Alternátor, dobíjení

Příspěvekod Profesor » sob úno 11, 2012 21:10,0

:arrow: eskimak - podívej se co máš za altík, pokud už si majitelem altu s datovou komunikací (starej alt. pro naftu 2 pomocné dráty, jeden otáčkoměr, druhý kontrolka dobíjení; novej dle provedení 3 až 5 vodičů.)
A jsme u jádra pudla :arrow: pokud je novej neorigo - může posílat do řj motoru, kterážto řídí dobíjení - chybné, či dokonce rušivé signály a řj zblbnout.
Samozřejmě nelze vyloučit možnost, že prostě při výměně někdo něco odpráskl, či jinak podělal. Bez diagnostiky a důklaného proměření nelze takovouto závadu po netu identifikovat.
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1440
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod eskimak » sob úno 11, 2012 21:19,0

Profesor: dakujem pekne za rychlu odpoved.

Pri vymene som osobne bol, robil to moj znamy (velmi skuseny mechanik, no nie od Fordu). Co sa tyka konektoru, bol rovnaky ako na originalnom alternatore, myslim ze 3pin, proste tam bez problemov sadol povodny konektor.

Tak ma napada - alternator som menil viac menej "naslepo", t.j. zacal som mat sem tam problemy s dobijanim a po precitani fora a par pokusoch a meraniach som zhodnotil ze to na 99% bude alternator. Mimo ine ten stary raz kompletne vytlkol baterku ked auto stalo, asi v nom bolo nieco zhorene co islo "takmer do skratu" aj ked auto stalo. Po vymene sa uz tento problem neprejavil, odvtedy auto spravilo mozno 10.000km, no mam tento zvlastny problem so startovanim. A s tym vybitim baterky ma napada - nemohla odist nejaka poistka ktora ale nieje k zivotu uplne nevyhnutna?

vopred dakujem za akykolvek tip.
Mondeo, 2.0 TDCI 85, liftback 5d, r.v. 2004, Ambiente
eskimak
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon kvě 05, 2008 19:36,0

Příspěvekod Profesor » sob úno 11, 2012 22:35,0

:arrow: eskimak - tady se ale nejedná o konektor (takovejch Ti naseru za korunu pytel) nýbrž o data která produkuje alternátor a ty nemusejí být korektní. Přečti si ještě jednou a pořádně ten odkaz ve kterém píši o systému řízení dobíjení, těch příspěvků je tam víc a tak si to dej až do konce.
Když není na baterce napětí, tak nemá co pálit pojistky bo tam tím pádem neteče ani žádný proud. Pojistky odejdou až po přetížení obvodu nebo po zkratu. A tak pokud byl v čudeli alt, tak jediná pojistka která by mohla být vadná je pojistka referenčního napětí alternátoru v pojistkové skříni motoru.
Já osobně jsem chtěl svůj alt opravit, ale po zjištění že se tři opravené altíky (řídící elektronika z druhovýroby) chovali nekorektně a že alt je "áčkový díl" jsem odnesl vadný alt Fordům a za 5000,- jsem dostal nový origo a mám klid.
V jedné prodejně mi nabízeli altik z druhovýroby za 5800,- :roll:

Jo a nemáš zač 8-)

Kurňa já jsem *****, já jsem Ti zapoměl před tím ten odkaz vložit sorry :oops: http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=94367#94367
je to z 31. října 2011
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1440
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod Petrpet » stř úno 15, 2012 19:18,0

Zdravim,
jelikoz mi zacalo blbnout dobijeni, tak sem se rozhodl, ze vymenim alternator, sehnal sem starsi za 1500, tak sem ho vzal, ze za tu cenu to
zkusim. A ze bych pripadne mrknul na puvodni, jestli to neni jen uhlikama, ze bych mel rezervni :)
No, tak sem tri dny marne patral po zkusenostech s vymontovanim abych byl pripraven. Nic sem v podstate nenasel, ale celkem sem si veril, na
starem mondeu uz sem ho menil. Tak si to tak v klidu rozebiram a napinak remene prvni problem, nejde povolit, aha on tam neni sroub ale pruzina, dobre, tak to proste odsroubuju :)
Tak remen dole altik povolenej ale ted kudy ven, chtel sem pres sundane prave kolo ale tam ted trcely ty dva spodni srouby, tak to neslo.
Zkousim to horem ale nejak se mi ten prostor nezda. Vemu druhej altik a zkousim velikost a opravdu tam nesel. Teda nesel, nezkousel sem vyndat
palivovej filtr, do toho se mi uz nechtelo, ze se radeji optam kudy se vyndava.

Tak se ptam, kdo ma s vymenou u 2.0TDCi zkusenost, kudy se prosim vas ten alternator vyndava.


Dekuju za pomoc.

EDIT: ok, tak sem nakonec na netu nasel JNT (ale dalo to zabrat) a zjistuju, ze se to taha podbehem kola, musi se vytocit ty 2 srouby (zavitove svorniky alternatoru). Doufam, ze pujdou :) Jeste se teda musi demontovat kloub ridici tyce a sundat plastovej kryt vedeni chladneho vzduchu na altiku.
Tak az bude cas, zkusim a kdyztak napisu, jak to slo.
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, kombi, 2003 ghia automat.
Petrpet
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát čer 27, 2008 9:38,0

poblikavani svetel a palubky, vyreseno

Příspěvekod ZELI » ned kvě 27, 2012 13:12,0

Nejakou dobu jsem resil poblikavani svetel a palubky pri volnobehu. Resp. jsem to spis neresil a nechal to vyhnit. Problemu jsem si vsiml nejakou dobu po koupi auta, kdy to ale delalo spis vyjimecne, takze problem zustal ve statusu "registrovano", ve Fordu rikali, ze to muze byt spatnou kalibraci (do dobijeni ma sahat i ECU), na nic spatneho neprisli. Casem se to zhorsovalo (od registrace problemu najeto cca 20tis km), problem byl silne zavisly na otackach motoru. Pri volnobehu zahrateho motoru (nejakych 750 otacek) se napeti v siti znatelne hybalo...kolisalo smerem dolu. Ne tolik, aby to hazelo nejakou chybu, kontrolka dobijeni se nerozsvecela. Po prislapnuti plynu o 50-100 otacek nahoru kolisani zmizelo. Taky pri studenem motoru a zvysenem volnobehu se problem neukazoval.
V ramci reseni jineho problemu ve Fordu jsem opet pozadal o kontrolu dobijeni. Tentokrat rekli, ze je vadny alternator. Altiky neopravujou, jen meni, tak jsem resil svepomoci. Koupil jsem jety altik na mem oblibenem vrakovisti za 2 tis Kc. Vypadal dobre a dostal sem i mesicni lhutu na pripadnou vymenu, kdyby se objevily potize. Altik jsem s kamaradem vymenil (necetl jsem zadny navod jak na to a je tam hodne malo mista - benzin ctyrvalec, vyndavali jsme ho vrchem v rozebranem stavu...sundane vsechny plasty a i tak to bylo tak tak, 4 ruce nutne!). Po vymene problemy ustaly, napeti stabilni.
Koukal jsem na oba alternatory...sberne krouzky byly jako novy, uhliky tam nejake zbyly...min pul centaku, spis vic, nebyly nijak vykrouceny, pekne kolmo smer sberny krouzek, nemel jsem to rozebrane, koukaj jsem jen pod krytku. Takze jediny rozdil mezi obema altiky mohl byt bud v diodach (nemeril jsem je) anebo v rele (taky jsem nemeril, ani nevim jak). Takze nejspis by stacila vymena toho rele, jak uz tady taky nekdo psal.
Jo ten "novej" altik z vrakace ma udajne cca 80tis km. Altik z auta jsem vyndaval pri 200 tis km a vypadal, ze uz se v nem nekdo hrabal (neorigo matky plast. deklu a jen 2 misto 4)
Treba to nekomu pomuze. U me zatim spokojenost (ale najel jsem zatim jen par set km) :)

Edit: jak tak ctu predchozi prispevek, tak je vyndani altiku bezny hlavolam. Ja jsem prave nechtel hrabat do ridici tyce ani do zadne jine, takze jsem ho vyndal horem...viz text vyse (slo to ale taky pekne blbe). Ale mam benzin, u nafty by to treba neslo vubec.
Mondeo, 1.8 SCi, 96kW, kombi, r.v. 2004
ZELI
**
**
 
Příspěvky: 53
Registrován: pon říj 18, 2010 19:42,0
Bydliště: Pardubice

Kontrola alternátoru u 1,8 TD

Příspěvekod Liborek34 » stř črc 18, 2012 21:06,0

Zdar všichni.Chci jet do chorvatska,tak mě napadlo prohlídnout uhlíky altíku. Mám TD r.1995. Najeto 173000 km. Kolik km můžou uhlíky vydržet? myslím,že mám alt. Bosch. Nevíte někdo ,jak jsou dlouhé nové uhlíky,abych to měl s čím porovnat?.Napětí na baterce se světly 13,8V ,bez světel 14,0V. Je to v pořádku,nebo je to málo? děkuji za každou odpověď.
Mondeo MK I, 1.8TD 65KW, liftback, r.v. 1995, clx
Liborek34
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: úte led 19, 2010 9:32,0
Bydliště: Strakonice

Re: Kontrola alternátoru u 1,8 TD

Příspěvekod DR » ned črc 22, 2012 10:54,0

Liborek34: napětí je spíš nízké, ale to nemusí být chyba alternátoru. U takhle starého auta (opravdu věříš, že to má za 17 let najeto jen 173 tisíc km :twisted: ) po netu těžko soudit, záruku na výdrž alternátoru ti z toho rozhodně nikdo nedá. Na techwebu máme návody, tak si je přečti, např zde http://mtw.fordclubs.org/article.php?ar ... 6&rubrik=1

Ale ono je to jedno, ty se budeš piplat s alternátorem a pak ti v chorvatsku upadne výfuk, nebo chcípne čerpadlo, případně to uvaříš. Ty sám bys měl nejlíp vědět, v jaké kondici to auto je a jestli mu na takovou cestu věříš.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Alternátor, dobíjení

Příspěvekod Liborek34 » pon črc 23, 2012 19:52,0

Stav tachometru 173 000 je jasný -auto vlastní naše rodina od začátku !!! ten altík jsem měl venku-je to Motorcraft,uhlíky mají asi 10 mm a na kotvě je zápich asi 1 mm.Po očistění konektorů a kabelového očka je tam o 0,2 V víc. tak nevím asi to zatím nechám.
Jinak tímto autem jsem byl v chorvatsku loni -2000 Km bez závady,spotřeba-5.8 l,při dálniční rychlosti 140km/h. Jinak bežně jezdím při 90km/h- 4.0 l na dálku :D
Mondeo MK I, 1.8TD 65KW, liftback, r.v. 1995, clx
Liborek34
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: úte led 19, 2010 9:32,0
Bydliště: Strakonice

Dilema jaký alternátor

Příspěvekod HOOK » stř srp 08, 2012 20:43,0

Na mém 2,5V6 mi odešly diody na alternátoru, pravděpodobně i regulátor, zajímavé je, že nesvítila kontrolka dobíjení. Teď řeším dilema, zda oprava, repas, nebo jiný nový altík. Rád bych se přiklonil k neznačkovému novému, ale ma výkon 90A, kdežto jestli jsem správně guglil, ten originál 124A. mám obavu, aby stačil na všechny spotřebiče. Neví někdo, kolik si tak vezmou během jízdy? +automat
CMC 172
Mondeo 2.5V6 Ghia hatchback, automat 2005, 2.5V6 Ghia 1999 hatchback, automat
HOOK
****
****
 
Příspěvky: 233
Registrován: pon pro 20, 2004 14:31,0

Re: Alternátor, dobíjení

Příspěvekod HOOK » stř srp 08, 2012 21:35,0

ještě koukám, že mám pruměr řemenice 58 a větčina těch nabizených alternátorů má řemenici o průměru 53, je v tom nějaký problém? Pátrám a mám v tom čímdál větší guláš. U jednoho alternátoru píší jmenovitý prout 90A a u dalšího nabíjecí proud dynama 115A a v u jiného prodejce mají u toho 90a alternátoru taky napsaáno dobíjecí proud dynama 115A. V autě Mám Visteon 1S7T-DD.
CMC 172
Mondeo 2.5V6 Ghia hatchback, automat 2005, 2.5V6 Ghia 1999 hatchback, automat
HOOK
****
****
 
Příspěvky: 233
Registrován: pon pro 20, 2004 14:31,0

Re: Alternátor, dobíjení

Příspěvekod Beppe » pon led 14, 2013 21:01,0

Ahoj doufam ze mi nekdo poradi dnes jsem meril dobojeni protoze pri volnobehu mi zhasinaji svetla a nameril jsem14,7v a pri testu na tachomerru mi ukazuje 14,3v ale co jsem zjistil je to ze se mi hreje plus na baterce tak ze jsem se spalil jako oparil a jeste jsem meril ukostreni a to taky noc moc to vycistim aby to dobre kostrilo tak prosim o radu co by to mohlo byt dekuji
Mondeo, 2,0 TDCI 96, combi, r.v. 2003, GHIA
Beppe
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: úte črc 01, 2008 17:24,0

Re: Alternátor, dobíjení

Příspěvekod Beppe » pon led 14, 2013 21:06,0

Ahoj doufam ze mi nekdo poradi dnes jsem meril dobojeni protoze pri volnobehu mi zhasinaji svetla a nameril jsem14,7v a pri testu na tachomerru mi ukazuje 14,3v ale co jsem zjistil je to ze se mi hreje plus na baterce tak ze jsem se spalil jako oparil a jeste jsem meril ukostreni a to taky noc moc to vycistim aby to dobre kostrilo tak prosim o radu co by to mohlo byt dekuji a mam jeste jedni otazku sice neni k tematu stava se mi ze pri otoceni klicku mi probliknou kontrolky a pri jizde mi padaji vsechny budiky jako kdyz vypnes klicek a nekdy to naskoci hned nekdy pozdeji tak co by to mohlo byt dekuji zapomoc
Mondeo, 2,0 TDCI 96, combi, r.v. 2003, GHIA
Beppe
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: úte črc 01, 2008 17:24,0

Re: Alternátor, dobíjení

Příspěvekod Beppe » pon led 14, 2013 21:07,0

Ahoj doufam ze mi nekdo poradi dnes jsem meril dobojeni protoze pri volnobehu mi zhasinaji svetla a nameril jsem14,7v a pri testu na tachomerru mi ukazuje 14,3v ale co jsem zjistil je to ze se mi hreje plus na baterce tak ze jsem se spalil jako oparil a jeste jsem meril ukostreni a to taky noc moc to vycistim aby to dobre kostrilo tak prosim o radu co by to mohlo byt dekuji
Mondeo, 2,0 TDCI 96, combi, r.v. 2003, GHIA
Beppe
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: úte črc 01, 2008 17:24,0

Re: Alternátor, dobíjení

Příspěvekod Profesor » pon led 21, 2013 22:46,0

Beppe: Buď je na kontaktech sulfidační vrstva tlustá jako prase a dochází průchodem proudu k vývinu tepla vlivem přechodového odporu na kontaktech (toto se nejčastěji stává když někdo nakonzervuje kontakt a pak až nasadí kabelové oko, ale může to nastat i v případě, že byl kontakt špatně ošetřen a kabelové oko bylo nasazeno na zoxidovaný kontakt, či nebylo dobře dotaženo). Co kabel, ten je studený, není vyhřátý? - pokud dojde vlivem oxidace k tzv. oddělení jednotlivých vláken v kabelu - vznikne průchodem proudu mnoho malých topnic - pokud bude takovýto kabel provozován delší dobu, mohou se na izolaci objevit malé puchýřky a může dojít až k zahoření izolace. K prudkému ohřátí kontaktu (ale i celé + desky) může za určitých okolností dojít vlivem závady článku baterie
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1440
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Re: Alternátor, dobíjení

Příspěvekod Pulytr » čtv čer 13, 2013 21:55,0

zdárek, mám podezření na ložisko, jako by to cinkalo v alternátoru. Přechroustal jsem všech 15 stran a dozvěděl jsem se, že vyndat alternátor u 2.5l není žádná sranda. Pár lidí se o to tady pokoušelo nakonec skončili v servisu. Nevím ale jestli nemeli MK2. Nenaskenoval by mi prosím nebo nenafotil by mi někdo z knížky etzold, jak postupovat na demontáž alternátoru u V6 MK3 2000-2007 ? Předem moc děkuji.
Mondeo 2.5l V6 2002
Escort 1.6 combík
Pulytr
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: pon čer 10, 2013 11:24,0

Re: Alternátor, dobíjení

Příspěvekod DR » čtv čer 13, 2013 23:21,0

Pulytr: u 2.5V6 MK II i MK III se alternátor demontuje přes podběh kola - sundat kolo, demontovat podběh, odpojit tyčku řízení, odpojit a demontovat alternátor. O moc podrobnější popis v etzoldovi není, ale tohle snad musí pochopit každý ;-).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Alternátor, dobíjení

Příspěvekod curly boi » stř čer 04, 2014 16:23,0

Zdravíčko pánové,
potřeboval bych poradit ohledně problému s dobíjením v ST220. Někdy v zimě jsem si všiml, že mi trochu kolísá podsvícení budíků, ale nedělo se to zdaleka vždycky. Když jsem jednou připojil diagnostiku, byla tam stará chyba ohledně malého napětí.
Vedl jsem to v patrnosti, ale říkal jsem si, že to budu řešit, až se to začne projevovat víc. No a to se teď stalo. Za posledních pár jízd se mi už dvakrát rozsvítila kontrolka dobíjení:
Poprvé když jsem jel asi na 2t otáček někde na tempomat, vyřadil jsem a asi za 20s to samo zhaslo.
Podruhé včera, naopak se rozsvítila když jsem vyřadil a otáčky spadly na volno, podsvícení budíků kleslo. Kontrolka pak zhasla ale budíky byly pořád hodně tmavé (jel jsem už v noci tak jsem si toho mohl dobře všimnout). Až teprve když jsem tomu dal trochu kotel na nějakém semaforu (cca nad 4t otáčky), budíky se najednou rozzářily a poté už žádný problém až do dojetí.

Rád bych se proto zeptal, co konkrétně v altíku může odcházet? Napadá mě buzení nebo ta "smart charge" funkce (vzhledem k tomu, že v zimě to bylo horší). Máte nějaké nápady jak to nejlépe diagnostikovat? Koukal jsem, že v Elitu mají stejný altík pro ST220 i pro 2.0 TDCi, tak jsem volal na vrakáč, kde se hoodně divili, že by to byl ten samý, nicméně ho tam mají za 3k. Jaký je nejlepší postup na vyndání altíku u ST220? Přecijen je tam hodně málo místa. Na nějakém anglickém fóru jsem našel postup, který začíná odpojením obou ramen, je to ono?

EDIT: Mám pre-facelift verzi, 2002-2003

Díky moc za jakékoliv rady :)
Ford Mondeo ST220, 3.0i V6 @ 166kW, sedan, r.v. 2003
Ford Mondeo MkI, 2.0i @ 100kW, liftback, r.v. 1994, GHIA (prodáno 02/2013)
Uživatelský avatar
curly boi
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: ned pro 14, 2008 13:58,0
Bydliště: Praha

Re: Alternátor, dobíjení

Příspěvekod DR » stř čer 04, 2014 17:23,0

curly boi: to můžou být i uhlíky, nebo sběrací kroužky, asi už to má cosi odslouženo. Demontáž - jak praví klasik "jedině přes přední blatník" :-)

Další možnost je špatný kontakt někde v kabeláži.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Alternátor, dobíjení

Příspěvekod curly boi » pát čer 06, 2014 12:42,0

Díky za info.

Trochu jsme na to koukali s voltmetrem. Když se nastartuje, napětí postupně vzroste z 12,3V (baterka) na 13,6V a tam se drží, dokud zapínám jen nějaké obyčejné přístroje, jako jsou světla, rádio atd. Po zapnutí vyhřívání obou sedaček, obou oken, dálkovek mlhovek, rádio naplno, stahování okýnek atd. to kleslo až na 11,9V třeba. To bylo na volnoběh, když jsem přidal plyn tak to rostlo třeba na 12.4V, víc ne.

Někde na anglickém fóru jsem se dočetl, že když se odpojí smart charge kabel, tak alternátor se chová jako "hloupý alternátor" tedy bude dobíjet nějakých těch 13-14 pořád, bez ohledu na teplotu. Když jsme to ale udělali a nastartovali, tak napětí vylezlo na 18V, což mělo za následek okamžité vypnutí všech přístrojů včetně budíků, vzduchotechniky, atd. Jediné, co zůstalo, bylo handsfree a rádio. Hned jsme to vypli, nic se naštěstí nespálilo.

Je mi ale teda divné, že altík v pohodě dokáže dát těch 18V, tak proč se zapojeným smart chargerem nedá dost aby to zvládlo ten nápor sedačky+skla?
Plus budíky jsou buď tmavé nebo kolísají, až teprve když dám víc otáček, tak se to nakopne a už to drží nahoře. Občas při volnoběhu to pak zase spadne.
Ford Mondeo ST220, 3.0i V6 @ 166kW, sedan, r.v. 2003
Ford Mondeo MkI, 2.0i @ 100kW, liftback, r.v. 1994, GHIA (prodáno 02/2013)
Uživatelský avatar
curly boi
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: ned pro 14, 2008 13:58,0
Bydliště: Praha

Re: Alternátor, dobíjení

Příspěvekod curly boi » stř čer 11, 2014 22:24,0

Jen doplním že byl usmažený regulátor a uhlíky v háji. Repas i s prací za 3000 a už se zas jezdí :o)
Ford Mondeo ST220, 3.0i V6 @ 166kW, sedan, r.v. 2003
Ford Mondeo MkI, 2.0i @ 100kW, liftback, r.v. 1994, GHIA (prodáno 02/2013)
Uživatelský avatar
curly boi
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: ned pro 14, 2008 13:58,0
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Elektroinstalace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník