V6 - zkušenosti, názory, problémy

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod danik114 » ned srp 07, 2016 13:17,0

Čau. Chtěl bych IMRC modul přesunou z rožhavenýho motoru někam jinam, kvuli občasnýmu vynechávání,
při vřelém motoru po delší rychlejší jízdě, nebo i teď jak bylo 38 stupňu, tak se mu taky moc nechtělo.
Za studena všecko funguje jak má -IMRC spína-lanko tahá-klapka se otevíra-motor táhne.
Dozvěděl jsem se, že to někdo dává pod baterku. Já to zkoušel, ale nějak mi IMRC nešlo smysluplně uchytit.
Má s tím někdo zkušenost?
Nějakej frajer to tam prý daval za 20 min. a dokonce prý na držaku baterie měl už prý 2 origo díry na ktery IMRC dal.
Má i popis, ale ja to hodinu zkoušel sem tam a nic. Nějaky díry tam jsou, ale IMRC tam moc nedrží, je to takovy slátaný.
Není tam rovná plocha. Lanko by se muselo odpojit a protáhnout pod hadicema a stejně by bylo dost v uhlech.
Elektrika ale dosáhne. IMRC leží na boku mezi baterkou a vzuch filtrem.
Ale prostě se mi to nezdá, že bych to trefil tak jak to popisuje. Je to takový krkolomný.
Zkusil to někdo? Jestli jo, tak jak to má správně být? A má k tomu nejlíp-foto? :-)
Předem dík za info. :-)
Ford Mondeo, V6 - 125kw Kombi r.v. 1998 Ghia,
Opel Vectra V6 - 125kw Sedan r.v. 1993, ....,
Uživatelský avatar
danik114
**
**
 
Příspěvky: 59
Registrován: sob zář 13, 2008 20:28,0
Bydliště: Brno

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod danik114 » pát srp 12, 2016 18:46,0

Čau Forďáci.
Zas problém :-(
Asi jako jedinýmu v Evropě (možná i na světě), při protáhnutí mé V6, mi vypadlo (už sem ho nenašel) táhýlko ovládání 2 klapky zkráceného sání,
je to taková kovová tvarovaná tyčinka-tlustý drát, které ovládá-otevírá 2 klapku zkráceného sání.
Nachází se z pohledu řidiče na levé straně motoru. Patří to pod systém ovládání klapky zkráceného sání od IMRC modulu.
IMRC modul zatáhne za lanko a právě přes to táhýlko se otevře 2 klapka zkráceného sání na sacím potrubí. Není k sehnání.
Auto sice jede, ale živit o 2 válce navíc a mít výkon jako 1,8 max. 2,0 mě štve. proto sem si V6 nekupoval. :(
Asi by se to dalo vyrobit, ale nemám z čeho, ale i hlavně z časových důvodů, bych radši origo.
(nemužu strávit celý den vymýšlením délky a tvarováním nějakého drátu, který nemám a auto potřebuji denně pojízdné). :(
Ford to nedělá, většina vrakovišť auta starší 10 let šrotují.
Nemáte náááhodou někdo to táhýlko? Je to Mondeo V6 MKII, r.v. 98.
danik114@seznam.cz
Ford Mondeo, V6 - 125kw Kombi r.v. 1998 Ghia,
Opel Vectra V6 - 125kw Sedan r.v. 1993, ....,
Uživatelský avatar
danik114
**
**
 
Příspěvky: 59
Registrován: sob zář 13, 2008 20:28,0
Bydliště: Brno

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod Jenyk » pát srp 12, 2016 18:54,0

CMC604
Mondeo Titanium Kombi, Duratec 2,5 V6 125 kW,Durashift 5-Tronic, 2005
Cadillac Eldorado Convertible, V8 8,2 190 HP SAE, 1975
Cadillac Sixty Special, V8 4,9 200 HP, 1993
Uživatelský avatar
Jenyk
****
****
 
Příspěvky: 354
Registrován: sob zář 10, 2005 14:43,0
Bydliště: Západně od Prahy

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod danik114 » pon srp 15, 2016 18:53,0

Dík. Podívám se na to :-)
Ford Mondeo, V6 - 125kw Kombi r.v. 1998 Ghia,
Opel Vectra V6 - 125kw Sedan r.v. 1993, ....,
Uživatelský avatar
danik114
**
**
 
Příspěvky: 59
Registrován: sob zář 13, 2008 20:28,0
Bydliště: Brno

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod danik114 » úte pro 06, 2016 20:35,0

Čau. Hučí mi palivové čerpadlo. Chtěl bych ho vyměnit. Na netu nabízejí buď komplet s plovákem (drahýý), nebo jen čerpadlo (to je asi za polovic, někde za čtvrtinu). Chci se zeptat, jestli někdo z vás měnil jen to čerpadlo a jestli je to možný bez nějakýho spec. nařadí (výměna v obyváku) :D . Jak je to složitý? Zvládne to samouk amatér? Sou tam nějaký výmrdy? Atd... Je to na V6 MkII, ale to bude asi u všech modelů MkII stejný, hádám. Joo a je to benzinový čerpadlo, pochopitelně. :D Předem dík.
Ford Mondeo, V6 - 125kw Kombi r.v. 1998 Ghia,
Opel Vectra V6 - 125kw Sedan r.v. 1993, ....,
Uživatelský avatar
danik114
**
**
 
Příspěvky: 59
Registrován: sob zář 13, 2008 20:28,0
Bydliště: Brno

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod Jenyk » stř pro 07, 2016 20:04,0

Palivové čerpadlo má být slyšet jen chvíli po zapnutí zapalování, pak se má vypnout. Pokud běží pořád, je chyba v řídicím modulu.

Demontáž pumpy z nádrže je podle Haynese brnkačka, jen se ta nádrž musí předem z auta vyndat :D
CMC604
Mondeo Titanium Kombi, Duratec 2,5 V6 125 kW,Durashift 5-Tronic, 2005
Cadillac Eldorado Convertible, V8 8,2 190 HP SAE, 1975
Cadillac Sixty Special, V8 4,9 200 HP, 1993
Uživatelský avatar
Jenyk
****
****
 
Příspěvky: 354
Registrován: sob zář 10, 2005 14:43,0
Bydliště: Západně od Prahy

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod Pavel Vraštil » čtv úno 23, 2017 15:24,0

čerpadlo jsem vytáhl z prázdné nádrže tak, že jsem zvětšil - vystřižením plechu - kontrolní zavíčkovaný otvor pod zadními sedadly , abych mohl vyšroubovat víko nádrže s filtrem, plovákem a čerpadlem. jde to rozhodně pohodlněji, než demontovat nádrž. Navíc kdykoli potom je možné lehce a rychle řešit možné budoucí problémy s čerpadlem, plovákem, filtrama... v nádrži. Místo víčka jsem přelepil díru jen kusem linolea.
Ford Mondeo kombi 2.5 V6 Ghia Durashift 5 tronic 2004
Uživatelský avatar
Pavel Vraštil
*
*
 
Příspěvky: 25
Registrován: ned srp 13, 2006 19:37,0

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod Pavel Vraštil » čtv úno 23, 2017 15:38,0

Kontrolka motoru

Ahojte. Dlouho jsem tu nebyl, Monďas moc nezlobí. Ale jednu zkušenost sem dám, třeba se to někomu bude hodit. Rozsvítila se mi kontrolka motoru. Než se rozsvítila natrvalo, přicházela porucha jen nahodile a po odpojení baterie se zas porucha vymazala. Nedávno se rozsvítila natrvalo. Ale na jízdě a kultivovanosti motoru se nic neprojevovalo. Pouze pokud jsem vypojil baterii a vymazal tak tu poruchu- zhasla ta kontrolka- tak motor po nastartování velmi škubal, chcípal a kolísaly otáčky volnoběhu. Teplý motor byl OK. Blbnul jen studený motor. Asi po cca jedné minutě se ta kontrolka vždy rozsvítila a běh motoru se zcela uklidnil. Tak jsem jezdil pár dní s rozsvícenou kontrolkou. Ale blíží se STK, tak jsem začal problém řešit. Diagnostika načetla chyby p0171 a p0174. tedy chudé směsi na obou řadách válců. Na zahraničních forech popisují nejpravděpodobnější příčiny poruch p0171 a p0174 - závada v podtlakové sekci. tedy díra v sání. Odpojil jsem filtr vzduchu , různými hadicemi jsem zredukoval sání tak, abych mohl pusou nafouknout motor a poslouchat, kde to uchází. A bylo to hned blízko- prasklé kolínko hadice odvětrání víka ventilů. Po opravě vykazoval motor slušnou těsnost . Po nastartování běžel studený motor OK a kontrolka se ještě ani po 500km nerozsvítila.
Ford Mondeo kombi 2.5 V6 Ghia Durashift 5 tronic 2004
Uživatelský avatar
Pavel Vraštil
*
*
 
Příspěvky: 25
Registrován: ned srp 13, 2006 19:37,0

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod danik114 » pon kvě 29, 2017 17:51,0

Čau. Mám takovej problém s mojí V6. Po opojení baterie a naslednému zresetování údajů v Ř.J. mě auto jede jak pila, ale postupně jak si Ř.J.načítá jízdní režimy a všelijaký čidla, tak je motor takovej vláčnější a vláčnější. Prostě po zresetování to jede jako V6 a po nějakém čase je to takový línější. Čím to? Má někdo zkušenost?
Ford Mondeo, V6 - 125kw Kombi r.v. 1998 Ghia,
Opel Vectra V6 - 125kw Sedan r.v. 1993, ....,
Uživatelský avatar
danik114
**
**
 
Příspěvky: 59
Registrován: sob zář 13, 2008 20:28,0
Bydliště: Brno

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod danik114 » úte kvě 30, 2017 19:25,0

Kde najdu kabeláž k IMRC? Myslím která ze svorek na levé části motoru (pohled zepředu), patří ke kabeláži IMRC vedoucím pod sáním k modulu IMRC. Je to ta první? Nahoře (označena na obr. číslem 1)? Nebo jiná svorka? Chci prodloužit kabely k IMRC (kvuli přemístění), bez demo. sání a zrovna je vyměnit a vubec je pod sání nedávat kvuli teplu co tam je. Kabely prý hodně trpí a izolace se časem loupe-rozpadá a v krajním případě prý i zkratuje. P.S. kolik vlastně vede kabelů-drátů k IMRC. Na svorce č.1 je jich 6 a u IMRC jen 5??? Dík. P.S. obrazky neumím tady přidat :-( Tak dávám odaz na rajče.net http://danik114.rajce.idnes.cz/IMRC-_kabelaz/
Ford Mondeo, V6 - 125kw Kombi r.v. 1998 Ghia,
Opel Vectra V6 - 125kw Sedan r.v. 1993, ....,
Uživatelský avatar
danik114
**
**
 
Příspěvky: 59
Registrován: sob zář 13, 2008 20:28,0
Bydliště: Brno

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod Jenyk » stř kvě 31, 2017 19:42,0

Já si to nechal udělat u šikovných elektrikářů, tak s tímhle neporadím. Tvářili se, že je to brnkačka.
CMC604
Mondeo Titanium Kombi, Duratec 2,5 V6 125 kW,Durashift 5-Tronic, 2005
Cadillac Eldorado Convertible, V8 8,2 190 HP SAE, 1975
Cadillac Sixty Special, V8 4,9 200 HP, 1993
Uživatelský avatar
Jenyk
****
****
 
Příspěvky: 354
Registrován: sob zář 10, 2005 14:43,0
Bydliště: Západně od Prahy

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod danik114 » pon čer 12, 2017 21:33,0

Čau. Tak jsem se konečně dostal k tomu přemístění IMRC modulu pod baterii, kvůli občasnýmu vypadávání při horkém motoru.
Není to složitý a ani né moc pracný, pokud člověk ví co a jak. Dělal jsem to před panelákem s minimem vybavení.
Dal jsem si myslím, podrobný návod sem:
http://danik114.rajce.idnes.cz/PREMISTE ... D_BATERKU/
Tak pokud bude mít někdo zájem přemísťovat IMRC modul, tak se muže podívat, jak jsem to dělal já a třeba mu to pomůže.
Mám MKII, ale u MKIII to je stejný. Zkoušel jsem to a zatím vše funguje. IMRC už neleží na horké hlavě motoru a maká jak má...
Ford Mondeo, V6 - 125kw Kombi r.v. 1998 Ghia,
Opel Vectra V6 - 125kw Sedan r.v. 1993, ....,
Uživatelský avatar
danik114
**
**
 
Příspěvky: 59
Registrován: sob zář 13, 2008 20:28,0
Bydliště: Brno

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod danik114 » pon čer 12, 2017 22:25,0

P.S. ještě je jedna možnost pro elektrikáře, nebo zdatnější elektrokutily.
Toto nemám odzkoušeno, převzal jsem to z jinýho klubu a různých webů. Tak kdo se na to cítí, může zkusit toto.
Údajně výměna toho silnějšího tranzistoru pomůže a IMRC modul může být origo na hlavě motoru.
Je to tady:
http://danik114.rajce.idnes.cz/VYMENA_V ... RU_V_IMRC/
Ford Mondeo, V6 - 125kw Kombi r.v. 1998 Ghia,
Opel Vectra V6 - 125kw Sedan r.v. 1993, ....,
Uživatelský avatar
danik114
**
**
 
Příspěvky: 59
Registrován: sob zář 13, 2008 20:28,0
Bydliště: Brno

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod PoJD001 » pon črc 31, 2017 0:27,0

Zdar. Tak me presne tohle potkalo a shodou okolnosti jsem prave presne to posledni dneska udelal:) Ja teda jel podle jednoducheho videa na youtube, https://www.youtube.com/watch?v=TBlFa_UzI10

Nakoupil jsem v GME tyhle tranzistory (pro jistotu 3): https://www.gme.cz/darlingtonuv-tranzistor-bdw93c-to220 (viz nejaka jina fora)

A ja teda radeji oddelal to tesneni z toho cerneho konektoru namisto odletovani toho konektoru ze zakladni desky. Ted to jde jednodusse kdykoliv vyndat ven. Navic kdyz jsem tam poprve tranzistor pripajel, tak se po nastartovani IMRC zaseklo v otevrene poloze nastalo a zapla se kontrolka motoru a hlasilo to (pochopitelne) P1518: Intake Manifold Runner Control Fault Stuck Open (zasekly IMRC v poloze otevreno). Nevim zda jsem jen blbe pajel nebo byl zrovna tenhle kus vadnej, ale kdyz jsem tam zkusil prepajet druhej (tedy zase musela ta zakladni deska ven), tak uz se to chovalo jak ma :)

Takze pro dalsi vyndavani (mam jeste jeden ten tranzistor, kdyby to zase odeslo), to jde proste lepe vyndavat do budoucna.

Par dalsich zajimavych postrehu:

1. Nechal jsem IMRC tedy na puvodnim miste, uvidim, jak to dlouho vydrzi, tenhle tranzistor by snad mel byt lepsi nez ten puvodni, tak uvidime
2. IMRC nemam originalni, menil jsem jej za nove po cca 170k najetych. A ted mam skoro dvojnasobek, takze to vypada, ze origos vydrzi cca 150k. On mi teda jeste porad tenhle fungoval, jen zase zacal vypadavat pri delsich jizdach, kdy se asi rozpalila hlava motoru
3. Protoze jsem s tim prvnim vymenenym tranzistorem (a kodem p1518) asi den i jezdil (tedy mel jsem stale otevrene kratke sani), mel jsem moznost i zjistit, jak se auto chova. Psali to uz jinde, v otackach nad cca 3500 je to skoro stejne. Ale motor byl za studena neklidnejsi (to se jinak nikdy nestalo - tedy pri delsim sani) a taky hur tahlo odspodu, jakoby tam nebyl zadnej kroutak skoro nebo trochu mensi. Takze IMRC opravdu vyznam ma, jak se obcas par lidi na jinych forech ptalo :) A zajimala by me taky souvislost s tim katalyzatorem, co jsem kdysi menil. Verim, ze to dost uzce souvisi. Proste nefunkcni IMRC = nedokonaly prisun vzduchu do motoru = nedokonala smes a pravdepodobne dochazi pak k pruniku nespaleneho paliva az do vyfukoveho potrubi a tam to muze pri dlouhodobem pouzivani spachat paseku. Takze ja s nefunkcnim IMRC moc jezdit nechci.

Tak snad se neozvu po trech dnech, ze to uz zase nejede:) Taky musim ozkouset, jak se to chova pri delsi zatezi, aby to take neblbnulo pri delsi jizde, hned ted o vikendu to ozkousim. Jinak porad svoje Mondeo zboznuju, uz jen cca 300km a mam na tachometru 300 000 :) A porad je to drak. Dokonce jsem letos na jare zablbnul a nechal to cipnout a take jsem zacal tankovat 100oktan. Byl jsem s tim pak i na valci a narust par kW tam je, ma to ted asi 134kW a cca 245Nm (samozrejme narust jako u turba je u atmosfery nesmysl. Ale myslim ze jen s cipem a s Naturalem 95 to skoro vyznam nemelo - i na valci bylo videt, ze uz dochazelo k samodetonaci a tak ECU musela predstih postupne vracet kam to slo, takze se realny efekt cipu temer vytratil). A porad jezdim s otevrenym sanim, ikdyz ten vzduch zvlaste v lete tam tim padem jde jen horkej od motoru, ale do pruduchu na kapote uz nejdu, to uz by bylo moc napadne :) Spotreba dlouhodoba pod 10L :)

Kazdopadne doufam, ze jeste par let spolu s autem dame. Porad nevim, co bych si ted koupil. To uz snad dojezdim do doby, co budou dostupnejsi nejaky tesly, abych se vyhnul tehle EU honbe za spalinami a euro normami, vazne nechci mit v kombiku motor z vysavace :D
MKIII Mondeo 2.5 V6 Ghia, 2004, combi, manuál, 6kvalt. Najeto 290 000 km
PoJD001
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř srp 08, 2012 0:33,0
Bydliště: Praha

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod PoJD001 » sob srp 12, 2017 13:01,0

Tak po skoro 14ti dnech zatim OK, tak uvidime, co dal. A jel jsem s tim uz i ve vedru a delsi trasy (150km+) a vse OK.
MKIII Mondeo 2.5 V6 Ghia, 2004, combi, manuál, 6kvalt. Najeto 290 000 km
PoJD001
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř srp 08, 2012 0:33,0
Bydliště: Praha

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod PoJD001 » čtv zář 07, 2017 19:43,0

Tak po vice jak mesici porad OK :)
MKIII Mondeo 2.5 V6 Ghia, 2004, combi, manuál, 6kvalt. Najeto 290 000 km
PoJD001
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř srp 08, 2012 0:33,0
Bydliště: Praha

Předchozí

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron