Turbo

Re: Turbo

Příspěvekod davidak » pon zář 16, 2013 18:13,0

Ahoj,
mám problém se svým Mondeem. Auto mám poměrně krátce, ale zlobí mě sání.
Konkrétně, když jedu dejme tomu, takových 60km/h na 4. stupeň (otáčky cca 1800) a dupnu na to, tak se skoro nic neděje a auto začne vlažně zrychlovat a syčet. Okolo 3000 otáček je slyšet jakoby slábnoucí hvízdání (regulace ubírá turbu, ať se nepřetočí) a syčení je na dost vysoké úrovni. Auto tedy moc nejede, chová se jako atmosférický diesel. Dneska jsem byl na diagnostice a při ježdění s napíchnutou diagnostikou to nehlásilo žádné chyby, prostě všechny údaje co se daly vyčíst byly v pořádku, i tlak turba.
Ještě jsem měl možnost dneska auto vidět zespodu a před ocelovou trubkou na cestě do IC je vidět že tam prosakuje olej a je to okolo ocákané, dále za vlnovce u nárazníku se dělá kapka oleje a asi i ukapává a pak od IC směrem k EGR je to takové nějaké zmaštěné. Jak jsem tak pohmatem kontroloval hadice, tak se zdají být v pořádku, ale asi bude někde díra, když to tak syčí, co?
Ještě doplním, že EGR mám zaslepený (původní majitelé), je bez elektroniky a turbo je řízené podtlakem (regulace funguje). Dále při dnešní diagnostice to nahlásilo, že nemohl proběhnout test OBD, nebo tak něco, bohužel si nepamatuji přesné znění a od EGR čidel jsou v diagnostice stéle nulové hodnoty. Pak ještě to hlásilo chybu P1000.
Nějak si s tím nevím a rady a doufám, že jsem to aspoň trošku rozumně napsal, aby jste mi mohli pomoct. Bojím se větší závady (turbo, vstřiky, ŘJ). Předem děkuji za jakékoli podněty k řešení problému.
Mondeo Combi MKIII; 2,0 TDCi, 96kW, 2004, šedá metal, podtlakem řízené turbo i EGR (zaslepen).
davidak
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: pon zář 16, 2013 17:55,0

Re: Turbo

Příspěvekod davidak » ned zář 29, 2013 12:09,0

Ahoj, tak je to opraveno.
Byla prasklá hadice hned za mezichladičem. Teď už to jede parádně.
Mondeo Combi MKIII; 2,0 TDCi, 96kW, 2004, šedá metal, podtlakem řízené turbo i EGR (zaslepen).
davidak
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: pon zář 16, 2013 17:55,0

Měření tlaku

Příspěvekod HodanL » čtv říj 10, 2013 12:41,0

Při jízdě není cítit zátah turba. Jako kdyby netlačilo. Kam mám připojit manometr? Mám 1,8 TD. Díky. A kolik by mělo mít tlak a při jakých otáčkách? V manuálu je 0,9 Baru při 2500 ot/min. Díky Lukáš
Ford Mondeo Combi, 1,8 TD, combi, r.v. 1997, Ghia
HodanL
*
*
 
Příspěvky: 39
Registrován: úte dub 22, 2008 19:32,0
Bydliště: Vřeskovice

Re: Turbo

Příspěvekod kluzoo » ned dub 13, 2014 23:01,0

Zdravim fordaci. Mam Mondeo 2006 2,0 TDCi 85kw. Elektr. turbo a variabilne natacanie lopatiek, ktore sa pridiera. Skusal som odpojit aktuator a hybat tym tiahlo, ale islo to dost ztazka a zadrhavalo sa to. Preto zhanam nove turbo na nete, prevazne E-bay. Je ich tu spusta ale iba 96kw. Vsetky cisla na tych turbach sa zhoduju, len ten vykon je rozdielny. Jo a som v Anglicku a fakt je problem tu zohnat 85kw turbo. Neviem preco. Menil uz niekto 85kw za 96kw?? Funguje to?? Vopred dakujem za reakcie :)
kluzoo
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: ned dub 13, 2014 20:21,0

Re: Turbo

Příspěvekod davidak » stř dub 23, 2014 0:11,0

Ahoj,
mám dotaz ohledně možné závady okolo turba.
Zhruba před měsícem jsem spozoroval úbytek výkonu na svém autě a při akcelereci je cítit kolísání výkonu. Přitom mi nepřipadá že by mi auto více čoudilo a spotřeba při normální jízdě taky nenarostla. Původní předpoklad byl na prasklou hadici, ale zvukový projev tomu nenasvědčuje (před 4-mi měsíci jsem měnil hadici co je hned za IC a to šlo slyšet celkem dost velký fukot).
Ještě doplním, že po razantní jízdě je trochu cítit okolo motorového prostoru nafta. Na diagnostice jsem ještě nebyl, zkouším prvně rady tady na fóru.
Mondeo Combi MKIII; 2,0 TDCi, 96kW, 2004, šedá metal, podtlakem řízené turbo i EGR (zaslepen).
davidak
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: pon zář 16, 2013 17:55,0

Re: Turbo

Příspěvekod davidak » úte čer 03, 2014 18:44,0

Ahoj, tak jsem byl na diagnostice a žádnou závadu to nevypisovalo. Mimochodem byl jsem na ni u pana Pivčíka z Ostravy - Michálkovic.
Při ježdění s diagnostikou se vše tvářilo normálně, tlak turba byl perfektní, a taky na railu. Průběh výkonu byl zajímavý. Jakmile jsem na trojku překročil 3000 ot/min, tak byl cítit pokles a začal výkon jakoby pulzovat (prostě to chviličku jelo lépe a pak hůře).
Verdikt byl, vyměnit palivový filtr, že by mohl být ucpaný.
Ten jsem vyměnil, ale nějak to nepomohlo, sice skoro zmizela ona pulzace výkonu na trojku, ale žeby autíčko jelo lépe se mi nezdá. Navíc bych řekl, že se mi nějak zvěztšila turbodíra. Ta už teda je od doby kdy jsem vypozoroval to snížení výkonu.
Co se týká výkonu celkově, tak povětšinou je vlažný, prostě když na to dupnu na 4. a 5. tak se moc neděje a někdy zase jede jak z praku.
Ještě jsem vypozoroval, že když na to šlapu a otáčky nechám vyletět na max 3000, tak to jede docela dobře, ale není to pravidlo, je to prostě jak kdy.
Jinak vstřikovače byly měněny před cca 3-mi roky a je na nich nalítáno takových 30 000. Všechny filtry jsou vyměněné, konektory na které jsem dosáhl jsem několikrát povypojoval a zase zapojil, regulace turba funguje.
Už fakt nevím co s tím případně kam zajet ať se na to kouknou.
Mondeo Combi MKIII; 2,0 TDCi, 96kW, 2004, šedá metal, podtlakem řízené turbo i EGR (zaslepen).
davidak
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: pon zář 16, 2013 17:55,0

Re: Turbo

Příspěvekod davidak » ned čer 22, 2014 22:24,0

Ahoj,
tak jsem asi vypozoroval, kdy dochází k onomu poklesu výkonu a kdy to zase jede normálně. K poklesu výkonu a následné pulzaci dochází v horkých dnech. Když je teplota tak do cca 20, tak auto jede normálně a výkon je perfektní. jak je ale přes 25 tak to prostě zlobí, nechce jet a při překročení 3000 ot/min dojde k poklesu výkonu a následuje jeho pulzace.
Ještě doplním že jsem čistil váhu vzduchu, kdy druhá spirálka byla dost zasraná. Po tom čištění se mi trochu zhoršily starty tak, že po nastartování je cítit, že chviličku lítají otáčky cca 50 - 100 ot/min, pak se vše ustálí a je to v pohodě.
Nevíte někdo co by to mohlo být?
Mondeo Combi MKIII; 2,0 TDCi, 96kW, 2004, šedá metal, podtlakem řízené turbo i EGR (zaslepen).
davidak
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: pon zář 16, 2013 17:55,0

Re: Turbo

Příspěvekod slavoj » stř črc 02, 2014 19:54,0

zdravim.
C-max, 2.0, 100kw, r.v. 2/2008.
Tak pripajam sa k teme elektronicka regulacia turba. Podla diagnostiky mi bolo povedane, ze je to ono. Chyba P0299. No lenze moj problem je trochu iny. Chyba na palubaku obcas zapipa, lenze auto ide v pohode dalej. Ziadny nudzovy rezim, ani pokles vykonu proste vsetko slape v pohode. S tym som sa v ziadnom popise chyby na fore nestretol. Kazdy kto opisoval chybu el.reg. turba tak uvadzal, ze nasledoval nudzovy rezim alebo nejaky problem. Viete poradit? Dik
slavoj
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte črc 01, 2014 18:18,0

Re: Turbo

Příspěvekod slavoj » čtv črc 03, 2014 8:57,0

Tak doplnam popis motora. C-max, 2.0, 100kw, r.v.2/2008
slavoj
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte črc 01, 2014 18:18,0

Re: Turbo

Příspěvekod smrcek0 » stř dub 20, 2016 9:47,0

.
Naposledy upravil smrcek0 dne stř kvě 11, 2016 8:57,0, celkově upraveno 1
Mondeo MkIII. TDDi 66kW
smrcek0
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř dub 20, 2016 9:16,0
Bydliště: Liberecko

Re: Turbo

Příspěvekod smrcek0 » stř dub 20, 2016 23:06,0

Zdravim, mam dotaz na turbo u 2.0 tddi 66kw... přesněji varibalita lopatek... co jsem tak vyzkoumal tak je pneumaticky ovladaný pístek co hejbe táhlem... ale když přidavam jakkoliv plyn tak se ani nehne a ručně s tim nejde pohnout ani omylem takže otazka zní, je to normalní nebo se to zaseklo? jinač jsem vypozoroval že v chladnu a chvili po nastartovaní mi při někde 2000 ot asi sepne turbo nebo nevim, klasickej naftackej zvuk motoru je razem dvakrat tak hlasitej .. při zahřati je to až někde na 3,8tis...
Mondeo MkIII. TDDi 66kW
smrcek0
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř dub 20, 2016 9:16,0
Bydliště: Liberecko

Turbo

Příspěvekod Ivca » čtv pro 21, 2017 23:06,0

Ahoj forďáci

Zprovoznil jsem přes půl roku odstavené Mondeo TDCI 2.0 96kW, rv.2002, 308tkm
Aktuálně mne trápí, že při jízdě nenabíhá turbo. Zatím jsem zkontroloval...
- všechny podtlakové ovládací hadičky do turba, EGR, posilovače brzd a do airboxu. Není tam žádná netěsnost, na kterékoliv hadici vytvořím a udržím ústy podtlak.
- zapojení hadiček dole u vývěvy.
- ústním podtlakem pohybuji i nastavovací páčkou turba.
- konektory u vývěvy a rozdělovačů hadiček jsou zapojeny.
- turbo se při nastartovaném motoru točí. kontrolováno pohledem při sundané hadici sání
- EGR ventil vyčištěn, ani to nebylo moc potřeba. ventil ústním podtlakem otevírá
- po vypnutí motoru a odpojení hadičky u posilovače brzd to zasyčí, podtlak tedy v systému je.

Turbo za jízdy nenabíhá a při tůrování na místě se nepohybuje nastavovací páčka turba.
Auto mělo trochu problém na emisích a diagnostika u známého hlásila závadu EGR ventilu, ale já jsem při čištění EGR ventilu u něj žádné čidlo nenašel.
Mate nějaký tip na co se ještě podívat ? kde najdu nějaké čidlo EGR ventilu a čidlo plnícího tlaku ?
Díky

Ivan
Mondeo, 2,0 TDCi 96kW, Kombi, r.v. 2002, Ghia
Ivca
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: pon pro 01, 2008 8:52,0

Re: Turbo

Příspěvekod Ivca » čtv pro 28, 2017 17:07,0

Ahoj

pokračování k mému problému.
Zprovoznil jsem diagnostiku FORScan s OBD2 bluetooth modulem. Diagnostika vypisuje chybu P0409: EGR valve position sensor.
Jak jsem psal v příspěvku výše, EGR ventil (z čelního pohledu umístěný vpravo za motorem) jsem vyčistil a podtlakem vyzkoušel. Jedná se o ventil bez snímání polohy. Nevíte jak se v tomto případě snímá funkce ventilu EGR ? není ještě nějaké čidlo jinde na vedení ?

Ještě doplním co možná může mít souvislost. Auto mi dlouho stálo protože nestartovalo. Po x měsících byla zjištěna závada na řídicí jednotce, která nepoznala odpojení čidla klikové hřídele. Jednotka nešla přehrát, proto byla vyměněna za jinou a tam byl nahrán komplet nový SW. Otázka je, zda SW není určen pro motor, který má EGR s čidlem nastavení.

Jde případně nějak okecat ŘJ, aby nečekala na informace od EGR ? EGR by fungoval klasicky podtlakově a ŘJ by dovolila spínání turba. Díky
Mondeo, 2,0 TDCi 96kW, Kombi, r.v. 2002, Ghia
Ivca
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: pon pro 01, 2008 8:52,0

Předchozí

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron