Diagnostické kódy

Diagnostické kódy

Příspěvekod mrazik » pon bře 08, 2004 20:37,0

Na mém motoru 1.6 16V Zetec mi diagnostika ukázala kód 122. Mám ještě 3 pinový konektor a data jsou z paměti. Podle internetu se jedná o :
TP sensor input is less than Self-Test minimum. nebo
TP low (possibly grounded or open circuit) - TPS nebo
Throttle Position Sensor Circuit Below Minimum Voltage .
Pravděpodobně hodnoty jsou menší než dané minimum. Měřil jsem vstupní napětí a je 5V, i při zahřátém motoru, takže v pořádku. Porovnával jsem hodnoty odporu, protože se jedná o potenciometr, a hodnoty jsou také stejné - konektor má 3 konektory označené A, B, C. Odpor A-B = 416 - 3,8 kiloohmu; A-C = 4 kiloohmu; B-C = 3,67k - 320 ohmu. Měřil jsem napětí na zavřené klapce a maximálně otevřené - 0,9 - 4,6 V. Všechno by tedy mělo býtg v pořádku, ale bohužel není. Při normální jízdě nic negativního nevnímám, ale volnoběh je často vysoký při zahřátém motoru. Volnoběžný ventil jsem vyčistil, pak jsem zkusil tu diagnostiku. Zkoušel jsem resety,ale stále stejné.
Dík za radu.
mrazik
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: pon bře 08, 2004 20:06,0

Příspěvekod JJJ » úte dub 06, 2004 12:27,0

Měřils to přímo na potenciometru nebo na konektoru řídící jednotky? Může být přerušený drát, vadný konektor,atd... Důležité jsou hodnoty naměřené přímo na pinech řídící jednotky, tím vyloučíš ostatní závady.
JJJ
***
***
 
Příspěvky: 132
Registrován: čtv dub 01, 2004 13:51,0
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvekod glider » stř čer 09, 2004 9:58,0

Možná to nepatří do této kategorie, ale lepší jsem bohužel nenašel. Při hledání informací o spínací skříňce u Focuse jsem našel pár kompletních schémat zapojení spínacích skříněk i pro Mondea - třeba to někomu z vás pomůže:

Mondeo 1.6 16V, 1.8, 2.0, 2.5

http://www.autoelectric.ru/auto/ford/mondeo/l1j/l1j.htm
http://www.autoelectric.ru/auto/ford/mondeo/rkb/rkb.htm
http://www.autoelectric.ru/auto/ford/mondeo/ngb/ngb.htm
http://www.autoelectric.ru/auto/ford/mondeo/sea/sea.htm

Mondeo 1,8 TDI

http://www.autoelectric.ru/auto/ford/mondeo/rfn/rfn.htm
CFC 012
Ford S-MAX 1.8, 2008, 7-míst
Ford Focus 1.6 16V, 1999, combi
Uživatelský avatar
glider
***
***
 
Příspěvky: 120
Registrován: pon kvě 10, 2004 14:57,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Mikki » stř čer 09, 2004 10:04,0

Sice to sem opravdu nepatří, ale je to hodně zajímavé, díky :D

A hned to dávám na web - doména je .ru, tak si na autorská práva hrát nemusíme :lol:
CMC 001, CFC 002
Mondeo 2.2 TDCi 147 kW lift 2012 Titanium+
Focus 1.6i 74 kW hatch 2011 Trend+
Ford dříve:
Focus 1.6i 99, Cougar 2.0i 99, Mondeo 1.8i 99, Escort 1.4i 92
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Chybove kody

Příspěvekod djpcm » ned led 02, 2005 21:10,0

Zdravim vsehny priznivce Fordu,
mam takovi problem moje mondeo ma dosti velkou zpotrebu pocital jsem to jen z pulky nadrze (bral jsem benzin za 500) Opakovane jsem zmeril spoterbu kolem 13L/100Km! Udelal jsem si diagnostickou led dle prizpevku a pri nenastartovanem motoru hlasila Led 113 4x za sebou a pri nastartovanem 2x 998 a 2x 113. Z popisu na internetu jsem zjistil ze se jedna o 113 - High voltage air change temperature sensor (ACT) a 998 - Fault in ECT/ACT/MAF/TPR circuit ale vubec nevim co si pod tim mam predstavit. Proto prosim muzete mi nekdo poradit,staci nastrel kam se mam podivat.Mam elektrotechnicke vzdelani.

Dekuji s pozdravem Vita.
Ford mondeo 1.8 r.v 1993
djpcm
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned led 02, 2005 20:49,0

Příspěvekod JJJ » úte led 04, 2005 9:59,0

Vypadá to na MAF sensor - váhu vzduchu (Taková placatá černá krabička na hadici sání vzduchu za filtrem). Zkontroluj přívody, případně ji zkus vyměnit (půjčit si na zkoušku jinou).
Mondeo 1,8 TD Mk.II, Combi, r.v. 2000
JJJ
***
***
 
Příspěvky: 132
Registrován: čtv dub 01, 2004 13:51,0
Bydliště: Nový Jičín

diagnostika

Příspěvekod djpcm » úte led 04, 2005 12:15,0

Diky,pokusim se to otestovat.S tou pujckou to pujde,mam znameho u forda.
Ford mondeo 1.8 r.v 1993
djpcm
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned led 02, 2005 20:49,0

diagnostika

Příspěvekod Zdenal » pát kvě 20, 2005 8:02,0

Nevíte někdo kde by se daly získat podrobně popsané diagnosticke 4 místné kódy na naší klubovou diagnostiku? Minimálně něco takového: http://www.fordfans.cz/technics/3diag.htm
CMC 066
Ford Mondeo 2.5 V6 Ghia , r.v. 97 sedan
Zdenal
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: pát zář 05, 2003 12:43,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod petrsa » pát kvě 20, 2005 8:30,0

CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Zdenal » pát kvě 20, 2005 9:41,0

Pěkné, ale pronás angličtináře se slovníkem
P0320 Ignition/Distributor Engine Speed Input Circuit Malfunction
P0320 zážeh/distribuce motor rychlost vstup okruh porucha
prostě tomu nerozumím :oops:
CMC 066
Ford Mondeo 2.5 V6 Ghia , r.v. 97 sedan
Zdenal
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: pát zář 05, 2003 12:43,0
Bydliště: Brno

Kódy preklad

Příspěvekod Pavelm » stř kvě 25, 2005 9:46,0

Necim podobnym se zivim, tak to zkusim prelozit. Budu ale asi potrebovat obcas nejakou pomoc, protoze automechanik nejsem.)

Trochu jsem se na to podival a bylo by dobry, kdyby byl nekdo ochotny poskytnout asistenci. Popripade by mozna stacilo vysvetleni k jednotlivym polozkam (v anglictine).
Hodne polozek je tam velmi podobnych, takze tech otazek by na konzultanta nebylo moc.)
CMC 296
Mondeo 1.8 16V Ghia, 1997, combi
Uživatelský avatar
Pavelm
**
**
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon kvě 31, 2004 16:43,0

Příspěvekod JJJ » stř kvě 25, 2005 11:11,0

Automechanik taky zrovna nejsem, ale užívané pojmy bych měl znát, takže se na mě klidně obrať (třeba přes PM).
Mondeo 1,8 TD Mk.II, Combi, r.v. 2000
JJJ
***
***
 
Příspěvky: 132
Registrován: čtv dub 01, 2004 13:51,0
Bydliště: Nový Jičín

Co v návodu nenajdete

Příspěvekod Leon » stř zář 14, 2005 9:08,0

Ahoj, na Ford Focus TechWebu je článek "Co v návodu nenajdete". Popisuje způsoby, jak vyvolat diagnostický mód palubního počítače, přístrojové desky, odblokovat nebo zablokovat automatické uzamykýní dveří při rozjezdu apod. Zkoušel tohle někdo na Mondeo? Nebo existuje jiný obdobný návod na Mondeo? Mne se podařilo například podle tohoto návodu povolit automatické zamykání dveří, když se rozjedu, docela cool. Ale diagnostický mód palubního počítače nebo přístrojové desky se mne vyvolat nepodařilo.

Díky za reakci.
CMC 476
Mondeo 2.0 TDCi 96 kW, 6-st., Ghia, 2003, combi, Bridgestone Potenza RE050A 205/50 R17
Uživatelský avatar
Leon
**
**
 
Příspěvky: 55
Registrován: stř bře 23, 2005 9:58,0
Bydliště: Ostrava

Zmazané servisné manuály

Příspěvekod xxnobodyxx » sob led 21, 2006 1:20,0

Niekto tu zmazal môj príspevok o servisných manuáloch a ani sa mi neobťažoval napísať prečo.Myslím že toto forum má slúžiť na vzájomné si poradenie problémov s Fordom a jeho údržbou.Manuály sú dostupné voľne na webe a ak tu chce niekto operovať s autorskými právami tak prečo vyššie uvedené odkazy na ruské stránky s manuálmi a schémami nie sú zmazané..je to hnus takto sa chovať..

Ani ses neobtěžoval přečíst si pravidla fóra, natož pak se jimi řídit. Je to hnus, takhle se chovat...
DR
xxnobodyxx
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: stř led 18, 2006 22:42,0

Software

Příspěvekod papajik » pon zář 04, 2006 17:01,0

Dobrý den,mohl by mi někdo doporučit jaký program na diagnostiku mám hledat?Děkuji
Ford Mondeo CLX 1,6i 16v, rok výroby 1993,hatchback 5dv,66kW (90koní),šedá metalíza
Uživatelský avatar
papajik
*
*
 
Příspěvky: 20
Registrován: sob srp 05, 2006 23:07,0
Bydliště: Fulnek

Příspěvekod tronda » pon pro 11, 2006 18:06,0

Diagnostický mód centrální elektronické jednotky

Slouží k diagnostice výstupů z jednotky pro řízení elektroniky.

Otočte klíček zapalování do polohy "0" nebo "I", nastavte páčku stěračů do polohy "1" a nastavte vnitřní osvětlení do polohy AUTO
Stiskněte a podržte tlačítko pro ohřev zadního skla a současne otočte klíček zapalování do polohy "II"
Tlačítkem pro ohřev zadního skla se volí jednotlivé výstupní signály :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: -Tak tuhle věc jsem vyzkoušel na mém autě, při přepínaní tlačítka ohřevu zad. skla auto bliká varovkama a ruzně pípá, při každém stisku blikne a pípne jednou, při dalším zmáčknutí dvakrát. Nevíte někdo o co jde a jak to má být přeplé?
Mondeo MkIII. 2,0 TDDI 66kw. kombi rv.2001
Galaxy II, 1,9 TDI, 96kw. rv.2003 Ghia
Uživatelský avatar
tronda
***
***
 
Příspěvky: 110
Registrován: stř lis 15, 2006 17:31,0
Bydliště: PB

Příspěvekod Charlie » pát dub 20, 2007 9:46,0

Ahoj,

mam dotaz. Kamarad si chce koupit Mondeo, vsechno vypada ok, jedine co na diagnostice vyskocilo za chybu je P0191 Fuel Rail Pressure Sensor Circuit Range/Performance. Tusite nekdo o cem to je?

Diky za info.
CMC 855
Mondeo Mk V 3/2015 132kW TDCi Titanium kombi
Mondeo Mk IV 7/2009 103kW TDCi Titanium X kombi - prodáno
Mondeo Mk III 12/2002 85kW TDCi Trend Sedan - RIP
Uživatelský avatar
Charlie
**
**
 
Příspěvky: 86
Registrován: pát lis 25, 2005 22:42,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod bundadj » pát dub 20, 2007 11:08,0

Charlie : Snimac tlaku paliva na liste (pred vstriky), pravdepodobny problem s tlakem paliva. Zavada sla vymazat ci trvala, popripade po chvilce provozu motoru se objevila znovu ?
CMC 010
Mondeo 2.0i 16V, 107kW, 2009, combi, Titanium
Mondeo 1.8i 16V, 85kW, 1999, combi, Trend - ex
Uživatelský avatar
bundadj
*****
*****
 
Příspěvky: 901
Registrován: čtv zář 04, 2003 14:38,0
Bydliště: Kladensko

Příspěvekod Charlie » pát dub 20, 2007 11:51,0

to bundadj: vymazat sla, bohuzel potom uz diagnostiku znova nedelali, takze to uz bohuzel nevim. Kazdopadne me staci to vysvetleni cos mi napsal. Diky moc.
CMC 855
Mondeo Mk V 3/2015 132kW TDCi Titanium kombi
Mondeo Mk IV 7/2009 103kW TDCi Titanium X kombi - prodáno
Mondeo Mk III 12/2002 85kW TDCi Trend Sedan - RIP
Uživatelský avatar
Charlie
**
**
 
Příspěvky: 86
Registrován: pát lis 25, 2005 22:42,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Bake » pát dub 20, 2007 12:22,0

[quote="Charlie"]Ono to nebude tak jednoduché.Závada snímače tlaku paliva naznačuje, že došlo k nárůstu tlaku, pravděpodobná příčina přetočení motoru následkem chybného přeřazení. Například při řazení z II. na III. se omylem zařadila znovu I. Snímač neexistuje sám jako náhradní díl, a musí se měnit společně s lištou rozdělování paliva.
Nebo to může souviset se závadou vstřikovačů, což je horší.Doporučoval bych v první řadě provést baňkový test vstřikovačů.Ten je nejprůkaznější vzhledem k jejich opotřebení..
Ještě jedna věc je mi divná, P0191 se většinnou zobrazuje společně s dalšími kódy. Nerad chodí sám..
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Další

Zpět na Mondeo MK I-III - Elektroinstalace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron