Alternátor, dobíjení

Příspěvekod Monduf » ned bře 01, 2009 18:59,0

1-tak zkousel sem vymenit baterku nepomohlo to...
2-zkousel ruzne kostry na karoserii promazat ,vycistit cca 4 sem nasel
3-napeti je pri volnobehu okolo 14,4 V , zajimave je ze obyc. merak mi neukazuje snizeni napeti pokud se otacky zvysi a zacne sivitit kontrolka na palubce ,po zapnuti svetel,vyhrivani apod se napeti snizi na cca 13,6 V
4-tester dobijeni mi porad ukazuje stejne podle kontrolky na palubovce , kdyz zvysim otacky tak prestane nejaky cas dobijet az pak pres 5000 otacek opet zacne
-uz to zacalo delat i okolo 1500 otacek nedobijet :cry:

takze doufam ze to je jen jedina volba alternator ,da se podle VIN cisla zjistit jaky presne typ tam mam ,nez ho koupim ?
vymenit pujde nejspise do servisu ,kdyz vidim tam ten pristup :x

dik za kazdou radu,postreh
Mondeo ST24 - 2.5 V6 - 170 poniku, 1998
Monduf
*
*
 
Příspěvky: 22
Registrován: pon led 28, 2008 8:14,0

Příspěvekod DR » ned bře 01, 2009 19:17,0

Monduf: když jsi to tady celé přečetl, proč si nenecháš ten starý alternátor opravit? Cena bude třetinová, max. poloviční proti nákupu novéího.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Monduf » ned bře 01, 2009 22:13,0

no vymena ci oprava altiku je asi 100 % ,teda doufam ze to nebude jina zavada :roll:

ale prave repase ci nejaka ta oprava vyjde draho ,kdyz novy stoji 130 liber = cca 3900 Kc i s postovnym ... jen nikde nemuzu najit jaky typ do meho auta bude ten spravny stacilo by nejake cislo ,typ, ale jeste pred tim nez se ten stary vybere , co myslite tento by tam mel pasnout ne ? :

http://cgi.ebay.co.uk/A911-Ford-Mondeo- ... 240%3A1318
Mondeo ST24 - 2.5 V6 - 170 poniku, 1998
Monduf
*
*
 
Příspěvky: 22
Registrován: pon led 28, 2008 8:14,0

Příspěvekod ShelbyGT » ned bře 01, 2009 22:18,0

Monduf: Hmer na 5-té straně tohoto vlákna napsal: "Tak jsem dnes konečně po opravě namontoval zpět alternátor.A funguje, jak má , oprava:nové ložiska, nové uhlíky a nové sběrné kroužky na rotoru a práce : 2500 Kč ,hned jsem se byl projet a radost největší, už mi to moje stádečko koníků chybělo...
A poděkovat chci kolegům zde z fóra za pomoc: DR, Bake a Jiří Římánek - moc díky za fotky, obrázky a rady...
A pro kolegy hlavně z Libereckého kraje: kontakt na opravnu: 481 389 603 pan Procházka"
Ta cena repase mi nepřijde tak hrozná oproti ceně nového alternátoru. :wink:
Mondeo Mkll 2,5 V6
Puma 1,7 16V
Mondeo MkIII 2,2TDCi
Uživatelský avatar
ShelbyGT
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: úte úno 17, 2009 19:23,0

Příspěvekod Monduf » ned bře 01, 2009 22:29,0

jo byt v CR tak jdu na repasi :wink:

jenze tady v anglii tezko nekoho sezenu na repasi a jeste pak aby to fungovalo vubec ...to radeji novy :?
Mondeo ST24 - 2.5 V6 - 170 poniku, 1998
Monduf
*
*
 
Příspěvky: 22
Registrován: pon led 28, 2008 8:14,0

Příspěvekod petrsa » ned bře 01, 2009 22:32,0

V česku koupíš druhovýrobu s 24 či 36 měsíční zárukou také již kolem 3K bez DPH, takže repase se IMHO nevyplatí.
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Monduf » ned bře 22, 2009 16:07,0

no takze nakonec sem tam dal z vrakace za par supek ...

vse po vymene fungovalo jak melo a ted po 2 tydnech opet sviti trvale kontrolka dobijeni , ale nezda se mi ze by zase alternator odesel co muze byt jeste pricinou - nedobijeni ? i kdyz altik je vymeneny ?

ma tento motor nejake jeste rizene dobijeni necim jinym ? nebo ja uz nevim ? pls poradte...kazda rada dobra. dik
Mondeo ST24 - 2.5 V6 - 170 poniku, 1998
Monduf
*
*
 
Příspěvky: 22
Registrován: pon led 28, 2008 8:14,0

Příspěvekod Patrik » ned bře 22, 2009 16:38,0

Monduf: Je to sice jen můj osobní názor, ale je to zase altík. Máš starý auto a o kolik let myslíš že byl mladší altík z vrakáče než ten co jsi vyndal. Nebo spíš o kolik Km. nebo ještě lépe kolik který naběhal motohodin.Tak ten starý rozeber a koukni na to. Některý díly se nevyplatěj z vrakáče. :roll:
CMC 531
CFC 1255
Mk III kombi 2.0 TDDI 85kw
Mercedes-Benz E290 turbodiesel w210 95kw
Mercedes-Benz S320 CDI w220 145kw
Uživatelský avatar
Patrik
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1216
Registrován: čtv kvě 05, 2005 17:52,0
Bydliště: Praha 8

Příspěvekod Belous » ned bře 22, 2009 18:03,0

ja si to taky myslim, kamarad zrovna menil podobne 2x alternator. Monduf:mas SZ
Ford Mondeo MKII 1,8TD. Vyrobeno v pátek 13 :twisted:/8/1999, Estate. (dříve Ford Escort MKIV 1,8D ´89 Estate trojdvířko).
Pár mých fotonávodů pro MKII 1.8TD včetně detailní demontáže/montáže motoru: http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 66&t=27763
Uživatelský avatar
Belous
****
****
 
Příspěvky: 348
Registrován: ned čer 19, 2005 22:50,0
Bydliště: P-10

Příspěvekod Monduf » ned bře 22, 2009 19:18,0

jo presne ale chybama se clovek uci :roll:

ale i tak je to zvlastni takova nahoda az se mi to nechce verit , no do 30 dnu kdyz to vratim na vrakaci tak mi vrati cash takze o to nejde ,ale horsi je ta prace v servisu pristup k V6 motoru ohledne altiku je hrozny...
Mondeo ST24 - 2.5 V6 - 170 poniku, 1998
Monduf
*
*
 
Příspěvky: 22
Registrován: pon led 28, 2008 8:14,0

Příspěvekod TOMSA » ned bře 22, 2009 20:19,0

Můj názor,
Dal jsi tam altik na tvuj obsah a výkon jestli jsi tam dal slabší tak to taky muze delat,protoze nestíhá dobíjet.
CMC1585
mondeo 1,8 16V 115k. sedan, r.v. 93, GLX překopaný http://tomsamondi.rajce.idnes.cz/Auto/
Uživatelský avatar
TOMSA
***
***
 
Příspěvky: 150
Registrován: úte úno 26, 2008 21:52,0
Bydliště: okres Břeclav

Příspěvekod DR » ned bře 22, 2009 21:39,0

TOMSA: dobíjet musí stíhat jakýkoliv altík, akumulátor je +- stejný pro všechny motorizace = pro všechny motorizace je potřeba +- stejný dobíjecí proud, který stejně nebude moc přes 10A. A něpřepokládám, že by za jízdy měl zapnuté nějaké super žravé přísšlušenství (jako třeba vyhřívání obou skel + zrcátek + sedaček a k tomu přední i zadní mlhovky a stěrače). Z pohledu dobíjeníé není rozdíl mezi motorem 1.6 a 2.5., jde jen o to, jaké další spotřebiče musí alternátor napájet.

Monduf: Nechej si to někde proměřit, jak to dobíjí. Podle toho poznáš, jestli je problém v altíku, nebo jinde.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod TOMSA » ned bře 22, 2009 22:54,0

Neco na tom bude proud jde do cívky a pak jde do svíček a ta jen zajiskři nic jinyho ji nezajím.
CMC1585
mondeo 1,8 16V 115k. sedan, r.v. 93, GLX překopaný http://tomsamondi.rajce.idnes.cz/Auto/
Uživatelský avatar
TOMSA
***
***
 
Příspěvky: 150
Registrován: úte úno 26, 2008 21:52,0
Bydliště: okres Břeclav

Příspěvekod Monduf » sob bře 28, 2009 1:12,0

tak problem snad uz vyresen.
po koupi dalsiho altiku tentokrate repasovaneho vse jede jak ma ale mechanik urcil pravdepodobne jako zavadu vadny praskly konektor co vede k altiku , v minulem servisu to pry kontroloval a nic nenasel.
co si clovek na aute neudela sam tak asi nicemu nejde verit...
skoda ze k tomu je takovy pristup ... no ale co uz ... diky vsem za pomoc.. :wink:
Mondeo ST24 - 2.5 V6 - 170 poniku, 1998
Monduf
*
*
 
Příspěvky: 22
Registrován: pon led 28, 2008 8:14,0

Příspěvekod lezgy » ned črc 19, 2009 11:01,0

chlapi nazdar
nenasiel som nic podobne co by mi pomohlo
stala sa mi totiz vec ze asi klakol altik
prejavilo sa to sustavnym svietenim kontrolky baterky
teraz ked je batery na nabijacke kedze vyplula dusu kym tahala cely motor kolko dalo
ked motor ale teraz startnem kolisu strasne otacky

po nazreti ako vlastne alternator vyzera som zbadal.... ze jakto napisat....
jednoducho vyzera ako keby zboku z vonkajse strany alternatora bola ako keby priskrutkovana nieco ako podlozka ktora sa neotaca....vyzera ze je to nejaka os s platnou mna ktorej su 4skrutky
otazka je ...ma sa tocit cely alternator vratane osi alebo iba samotny alternator na tej oske?
nenasiel som dobry zaber - fotku
budem ho menit kedze co som videl ceny tak za litrik bez roboty to zatial vyzera

robi nefunkcny resp preklzujuci alternator to prilisne kolisanie otacok? pri starte az cez 2500?
cele rameno mam zatrepane od urvatej gumy a remen budem asi preistotu menit tiez

pls ak niekto vie.....
dik
Mondeo Duratec 2.5 v6 r.2000 MK2 GHIA-X Kombi Anglican-RHD
lezgy
**
**
 
Příspěvky: 97
Registrován: úte lis 06, 2007 17:05,0
Bydliště: Trebisov

Příspěvekod fridrikh » ned črc 26, 2009 12:42,0

Pánové mam dotaz. Při vyměně uhlíku jak jsem montoval altik tak mne se dotkla svorka u baterky kontaktu a bliklo to a tet jsem namontoval altik a svítí mne dobíjeni a nejde otáčkoměr je někde pojistka :?:
mondeo, 18td 65, kombi, r.v. 1996, žadna
fridrikh
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: sob črc 25, 2009 20:45,0

Příspěvekod Ebo » ned črc 26, 2009 16:17,0

to > fridrikh "tak mne se dotkla svorka u baterky kontaktu " .. kterého kontaktu ? .. ty jsi zapojoval altík a měl připojenou baterku ? :shock:
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod fridrikh » ned črc 26, 2009 16:37,0

ne při demontáži se mne svorka dotkla kontaktu a jak jsem měl kabele odpojeny tak to hodilo jiskru pak jsem svorku podložil aby to nesjíždělo a nedotklo se baterky ale jak jsem dal altik tak svítí kontrolka a nejde otačkoměr
mondeo, 18td 65, kombi, r.v. 1996, žadna
fridrikh
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: sob črc 25, 2009 20:45,0

Příspěvekod fridrikh » ned črc 26, 2009 18:35,0

ji už to mam stáčelo jen počkat než jsi tě uhlíky sednou 8-)
mondeo, 18td 65, kombi, r.v. 1996, žadna
fridrikh
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: sob črc 25, 2009 20:45,0

Příspěvekod Ebo » ned črc 26, 2009 19:39,0

to > fridrikh ..tak to s tou kontrolkou bych pochopil, že se museli "zajet" uhlíky, ale proč ti nejel otáčkoměr, to nepochopím.. :shock:
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Elektroinstalace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron