážil, co je v mých silách na tom motoru opravit doma na koleně a jestli není jednoduší to rovnou zavézt k někomu, kdo se tím živí.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Škube motor

Příspěvekod Bártík » pát říj 16, 2015 19:21,0

Včera mi začalo dost škubat auto a když běží motor je kolem takovej chemickej smrad, něco jako čpavek, když si ženský barví vlasy.
Na volnoběh chvilku škube, pak se nechá vytočit, pak zase škube a trochu kolísá volnoběh.
Zkusil jsem odpojit lambdu (obě), ale nepomáhá.

Nenapadá vás něco, co by mohlo zlobit? Mohlo mi někam zatýct - auto stálo celý týden venku, jinak je skoro pořád v garáži?
Nebo se ucpat katalyzátor, výfuk?

Díky za každou radu:-)
CMC 168
S-MAX 1.6 EcoBoost, 2012
Fiesta 1.3 Base, 2001, hatchback (rodičů)

Focus 1.0 EcoBoost Trend, 2015, combi (2017/11, spotřeba 6,61 l/100km)
Galaxy 2.3 16V Ghia, 2002, automat (2015/11, spotřeba 10,67 l/100km)
Mondeo 2.0 16V GLX, 1999, combi (do 2009/03, spotřeba 8,65 l/100km)
Mondeo 1.6 16V CLX, 1994, sedan (do 2006/10)
Uživatelský avatar
Bártík
*****
*****
 
Příspěvky: 714
Registrován: sob úno 07, 2004 18:51,0
Bydliště: Pardubice

Re: Škube motor

Příspěvekod ondrus » pát bře 09, 2018 11:18,0

Také mi škubal motor, nejdříve v nízkých otáčkách, při mírné akceleraci, typicky na dvojku, kolem 2tis. otáček. Nezáleželo na tom, jestli teplý nebo studený. Postupně se to zhoršovalo, už škubalo i při vyšších otáčkách, při akceleraci nad 3 tis. otáček a při větších rychlostech. Nakonec byla vadná cívka zapalování, po výměně je to ok :D . Byla původní, najeto 160 tis. km.
Mondeo 2.0i, 107kW, kombi, 2004, ghia
Uživatelský avatar
ondrus
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: stř črc 15, 2009 15:37,0
Bydliště: Brno

Předchozí

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 2 návštevníků