Ventilátor chladiče

Příspěvekod Lukas » čtv říj 08, 2009 12:50,0

Kolik máš najeto? Problém bude nejspíš v uhlících samotného motorku, už jsem to tady rozebíral, je to pár příspěvků výš. Uhlíky mi vydržely 130 000 km a konec.
CMC 388
Mondeo Mk IV, 09´ Kombi 2,2, TDCI, Titanium S
C - max 2010, 1,6i, Gen X
Mondeo Mk II, 97´ kombi 1,8i 16V, GLX
________________________________________
Škoda Fabia ´02 1,9 TDI 74 kw - Comfort :-) - služební
ex. Mondeo Mk II, 96´ kombi 1,8i 16V, Ghia, Mondeo Mk III, 06´ kombi 2,2 TDCI, Titanium X
Uživatelský avatar
Lukas
*****
*****
 
Příspěvky: 509
Registrován: čtv čer 17, 2004 14:56,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod samicek » pát říj 09, 2009 18:53,0

Lukas píše:Kolik máš najeto? Problém bude nejspíš v uhlících samotného motorku, už jsem to tady rozebíral, je to pár příspěvků výš. Uhlíky mi vydržely 130 000 km a konec.

cca 110 tis... :roll:
Mondeo combi, 2.0 TDCi r.v.2005
samicek
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: sob dub 28, 2007 9:09,0

časté zapínání ventilátorů

Příspěvekod maipro » ned dub 04, 2010 22:29,0

Ahoj bohužel jsem zde nenašel odpověď na můj problém, tak to zkouším ještě jednou. Ačkoliv není potřeba neboť rafička je neustále kolmo vzhůru a přesto se zapíná ventilátor. Toto zapínání je taky vidět na světlech protože probliknou. Vyřešil jste někdo tento problém?
Mondeo, 2.0 TDDi 85kW, kombi, r.v. 2001, Ambiente
maipro
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: pon zář 29, 2008 8:28,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod MIS » stř dub 07, 2010 11:08,0

TO maipro : Nepletu-li se, nemá budík na palubce se spínáním ventilátoru chladiče nic společného! Tuším, že tam jsou dvě čidla. Jedno snímá teplotu pro palubku a druhé dává informaci o teplotě motoru řídící jednotce. Ta potom spíná ventilátor chladiče. Takže bych zkusil hledat chybu v tom čidlu pro řídící jednotku!
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Ventilátor chladiče pořád běží...

Příspěvekod oleowr1 » ned čer 06, 2010 15:06,0

Ventilátor chladiče se zapne po zapnutí zapalování (i při studeném motoru), po vypnutí motoru se po cca 5-10s vypne. Klimu mám manuální a funguje normálně.
Diagnostika vykazuje chybu (v záložce klimatizace) B1342: ECU Is Defective. Může být chyba v ŘJ, nebo v čidlu teploty? Kde je umístěno čidlo teploty a kde ŘJ? Má klima svoji ŘJ?
Mondeo 2.0TDCi 96kW, combi, r.v. 2002, trend, 280tkm
Uživatelský avatar
oleowr1
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: stř kvě 07, 2008 14:45,0
Bydliště: Karviná

Příspěvekod Lukas » pon čer 07, 2010 12:40,0

Závadu bych hledal v krabičce co řídí otáčky ventilátoru, je přímo vedle ventilátoru na sahaře, bohužel se neprodá samostatně jako náhradní díl, ale jen s celou saharou. Na vrakáčích taky moc vzhledem k jejímu umístění neuspěješ :( . Měl jsem jí nějakou dobu vyřazenou a chovalo se to úplně stejně. Vlastně ani nevím jestli už jsem jí zapojil zpátky :oops: .
CMC 388
Mondeo Mk IV, 09´ Kombi 2,2, TDCI, Titanium S
C - max 2010, 1,6i, Gen X
Mondeo Mk II, 97´ kombi 1,8i 16V, GLX
________________________________________
Škoda Fabia ´02 1,9 TDI 74 kw - Comfort :-) - služební
ex. Mondeo Mk II, 96´ kombi 1,8i 16V, Ghia, Mondeo Mk III, 06´ kombi 2,2 TDCI, Titanium X
Uživatelský avatar
Lukas
*****
*****
 
Příspěvky: 509
Registrován: čtv čer 17, 2004 14:56,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod oleowr1 » sob čer 19, 2010 20:00,0

Lukas: ventilátor na sahaře už nejede vůbec, ale jeho relátko se spíná hned po zapnutí zapalování. Nevím jestli se ukroutil k smrti :D nebo je chyba fakt v tom modulu, který je přišroubovaný na rámu ventilátoru. Asi celou saharu úplně odpojím a změřím, jestli jsou spínací kontakty na relátku pod napětím (prostě jestli cvaká....) pokud nebude cvakat, je to jasné, pokud ano, bude chyba někde úplně jinde, obávám se (podle schámatu to je vlastně jasné), že relátko je spínané přímo ŘJ motoru :cry:
Mondeo 2.0TDCi 96kW, combi, r.v. 2002, trend, 280tkm
Uživatelský avatar
oleowr1
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: stř kvě 07, 2008 14:45,0
Bydliště: Karviná

Příspěvekod pavelgol » ned čer 20, 2010 11:33,0

oleowr1: někde jsem vyčet, že chybu B 1342 kterou udáváš má hodně mondeí MK 3 prvních ročníků. Např. i já. Chyba je v panelu ovládání ventilace a klimy, resp. v software, který ovládá i zapínání a vypínání ventilátoru chladiče. Nemusí to být pravidlo, ale pokud nacvakáš nejmenší teplotu (u aut. klimy), měla by ukazovat 16 stupňů a potom LOW. Pokud je vadný panel, tak ukazuje jen do 19 a potom low.
MK III,1.8 16V,92 kW,2001,Ghia,hatchback
Uživatelský avatar
pavelgol
**
**
 
Příspěvky: 97
Registrován: úte úno 28, 2006 21:43,0
Bydliště: Karviná

Příspěvekod oleowr1 » ned čer 20, 2010 12:05,0

pavelgol: mám mechanickou klimu, ale ŘJ klimy chtěli měnit před 3 lety v Dankaru v Havířově, vykazovalo to chybu (asi B1342. tehdy jsem po tom nepátral). Měl jsem tehdy šílený problém, když auto stálo dlouho na slunku po zapnutí zapalování se rozsvěcely na palubní desce různě kontrolky, budíky blbly, místo počítání kilometrů ------ apod. Někdy to nešlo nastartovat, nejhorší bylo, že to dělalo za jízdy a vypínalo motor. Nakonec jsem trval na výměně přístrojové desky (když se odpojila tak motor jel, ale auto nesvítilo a neblikalo), přístrojovku jsem rozebral, prohlídl plošňák, vystříkal kontakty... Nebylo to v záruce tak to bylo za 13500,- :x Byl jsem v pondělí na vrakáči v Koblově - má tam rozebraná mondea, přehozovali jsme ŘJ klimy a nic. Teď nejede větrák vůbec, ale relé (skříňka u baterky)je sepnuté hned po zapnutí zapalování, možná je to v pořádku a větrák řídí krabička přímo na sahaře?! Klidně koupím za xy tisíc celou saharu, ale chci mít jistotu, že to bude tím.
Mondeo 2.0TDCi 96kW, combi, r.v. 2002, trend, 280tkm
Uživatelský avatar
oleowr1
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: stř kvě 07, 2008 14:45,0
Bydliště: Karviná

Ventilátor chladiče se netočí....

Příspěvekod oleowr1 » pon čer 28, 2010 19:48,0

...tak jsem vytáhl celou saharu, do krabičky, která řídí otáčky jsou 3 dráty zem, + a asi řídící tenký).

Mezi zemí a + je napětí, na řídícím není nic, ani při zuapnuté, ani při vypnuté klimě. Z krabičky jdou 2 dráty - zem a + do motorku ventilátoru - ten se po přiložení napětí roztočí.

A teď babo raď, je chyba v krabičce řídící otáčky ventilátoru, nebo někde jinde, když do ní nejde žádné jiné napětí než 12V, co ji vlastně řídí?
Mondeo 2.0TDCi 96kW, combi, r.v. 2002, trend, 280tkm
Uživatelský avatar
oleowr1
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: stř kvě 07, 2008 14:45,0
Bydliště: Karviná

Příspěvekod Lukas » úte čer 29, 2010 14:26,0

Je řízená pulzně. Trvalé napětí na tom tenkém drátu není. Bez osciloskopu nic nepoznáš a ním taky nejspíš ne, jen jestli tam nějaký pulzy jdou. :(. ještě zkus při napřímo zapojeném ventilátoru hýbat kabelem co jde do motorku. Já měl krátké uhlíky a motorek někdy běžel někdy ne v závislosti na poloze kabelu. Je to pár příspěvků výš.
CMC 388
Mondeo Mk IV, 09´ Kombi 2,2, TDCI, Titanium S
C - max 2010, 1,6i, Gen X
Mondeo Mk II, 97´ kombi 1,8i 16V, GLX
________________________________________
Škoda Fabia ´02 1,9 TDI 74 kw - Comfort :-) - služební
ex. Mondeo Mk II, 96´ kombi 1,8i 16V, Ghia, Mondeo Mk III, 06´ kombi 2,2 TDCI, Titanium X
Uživatelský avatar
Lukas
*****
*****
 
Příspěvky: 509
Registrován: čtv čer 17, 2004 14:56,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod oleowr1 » úte čer 29, 2010 14:36,0

kabelama jsem kroutil hýbal, po přiložení +/- přímo na motorek se motorek v pohodě roztočí. Nejspíš bude chyba v té řídící krabičce, zkoušel jsem do ní vlézt, ale ani po odšroubování čtyř šroubků se mi nepodařilo víčko sundat, si je přilepené nějakou zalévací hmotou. Na ford fóru v Polsku jsem oběvil přispěvky, že prý ji není žádný problém opravit, odchází tam nějaký rezistor....

Než objednám celou saharu chci mít jistotu, že není chyba v ŘJ motoru - ta právě dává pro ni pulzy...
Mondeo 2.0TDCi 96kW, combi, r.v. 2002, trend, 280tkm
Uživatelský avatar
oleowr1
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: stř kvě 07, 2008 14:45,0
Bydliště: Karviná

Příspěvekod oleowr1 » stř čer 30, 2010 23:25,0

Včera jsem ještě navštívil značkový Ford - sahara za 10500, trochu je unifikovali, teď se dodává jako ND trochu jiný model s jiným regulátorem otáček a je tam redukce ke konektoru.
Dneska jsem zajel na vrakáč do Bílovce, měli tam saharu z C-Maxe 1,8 16V r.v. 2005. Rám sahary je pochopitelně jiný (a byl na cucky), ventilátor téměř stejný, regulátor otáček - krabička stejná P/N se lišil v posledním 3 číslí (já měl 081 tam bylo 143) je tam jiný konektor ale se 3 dráty jako u mého mondea. Zaplatil jsem 2000,- s tím ať to vyzkouším a pokud neustřihnu původní konektor vezme mi to zpět, dal mi ustřižený protikus konektoru ze svazku C-Maxe. V garáži jsem na volné dráty z ustřiženého konektoru naletoval drátky tak, aby se dal zapojit provizorně do konektoru v mondeu, připojil větrák a přece se točí a netočí tak jak má!!!
Zítra načisto přiletuju konektor, spoje přetáhnu smrštitelnou bužírkou přešroubuju ventilátor do mého rámu sahary a narvu to zpátky do auta.
Mondeo 2.0TDCi 96kW, combi, r.v. 2002, trend, 280tkm
Uživatelský avatar
oleowr1
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: stř kvě 07, 2008 14:45,0
Bydliště: Karviná

Příspěvekod karsky » pon kvě 09, 2011 18:55,0

Mam dotaz ohledne ventilatoru u mondea 97 benzin bez klimatizace, ventilator jsem zkusil napojit nakratko a rozbehl se, takze je pravdepodobne v poradku, ale kdyz se zvedne teplota motoru tak nesepne. Myslim si ze to bude cidlem ale kde je umistene to cidlo je to ten horni konektor za termostatem, nebo spodni?
Diky za odpoved, anebo je ozna jeste jina zavada
Mondeo Mk II combi 1.8 16v Zetec rv 1997
karsky
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: pon kvě 08, 2006 8:46,0
Bydliště: JM

Ventilátor

Příspěvekod David V » úte kvě 10, 2011 8:14,0

Obvykle ventilátor spíná snímač na chladiči ( v jeho spodní části), ale vzhledem k tomu, že jsem se v tomhle ještě nemusel vrtat, tak je to spíše rada obecná z předchozích aut.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

ventilator

Příspěvekod ironside » čtv kvě 26, 2011 8:47,0

tak mi pri volnobehu prestala fungovat klimka,za jizdy vse ok.Uz jsem se videl,jak hledam dirku v systemu klimky.Potom jsem si vsiml,ze se mi v kolone prehriva auto,chvilka patrani a hle,ventilator,chvilku bezi a pak zase ne.Napajeni ok....
Sup na vrakac,nova za 3500,pul hodky prace a uz to zase frci :P
Mondeo Ghia 2,0 TDCI DPF 163k 2011
Mondeo modelová řada 01, 2.0 TDCI DPF 96kw, Combi, r.v. 2007, Ghia
ironside
**
**
 
Příspěvky: 90
Registrován: ned zář 07, 2008 6:08,0

Re: Ventilátor chladiče

Příspěvekod TomZ » úte říj 29, 2013 22:01,0

V posledni dobe pozoruji, ze pokud mam zaplou AC (automaticka), jede mi ventilator na max.
Nezapina se hned pri zapnuti AC, nicmene kdykoliv zastavim a vystoupim, tak ho slysim jak jede na max. (pri jizde pres motor nic neslysim). Klima funguje OK. Kdyz prepnu na ECO, vetrak se netoci.
Pri kratkych jizdach 1-2km jsem to nepozoroval, ale v případě jízdy 20 a víc km ano.
Mondeo Ghia Kombi, TDCi 96 kW,Durashift 5-Tronic, 2004
TomZ
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: pát srp 17, 2012 9:39,0

Re: Ventilátor chladiče

Příspěvekod David V » stř říj 30, 2013 9:13,0

Mám za to, že regulace na chladiči klimatizace je pouze ON/OFF, tedy A/C kompresor nejí připojen - ventilátor nejede; A/C kompresor je připojen - ventilátor na chladiči jede a nemá žádnou regulaci otáček.
Popisovaný stav je podle mě normální chování.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: Ventilátor chladiče

Příspěvekod TomZ » stř říj 30, 2013 14:06,0

Diky za nazor. Ostatni to vidi stejne?
Mondeo Ghia Kombi, TDCi 96 kW,Durashift 5-Tronic, 2004
TomZ
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: pát srp 17, 2012 9:39,0

Re: Ventilátor chladiče

Příspěvekod Jenyk » stř říj 30, 2013 22:09,0

Ano, chová se mi to stejně. Ptal jsem se na to kdysi i v servisu a má to být normální.
CMC604
Mondeo Titanium Kombi, Duratec 2,5 V6 125 kW,Durashift 5-Tronic, 2005
Cadillac Eldorado Convertible, V8 8,2 190 HP SAE, 1975
Cadillac Sixty Special, V8 4,9 200 HP, 1993
Uživatelský avatar
Jenyk
****
****
 
Příspěvky: 355
Registrován: sob zář 10, 2005 14:43,0
Bydliště: Západně od Prahy

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Elektroinstalace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník