Alternátor, dobíjení

Příspěvekod DinoD » úte úno 22, 2011 11:38,0

to je právě to že jsem našel také jen na benzín a na naftu ne. Nezbude mi nic jiného než vlézt pod auto a kouknout se jestli tam je či nikoli.
Mondeo 2.0 TDCi 85 kw kombi r.v. 2005
Mondeo, 2.0 Tddi 85kw, kombi, r.v. 2001, -
DinoD
*
*
 
Příspěvky: 23
Registrován: stř lis 05, 2008 22:17,0
Bydliště: Prachaticko

regulator

Příspěvekod Romale » pát úno 25, 2011 13:57,0

deejayspike píše:Predpokladam ze takhle se muze presne chiovat spatny regulator napeti (je v alternatoru). Dobry test je si za jizdy zapojit ukazatel napeti v siti vozidla (staci treba pres zapalovac) pokud pujde pres 15V tak uz to tusim neni dobre. Slysel jsem i o silenych hodnotach kdy napeti slo na 19V apod.


Diky vsem za radu, zapojil jsem tedy voltmetr - draty jsem natahl primo od baterky pres malou trub. pojistku dovnitr auta. Vetsinou se problem deje pri staru-rozjezdu, takze jsem necekal moc dlouho, rucicky si lehly na nulu a voltmetr ukazal neco pres 18V. Takze v pondeli jedu do servisu.
MK III,1.8 16V,92 kW,2001
Romale
*
*
 
Příspěvky: 19
Registrován: ned kvě 18, 2008 13:21,0
Bydliště: Praha

Re: regulator

Příspěvekod Romale » stř bře 02, 2011 18:55,0

deejayspike píše:Predpokladam ze takhle se muze presne chiovat spatny regulator napeti (je v alternatoru). Dobry test je si za jizdy zapojit ukazatel napeti v siti vozidla (staci treba pres zapalovac) pokud pujde pres 15V tak uz to tusim neni dobre. Slysel jsem i o silenych hodnotach kdy napeti slo na 19V apod.


Vysledek: nakonec se zjistilo, mereno a delano ve stejnem servisu, na oscilu, ze pri vypnuti velkeho proudoveho odberu napr. vyhrivani skla, vznikne napetova spicka na kterou nestaci regulator pres ridici jednotku vcas zareagovat a cele se to kousne a zustane tam natrvalo 18V. Dali tam jiny regulator - pry o nejakych 1k drazsi od jineho vyrobce, ktery zrejme ma lepsi vybavovaci cas (co ja vim) a ten jiz pracuje spravne. Pro kontrolu opet mereno a ok. A jake pouceni - nenechat si dat do auta nejlevnejsi soucastku nebo to byla proste nahoda?
MK III,1.8 16V,92 kW,2001
Romale
*
*
 
Příspěvky: 19
Registrován: ned kvě 18, 2008 13:21,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod chladin » pát čer 10, 2011 8:55,0

Čau chlapi, mám dotaz, tohle se tady asi ještě neřešilo :) Auto mi už asi půl roku bliká :D všechny kontrolky, světla venku i vevnitř, prostě všechno poblikává. Měnil jsem teď baterku, protože byla špatná a nějak se nedobíjela, měla malou kapacitu podle měřáku. Ta nová se ale taky nechce dobíjet, má jen 12,25 což je málo si myslím. Když nastartuju, auto začně poblikávat, altík měřen a dává 15,2 což si zase myslím, že už je hodně. Teď je cítit, že poškubává v rytmu blikání i motor, vše jen lehce, ale obtěžuje to. Bude to altík nebo regulátor?? SCI má regulátor zvlášť a nebo v altíku??? Díky moc za jakoukoliv radu, do fordu nechci :) a nepište mi že to mám natřít na zeleno a hodit do kopřiv :D:D díky moc Jirka
Mondeo, 1.8 SCi 96, kombi, r.v. 2004, GHIA
chladin
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: stř čer 08, 2011 9:13,0
Bydliště: Chrudim

David V

Příspěvekod David V » pát čer 10, 2011 9:04,0

Tohle jsem měl na Kadettu. Všechno s cca vteřinovou periodou problikávalo. Tehdy to byl regulátor. Nicméně zkušený autoelektrikář by to měl celkem snadno diagnostikovat.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod ZELI » čtv črc 21, 2011 20:36,0

chladin:
Dela mi to to samy, taky uz to nakej mesic bude. Blika ti to jen na volnobeh nebo i v otackach? U me to je jen na volnobeh (vcetne poskubavani motoru), tak to neresim. Teda snahu sem mel, ale servis uz moc ne :)
Jestli jsi to vyresil, tak se pochlub, taky by mi nevadilo, aby to prestalo blikat. BTW v diag. modu pristrojovky sem videl, ze napeti skace k 10,9V, coz jeste jde.
Mondeo, 1.8 SCi, 96kW, kombi, r.v. 2004
ZELI
**
**
 
Příspěvky: 53
Registrován: pon říj 18, 2010 19:42,0
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod chladin » pát črc 22, 2011 8:51,0

ZELI:
No nejdřív mi to dělalo jen na volnoběh, teď už i při jízdě. Jestli to všechno půjde, tak příští týden jde alternátor z auta a pojede k doktorovi na repas. Pak se samozřejmě ozvu. Snad mi to už vyjde, bez auta jsem jak bez nohy :wink:
Mondeo, 1.8 SCi 96, kombi, r.v. 2004, GHIA
chladin
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: stř čer 08, 2011 9:13,0
Bydliště: Chrudim

Mondeo 2.0 TDDi 2001 alterátor svítí dobíjené

Příspěvekod paveljel » ned črc 24, 2011 9:46,0

Zdravím, čtu a zkouším už snad měsíc, ale stále nevím, proto zkusím o svým problému napsat. V únoru na horách to zamrdělo a rožlo se dobíjení. Tak jsem to tam dal místnímu servisákovi a dal tam nový z Elit. Po dvou třech měsících se mi dobíjení rozsvítilo znovu. Tak jsem překonektoroval ten 3pinový štekr a ono se to opravilo. Zase jsem chvíli jezdil. Teď jsem však ve stavu kdy to chvíli jede a chvíli ne. Teď už spíše ne. Alternátor mám v záruce, ale nejsem si jist, že je to v něm Jedná se o smart dobíjení, jsou tam tři dráty (už to mám celkem nastudované). Ty dráty jsem kontroloval a jsou snad v pořádku (měl jsem to celé rozebrané). Takže teď jsem ve stavu jestli vydělat alternátor a reklamovat ho nebo je chyba fakt v těch kabelech nebo v jednotce řízení? Současný stav auta je takový, že jsem schopen ujet třeba 10 km a vše OK nebo se to taky po 1 minutě rozsvítí. Ale taky jsem s tím byl z Brna v Bratislavě a tam i zpátky OK.

Chci tedy zjistit jestli je to v alternátoru nebo kde? Dle mých znalostí tohoto problému by se to mělo monitorovat za jízdy a zjistit (jestli to jde) zda pcm jednotka opravdu dává ten správný požadavek do alternátoru, zda alternátor vrací správnou hodnotu? Proč někdy zahlásí chybu. Ta chyba dle výpisu je P-1246

Existuje někdo z Brna, kdo by to uměl? Kdo se s tím setkal? Zda ta diagnostika umí číst i hodnoty na těchto třech kabelech? A proč nakonec vyhodnotí chybu?
P.S. Jakmile se kontrolka rozsvítí, tak alternátor přejde do neřízeného stavu, což je jeho konstantní napětí tuším 13,8 V.

Díky moc za tipy co s tím nebo na koho se obrátit.
Mondeo, 2.0 TDDI 85 kW, Kombi, r.v. 2001, ne Ghia
Ford Escort 1.6, r.v.2000
dřív: Ford Sierra 1.6
paveljel
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: stř led 20, 2010 10:49,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod Tomin123 » ned črc 24, 2011 22:37,0

Diag. umi vycist hodnotu buzeni alternatoru "GFS" v procentech.
A pak lze samo cist hodnotu "napeti v siti", tedy "VBAT". nebo podobnou.
Z jejich prubehu v dobe padu do chyby se muze dat neco odvodit.
Ford Mondeo, 1.8 16V, blacktop '1999, ghia
Opel Omega C 2.5 V6 Elegance
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, ...[http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694]
Uživatelský avatar
Tomin123
***
***
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte led 13, 2009 19:38,0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, Praha

Tak a je po blikání

Příspěvekod chladin » stř zář 07, 2011 8:35,0

Zdar. Konečně mi zbyl čas a už to byla i nutnost udělat něco s tím altíkem, dal jsem to k jednomu známému se slovy: někdy je na baterce 10V a někdy 20V, bliká celý auto jak vánoční stromeček a do toho cuká motor v rytmu blikání. Tak to je jasný to bude relé v altíku, zejtra se stav. Tak jsem se stavil, auto v pohodě, motůrek tichej, auto nebliká, já jsem spokojenej a oprava za 1100, no není to krása :) Ještě to budu pozorovat, ale co jsem s tím včera najezdil asi 100km tak naprostá pohodička.
Mondeo, 1.8 SCi 96, kombi, r.v. 2004, GHIA
chladin
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: stř čer 08, 2011 9:13,0
Bydliště: Chrudim

Altík

Příspěvekod David V » stř zář 07, 2011 10:23,0

chladin: Hm, super, a co takhle napsat, co tomu bylo, jestli regulátor nebo diody nebo ukostření....
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod chladin » čtv zář 08, 2011 13:57,0

No jo vidíš :) já měl takovou radost, že jsem to tam zapoměl písnout :)
dělalo to relé v altíku, jinak ostatní v pořádku, uhlíky při 130 tis jsou ještě prej víc jak poloviční.
Mondeo, 1.8 SCi 96, kombi, r.v. 2004, GHIA
chladin
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: stř čer 08, 2011 9:13,0
Bydliště: Chrudim

Příspěvekod azurelus » úte lis 01, 2011 0:07,0

čau,
ořestal mi dobíjet altík, tak jsem ho vyndal a rozebral že to zkouknu a narazil jsem na jednu nepříjemnou věcičku. Místo kde se uhlíky dotýkají hřídele tak je úplně zbroušený. Dá se to opravit nebo to je na vyhození a pořídit jinej? Jak to vypadá je na fotce

Obrázek

díky azu :)
Mondeo MKI, 2.0 16V 100, hatchback, r.v. 1994, Ghia
azurelus
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: ned úno 20, 2011 15:47,0
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Profesor » úte lis 01, 2011 0:52,0

Zběrače uhlíků se dají koupit a vyměnit :idea:
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1440
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Re: Mondeo 2.0 TDDi 2001 alterátor svítí dobíjené

Příspěvekod paveljel » čtv lis 17, 2011 22:29,0

Zdravím, vracím se k problému občasného svícení kontrolky dobíjení, jak jsem psal výše. Jel jsem s tím do Chorvatska, kde se chyba standardně objevovala, tedy po nastartování se někdy objevila někdy ne ... Nicméně jak jsem přijel domů tak už nevím proč, ale chyba zmizela. Objevila se až jsem tam dal jinou baterku (kvůli něčemu jinému). Vrátil jsem tam svou původní a zase je to OK. Ne že bych toto předtím nezkoušel, ale asi jsem to zkoušel s blbou baterkou (což jsem nevěděl), tak mě to zmátlo. Suma sumárum to vypadá, že ta potvora pozná, že je něco s baterkou nebo něco takovýho .... :?
Mondeo, 2.0 TDDI 85 kW, Kombi, r.v. 2001, ne Ghia
Ford Escort 1.6, r.v.2000
dřív: Ford Sierra 1.6
paveljel
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: stř led 20, 2010 10:49,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod Profesor » čtv lis 17, 2011 22:46,0

:arrow: paveljel - přečti si co jsem napsal o dobíjení, je to ve Focusech
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1440
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod Profesor » čtv lis 17, 2011 22:50,0

ještě se zeptám, kolik vývodů má Tvůj alternátor :?:
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1440
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod Narg » úte lis 29, 2011 18:48,0

Ahoj.
Byl jsem dnes v orig. servisu kvuli divnym zvukum, co auto dela na volnobeh. Jinak se chovalo naprosto normalne. Kdyz jsem ale ze servisu odjel, asi po pul hodine se rozsvitila kontrolka baterky (dobijeni alternatoru) a na volnobeh zacaly kolisat otacky. Vratil jsem se nastvane do servisu, ze tam neco podelali. Po hodine zkoumani prisli s tim, ze je vadnej alternator a ze za to oni nemuzou, ze to je nahoda atd.. nemohl jsem tam auto nechavat, tak jsem dojel domu, ted uz ale nenastartuju, evidentne se to vybilo.

Je mozny, ze neco podelali, ze je alternator OK (nikdy jsem si nevsiml nejmensiho problemu kterej by s nim mohl souviset, auto naskoci bez problemu, vsechna el. vybava funguje bez problemu, svetylka nepoblikavaji.. hic), a ze treba zkratovali nejaky kabely, nekde nejakej kablik vypadnul nebo neco podobnyho? Nabidli mi jen vymenu celyho alternatoru za nejakejch 6 tisic :X

Je to Mondeo MKIII 2004 2.0tdci

Diky.
Mondeo, 2.0 16v 96, kombi, r.v. 2000, Ghia
Narg
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: čtv zář 04, 2008 21:37,0

Příspěvekod Profesor » stř lis 30, 2011 23:44,0

:arrow: Narg - možnost že něco podělali tu je, ale zkus jim to dokázat. Pokud je alt v čudeli tak nezbude nic jiného než opravit, nebo vyměnit.
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1440
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

vymena alternatora a nizke otacky pri starte

Příspěvekod eskimak » sob úno 11, 2012 20:30,0

Ahojte,
mam rovnaky problem aky sa tu uz zopar krat popisoval. Po vymene alternatora (novy, nie original, APS Germany) auto startuje tak ze najprv nabehne na ~500 otacok (ako by islo len na 3 valce) a po chvili (1-3s pri studenom motore, az do 5-6s pri teplom starte) vyskoci na 1200 a vrati sa na 800-900. Potom uz bezi normalne.
Nedocital som sa nikde riesenia, no prejavovat sa to zacalo presne po vymene alternatora (takze neverim ze prave vtedy odisli vstreky alebo cerpadlo).
Ma niekto radu ako to vyriesit?

dakujem!

PS: auto ma cca. 233tisic (pokial uz nebolo pretocene pri kupe pri 120t :? )), vstreky povodne.
Mondeo, 2.0 TDCI 85, liftback 5d, r.v. 2004, Ambiente
eskimak
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon kvě 05, 2008 19:36,0

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Elektroinstalace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník