Alternátor, dobíjení

Alternátor, dobíjení

Příspěvekod Jiří Tuček » pon úno 02, 2004 10:40,0

Ahoj,
nepotesil me elektrikar, rka, ze mi nedobiji Mondik tolik, kolik by mel. Nevite, kolik je spravna hodnota napeti na baterce pri 3K otacek? (motor 1998 ccm)
tucnak
Jiří Tuček
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon úno 02, 2004 10:30,0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod Miloš » pon úno 02, 2004 13:11,0

pri 2500 ot a zapnutych potkavackach by melo byt napeti na baterce 13,5 az 14 V
Miloš
****
****
 
Příspěvky: 489
Registrován: pát zář 05, 2003 21:41,0

Příspěvekod Sasa » pon úno 02, 2004 20:47,0

Jo presne jak pise Milos.
Me to take nedobijelo, a tak jsem se ptal.. Ford meni pouze celej altik a tak jsem si sehnal uhliky (cca 20 kč) a za odpoledne jsem mel altik rozebrany vycisteny vymenene uhliky a dany dohromady. a funguje perfektne.. :-) bohuzel jsem v te dobe nebyl celne clubu a tak jsem to nemohl nafotit. ale s duvtipem jde vse :-)
CMC 049 - Ford Mondeo 1.8 TD Combi GLX-1999-LIBEREC

Autoservis - AutoVazi Ford servis
Liberec - Katerinky
Uživatelský avatar
Sasa
****
****
 
Příspěvky: 224
Registrován: pát zář 05, 2003 8:23,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Miloš » pon úno 02, 2004 22:21,0

Ja jsem uz taky menil uhliky v alternatoru. Ze jsou opotrebovany se projevovalo tak, ze mi problikavala kontrolka nabijeni za jizdy (nejprve pri vyssich otackach a pak uz stale). Tak jsem vyndal alternator, z nej drzak uhliku (je to komplet s usmernovacem) a sel k fordovi. Tam mi s bohorovnym klidem rekli, ze uhliky neni nahradni dil a ze mi muzou prodat novy alternator za asi 8.000,-. Tak jsem slusne podekoval, sel do prodejny s ruznym elektroprislusenstvim na auta, vyndal z drzaku ty osoupany uhliky, prodavac je premeril suflerou a prinesl uhliky do alternatoru o trochu vetsi (pozor, material uhliku musi byt pro alternatory, ma takovou medenou barvu). Uhliky jsem doma opiloval, aby sly presne do drzaku, znovu naletoval privodni kabliky a cely altik slozil. Bez problemu funguje uz asi 50.000 km. Je k tomu treba zrucnost, letovani cinem, ale nic na tom neni.
Miloš
****
****
 
Příspěvky: 489
Registrován: pát zář 05, 2003 21:41,0

Příspěvekod Sasa » úte úno 03, 2004 9:38,0

Kukam ze jsi dopadl stejne jako ja... udelal jsem to same :-)
CMC 049 - Ford Mondeo 1.8 TD Combi GLX-1999-LIBEREC

Autoservis - AutoVazi Ford servis
Liberec - Katerinky
Uživatelský avatar
Sasa
****
****
 
Příspěvky: 224
Registrován: pát zář 05, 2003 8:23,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod sedlaq » čtv srp 12, 2004 20:17,0

Mám stejný problém. Původně jsem si myslel, že mám v háji baterku, ale po kontrole dobíjení mně bylo oznámeno, že to sice dobíjí, ale proklatě málo, což nemůže pokrýt spotřebu při každodenních velmi krátkých pojížďkách. Po kolika kilometrech vám odešly uhlíky? Já tam mám 143k.
CMC 187
Ford Fusion 1,4i Ebony, červená Coloredo 2007
Mitsubishi SpaceStar 1,3 zelená 2000
(prodáno Mondeo 2,5 V6 Ghia 1997 sedan)
Uživatelský avatar
sedlaq
*****
*****
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát úno 20, 2004 15:04,0
Bydliště: mezi Blanskem a Vyškovem

Příspěvekod DR » čtv srp 12, 2004 22:08,0

sedlaq: 143 tisíc mi na ojeté uhlíky přijde dost málo, mám 180 a OK, před tím u 2.0 MK I 285 tisíc a bez problémů (i když už to dobíjení nebylo 100%ní). Jsi si jistý, že je to jenom 143 000 km?

Jak psali kluci výše, je to opravitelné. BTW, že značkové servisy alternátory neopravují není až tak úplně pravda, oni to sice obvykle nedělají (jak komu :-), ale dobře ví, kdo to dělá. A provádí se běžně i kompletní repase - výměna ložisek, přesoustružení komutátoru, případně i převinutí cívek. Ale uhlíky zvládneš doma za odpoledne ;-).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod sedlaq » pát srp 13, 2004 5:37,0

DR: Svého Mondíka mám "pod dohledem" od jeho koupě původním majitelem (známý), u kterého jsem se dopředu nahlásil jako první zájemce při případném prodeji. Nemám o najetých kilometrech pochyb.
Baterku jsem dal přes noc na nabíječku, aby žena mohla jezdit a situaci budu řešit zatím svépomocí a pak se uvidí. Jsem zvědav, jak mi půjde altík vyndat - to bude u V6ky asi trochu porod. Má s tím někdo zkušenost?
CMC 187
Ford Fusion 1,4i Ebony, červená Coloredo 2007
Mitsubishi SpaceStar 1,3 zelená 2000
(prodáno Mondeo 2,5 V6 Ghia 1997 sedan)
Uživatelský avatar
sedlaq
*****
*****
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát úno 20, 2004 15:04,0
Bydliště: mezi Blanskem a Vyškovem

Příspěvekod DR » pát srp 13, 2004 7:43,0

Podle Haynese se to u V6 vyndává pravým předním podběhem. Sundáš kolo a rozebíráš ty platsové vložky a rozebíráš a rozebíráš....., až je alternátor venku. Pokud zvládáš angličtinu, můžu naskenovat a poslat mailem (tak o víkendu), časem možná i hodit na techweb. Ale jak se prokoušeš tím podběhem, tak už uvidíš, co a jak. Počítej, že budeš potřebovat i nějaké trochu neobvyklé nářadí (dlouhý šroubovák nebo nástavec na golu, nečetl jsem to moc podrobně).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod sedlaq » pát srp 13, 2004 7:52,0

Toho Haynese obsahuje tuším CD co mám od Mikkiho ze srazu v Brně. Já chtěl začít odkrytovat spodek, abych se k altíku dostal. Dík za radu, mrknu na to, třeba to bude jednodušší.
CMC 187
Ford Fusion 1,4i Ebony, červená Coloredo 2007
Mitsubishi SpaceStar 1,3 zelená 2000
(prodáno Mondeo 2,5 V6 Ghia 1997 sedan)
Uživatelský avatar
sedlaq
*****
*****
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát úno 20, 2004 15:04,0
Bydliště: mezi Blanskem a Vyškovem

Příspěvekod Sasa » pát srp 13, 2004 8:25,0

uff. jeste ze u TD se sunda chladic vzduchu a altik je venku :-)
CMC 049 - Ford Mondeo 1.8 TD Combi GLX-1999-LIBEREC

Autoservis - AutoVazi Ford servis
Liberec - Katerinky
Uživatelský avatar
Sasa
****
****
 
Příspěvky: 224
Registrován: pát zář 05, 2003 8:23,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod DR » pát srp 13, 2004 11:54,0

Teda já nevím, jestli je to až takový rozdíl. Jak často ten alternátor budeš vyndávat? ;-)
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod sedlaq » ned srp 15, 2004 7:42,0

sedlaq píše:Původně jsem si myslel, že mám v háji baterku, ale po kontrole dobíjení mně bylo oznámeno, že to sice dobíjí, ale proklatě málo....

Přece jen byla baterka v háji (viz příspěvek v příslušné sekci), po její výměně je vše v pořádku, mondík dobíjí jako o život v celém rozsahu otáček i při zapnutých světlech je na svorkách baterie 13,8V :D Uf, to jsem si oddychl.
CMC 187
Ford Fusion 1,4i Ebony, červená Coloredo 2007
Mitsubishi SpaceStar 1,3 zelená 2000
(prodáno Mondeo 2,5 V6 Ghia 1997 sedan)
Uživatelský avatar
sedlaq
*****
*****
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát úno 20, 2004 15:04,0
Bydliště: mezi Blanskem a Vyškovem

Příspěvekod sedlaq » pon srp 16, 2004 8:28,0

Po konzultaci s odborníky http://www.volny.cz/elcar.brno/ jsem se dozvěděl pro nás zajímavou informaci:

Vážený pane, tak jak to píšete vysvětlení by bylo. Ovšem napětí 13.8V
dlouho době je nízké a v současných akumulátorech způsobí vrstvení
elektrolytu a to zkracuje životnost baterie. Nové Fordy mají v programu řízení napětí, že po startu zhasne kontrolka, ale alternátor po dobu 30 sek. nedobíjí. Potom až do zahřátí motoru alternátor postupně zvyšuje napětí. Napětí u amerických verzí a začínají i evropské je min.14,5V jinak vozy které málo jezdí a na krátké tratě a mají akumulátor s vysokou kapacitou trpí vrstvením elektrolytu a zde nové automatické nabíječky nepomohou.
Vy si musíte skontrolovat napětí po minimálně 15.minutové jízdě bez
vypnutí motoru a srozsvícenými světly. Optimum je 14,2 V.
S pozdravem P. JIskra.

Koupil jsem novou baterii, udělal vše tak jak p. Jiskra radí a jsem nadmíru spokojený, Mondík má za výše uvedených podmínek na svorkách baterie 14,24V :lol:
CMC 187
Ford Fusion 1,4i Ebony, červená Coloredo 2007
Mitsubishi SpaceStar 1,3 zelená 2000
(prodáno Mondeo 2,5 V6 Ghia 1997 sedan)
Uživatelský avatar
sedlaq
*****
*****
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát úno 20, 2004 15:04,0
Bydliště: mezi Blanskem a Vyškovem

Příspěvekod Standa » stř zář 22, 2004 12:06,0

Začal mi s auta po zahřátí vycházet na volný chod nepříjemný zvuk, který tam rozhodně nepatří. Po sundání drážkovaného řemenu a nastartování byl motor tichý. Při ručním roztáčení jednotlivých řemenic a kladek nevydávala žádná z nich podezřelý zvuk. Zkusil jsem tedy nastříkat WD40 na hřidel pumpy posilovače, ale nepomohlo, další den pak ne hřídel alternátoru a nepříjemný zvuk zmizel, Ovšem jen na dva dny a je tu zpátky. Předpokládám že odešlo ložisko u řemenice, protože uhlíky jsou z druhé strany než jsem nastříkal olej. Podle Etzolda by tam měl být alternátor Mitsubishi asi 70A. Chtěl bych alternátor přes víkend rozebrat a ložiska vyměnit, nezkoušel to už někdo ?
FEF 009
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Uživatelský avatar
Standa
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: stř led 07, 2004 9:35,0
Bydliště: Opava

Příspěvekod basic » stř zář 22, 2004 12:29,0

WD40 neni mazadlo ale cistidlo pozor na to !!!!
CMC 167
Mondeo 1.8i MKII LX/CLX/(Ghia) ,1997 ,Kombi
Mondeo 2.2TDCI MKV Ghia 2006, Kombi N1
Uživatelský avatar
basic
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1290
Registrován: pát úno 06, 2004 22:44,0
Bydliště: Zdice

Příspěvekod Ota » stř zář 22, 2004 12:43,0

Ne snad mazadlo, ale mazivo to je :) .
Ota - CMC 014
Mondeo 2.0 16V Trend, 3/2006, combi
Uživatelský avatar
Ota
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1196
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:40,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod basic » stř zář 22, 2004 12:50,0

Ja sice nejsem puntickar ale proste WD40 neumi dlouhodoe mazat ma velmi dobre cistici ucinky a ma perfektni viskozitu diky tomu se dostane do kazde spary ale vzhledem ke svemu slozeni nedokaze na dlouhodobe namahanych mistech zajistit mazaci schopnost je treba jej kombinovat s vhodnym mazivem aby si to nekdo nespletl se steteckem na mazani
CMC 167
Mondeo 1.8i MKII LX/CLX/(Ghia) ,1997 ,Kombi
Mondeo 2.2TDCI MKV Ghia 2006, Kombi N1
Uživatelský avatar
basic
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1290
Registrován: pát úno 06, 2004 22:44,0
Bydliště: Zdice

Příspěvekod Ota » stř zář 22, 2004 13:09,0

Presne tak. Ale na namazani naprosto nepristupnych pantu a mechanismu se mi maximalne osvedcil. Proste tam, kde se ze stetecku nevejde ani jeden chlup.
Nicmene na pouzitou diagnostiku alternatoru se mi zda vhodny. Ba primo dobry napad :-)
Ota - CMC 014
Mondeo 2.0 16V Trend, 3/2006, combi
Uživatelský avatar
Ota
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1196
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:40,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Miloš » stř zář 22, 2004 13:56,0

Alternator se da rozebrat a obe kulickovy loziska namazat tukem. Problem byva v tom, ze zadni lozisko (dal od remenu) byva v domecku volne a protaci se cele. Ja jsem to vzdy resil (na nekolika autech) vyvlozkovanim loziska v domecku kovovou planzetou (vetsinou 0.05mm).
CMC 042
Mondeo 1.8TD, Turnier, 1998, Combi
Miloš
****
****
 
Příspěvky: 489
Registrován: pát zář 05, 2003 21:41,0

Další

Zpět na Mondeo MK I-III - Elektroinstalace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník