Alternátor, dobíjení

Příspěvekod smidke » pát srp 07, 2009 13:34,0

ahojte.tak mam už aj ja skusenosť s opravou alternatora.Dal som to servisovať vo Zvolene.Vyšlo ma to 124,50€.
Porucha:
-slabé dobýjanie baterie
Zavada:
-diodový mostík
idem si pre neho do servisu,som celkom aj rad,dufam,že sa to opakovať nebude.
Mondeo, 1.8 TD 66, Combi, r.v. 1999, light
smidke
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř srp 05, 2009 10:21,0

Příspěvekod raspi » stř srp 12, 2009 17:43,0

Potřeboval bych někde v motorovém prostoru vyvést +12V při zapnutém zapalování. Potřebuji to pro jedno relátko které by bylo takto trvale sepnuté. Nemám žádné el. schéma a tak bych potřeboval poradit, kam se nejlépe napojit.
Mondeo, 2.0 107kW, kombi, 2004, LPG

[url]http://www.spritmonitor.de/en/detail/502211.html[/url]
raspi
**
**
 
Příspěvky: 54
Registrován: pát srp 31, 2007 18:28,0
Bydliště: Pardubicko

Příspěvekod Jiří Římánek » pon srp 17, 2009 15:47,0

Na str. 4 tohoto tématu ze dne 11.Ledna 2007 jsem popisoval, že mi repasovali alternátor na motor V6. Vzhledem k tomu, že mi vysypané ložiska vydřeli stator i rotor vyměnili vše kromě zadního víka... cena za díly a práci na alternátoru tehdy byla 4700 kč + vyměna zničeného řemene příslušenství za 515 kč + Mechanické práce za 2000 kč = celkem s DPH za 8584 kč... :( a dnes po 2,5 letech a najetí asi 40 000 km se mi v Ostravě rozsvítila kontrolka dobíjení... :shock: při cestě do Havířova (cca 15 km)na chvíli zhasla ( na asi 1 minutu ) a pak se zase rozsvítila...a svítí neustále. Když na místě protůruji motor tak občas blikne, jako by chtěla shasnout. (Ale svítí pořád). Takže to odhaduji, že mi ZASE odešel alternátor. Zatím mi to startuje, ale nejedu s tím nikam, jedině zítra k autoelektikáři. (Dnes už nemůže)

HMER - ty jsi ho vytáhl ven sám. Stačilo ti na to běžné nářadí :?: Pokud jsem dobře četl, bylo třeba na shození alternátoru : sundat řemen příslušenství, demontovat pravé přední kolo, pravý přední plastový podběh, odpojit tyčku řízení a toť vše ? :idea:
( Jiný servis šel na to demontáží řemene, plastového podběhu, celé poloosy,katalyzátoru a sběrného potrubí :shock: - tohle mi totiž oni naúčtovali minule :!: )
CMC 788
Ford Mondeo r.v. 1997 2,5i V6, Ghia, sedan stav tachometru 307 600 km - už je prodáno
Nyní mám Citroen C5 Break 2,2 HDi - r.v. 2004
Uživatelský avatar
Jiří Římánek
****
****
 
Příspěvky: 354
Registrován: stř zář 27, 2006 11:08,0
Bydliště: Havířov - město

Příspěvekod Profesor » pon srp 17, 2009 22:20,0

podmena traffica testx


:arrow: Jiří Římánek: Takže to odhaduji, že mi ZASE odešel alternátor.
Tipoval bych uhlíci 8-) 8-)
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1442
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod Jiří Římánek » úte srp 18, 2009 16:43,0

Tak jsem se po noční s autem mordoval 3 hoďky , abych zkusil alternátor vytáhnout z motoru.... a bez úspěchu :? . Takže jsem to nakonec zabalil, složil a odvezl do servisu, kde mi to dělali naposledy. Holt zase budu jak dojná kráva a budu platit jak mourovatý.... :cry:
Mám z toho "pokusu" i pár fotek, ale stejně - altík ven jsem nedostal, tak je to na prd...
CMC 788
Ford Mondeo r.v. 1997 2,5i V6, Ghia, sedan stav tachometru 307 600 km - už je prodáno
Nyní mám Citroen C5 Break 2,2 HDi - r.v. 2004
Uživatelský avatar
Jiří Římánek
****
****
 
Příspěvky: 354
Registrován: stř zář 27, 2006 11:08,0
Bydliště: Havířov - město

Příspěvekod Belous » úte srp 18, 2009 23:51,0

Nechci rypat, ale skoro bych tipnul, ze se vyplatil rovnou koupit novej, i v tom predrazenym Elitu stoji cca 6t (i kdyz nevim jak pred dvema lety). A jak tady procitam cele tema, tak podobnou zkusenost udelali skoro vsichni (tj. castecna oprava-repase-koupe noveho altu).

A me to taky asi prave ceka. Vcera mi problikla poprve kontrolka. Zajimave, je ze jsem jen menil (opet) zarovku ve svetlometu, zda se mi nepravdepodobne, ze by to souviselo.
Ford Mondeo MKII 1,8TD. Vyrobeno v pátek 13 :twisted:/8/1999, Estate. (dříve Ford Escort MKIV 1,8D ´89 Estate trojdvířko).
Pár mých fotonávodů pro MKII 1.8TD včetně detailní demontáže/montáže motoru: http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 66&t=27763
Uživatelský avatar
Belous
****
****
 
Příspěvky: 348
Registrován: ned čer 19, 2005 22:50,0
Bydliště: P-10

Příspěvekod Jiří Římánek » stř srp 19, 2009 13:31,0

Takže se mi dnes ozvali ze servisu, že je alternátor venku, rozebraný a byla zjištěná závada rotoru - někde je přerušený (zřejmě na vinutí). Uhlíky jsou také na hraně, takže jsem na doporučení souhlasil s výměnou za nové součásti, které objednají a vše složí. Rotor, uhlíky a veškeré práce okolo by měly stát cca 4500 kč. Takže tento "starý" rotor, fungoval 2,5 roku - cca 40 000 km... :? Je možné, že by byl zničen tím, že je umístěn tak nízko v podběhu ? Je možné, že dovnitř alternátoru se dostávaly nečistoty. Ten kryt vše nezachrání. Alespoň tak se mi to jeví po shlédnutí fotek, které jsem včera udělal.
CMC 788
Ford Mondeo r.v. 1997 2,5i V6, Ghia, sedan stav tachometru 307 600 km - už je prodáno
Nyní mám Citroen C5 Break 2,2 HDi - r.v. 2004
Uživatelský avatar
Jiří Římánek
****
****
 
Příspěvky: 354
Registrován: stř zář 27, 2006 11:08,0
Bydliště: Havířov - město

Příspěvekod MIS » stř srp 19, 2009 13:36,0

Podle mě to možné je Jirko! Už jsem o tom dokonce někde i četl. Kdybys mě zabil, nevím už kde to bylo, ale uváděli to jako jednu z častých závad Mondea MKII s motorem V6. Prostě tam nalítá bordel a altík jde dříve nebo později do kytek...
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod Jiří Římánek » stř srp 19, 2009 13:44,0

Protože jsem včera dost času pod autem strávil, snažil se (neůspěšně) o demontáž, vznikly fotky, které s kombinací mých zjištění a toho, co mi DR včera večer zaslal ( tímto mu děkuji za snahu pomoci :wink: ) dávám do kupy článek pro tech.web. Doufám že to pomůže dalším ! Takže už je to zasláno na admin"zavináč"fordclubs.org .

Na to vše jsem rád :roll: že se mi ten alternátor neoddělal v řecku....tam by byla oprava asi podstatně horší. :shock:

Takže včera - ve čtvrtek 20.8. jsem si šel auto vyzvednout. Platil jsem 2400 kč za výměnu uhlíků, přepájení diodového můstku a opravu rotoru + montáž,demontáž do motorového prostoru. Uf uf, ještě že tak... doufám, že už něco vydrží.
CMC 788
Ford Mondeo r.v. 1997 2,5i V6, Ghia, sedan stav tachometru 307 600 km - už je prodáno
Nyní mám Citroen C5 Break 2,2 HDi - r.v. 2004
Uživatelský avatar
Jiří Římánek
****
****
 
Příspěvky: 354
Registrován: stř zář 27, 2006 11:08,0
Bydliště: Havířov - město

Příspěvekod Belous » čtv zář 03, 2009 13:17,0

kontrolka zacala blikat cim dal vic (resp. svitila stale- typicky pri otackach nad 2300). demotoval jsem tedy regulator s uhliky (mam alt motorcraft), je to otazka ctyr sroubku. koukam, ze uhliky jsou za ctyri roky obrousene asi o 4 mm (tj. 1mm/10tkm) a obrus dosahl urovne dirky v uhliku (nevim, jestli je to nejaka znacka minima nebo na co to je-kazdopadne tam zustalo asi jeste 10mm). ve sbernych krouzcich pekna ryha (zejmena v tom blize rotoru asi 0,3mm), cele to bylo spinave od castic z obrusu). bohuzel jsem tesne pred demontazi nemeril napeti, ale jeste pri prvnich znamkach blikani pred cca mesicem jsem nameril normalni napeti asi 14,2V

montuji to tedy zpet, ale se mi jeden z uhliku jeste ulomil-zustalo asi jen cca 4 mm. tak uz jsem se v duchu loucil s timto altem. zkusil jsem nastartovat a na volnobeh zadne sviceni kontrolky, druhy den vsak prakticky stale (tentokrat uz pri otackach nad 1700) a napeti pri volnobehu OK, ale pri pridani litalo nekam nad 16V. rikam si, ze je tedy regulator v riti a tak jsem objednal novy alt (vyjde na stejny peniz jako jen regulator).
druhy den koukam, ze najednou to vubec nesviti, napeti je taky v norme i pri zvysovani otacek. rikam si, ze se preci jen jeste obrusoval ten zlomeny uhlik, ale to by melo napeti jen poklesavat, ne?
pri poruse regulatoru by tam melo byt, myslim, trvale vyssi napeti a nechce se mi verit, ze regulator (elektronicka soucastka) se sam najednou vzpamatuje.

dokaze to nekdo vysvetlit?dik

PS. z uhliku jde proud do regulatoru a do baterky nebo ze statoroveho vinuti do regulatoru a baterky?
Ford Mondeo MKII 1,8TD. Vyrobeno v pátek 13 :twisted:/8/1999, Estate. (dříve Ford Escort MKIV 1,8D ´89 Estate trojdvířko).
Pár mých fotonávodů pro MKII 1.8TD včetně detailní demontáže/montáže motoru: http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 66&t=27763
Uživatelský avatar
Belous
****
****
 
Příspěvky: 348
Registrován: ned čer 19, 2005 22:50,0
Bydliště: P-10

Divné zvuky při volnoběhu

Příspěvekod Bluescreen » čtv zář 24, 2009 6:46,0

Ahoj, poslední dobou se mi stává, že po nastartování motoru a rozsvícení světel, ještě na volnoběh, se z motorového prostoru ozývá takové divné rachocení. Pokud jenom mírně sešlápnu plyn (cca 1000 - 1100 ot.) tak to ustane. Rychocení (takový až trochu zvonivý zvuk) je slyšet pouze při volnoběhu. Při zhasnutí světel ustane. Stejně tak se ozve pokud na volnoběh zapnu vyhřívání zadního skla. Kontrolka dobíjení za jízdy nikdy nesvítí, ani na ten volnoběh. Má někdo nápad co by to mohlo dělat?
Mondeo, 2.0 TDDi 85, Combi, r.v. 2001, Trend
Bluescreen
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: pon kvě 21, 2007 10:30,0

Příspěvekod Belous » čtv zář 24, 2009 10:13,0

Treba je to kompresor klimatizace, alespon me to delal, lamela spojky obcas skrtala o talir. Ale pokud ti to dela pri zmene elektricke zateze tak to muze byt napinaci kladka klinaku nebo lozisko alternatoru.
Ford Mondeo MKII 1,8TD. Vyrobeno v pátek 13 :twisted:/8/1999, Estate. (dříve Ford Escort MKIV 1,8D ´89 Estate trojdvířko).
Pár mých fotonávodů pro MKII 1.8TD včetně detailní demontáže/montáže motoru: http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 66&t=27763
Uživatelský avatar
Belous
****
****
 
Příspěvky: 348
Registrován: ned čer 19, 2005 22:50,0
Bydliště: P-10

Příspěvekod Jiří Římánek » čtv zář 24, 2009 14:40,0

A nebo také načnuté ložiska alternátoru... až začneš někdy cítit spálenou gumu, sem tam problikne za jízdy kontrolka dobíjení tak to bude signál toho že ložiska se už "kousla" a řemen prokluzuje a pálí se. Mě se takhle pár let zpátky ložisko alternátoru u řemenice kouslo, pak vysypalo a výssledkem byla oprava za téměř 9000 kč. (nový rotor, stator přední víko altíku, řemen a práce okolo)
CMC 788
Ford Mondeo r.v. 1997 2,5i V6, Ghia, sedan stav tachometru 307 600 km - už je prodáno
Nyní mám Citroen C5 Break 2,2 HDi - r.v. 2004
Uživatelský avatar
Jiří Římánek
****
****
 
Příspěvky: 354
Registrován: stř zář 27, 2006 11:08,0
Bydliště: Havířov - město

Příspěvekod Bluescreen » pát zář 25, 2009 6:38,0

Díky za tipy, dělá to opravdu pouze při změně elektrické zátěže. Zkontroluju tu kladku a když nic tak nechám zkontrolovat ten alternátor. Na to si už sám netroufám :-)
Mondeo, 2.0 TDDi 85, Combi, r.v. 2001, Trend
Bluescreen
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: pon kvě 21, 2007 10:30,0

Nabíječka z Lidlu

Příspěvekod Jenyk » sob říj 17, 2009 17:49,0

Na jednom fóru jsem dostal dobrý tip. Tahle nabíječka http://autodoplnky-prikryl.cz/_c39_l3_p ... -3600.aspx je teď v Lidlu http://www.lidl.cz/cz/home.nsf/pages/c. ... ka_baterii za méně než třetinovou cenu.
CMC604
Mondeo Titanium Kombi, Duratec 2,5 V6 125 kW, Durashift 5-Tronic, 2005
Uživatelský avatar
Jenyk
****
****
 
Příspěvky: 355
Registrován: sob zář 10, 2005 14:43,0
Bydliště: Západně od Prahy

Příspěvekod celym » úte říj 20, 2009 18:59,0

dobrý den nedávno jsem koupil mondeo.potřeboval bych radu v předchozích příspěvcích jsem info nenašel
problem: po zadření ložiska alternatoru =repas se po cca 30sek rosvití
kontrolka dobíjení čím to muže být
napětí na svorkach aku je při běhu motoru 13,95-13,98 V
Mondeo, 2.0 TDCI 96kW, combi, r.v. 2001, ghia
celym
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon říj 19, 2009 20:10,0

Příspěvekod DR » úte říj 20, 2009 19:24,0

celym: zkontrolovat kabeláž a pokud je to správně zapojené, tak reklamovat opravu. Jinak u MK III už si dobíjení neřídí elektronikka v alternátoru, ale přímo ŘJ motoru (pokud mě paměť neklame, v tom případě mě doufám někdo rychle opraví).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Bake » stř říj 21, 2009 15:32,0

[quote="DR"]Tak tak. Dobíjení řídí ŘJ. Opravář alternátoru pravděpobně nic nezjistí, chybí mu to napojení na ŘJ motoru. Ale tyto závady ve valné většině případů způsobuje problém v kabeláži. Tedy v kabeláži od alternátoru ke svazku. V první řadě prověřit, a potom diagnostika..
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod celym » pát říj 23, 2009 10:17,0

tak děkuji za typ ale chyba byla v altiku-diodový mustek opravář ho pri repasu nevyměnil cena komplet opravy necele 3000.-kč
Mondeo, 2.0 TDCI 96kW, combi, r.v. 2001, ghia
celym
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon říj 19, 2009 20:10,0

Problikává mi osvětlení

Příspěvekod jirgen.wlkos » ned lis 29, 2009 19:41,0

Zdravím všechny. Potřeboval bych poradit. Když nastartuju a jedu mírně mi pulzuje osvětlení palubovky. Nejlíp to jde poznat při nastartování. Světla interiéru mírně problikávají. Jinak auto neškube prostě vše v pořádku. Máte prosím někdo radu? Co to je? Diodový mustek na alternátoru nebo uhlíky? Jo při volnoběhu mi to na baterii naměřilo 14,58-14,60 pořad tohle rozpětí. Předem moc díky.
Mondeo, 1.8 SCI 96Kw, combi, r.v. 9/2003, ghia
jirgen.wlkos
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: ned lis 29, 2009 1:35,0

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Elektroinstalace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků