Alternátor, dobíjení

Příspěvekod jiri suchomel » stř říj 12, 2005 15:19,0

Alternátor jsem vydělal a odnesl na přezkoumání. Výsledek-spálený diody a usměrnovač nebo jak se to jmenuje. Cena materialu asi 6000kč.
Co dodat.A to mám ještě problémy s motorem-viz. Cvakani za studena
cmc 037
1.8td ghia combi 1998
jiri suchomel
*
*
 
Příspěvky: 48
Registrován: pon bře 08, 2004 9:56,0
Bydliště: dolni studenky 179

Příspěvekod basic » stř říj 12, 2005 15:44,0

to te slusne natahli, my ted platili za kompletni repas 4600 i s praci a remenem
CMC 167
Mondeo 1.8i MKII LX/CLX/(Ghia) ,1997 ,Kombi
Mondeo 2.2TDCI MKV Ghia 2006, Kombi N1
Uživatelský avatar
basic
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1290
Registrován: pát úno 06, 2004 22:44,0
Bydliště: Zdice

Příspěvekod jiri suchomel » stř říj 12, 2005 18:11,0

tak to se na tu cenu pujdu pořádně poptat taky semi to zdálo moc drahý
cmc 037
1.8td ghia combi 1998
jiri suchomel
*
*
 
Příspěvky: 48
Registrován: pon bře 08, 2004 9:56,0
Bydliště: dolni studenky 179

Příspěvekod Mirek » úte říj 18, 2005 8:22,0

Tak mi po 170 t auto přestalo dobíjet.V servisu automaticky prohlásil,že to budou uhlíky a regulátor.Nakonec mi vyměnil jen uhlíky.Po výměně uhlíku se mi ale projevila závada.Po delší cestě na dálnicí se při otáčkach nad 3000 rozsvitila kontrolka dobíjení.Za další hodinu to už bylo kolem2700 ot. Ono ty nové uhlíky se asi musí zabrousit ale tady je to opačně.Tak nevím, reklamovat opravu nebo ještě počkat?
Naposledy upravil Mirek dne pon říj 31, 2005 10:52,0, celkově upraveno 2
Fokus kombi 1,6 Havířov /2005
Mirek
*
*
 
Příspěvky: 29
Registrován: čtv úno 05, 2004 11:01,0
Bydliště: Havířov

Rozborka alternatoru

Příspěvekod Belous » ned říj 30, 2005 15:54,0

Standa píše:.... Chtěl bych alternátor přes víkend rozebrat a ložiska vyměnit, nezkoušel to už někdo ?


Jestli to nekomu pomuze, tak trochu popisu jak jsem dostaval altas z meho auta a jak jsem ho tam zase rychle dal. Mel jsem presne stejny prob jako Standa, piskani jako kdyz je volny remen a posleze jako kov na kov. Puvodne jsem podezrival cerpadlo posilovace,ale byl to alt.
Takze-nejdrive se musi sundat remen. Sunda se L kolo,pak 2 plast kryty, povoli se napinaci kladka-(imbus 8) a povoli napinaci sroub. Je dobre mit gola klice s malou a velkou racnou a nastavcema. Nad altasem se uvolni chladic vzduchu (1x spona a 4x sroub).Alt. je chyceny 3 srouby-nahore,dole (neni videt) a z boku. Po uvolneni alt. odpojit nejdriv draty s konektorem a pak drat pod sroubem,nemusi se odpojovat baterka. Na jednom konektoru je takova kovova spona, staci ji jen podebrat a konektor jde ven.
Alt. je tedy venku a k rozebrani. Ja mam zrejme alt. Ford s regulatorem (na nem napis Motorcraft F5RU-10316-AA) a uhliky v jedne soucastce, ktera je chycena 4x hvezdickou T20. Po uvolneni lze vyndat a uhliky jsou dostupne. Jejich rozmer je cca 7x4x18-20mm,nemam supleru,urcite lze pripajet neoriginaly.
Teleso alt. se rozebere uvolnenim tri sroubu a pak jemnym kroucenim se roztahne. Pohromade drzi prave loziskem chycenym v "domecku"-musi se vytahnout.Z druhe strany je matici (klic 24) chycena kladka. Nicmene dale jsem se nedostal. Na sundani kladky je potreba hridel rotoru chytit zrejme do soustruhu a tak "zabrzdit" a povolit matici, pak se zrejme sunda 2.dil krytu a zrejme se objevi 2.lozisko. Loziska se musi stahnout nejakym stahovackem. Oboje je pro me nyni nedostupne.Typ loziska v "domecku", tj. z 2. strany nez je kladka)- 6000LHA, NTN Japan (coz je zrejme vyrobce), vypada jak lozisko z mych kol. brusli,je zapouzdrene. Zapouzdření však jde jednoduše rozebrat,je to jen krytka z plastu,musí se opatrně podebrat nožem a naplnit vhodnou vazelínou. Lozisko melo pekny vakl, takze i kdyz hvizdani po namazání skutecne prestalo, vse me ceka jeste jednou a poradne.

Snad nekomu pomuze typ loziska k sehnani nahrady a rozmery uhliku. Jeste muzu doplnit typ "klinaku",by nemusel lezt pod auto, chce-li se se o nem ujistit.Ja mam Motorcraft 93BB-6C301-EC a jeste tam bylo K4UKB.
Pripadne muzu zajemcum poslat i fota neupne rozebraneho alternatoru,loziska a regulatoru. Dobu opravy odhaduju (i s nalisovanim novych lozisek a vhodnym naradim) na 2h.

See you
Naposledy upravil Belous dne ned led 08, 2006 13:46,0, celkově upraveno 2
Ford Mondeo MKII 1,8TD. Vyrobeno v pátek 13 :twisted:/8/1999, Estate. (dříve Ford Escort MKIV 1,8D ´89 Estate trojdvířko).
Pár mých fotonávodů pro MKII 1.8TD včetně detailní demontáže/montáže motoru: http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 66&t=27763
Uživatelský avatar
Belous
****
****
 
Příspěvky: 348
Registrován: ned čer 19, 2005 22:50,0
Bydliště: P-10

Re: Rozborka alternatoru

Příspěvekod DR » ned říj 30, 2005 23:29,0

Belous: nechceš to poslat jako článek Mikkimu na techweb?

BTW, trochu jsem ti zkrátil tu citaci Standy, celý příspvěk není nutný.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Rozborka alternatoru

Příspěvekod Belous » úte lis 01, 2005 10:40,0

[quote="DR"]Belous: nechceš to poslat jako článek Mikkimu na techweb?

Posli to kamkoliv, jestli to nekomu pomuze...Ja bych musel zkoumat jak.Cau.
Naposledy upravil Belous dne pon pro 18, 2006 11:24,0, celkově upraveno 1
Ford Mondeo MKII 1,8TD. Vyrobeno v pátek 13 :twisted:/8/1999, Estate. (dříve Ford Escort MKIV 1,8D ´89 Estate trojdvířko).
Pár mých fotonávodů pro MKII 1.8TD včetně detailní demontáže/montáže motoru: http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 66&t=27763
Uživatelský avatar
Belous
****
****
 
Příspěvky: 348
Registrován: ned čer 19, 2005 22:50,0
Bydliště: P-10

Příspěvekod aelias » čtv lis 24, 2005 12:59,0

No mne prestalo dobijat cca po 155000 km.
najprv svietila kontrolka pri jednej jazde, po zhasnuti a novom starte to uz slo. Ked svietila, tak zhasinala pri 2500 otackach. Zmeral som napatie akumulatora pri volnobehu (kontrolka svietila) 12.5V, zvysil som otacky nad 2500 (kontrolka zhasla) a napatie stuplo cca na 12.7V. Takze nadobijalo.
Skocil som s tym za chlapikom od ktoreho som to kupil (povedal ze mam prist s akymkolvek problemom s autom ;) a dohodil mi jeden autoservis.
Vybrali alternator: zodrate uhliky (takmer uplne) a kruzky - komutator tiez skoro az na plast. Nikde v Trnave neboli nahradne kruzky ani uhliky, tak sme improvizovali s podobnymi. Bez problemov. Cela oprava aj s robotou ma vysla na 1500,- Sk. Co povazujem za celkom slusne.

jj a bol to Motorcraft - preto nikde neboli diely. Lokalny specialista na alternatory sa chytil za hlavu ked zbadal Motorcraft...
CMC 602
Mondeo 1.8 TD Ghia, 03/1999, Turnier
VIN:WF0NXXGBBNXD16684
Uživatelský avatar
aelias
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: pát srp 26, 2005 22:10,0
Bydliště: Trnava, Slovensko

Pískání alternátoru 2.díl

Příspěvekod Belous » ned led 08, 2006 13:58,0

Doplňuji 8. ledna:

Skutečně jsem vyndal/zandal alternátor a vyměnil zadní ložisko,které jsem puvodně však jen prostříkl WDčkem (na 2t. km pomohlo), protože to znovu a více začlo pískat. Ložisko jsem nesehnal zcela přesné, ale bylo mi doporučeno jako náhrada (6000LU), stahovák alternátoru lze vyrobitvyrobil.
Ložisko stálo asi 350Kč. To druhé je ještě prý dražší.

Bohužel alternátor po několika dnech začal pískat znovu. Mám několik podezření: 1)ložisko se protáčelo/-čí v "domečku (vyvložkovat či zalepit), 2)2. ložisko (vyměnit), 3)napínací kladka (namazat či vyměnit) příp. víc napnout řemen, 4)vyběhaná řemenice (vyměnit), 5)náhon řemenu ((znamená asi problém nesmírný s vyndáním motoru?-oběsit se), 6)auto mě chce jen nasr....(půjde z domu). Takže mám znovu co dělat a již se těším:).

Pozn. měřil jsem napětí na baterce po 15min chodu mot. a rozsvícených světlech a mělo 14.16V čili předpokládám, že v pohodě. Jo, a prosba, pokud někdo umí poradit co dělat s pískáním mého auta budu se těšit na příspěvek.V

Edit po 3 letech: pískala/cinkala spojka kompresoru klimatizace
Naposledy upravil Belous dne úte srp 18, 2009 0:01,0, celkově upraveno 3
Ford Mondeo MKII 1,8TD. Vyrobeno v pátek 13 :twisted:/8/1999, Estate. (dříve Ford Escort MKIV 1,8D ´89 Estate trojdvířko).
Pár mých fotonávodů pro MKII 1.8TD včetně detailní demontáže/montáže motoru: http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 66&t=27763
Uživatelský avatar
Belous
****
****
 
Příspěvky: 348
Registrován: ned čer 19, 2005 22:50,0
Bydliště: P-10

Příspěvekod Standa » pon led 09, 2006 15:08,0

To jak jsem opravoval alternátor je popsáno tady: http://mtw.fordclubs.org/article.php?ar ... 6&rubrik=1

Pískání ovšem pokračovalo, nakonec jsem ještě vyměnil napínácí a vodící kladku, abych zjistil, že pomůže namazat drážkovaný řemen mýdlem. Řemen měl asi 5t km a mazat jsem ho musel po 14 dnech ještě jednou. Od té doby mám již motor tichý.
FEF 009
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Uživatelský avatar
Standa
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: stř led 07, 2004 9:35,0
Bydliště: Opava

Příspěvekod DR » pon led 16, 2006 20:49,0

Tak jsem taky absolvoval repasi alternátoru - na tachometru cca 160 000km (i když mám servisku, tak vzhledem ke stržené přelepce tachometru .... :? ). Kontrolka dobíjení začala problikávat, občas svítila, občas nesvítila, občas něco mezi tím. Zavezl jsem to do brněnského Rašina, první závada byl špatný kabel k akumulátoru, pak špatný kabel u alternátoru a když už to vypadalo všechno OK, byl vadný alternátor (uhlíky, kroužky, zadní víko s ložiskem). Ukecal jsem je na repasi, i když to znamenalo být 2 týdny bez auta. Ale slíbený termín opravy přesně dodrželi, celkem jsem zaplatil 4837,- Kč. Materiál + repase alternátoru cca 3400,-, zbytek práce kolem toho + materiál + nějaké drobnosti s alternátorem nesouvisející. Podle mě slušná cena i jednání se zákazníkem.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod aelias » úte led 17, 2006 11:21,0

Dr: mne sa dva tyzdne zdaju prilis vela - teda ak ST200 nema nejaky extra odlisny alternator od klasickeho mondea - u mna totiz oprava trvala jeden den a z toho najvacsiu cast zabralo zhananie nahradnych dielov - inak vybratie alternatora a vymena kruzkov, uhlikov a loziska bola tak na 3-4 hodiny. Jediny problem je ak by chceli pouzit original diely a nemali ich skladom... Ale aj tak je to lepsie ako zaplatit cely novy alternator...
CMC 602
Mondeo 1.8 TD Ghia, 03/1999, Turnier
VIN:WF0NXXGBBNXD16684
Uživatelský avatar
aelias
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: pát srp 26, 2005 22:10,0
Bydliště: Trnava, Slovensko

Příspěvekod Belous » úte led 17, 2006 11:56,0

[quote="Standa"]To jak jsem opravoval alternátor je popsáno tady: http://mtw.fordclubs.org/article.php?ar ... 6&rubrik=1

Pískání ovšem pokračovalo...

No, tak vidite, to je stara znama vec na kterou jsem uz zapomnel. Hned jsem to tak namazal (staci pritlacit suche mydlo na bezici remen, bacha at vas to nechytne) a vypada to, ze je po problemu (s alternatorem, dalsi nasleduji...). Diky za radu.
Ford Mondeo MKII 1,8TD. Vyrobeno v pátek 13 :twisted:/8/1999, Estate. (dříve Ford Escort MKIV 1,8D ´89 Estate trojdvířko).
Pár mých fotonávodů pro MKII 1.8TD včetně detailní demontáže/montáže motoru: http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 66&t=27763
Uživatelský avatar
Belous
****
****
 
Příspěvky: 348
Registrován: ned čer 19, 2005 22:50,0
Bydliště: P-10

Příspěvekod DR » úte led 17, 2006 11:57,0

aelias: Čekalo se na to zadní víko, dorazilo v pátek a ten samý den bylo auto opravená a k vyzvednutí. ST200 (aspoň to moje) má odlišný alternátor, i když nijak extra.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Přepětí v elektroinstalaci

Příspěvekod Jarek » sob úno 04, 2006 17:25,0

Předevčírem mi odešli žárovky od předních světel, přepl jsem na dálková a ty odešli taky. Zadní světla byla v pořádku. Pojistky jsou všechny v pořádku. Po nastartování motoru jsem naměřil na baterii 19 V. Při zapnutí ventilátoru je cítít kyselina z baterie.
Zkusím vydělat alternátor a zjistit jestli neodešli diody( těch 19 V by mohlo být možná střídavých, ale nemám odvahu už motor nastartovat a proměřovat).
Nemá někdo jiný nápad v čem by mohl být problém?
Mondeo 2.0 Zetec NGA LPG 1997 combi
Jarek
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob úno 04, 2006 16:46,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod bundadj » sob úno 04, 2006 20:44,0

Jarek : v prvni rade alternator (prekontrolovat u nekoho kdo je repasuje) a opravdu nepokouset odolnost zbytku elektroniky...
CMC 010
Mondeo 2.0i 16V, 107kW, 2009, combi, Titanium
Mondeo 1.8i 16V, 85kW, 1999, combi, Trend - ex
Uživatelský avatar
bundadj
*****
*****
 
Příspěvky: 901
Registrován: čtv zář 04, 2003 14:38,0
Bydliště: Kladensko

Příspěvekod Jarek » pát úno 10, 2006 11:24,0

Alternátor jsem vymontoval a odvezl do opravny,tam mi vyměnili sběrné kroužky,ložiska a hlavně vadný regulátor.Cena 2400 Kč..Taky jsem zjistil pravděpodobnou příčínu proč odešel regulátor.Napájecí kabel od alternátoru na startér a baterii byl vyhřáty, tak, že byla zuhelnatělá izolace (asi 5cm od alternátoru).Zatím vše funguje dobře.Napětí na baterii je 14,5V
Mondeo 2.0 Zetec NGA LPG 1997 combi
Jarek
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob úno 04, 2006 16:46,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod manta » pát bře 24, 2006 23:31,0

Asi pár dnů co jsem měl nového mondíka tak se mi rozsvítila kontrolka dobíjení. Dělá to občas, poud zhasnu motor a nastartuji znova tak zhasne. (2x jsem musel vypnout motor dvakrát). Byl jsem v servisu, ale řekli mi že jim se to nestalo a auto že dobíjí v pohodě. Dělá to pouze pokud je motor studený. Ví někdo kde může být chyba. Moc děkuji
Mondeo Mk V
TDCI 115HP Trend
8/2005
Uživatelský avatar
manta
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: ned říj 16, 2005 21:19,0

Dobíjení...

Příspěvekod David Sedláček » úte črc 18, 2006 15:12,0

Asi před 3 dny,mě začala problikávat kontrolka dobíjení,jen občas a na volnoběh.Ovšem dnes pokud otáčky motoru klesnou pod 1500 rosvítí se a nezhasne pokud se otáčky opět nezvednou...
Je to snad alternátor? :cry:
CMC 758
Mondeo , 1.8 TCI RFN,66kW,kombi,1998,M1
Uživatelský avatar
David Sedláček
*
*
 
Příspěvky: 30
Registrován: pon kvě 08, 2006 20:03,0
Bydliště: Kobeřice

Příspěvekod Momobrut » stř pro 20, 2006 13:21,0

Zdravim. Nevedel jsem, kam to mam napsat. A tak nejak tusim, ze to pisu do dobre rubriky. Mam vytapeni zadniho i predniho skla. Ted zacalo prituhovat, tak to pouzivam dost casto. Pokud nepouziju zadne vyhrivani, zvuk linouci se z motoroveho prostoru je odpovidajici, klidny. Jakmile zapnu vyhrivani zadniho skla, trochu se to zhorsi, ale jen mirne. Zvuk zacne byt mirne cinkavy, je to tezce popsatelne. Jakmile zapnu vyhrivani predniho okna, spusti se koncert, ten zvuk je velmi neprijemny a nebudi duveru. Mam pocit, ze je to alternator, protoze spotreba vyhrivani predniho skla je mnohem vetsi nez u skla zadniho. Zatim jsem se do toho vubec nedival, nebyl cas. Ptam se, jestli nema nekdo zkusenost. Typoval bych remen nebo lozisko nebo nevim co ... Jinak funkcne je vse, co s tim souvisi, v poradku (dobijeni, vyhrivani atd.).
Ford C-Max Titanium, 1.6 TDCi, stříbrná metalíza
Ford Mondeo TitaniumX Combi MK4, 2.0 TDCi, černá metalíza
Ford Mondeo Combi MK2, 1.8 16V LPG, černá metalíza
Momobrut
*
*
 
Příspěvky: 33
Registrován: úte kvě 03, 2005 14:43,0

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Elektroinstalace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník