Alternátor, dobíjení

Příspěvekod DR » úte srp 28, 2007 13:09,0

Hmer: když se podíváš, jak to u V6 vypadá, tak (podle mého skromného názoru) ten kdo má takové otázky, by se do demontáže raději neměl pouštět. Opravdu to není triviálka a chce to už nějaké vybavení a zkušensoti.

K výše uvedeném postupu bych doplni, co už jsem ti psal v SZ. Demontáž poloosy není nutná, stačí odpojit pravou řídící tyč.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Hmer » pon zář 17, 2007 8:23,0

Tak jsem včera odpoledne demontoval alternátor (na parkovišti u bytovky 8-) ), je to dost složité, dostat se k šroubům a maticím, ale dá se to, chce to jen hodně času a trpělivost a výhodou sou hubené dlouhé ruce.Zavezu to k autoelektrikáři, který alternátory opravuje, tak jsem zvědav, co to bude, uhlíky a sběrná mosazná kolečka vypadaj dobře, tak možná diody.
Mondeo
Hmer
****
****
 
Příspěvky: 416
Registrován: pát zář 01, 2006 0:23,0

Příspěvekod Jiří Římánek » pon zář 17, 2007 11:39,0

Bez garáže ? :?: :shock:
Jsi jednička :wink: jó šikovný český ručičky.... :P
( Asi jsem levý :oops: ) Přeji hodně štěstí s opravou altíku.

No a kdybys to nafotil při montáži, tak by se to někomu mohlo hodit... dát to na tech. web. :wink:
CMC 788
Ford Mondeo r.v. 1997 2,5i V6, Ghia, sedan stav tachometru 307 600 km - už je prodáno
Nyní mám Citroen C5 Break 2,2 HDi - r.v. 2004
Uživatelský avatar
Jiří Římánek
****
****
 
Příspěvky: 354
Registrován: stř zář 27, 2006 11:08,0
Bydliště: Havířov - město

sakra..

Příspěvekod Ebo » pát zář 28, 2007 15:28,0

..tak mám podezření na alternátor.. začal se mi ozývat podivnej zvuk (jako by jste zkoušeli střídavě zatěžovat elektromotor) .. takové bzučení z oblasti napínací kladky a alternátoru, které je závislé na otáčkách. :? Jelikož napínací kladka, pomocná kladka jsou nové, zkusil jsem povolit řemen a protočit alternátor.. chod má volný, ale je tam slyšet takové občasné chrastění až skřipání (jakoby kovové částečky v ložisku) .. nevím jestli je to ložisko a nebo uhlíky. Nesetkal se s tím někdo ? .. já osobně myslím, že jsou to ložiska, neb původní napínací kladka už skoro nenapínala a ta nová to asi dorazila..
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod Jiří Římánek » pát zář 28, 2007 18:58,0

To Ebo: Ano, mohly by to být ložiska alternátoru. Nemáš právě nejnovější auto a je možné že provozem se opotřebily. kolik máš najeto ? Mě alternátor odešel ( tedy ty ložiska a potom vše ostatní ) při 260 000 km.
Nejprve to v motoru bylo trošku hlučnější, tak jak to popisuješ, bylo to tam, kde se nachází řemen a kladky, a potom asi za dva měsíce mi sem tam problikla kontrolka dobíjení a byla cítět i spálená guma.... známka toho, že se ložiska kousla, řemen se začal pálit o řemenici alternátoru a potom to zase roztočilo, ale to už se ložiska rozpadly a postupně zlikvidovaly víko, stator a rotor alternátoru. Důsledkem pozdního termínu opravy mi zůstalo ze starého altíku jen jedno víko, a vše ostatní je nové
Alternátor za 5.600 kč z náhradních dílů z fy Allstar.
CMC 788
Ford Mondeo r.v. 1997 2,5i V6, Ghia, sedan stav tachometru 307 600 km - už je prodáno
Nyní mám Citroen C5 Break 2,2 HDi - r.v. 2004
Uživatelský avatar
Jiří Římánek
****
****
 
Příspěvky: 354
Registrován: stř zář 27, 2006 11:08,0
Bydliště: Havířov - město

Příspěvekod Ebo » ned zář 30, 2007 21:27,0

to Jiří Římánek > no já mám jen něco přes 100K, ale ložisko si odejde kdy chce, že.. Akorát nevím, jestli je postup vymontování alternátoru ten co jsem četl, tj. oddělat "plenum chamber" , pak olejovej filtr a tahat to někudy spodem ..

Update> tak jsem alternátor vymontoval.. jde to vyndat vrchem.. zjistil jsem, že zadní ložisko je bez maziva a ta měď co je z těch sběračů je všude kolem.. Po vyčištění a namazání šel zpět (přední ložisko jsem nechal, zdálo se o.k. a navíc jsem neměl ten "n" hran abych to povolil) .. trochu se to ztišilo (zkoušel jsem motor bez klíňáku - nedělá ten hluk), ale dělá to pořád.. Navíc když jsem to měl rozdělané tak jsem proměřil diody, jsou o.k. uhlíky ještě taky o.k. ,ale celkem už byla drážka tak 1,5mm v těch sběračích. Díval jsem se kolik stojí novej u Forda (11 600Kč bez daně :shock: .. v DE za něj chtějí jen 6500Kč) ... pak jsem se díval přímo u Bosch .. maj, ale nevím za kolik.. tak si budu šetřit na vánoční dárek.. :?
tohle to je ..altík 105A >
Fordí číslo: 1099813
Na altíku (Bosch): 0 124 415 006



Obrázek
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod DR » pon říj 01, 2007 9:51,0

Ebo: zkus repasi, v brně ti poradím BAES http://www.baes.cz/ dělali mi altík na STčko i na Vito. Kdby to nešlo opravit, řeknou ti to rovnou, na opravu drží normálně záruku.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Ebo » pon říj 01, 2007 11:02,0

to DR ..díky .. už mi psal i Bake.... dneska jsem se naštval a před chvilkou jsem zkusil dát zpět tu starou pomocnou kladku.. (kterou jsem měnil před tím než to peklo začlo) a nastalo ticho.. .. Takže ty hrozný zvuky vydávala pár dní nová pomocná kladka od Forda :!: .. když s ní pomalu otáčím , tak vní jakoby šustí (jako kdyby člověk jezdil po sobě papírama) a jde dost ztuha.. no.. aspoň jsem si opravil zadní ložisko v alternátoru a nacvičil jak na to.. :roll: .. ale ty nervy .. Safra ..začínám víc věřit výrobcům OEM, než Fordu..
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod Hmer » úte říj 02, 2007 20:27,0

Tak jsem dnes konečně po opravě namontoval zpět alternátor.A funguje, jak má 8-) , oprava:nové ložiska, nové uhlíky a nové sběrné kroužky na rotoru a práce : 2500 Kč 8-) ,hned jsem se byl projet a radost největší, už mi to moje stádečko koníků chybělo...
A poděkovat chci kolegům zde z fóra za pomoc: DR, Bake a Jiří Římánek - moc díky za fotky, obrázky a rady...
A pro kolegy hlavně z Libereckého kraje: kontakt na opravnu: 481 389 603 pan Procházka
Mondeo
Hmer
****
****
 
Příspěvky: 416
Registrován: pát zář 01, 2006 0:23,0

Příspěvekod Patrik » úte říj 02, 2007 22:28,0

Tak odemě přijmi gratulaci. :lol: :wink: a od zbytku rodiny též. :!: :!: :!:
CMC 531
CFC 1255
Mk III kombi 2.0 TDDI 85kw
Mercedes-Benz E290 turbodiesel w210 95kw
Mercedes-Benz S320 CDI w220 145kw
Uživatelský avatar
Patrik
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1216
Registrován: čtv kvě 05, 2005 17:52,0
Bydliště: Praha 8

Příspěvekod Malcánek Jan » pát říj 05, 2007 17:28,0

Zdravím přátelé, již notnou dobu se mi z pod kapoty sem tam ozve velmi ošklivý zvuk jako dření kovu o kov, nebo jako když někdo startuje běžící motor. Většinou se to stává po přejetí větší nerovnosti, nebo kočičích hlav, občas v pravotočivých zatáčkách. Pokud to chrastí (to je to správné slovo) zhasne úplně vše co má svítit vč. rádia (neorig.) a naopak se rozsvítí ABS, hl. oko, ručka, ale na otáčky motoru to nemá vůbec žádný vliv. Mechanik mi prvně vyměnil spojkové ložisko s tím, že "to je určitě ono???" a cca na 1/2 roku byl klid a včil zas :cry: Co to může být? Má někdo podobnou zkušenost? Může to být alt?
Dík za info.

[b]závada odstraněna :lol: , banalita typu prodřeného kabelu ke startéru, který se prodral a zkratoval o silentblok motoru. občas jen zajiskřil(pokles napětí - rozsvícení kontrolek), občas spustil startér za chodu motoru
Naposledy upravil Malcánek Jan dne pon lis 12, 2007 21:32,0, celkově upraveno 1
(Mazzy) CMC 1173
Mondeo, 1,8 TD 66kW, kombi, r.v. 1999, clx, zelená metal. 250.000 km
Ford Focus 1,8 TDCi 85 kW, kombi, r.v. 2009, Trend, červená metal.
Uživatelský avatar
Malcánek Jan
***
***
 
Příspěvky: 140
Registrován: úte srp 28, 2007 14:21,0
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod aelias » stř říj 17, 2007 2:03,0

No co sa tyka rozsvietenia kontrolky ABS, tak to sa mi za jazdy stalo len raz - a bolo to alternatorom - stracal totiz kontakt a obcas dobijal, obcas prebijal.
Multimeter nosim stale v aute (kedze problemy s alternatorom mam pravidelne a rad mam po ruke nejaku tu skusacku) Mam k nemu rovno zo starej nabijacky k MT urobenu pripojku, tak nemusim hladat kontakt a davat pozor.
Bol som asi 70km od domu takze som to uz riskol. Prepalilo mi to ziarovky na prednych svetlach :( a zhaslo radio aj klima (digitalna). Napatie kolisalo teda hodne. priblizne od 12V az po 19V!! Tych 19V samozrejme zrusilo svetla...
Nahodil som nove ziarovky a cestou domov som obcas svietil krasnou bielou farbou... Ale auto ma doviezlo domov (to vsak neznamena ze to niekomu odporucam skusat). Zaujimave ze ani jedna poistka nebola prepalena. Radio aj klima potom pri normalnom napati zasa fungovali..
Zajtra idem zasa menit uhliky :( z nejakeho dovodu sa mi na nich predrali a roztrhli kabliky. Uhliky boli neoriginalne, ale ked fordaci by najradsej cely alternator menili... Aspon ze pre vymenu uhlikov staci zhodit intercooler...
Loziska som menil, remene su tiez menene (pred cca 8t km)
Rad by som vedel ako zistim co sposobuje tieto problemy s alternatorom...
Aby to nestacilo, tak mi este za studena piska posilovac - presmykuje remen k cerpadlu - ale to sem nepatri...
CMC 602
Mondeo 1.8 TD Ghia, 03/1999, Turnier
VIN:WF0NXXGBBNXD16684
Uživatelský avatar
aelias
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: pát srp 26, 2005 22:10,0
Bydliště: Trnava, Slovensko

Příspěvekod Ebo » stř říj 17, 2007 10:49,0

to > aelias .. problémy s přebíjením může způsobovat regulátor jež je součástí toho krámu s těma uhlíkama.. Dá se to koupit jako náhradní díl, stojí to sice kolem 1000Kč, ale člověk má pak klid. Nevím jak je tomu u alternátoru u TD verze.. koukal jsem sem http://www.elitecat.cz a tam mají celý alternátor od OEM výrobce za 6000Kč :?
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod aelias » stř říj 17, 2007 12:33,0

Jo to s regulatorom mi je jasne, ale vzhladom na to ze ked su uhliky v poriadku, tak reguluje aj dobija spravne, predpokladam ze regulator je v poriadku.
Vzhladom na to ze vtedy bol problem so spojenim vykonoveho vystupu alternatora - stracal kontakt s akumulatorom... tak je len logicke ze regulator zvysoval budiaci prud rotora - a ked to nahodou chytilo kontakt, tak bolo zrazu na vystupe 19V...
Kedze regulator mal v spatnej vazbe len napatie akumulatora (cca 12V) tak zvysoval prud - zda sa mi to logicke.
CMC 602
Mondeo 1.8 TD Ghia, 03/1999, Turnier
VIN:WF0NXXGBBNXD16684
Uživatelský avatar
aelias
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: pát srp 26, 2005 22:10,0
Bydliště: Trnava, Slovensko

Příspěvekod DR » stř říj 17, 2007 16:51,0

aelias: kdyby byl regulátor v pořádku, tak z něj neleze 19V. Mysli trochu ;-). Regulátor není nic jiného, než výkonový stabilizátor.

BTW, když ti regulátor odejde, tak doporučený postup pr nouzové dojetí je pozapínat všechny možné i nemožné spotřebiče v autě, hlavně ty s velkým odběrem - vyhřívání zadního + předního skla, světla, mlhovky, ... a netočit motor do vysokých otáček, kde má alternátor přebytek výkonu. A ono to napětí klesne ...
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod aelias » stř říj 17, 2007 20:57,0

Dr: no, leze ak nema v poriadku spatnu vazbu - co bol moj pripad. A v tomto alternatore teda regulator za vykonovy velmi nepovazujem. Ked si ho otvoris a uvidis tie SMD suciastky tak ti to tiez bude jasne. On tu reguluje len budiaci prud na zaklade vystupneho napatia. Regulator sa zachoval korektne - zvysoval budiaci prud, lebo napatie bolo nizke. Myslim ze ked odpojis vykonovy privod z alternatora do akumulatora, urobi ti to iste. [plz, nikto nech to neskusa ak nechce zbytocne prist o elektroniku v aute]

To s tym nudzovym dojazdom som samozrejme skusil - tiez ma napadlo to co najviac zatazit - vysledok su prepalene ziarovky predny svetiel. Klima, radio aj ohrevy skiel a sedadiel proste nefungovali...
Inak dnes som vymenil uhliky a vsetko je zasa OK. len neviem dokedy...
Asi si zozeniem kliestovy A-meter lebo ma zaujima ako byva ten alternator vytazeny. Mam pocit ze je trosku poddimenzovany.
CMC 602
Mondeo 1.8 TD Ghia, 03/1999, Turnier
VIN:WF0NXXGBBNXD16684
Uživatelský avatar
aelias
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: pát srp 26, 2005 22:10,0
Bydliště: Trnava, Slovensko

Příspěvekod DR » čtv říj 18, 2007 9:15,0

aelias: s tou regulací máš pravdu, sypu si hlavu popelem. Nechápu, na co jsem při tom myslel.

Jinak alternátor (Bosch i Mitsubischi) má 90A. Takže nějakých 1300W maximálně. Je fakt, že když pozapínáš všechna světla a vyhřívání, tak už je to slušný odběr, ale to jsou extrémy.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

mno..

Příspěvekod Ebo » čtv říj 18, 2007 10:50,0

to aelias> apropos.. u naftového motoru jsi klidně mohl ten altík odpojit a dojet jen na baterku.. těch 70Km by to snad vydrželo krmit světla .. (to je zase druhej extrém vypnout všechno až na to nejnutnější :) ) .. jinak s tím poddimenzováním se mi to nezdá.. myslím, že ten proud má o 5A víc jako benzínová verze tj. 95A a o 10A míň jak novější benzínové verze (105A).. Jinak pokud se nepletu, tak ten regulátor se snaží udržet na výstupu toho altíku 12V (resp. 13 -14 něco, jak kde, a jak komu) a podle odběru reguluje proud v budícím vinutí. To co popisuješ mohlo nastat snad jen v případě ztráty zpětné vazby tj. - někde byl špatný kontakt na tělese alternátoru. Sám vím, jak to mají blbě řešené. Spolehlivost kontaktů záleží jen na správném dotažení matek, šroubů a čistotě dosedacích ploch. Pokud se nepletu, tak když ti vysadí uhlíky, tak prostě nedobíjíš. Pokud vysadí zpětná vazba, tak přebíjíš...
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod Fanda » pon lis 19, 2007 0:21,0

tak vám jsem musím napsat.Nevím jestli se to sem hodí ale napíšu to jsem. Normálně v pátek jsem dojel v devět večer dom a protože mám něco rozděllaný v garáži tak jsem auto nechal venku. Jenomže v noci si tam asi uhnízdila kuna. Druhý den auto nastartuji a svítí kontrolka dobíjení baterky.Tak to chcípnu a nastartuji znovu a pořád to svítí. Ujedu 15 metru a z motoru valí dým tak to rychle zdechnu a rychle otevřu kapotu odpojím baterku a dým valí od alternátoru.Auto je odtahlé v servise ale podívají se na to až zítra.Pak vám napíšu jak to dopadlo.
Já: Ford Mondeo MkIII (Mazlík), 2.0 TDDi, 85 kW, r.v. 2001, 1 edition, sedan, stříbrná metaliza
Taťka: Ford Mondeo MkIII, 2.0 TDCi, 96 kW, r.v. 2006, Ghia, hatchback, stříbrná metaliza, v plné palbě(kde jaká kravinka),radio sony, černé folie od fordu
Fanda
***
***
 
Příspěvky: 122
Registrován: sob říj 15, 2005 13:24,0

Příspěvekod ybznek » pon lis 19, 2007 1:12,0

Fanda: Nojo, teplý motor je pro hlodavce magnet. Tak ať tam jsou co nejmenší škody a ať to je co nejdřív hotové.

Čirou náhodou zrovna dnes (vlastně už včera :-)) bylo založeno téma Hlodavci a jiná drobná zvěř v autě.
CMC 666
Ford Mondeo MkIII 2.0 TDDi, 85 kW, r.v. 2001, ambiente, hatchback (konečně opět pojízdné :-))
Uživatelský avatar
ybznek
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 1181
Registrován: sob pro 17, 2005 16:48,0
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Elektroinstalace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků