Ukazatel teploty chladicí kapaliny

Ukazatel teploty chladicí kapaliny

Příspěvekod Sasa » stř zář 10, 2003 7:47,0

Ahoj máte někdo zkušenosti se špatně ukazujícím teploměrem chladící kapaliny? Ručička leží na začatku pole "normal" jako lemra a nehne se jen když se motor ohřeje tak že sepnou ventilátory u chladiče takje tak v polovině. Topí to až moc, tak přisuzuji že termostat bude OK. Bavil jsem se o tom s Mikkim a našel jsem to PRACNĚ v nepřehledné původní diskuzi :shock: a moc z toho moudrej nejsu. Díky za help :D
CMC 049 - Ford Mondeo 1.8 TD Combi GLX-1999-LIBEREC

Autoservis - AutoVazi Ford servis
Liberec - Katerinky
Uživatelský avatar
Sasa
****
****
 
Příspěvky: 224
Registrován: pát zář 05, 2003 8:23,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod karlos » stř zář 10, 2003 8:00,0

mám stejný problém,topí to jak divé,ale podle ukazatele teploty je motor studený(drží se to max.na začátku normal a dál to nejde ani zanic).Podle všeho mám termostat taky v pořádku(uvidím v zimě).
karlos
 

Příspěvekod Martin » stř zář 10, 2003 8:11,0

Ahoj,
tohle je prý nemoc Fordů, mě to ukazuje každý den jinak, prý je vadné čidlo teploty pro budík.
Ahoj Martin.
Uživatelský avatar
Martin
****
****
 
Příspěvky: 235
Registrován: pát zář 05, 2003 0:52,0
Bydliště: Praha 4

Příspěvekod Sasa » stř zář 10, 2003 8:18,0

mno prave zi mikki a bajtik psali ze to je nejakym relem ktere ma zaoxidovane kontakty a take zaoxidovanymi kontaktmi na cidlech.. cisla jsem nasel ale to rele nejak memu zraku unika
CMC 049 - Ford Mondeo 1.8 TD Combi GLX-1999-LIBEREC

Autoservis - AutoVazi Ford servis
Liberec - Katerinky
Uživatelský avatar
Sasa
****
****
 
Příspěvky: 224
Registrován: pát zář 05, 2003 8:23,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Sasa » stř zář 10, 2003 8:20,0

je to v diskusi z května: Bajtíkovy příspěvky

Problém je v dotyku na
pojistkové skříni umístěné v
motorové části vedle baterie.. Děla
to kontakt pro relé MMA2. Promazal
jsem tyto kontakty a očistil a již
vše v pohodě.

Jeste
dodavam, dalsi problem ktery toto
zpusobuje, ze spatne ukazuje
teplotu ci nikoli a pak v nejake
zatacce ci hupu zacne ukazovat tak
pozor na toto: Za chladicem, pokud
se podivate smerem dolu na motor je
cidlo a k nemu privod kabelu,
vetsinou se uvolni umely drzak
tohoto kabelu ktery je navic
zaspojkovan, ocistete tuto spojku a
kabel zpet radne pripevnete,
ocistete kontakty na teplotnim
cidle.


ALE NEVIM KDE JE RELE MMA2 :?
CMC 049 - Ford Mondeo 1.8 TD Combi GLX-1999-LIBEREC

Autoservis - AutoVazi Ford servis
Liberec - Katerinky
Uživatelský avatar
Sasa
****
****
 
Příspěvky: 224
Registrován: pát zář 05, 2003 8:23,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod honza aka hooby » stř zář 10, 2003 8:31,0

to rele jsem taky nenasel:( me se to treba chova tak ze pokud jedu promenlive tak to meri, pokud jedu na delsi cestu a motor chytne nejakou konstatni teplotu, rucicka vetsinou lehne. POkud pridam nebo zvolnim, cimz se zmeni teplota rucicka ozije. Aspon tak jsem to vypozoroval u me.) je fakt ze to je nemoc mondei.
Uživatelský avatar
honza aka hooby
****
****
 
Příspěvky: 220
Registrován: pát zář 05, 2003 10:07,0

Příspěvekod Mikki » stř zář 10, 2003 8:40,0

Funguje (nebo nefunguje) to takhle u půlky Mondeí. Na druhou stranu se Bajtík dušuje, že uvařit Mondeo nelze, protože mezní teplotu hlídá přímo řídicí jednotka a v nouzi přímo vypíná motor. Selhání čidla teploty pro ŘJ by mělo mít za následek nemožnost nastarovat motor. Takže momentálně to beru tak, že uvařit nemůžu a topí dost, tak na to kašlu, než se k tomu dostanu. Mj. Escort mi dělal totéž, tam jsem to ale netušil a zbytečně jsem vyměnil termostat. Mikki
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Re: Ukazatel teploty chladící kapaliny

Příspěvekod DR » stř zář 10, 2003 9:03,0

Tohle mi na 2.0 z r.96 delalo taky, v mem pripade to po vymene cidla teplomeru prestalo. Pred vymenou kontrola kebelaze, ktera nepomohla. Jinak to cidlo je opravdu jenom pro ten merak, RJ ma sve vlasni, samostatne a uplne nezavisle :-). Tu pojistkovou skrinku v motorovem prostoru jsem mel vyndanou a uplne rozebranou (opravdu na atomy), po jakekoliv oxidaci tam nebylo ani stopy (najeto v tu dobu cca 275 000 km).
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Martin » stř zář 10, 2003 9:22,0

no relé spíš pro spínání ventilátoru, nějak mě nenapadá jeho význam pro měřák, nicméně nemám kompletní el. schéma.
Ahoj Martin.
Uživatelský avatar
Martin
****
****
 
Příspěvky: 235
Registrován: pát zář 05, 2003 0:52,0
Bydliště: Praha 4

RE: Ukazatel ....

Příspěvekod Jarda » stř zář 10, 2003 12:01,0

Je to tak jak píše DR. Čidlo pro ukazatel je sólo a většinou je vadné. ŘJ si teplotu hlídá svým čidlem a pokud by to bylo vadné tak motor nepojede. Kdyby byla chyba v kabeláži tak se to bude chovat jinak, bude to náchylné na otřesy atd.
:wink:
Jarda
 

Příspěvekod Ota » stř zář 10, 2003 21:11,0

Otázka je, nakolik je teplota vody relevantní údaj. Teplota oleje by asi byla lepší, ale zřejmě to bude konstrukčně dražší, proto se to neřeší. U Felicie to po dálnici ukazuje stále devadesát stupňů, stačí zastavit a je to na 105ti stupních :-). Tam je to ale špatnou konstrukcí, snad to ford vymyslel lépe.
Uživatelský avatar
Ota
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1196
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:40,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Sasa » čtv zář 11, 2003 7:56,0

Ja jsem vicemene puntickar a mam rad kdyz vse funguje alespon dobre a pokud ne tak se snazim aby to fungovalo. Kdyz to takhle spatne ukazuje porad to svadi k myslence ze je termostat spatnej a ze je pak studenej motor a ma to vetsi spotrebu apod..... i kdyz tomu treba tak neni.... :lol: ale ten cervik tam porad hloda :-)
CMC 049 - Ford Mondeo 1.8 TD Combi GLX-1999-LIBEREC

Autoservis - AutoVazi Ford servis
Liberec - Katerinky
Uživatelský avatar
Sasa
****
****
 
Příspěvky: 224
Registrován: pát zář 05, 2003 8:23,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod dodo » čtv zář 11, 2003 10:36,0

Nazdar!Řeąil jsem podobný problém,mě se ale ručička nepohne dál,neľ na pole normal vůbec nikdy.Očistil jsem kontakty vyměnil čidlo(650.-kč.) a teplota mi neukazuje stejně.Takľe to zatím nechávám plavat,protoľe je k tomu ąpatný přístup.Mnoho zdaru
Uživatelský avatar
dodo
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: pon zář 08, 2003 22:53,0
Bydliště: Karviná

Re: RE: Ukazatel ....

Příspěvekod Pavel » čtv zář 11, 2003 19:36,0

Jarda píše:Je to tak jak píše DR. Čidlo pro ukazatel je sólo a většinou je vadné. ŘJ si teplotu hlídá svým čidlem a pokud by to bylo vadné tak motor nepojede. Kdyby byla chyba v kabeláži tak se to bude chovat jinak, bude to náchylné na otřesy atd.
:wink:


A kde je čidlo teploty pro ŘJ?Objevil jsem totiž jen jedno čidlo...Mám totiž stejný problém.Občas ukazuje,občas ne.Ale ventilátor už mi několikrát sepnul.Takže je mi jasné,že ŘJ musí mít správné údaje.Napadalo mě,jestli nebude problém přímo na přístrojovce-někde kolem teploměru...
Pavel
Pavel
 

Příspěvekod petrsa » sob zář 13, 2003 7:33,0

:( U mne to ukazatel dělá taky (Mk1), měnil jsem termostat (vyhozené peníze) ale nic, takže to opravdu vypadá na nějaký zoxidovaný kontakt.
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Teplovodním čidlům od Forda ZDAR

Příspěvekod Rejžák » stř říj 08, 2003 9:25,0

Trošku jste mne uklidnili, protože u mne to putuje od nuly až do červených výšin. Původně jsem si myslel, že tam běhají nějaké vzduchové bubliny a vždy když je to v červeném políčku, tak se mi dělá trochu špatně. No nicméně jezdím a jezdím i ve frontách v Praze a pohoda. Během týdne s tím něco zkusím provést, tak jak radí Saša a výsledek sdělím. Teplovodním čidlům od Forda ZDAR - jenom doufám, že to druhé pro řídící jednotku nefunguje stejně.
Rejžák
*
*
 
Příspěvky: 47
Registrován: pon říj 06, 2003 12:00,0
Bydliště: Liberec

Re: Teplovodním čidlům od Forda ZDAR

Příspěvekod DR » stř říj 08, 2003 19:37,0

Pokud ti jde tepĺota do cerveneho, tak to neni klasicky projev vadneho cidla (to je rucicika lezici v bilem) a jezdil bych s tim radsi opatrne a co nejdriv do servisu. Protoze ti taky treba nemusi spinat ventilatory, nebo uz je spatny chladic (a pak voda vesele vari) a s tim ridici jednotka nic nenadela, i kdyby mela cidel treba 10.
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re:DR

Příspěvekod Rejžák » stř říj 08, 2003 20:18,0

No já nevím co si mám myslet. Ručička leží, leží, leží - řádově desítky minut a auto skvěle topí. Pak ručička vyjede na zlomek vteřiny do červeného, kde se ani nezastaví a putuje zpět a leží, leží a leží. Pak jsou chvíle kdy je v normálu - desítky vteřin. Při jízdě pohoda - já myslím, že kdyby to vařilo, tak by někde bylo vidět, jak se dere pára ven. Určitě by se to projevilo v Praze, kde jsem strávil 40 minut v zácpě. Myslím si, že chladící soustava funguje dobře - ale jenom si to myslím. Je fakt, že jsem si nevšiml, že by zapnul ventilátor a ani nevím, zda by to bylo uvnitř vozu slyšet. Servis navštívím za týden a do té doby zkusím vyzkoušet nějaké jiné čidlo. Dík za názor.
Rejžák
*
*
 
Příspěvky: 47
Registrován: pon říj 06, 2003 12:00,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Mikki » čtv říj 09, 2003 5:54,0

Pokud ru?i?ka leží a ob?as vyjede, je to s nejv?tší pravd?podobností problém kontakt? a ?idlo bude asi v po?ádku. To už se tu taky probíralo, d?lá to snad každému druhému (v?etn? m?) . :P
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Příspěvekod Ales » pát říj 24, 2003 12:52,0

Mam stejny problem, ale vysvetlete mi nekdo jednu vec.
V lete jsem byl v Chorvatsku a ukazatel teploty se pohyboval vcelku rozume, tj. nekde u pismena R. Ve Vidni jsem chytil zacpu a za 3 hod jsem ujel 3km. Ukazatel ukazoval nekde u pismene M a u A zapinal ventilator (je to znat mirnym poklesem otacek a opetovnym zvysenim). Takze by se zdalo, ze to funguje ok. Ale ted, kdy je chladneji, uz se rucicka nehne ani o milimetr a lezi a lezi.
Takze tomu fakt nerozumim. Vypada to, ze cidlo nemeri teplotu chladici kapaliny, ale teplotu nekde v prostoru u motoru.
Ale jinak diky za uklidneni. Jsem rad ze RJ ma cidlo svoje a doufam, ze je hodne daleko od toho co je pro ukazatel teploty.
CMC 045
Mondeo 1.6 16V CLX, 1996, combi, LPG
Fusion 1.4 TDCi, 2003, Trend
Uživatelský avatar
Ales
*
*
 
Příspěvky: 34
Registrován: pát zář 05, 2003 7:48,0
Bydliště: Pardubicko

Další

Zpět na Mondeo MK I-III - Elektroinstalace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron