Alternátor, dobíjení

Příspěvekod Profesor » stř črc 16, 2008 22:40,0

Neřešit :idea:
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1442
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod RomanT » čtv črc 17, 2008 9:05,0

tomu řikám jasná odpověď :D
Mondeo Turnier 8/98, 1,8 Zetec-E, Sekvenční LPG
Mondeo Combi, 2/2004, TDCi 96 kW, Durashift
Uživatelský avatar
RomanT
****
****
 
Příspěvky: 269
Registrován: úte zář 18, 2007 9:34,0
Bydliště: Vrchlabí

Příspěvekod Phalanx » ned lis 02, 2008 22:50,0

Nazdar, mam asi rovnaky problem ako Nzape1 a Vanis. Na volnobehu, alebo pri nizkych otackach kolisa nepravidelne napatie v el sieti (frekvencia nieje totozna s otackami) Pri zvyseni otacok tak nad 2000 to uplne zmizne. Kontrolka dobijania nikdy ani nezablikala ani nezasvietila.
Zacalo to robit asi pred mesiacom ci 2 a nerobi to vzdy, len nikedy. Bol tu spomenuty nejaky studeny spoj na plosaku, tak keby niekto tusil na akom plosaku to moze byt tak by mi to moc helflo.
DIK
Mondeo Mk. III, 2.0 TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003 - model 2004, ghia
Honda Accord 2.0 96kW, r.v. 1997
Uživatelský avatar
Phalanx
*
*
 
Příspěvky: 19
Registrován: sob kvě 19, 2007 13:26,0

Příspěvekod vanis » pon lis 03, 2008 9:44,0

Nazdar, no mi v servisu rozebrali celý altík, proměřili co se dalo, doiodový můstek atd., přepájeli nějaký plošňák, měl jsem pocit, že se mi to na časspravilo, ale už zase blikám, přesně jak říkáš u volnoběhu, u mě stačí ťuknout na plyn a kolem 1000 ot. to už nedělá. Altík mi prý dobíjí správně, je to opruz.
Mondeo, 2.0i 16V 107kW, kombi, r.v. 2004, trend, LPG
vanis
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: stř čer 04, 2008 10:06,0

Příspěvekod MIS » pon lis 03, 2008 9:57,0

Podobný problem měl známý na Octavii I. Byl tam špatný řemen a mírně prokluzoval kupodivu právě při tom volnoběhu. Detekce poklesu byla natolik citlivá, že to vždy vyhodnotila jako chybu a rozsvítila kontrolku. Stojí to za kontrolu.
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod Bake » pon lis 03, 2008 10:17,0

[quote="vanis"] Už jsem to tu psal. U Fordů je dnes dobíjení řízeno přes ŘJ. Jinak řečeno, ŘJ hlídá, aby napětí z alternátoru neustále bylo na určité konstantní hodnotě. To, že měřákem změříš napětí v palubní síti ještě neznamená, že není problém. U Focusů bývá nejčastěji problém v kabelovém svazku, který vede přímo do alternátoru. Na Mondeu jsem tento problém ještě nezaznamenal, ale to může být způsobeno pouze tím, že kabelový svazek je umístěn jinde a není proto tak náchylný na ostřik vodou a solemi. Ať ti elektrikář tenhle svazek zkontroluje. Může být porušen právě jen kabel, vedoucí směrem k ŘJ.....
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

PROBLEMEK

Příspěvekod l_marsik » úte pro 23, 2008 22:21,0

Cau lidi hele mam problem s prebijenim alternatoru. Mam funglnovej alternator ale postupne mi odpaluje vsechno v aute hori mi jedna pojistka za druhou a za posledni 2 mesice co mi ho vymenili tak uz mam 8. zarovky ve svetlech. Nevite nekdo co s tim?? jo mam MK I 1.8 benzin z 93
Mondeo MK1, 1.8L 16V Zetec 85, Hatchback, r.v. 1994, GLX (přes 500 000 km)
Uživatelský avatar
l_marsik
*
*
 
Příspěvky: 33
Registrován: čtv črc 17, 2008 19:57,0
Bydliště: Praha 5

Příspěvekod Patrik » úte pro 23, 2008 22:38,0

l_marsik: Jak víš že ti ten altík přebíjí? Měřil si to? Kolik dává?
CMC 531
CFC 1255
Mk III kombi 2.0 TDDI 85kw
Mercedes-Benz E290 turbodiesel w210 95kw
Mercedes-Benz S320 CDI w220 145kw
Uživatelský avatar
Patrik
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1216
Registrován: čtv kvě 05, 2005 17:52,0
Bydliště: Praha 8

Příspěvekod klucik.r » úte pro 23, 2008 23:17,0

Na to jen jedna rada :tam kde ti to měnili tam ti taky musí dát záruku!Tak se tam s nima domluv a řekni jim co se od té výměny všechno odehrálo.Roman 8-)
CMC 1059
Mondeo 2, 1.8zetecRKB,16V 85kw, Hatchback, r.v. 1997, Ghia,tmavě zelená metalíza,195000
km. Pneu: Fulda Carat Progreso185/65R14
Mondeo IV, 2,0TDCI, 103kw, Combi, r.v. 2007, Titanium, stříbrná metalíza,
Uživatelský avatar
klucik.r
*****
*****
 
Příspěvky: 671
Registrován: ned kvě 13, 2007 23:42,0
Bydliště: Mimoň

re

Příspěvekod l_marsik » úte pro 23, 2008 23:18,0

jo na volnobehu dava 18,4, pri 2000 (coz je u me nejbeznejsi) dava kolem 21 - 22. mereno pred baterkou
Mondeo MK1, 1.8L 16V Zetec 85, Hatchback, r.v. 1994, GLX (přes 500 000 km)
Uživatelský avatar
l_marsik
*
*
 
Příspěvky: 33
Registrován: čtv črc 17, 2008 19:57,0
Bydliště: Praha 5

Re: re

Příspěvekod DR » úte pro 23, 2008 23:26,0

l_marsik: tady není co řešit. Dává ti to dva měsíce 18-22V, žárovky měníš jak na běžícím pásu ...... Na co čekáš, až tím přepětím odpráskneš ŘJ motoru? Jak psal klucik.r - reklamuj to a to co nejdřív a už s tím autem nejezdi!

Když už nutně budeš potřebovat někam jet - nejlépe nejkratší cestou do servisu, tak zapni všechno, co tam máš na elektriku, vyhřívání oken, vyřívání sedaček, světla mlhovky, stěrače, .... Nebo ten alternátor odpoj a jezdí jen na baterku, pár desítek km se na to najet dá. Což mi připomíná,. 22V nedělá dobře ani akumulátoru, jak by se ti líbíl malý výbuch pod kapotou?
Naposledy upravil DR dne úte pro 23, 2008 23:30,0, celkově upraveno 1
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Patrik » úte pro 23, 2008 23:28,0

l_marsik: Jak říka klucik.r. Reklamace na záruku :wink:
CMC 531
CFC 1255
Mk III kombi 2.0 TDDI 85kw
Mercedes-Benz E290 turbodiesel w210 95kw
Mercedes-Benz S320 CDI w220 145kw
Uživatelský avatar
Patrik
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1216
Registrován: čtv kvě 05, 2005 17:52,0
Bydliště: Praha 8

Alternator

Příspěvekod Pavlos107 » sob pro 27, 2008 20:22,0

Zdravím vlastním mondeo 2003 Tdci a mám tento problém s dobíjením: kontrolka dobíjení nesvítí ale když zmeřím voltmetrem stav napětí tak mi ukazuje cca 11,5-12,5 voltu podle toho co mam zapnute zjistil jsem to za jízdy v noci kdy mi pohasla palubka a potkavací světla stalo se mi to nekolikrát ale vdy se to po nejake dobe zlepšilo. ted už to nedobíjí vubec. Zajímá mne proč mi nesignalizuje kontolka dobíjeni a v cem muze být problém
Mondeo, Tdci 85, Kombi, r.v. 2003, Holomráz
Pavlos107
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon lis 17, 2008 19:11,0

Příspěvekod Patrik » sob pro 27, 2008 21:53,0

Pavlos107: No chtělo by to rozebrat altík a proměřit po dílech dřív než zničíš baterku.
CMC 531
CFC 1255
Mk III kombi 2.0 TDDI 85kw
Mercedes-Benz E290 turbodiesel w210 95kw
Mercedes-Benz S320 CDI w220 145kw
Uživatelský avatar
Patrik
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1216
Registrován: čtv kvě 05, 2005 17:52,0
Bydliště: Praha 8

alternator

Příspěvekod imrich šebo » ned pro 28, 2008 15:15,0

cau pavlos .u mna to bolo just to iste.po vybagrovani altenatora diodovy blok vypadal nasledovne.
http://img212.imageshack.us/my.php?imag ... lokxs2.jpg
hotova pohroma.a to mi pred rokom menil opravar loziska a uhliky.nevsimol si nacate diody. takze 700 Skdiod. blok,250 Sk nove uhliky/zlomil som ich nahodou/ plus novy akumulator pre trvalé nedobijanie.ak mozem odporucit okamzite riesit.
Mondeo, 1,8 TD 66, KOMBI, r.v. 11/1997, GHIA
imrich šebo
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:25,0
Bydliště: veľký meder

Příspěvekod stannik » ned pro 28, 2008 15:21,0

PAvlos107: Předně kde jsi naměřil toto napětí? V palubce "za reostatem" na žárovkách pro podsvícení? Nebo na svorkách baterie... Změř tedy napětí při volnoběhu i zvýšených otáčkách na svorkách baterie bez zapnutých el.spotřebičů, bude-li nízké (tedy to co jsi naměřil), zkus se připojit přímo na alternátor na ten šroub (ne na kabel) co je tam přišroubovanej kabel k baterii. Pokud je nízké napětí i tu, chyba v alternátoru. Pokud zde bude napětí 13-14,4V je pak zaoxidovanej ten kontakt, znamená to sejmout ten kabel se svorkou, odstříhnout ho a dát novou svorku, teče tam 80-100A a někdy se mezi svorkou a kabelem vytvoří vrstva z oxidu. Alternátor na svých svorkách reguluje dobře, takže nesignalizuje žádný problém.
SKoda Octavia II, 1.8TSI., 118kW 4x4
Volvo S60 2.4 benz., 125kW - prodano
driv Mondeo, 1.8 16V benz., 85kW, hatchback, r.v. 1996, ABS klima - prodano, koncim tu pomalu
stannik
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: stř čer 04, 2008 9:51,0
Bydliště: BRNO

Příspěvekod Pavlos107 » ned pro 28, 2008 18:31,0

Díky za odpovedi zítra jedu do servisu na vyměnu dvouhmotáku a spojkové sady tak když bude mít mechanik čas tak se na to koukne jinak napetí jsem měřil na svorkách baterie a pri jízde pak pres zásuvku zapalovače. jinak altík u tdci je utopenej vlevo dole a měření za chodu motoru není možné.
Mondeo, Tdci 85, Kombi, r.v. 2003, Holomráz
Pavlos107
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon lis 17, 2008 19:11,0

Příspěvekod ondramoto » úte led 20, 2009 16:00,0

Kamarad ma Mondeo TDCI rok vyroby 2001, prosim Vas nekoho o radu. Kde se nachazi řídící jednotka motoru? A schema zapojeni konektoru u RJ. motoru? Myslim si že problem je v ní, protože kabely jsou zjevne v poradku. Nezkoušel jsem "propipnout" slaby kabel od alt. k RJ motoru. Alternator vymenen sice za starsi, ale pri kontrole byli uhliky, diodov. mustek a krouzky v poradku. Alternator dava neco pres 14V. Auto normalne jezdi. Dekuji za odpoved.
Uvažuji o: mondeo TDCI
ondramoto
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon led 19, 2009 17:20,0

Příspěvekod ybznek » úte led 20, 2009 18:27,0

ondramoto: Co takhle hledat umístění řídicí jednotky v příslušném tématu?
http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=64206#64206
CMC 666
Ford Mondeo MkIII 2.0 TDDi, 85 kW, r.v. 2001, ambiente, hatchback (konečně opět pojízdné :-))
Uživatelský avatar
ybznek
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 1181
Registrován: sob pro 17, 2005 16:48,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Monduf » sob úno 28, 2009 22:58,0

takze je doma dalsi mondik tentokrate ST24 :twisted:
ale hned zacal problem ...cele sem to tady procetl ale nikdo nemel stejnou zavadu tak nevim zkusim se zeptat:
--kontrolka dobijeni po nastartovani nesviti , az do 2000 otacek potom zacne svitit a znova v 5000 otackach prestane (jestli auto stoji ci jede je to jedno,zavisi pouze na otackach motoru) . pripojil jsem tester dobijeni (takova ta krabicka z tesca za 400 kc ) na svorky baterky, takze skutecne auto normalne dobiji, krome rozmezi otacek 2000-5000 kde nedobiji,signalizuje to kontrolka na palubce i tester signalizuje ze nedobiji ...
vi nekdo co s tim ? alternator ? nebo jeste nekde jinde hledat ?
ukostreni ? zitra zkusim vymenit baterku za jinou...ale jinak nevim ,koupil bych i novy alternator jelikoz to vyjde levneji nez repas aspon tady v anglii ,kde na ebay jsou nove altiky cca za 110 liber = 3300 Kc...

2.vim ze to tady nepatri ale uzivatelsky manual asi taky nikdo nema v elektronicke podobe, pac sem jeste neprisel jak se zapinaji predni mlhovky. knizku Jak na to mam , ale tam neni 2.5 motor :-(

dik
Mondeo ST24 - 2.5 V6 - 170 poniku, 1998
Monduf
*
*
 
Příspěvky: 22
Registrován: pon led 28, 2008 8:14,0

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Elektroinstalace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník