Chlazení, chladič, chladicí kapalina

Re: Chlazení, chladič, chladicí kapalina

Příspěvekod koudak » stř lis 23, 2016 16:46,0

Myslím, že by to měl být spíše ten malý termostat, ale podle mne to poznat nelze.
JInak mě taky padala teplota. Vyměnil jsme oba termostaty a situace byla pořád stejná. Padání teploty při jízdě na volnoběh, z kopce atp. Dospěl jsem k náízoru, že je to mimo jiné tím, že mám zaslepený EGR. To způsobuje, že mi nejde teplý vzduch ze spalin do motoru při nízkém zatížení, když je EGR otevřený.
Vyřešil jsem to průhledným deklem pod maskou. Teplota nepadá tak strašně moc.
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, combi, r.v. 10/2004, 6 speed, EURO 4, ghia Ex., bez DPF, 230 tkm
koudak
****
****
 
Příspěvky: 227
Registrován: pát srp 22, 2008 22:42,0

Re: Chlazení, chladič, chladicí kapalina

Příspěvekod David V » pát lis 25, 2016 18:16,0

Já myslím, že je to netěsným termostatem.
EGR toto dělat nemůže. Když je odstavený plyn, tak do motoru nejde palivo a nevytváří se žádné spaliny. Jen naprázdno stlačuješ a expanduješ vzduch, což čistě teoreticky nemá na nic vliv (kompresní práci hned využiješ k následné expanzi). V uzavřeném cyklu jsi práci nevykonal, ale zde díky třecím ztrátám vygeneruješ nějaké malé teplo. A je úplně lhostejné jestli tyto nepracovní zdvihy jsou čistě sání-výfuk, nebo jich část koluje v motoru skrz EGR a navíc se domnívám, že je EGR v těchto režimech uzavřený (stejně jako při idle a full).

Pokud Ti to papír zlepší, tak je to termostatem.
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 212 tkm
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: Mizi chladici kapalina

Příspěvekod mirekperrka » ned led 08, 2017 18:36,0

mirekperrka píše:Zdravim, zjistil jsem ze mi mizi chladici kapalina. Zmeril jsem to presne a dela to za 12 tydnu presne 0,5 litru chladici kapaliny. Najel jsem za tu dobu 3000km po okreskach a po Brne. Jinak zadne dalsi problemy nepozoruju, topeni topi, z vyfuku se nijak moc nekouri. Chtel bych se zeptat jestli je takovy unik normalni nebo by nemela chladici kapalina mizet vubec. Diky


Info po ctyrech letech - na uniku chladici kapaliny jsem nic nemenil, nic jsem neopravoval. Obcas doleju, nevim presne kolik ale odhadem litr az dva za rok. S autem ale ted jezdim mene, cca 10000km za rok.
Mám Mondeo, vyrobeno 8/2007, koupeno jako jete v dubnu 2012, 1.8 TDCi DURATORQ 125PS, 5. dveřové, 6 rychlostní manuální MMT6, 92kW, 1753ccm, BA7, QYBA1E
mirekperrka
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: pát úno 24, 2012 15:20,0
Bydliště: Brno, Černá Pole

Re: Chlazení, chladič, chladicí kapalina

Příspěvekod koudak » pon led 09, 2017 17:25,0

2 DavidV
malý termostat mám doma připravený k výměně, ale něvím, kdy se k tomu dostanu. Nicméně EGR s tím má co dělat, protože pouští zpět spaliny při malém zatížení, což je jízda na volnoběh z kopce a pod. I kdyby z kopce brzdil motorem a vstřik paliva byl nulový, tak jen stlačením vzduchu ve válcích se tento vzduch velmi ohřeje.
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, combi, r.v. 10/2004, 6 speed, EURO 4, ghia Ex., bez DPF, 230 tkm
koudak
****
****
 
Příspěvky: 227
Registrován: pát srp 22, 2008 22:42,0

Re: Chlazení, chladič, chladicí kapalina

Příspěvekod David V » pát led 13, 2017 9:50,0

Nehodlám se přít, napsal jsem to jasně. Stlačení se plyn ohřeje -> práci dodávám, ale následnou expanzí se plyn ochladí -> práci odebírám. Takže čistě teoreticky na pumpování s pístem v uzavřeném spalovacím prostoru nepotřebuju žádnou práci, protože z hlediska termodynamiky jde o vratný děj, ale v praxi překonávám tření, což je jediný zdroj tepla, co se týká ohřevu.
Na volnoběh je EGR deaktivován a pokud do motoru nejde palivo, tak EGR, i když je otevřený, žádnou funkci neplní.
Nastuduj termomechanické děje a stavovou rovnici a princip činnosti EGR ventilu, pak to bude jasné.
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 212 tkm
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: Chlazení, chladič, chladicí kapalina

Příspěvekod ironside » ned led 15, 2017 3:17,0

no ted jsem se opravdu zasmál,neřeš voloviny a vyměn ten malý termostat na motoru.EGR s tím nemá co dělat,při kilometrech a stáří tvého vozu,už asi stejně dávno nefunguje jak má,protože je zadělaný karbonem a olejem,bude nejspíše stále otevřený.A hlavně,máš motor,který má 80KG slitiny a písty o objemu 0,5l v 4taktním cyklu,takže jestli si myslíš,že to stlačením ohřeješ......no neříkám nic.
Mondeo Ghia 2,0 TDCI DPF 163k 2011
Mondeo modelová řada 01, 2.0 TDCI DPF 96kw, Combi, r.v. 2007, Ghia
ironside
**
**
 
Příspěvky: 90
Registrován: ned zář 07, 2008 6:08,0

Re: Chlazení, chladič, chladicí kapalina

Příspěvekod koudak » pon led 16, 2017 11:57,0

Ok, nebudeme debatovat o termodynamice. Nicméně celý problém mě zajíma, protože jsem staré termostaty (vyndané před cca 6-lety) zkoušel v horké vodě a velký se otevíral při zhruba 88°C a malý při 83°C. A to mi nepřijde natolik strašné, aby se mi motor ochlazoval, jak se dřív ochlazoval. Malý nový, který mám připravený se otevírá při cca 87-88°C. No časem ho vyměním a dám vědět, jak se to ohřívá či neohřívá.
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, combi, r.v. 10/2004, 6 speed, EURO 4, ghia Ex., bez DPF, 230 tkm
koudak
****
****
 
Příspěvky: 227
Registrován: pát srp 22, 2008 22:42,0

Předchozí

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník