Žhavení u 1,8 TD

Příspěvekod Jeníček » pát úno 11, 2005 8:32,0

Já osobně u mondea opravdu čekám opravdu ještě chvilku cca 3-4sec.
Po výměně baterie po takovémto žhavení nastartuji uplně bez problému. Takže teď žhavím jen jednou-avšak jsem investoval do nove baterie a žhavek
CMC 424
Mondeo 2.0 TDCi, 85kW, MkIII, r.v. 2002,kombi
dříve - Mondeo 1.8 TD CLX/GLX, MkI, r.v. 1995,hatchback
Uživatelský avatar
Jeníček
***
***
 
Příspěvky: 141
Registrován: stř pro 15, 2004 12:05,0
Bydliště: Tábor

Příspěvekod Jirka K » sob úno 12, 2005 19:23,0

Jak klesne teplota pod bod mrazu, tak žhavím 2x, jinak stačí 1x, osobně u mondea taky čekám 3-5sec. po zhasnutí kontrolky žhavení. Jinak mám najeto 200tis. tak se nedivím, že je potřeba teď v zimě žhavit 2x
CMC 157
mondeo combi 94, 1.8TD
Jirka K
*
*
 
Příspěvky: 38
Registrován: ned dub 04, 2004 20:50,0
Bydliště: Břeclav

Příspěvekod Karel2 » ned úno 13, 2005 19:39,0

Za mrazu i po nastartovani zhavice prizhavuji, nez se motor neustali, poznas to jednoduse,nastartuj a koukni na vyfuk .Zvednou se trochu otacky a vubec to nekouri ,asi po 3 minutach to zacne jemne bile kourit.To uz se motor trochu ohreje a zhaveni vypne. A zhavice maj v sobe kontrolu proti prezhaveni(nevim jak se to presne jmenuje)
Escort 1.8 TD, 1997 hatchback
Karel2
**
**
 
Příspěvky: 85
Registrován: ned kvě 23, 2004 21:45,0
Bydliště: Prerov

Příspěvekod LeF » pát črc 01, 2005 13:20,0

No já teda žhavim i v létě 2x (jinak to dlouho točí), ale v zimě taky 2x. Jako že v tom startování není rozdíl. Myslel jsem že budu muset koupit novy žhavičky, ale zatim jsem se k tomu nedostal. Každopádně zkusím chvíli počkat po zhasnutí kontrolky, sem nětušil že by to ještě mělo žhavit :wink:
CMC 520
Mondeo MkII 1,8 TD combi, 1999, dovoz DE
Uživatelský avatar
LeF
*
*
 
Příspěvky: 47
Registrován: pon črc 19, 2004 12:34,0
Bydliště: Český Brod

Příspěvekod Jeníček » pát črc 01, 2005 13:32,0

Já mám žhavičky nové...
ale přesto se mi motor když je studený párkrát otočí, než chytne...ale v mém případě mám dojem, že je to spiše problém čerpadla. Jako by mu chvilku trvalo, než tam tu naftu dostane. Občas totiž při startování, když "cuknu" s plynem, motor naskoči hned.
Toť můj názor a nejsem žádný mechanik a ani si netroufám říci, že se v autech vyznám (přestože jsem zaměstnán v automobilovém průmyslu :D )
CMC 424
Mondeo 2.0 TDCi, 85kW, MkIII, r.v. 2002,kombi
dříve - Mondeo 1.8 TD CLX/GLX, MkI, r.v. 1995,hatchback
Uživatelský avatar
Jeníček
***
***
 
Příspěvky: 141
Registrován: stř pro 15, 2004 12:05,0
Bydliště: Tábor

Příspěvekod Hokky » sob črc 02, 2005 21:01,0

žhavím 1x a hned po shasnutí startuji do 2sec. naskočí a nepřijde mi to divný. Jen v zimě okolo -10st. jsem žhavil 2x. Svíčky mám ještě se kterými jsem to koupil na 92tkm, teď má tacho 128tkm.
CMC 096
Mondeo 1,8TD, Trend, 6/99, Turnier, vzd.filtr JR
Škoda 136 pickup 50kW 1993
Uživatelský avatar
Hokky
*****
*****
 
Příspěvky: 811
Registrován: pát zář 05, 2003 7:42,0
Bydliště: Trutnovsko - Batňovice

Příspěvekod LeF » čtv črc 07, 2005 11:15,0

Tak jsem zkusil po zhasnuti kontrolky zhaveni jeste chvili pockat (cca 30sec) a startovani se nijak nezlepsilo. Porad je lepsi kdyz po zhasnuti kontrolky vypnu klickem a znova zapnu. Muj servisak mi potvrdil ze po zhasnuti kontrolky porad jeste zhavi. Ale jak rikam, vysledek zadny.
CMC 520
Mondeo MkII 1,8 TD combi, 1999, dovoz DE
Uživatelský avatar
LeF
*
*
 
Příspěvky: 47
Registrován: pon črc 19, 2004 12:34,0
Bydliště: Český Brod

Příspěvekod Marťas » pát črc 08, 2005 10:26,0

LeF: Po zhasnutí kontrolky žhavení chvíli počkej a pak uslyšíš, jak odpadne relátko žhavení. Poté už nemá cenu čekat. Po dvojitém nažhavení motor chytá okamžitě.
Marťas
Mondeo Combi MkII, 1.8TD, 1999
!!! palubní počítač !!!
Marťas
**
**
 
Příspěvky: 68
Registrován: pon čer 21, 2004 19:31,0
Bydliště: Hlinsko / Brandýs nad Labem

Příspěvekod Hokky » pát črc 08, 2005 19:29,0

tak tak relé je docela dobře slyšet, ač je pod baterkou
CMC 096
Mondeo 1,8TD, Trend, 6/99, Turnier, vzd.filtr JR
Škoda 136 pickup 50kW 1993
Uživatelský avatar
Hokky
*****
*****
 
Příspěvky: 811
Registrován: pát zář 05, 2003 7:42,0
Bydliště: Trutnovsko - Batňovice

Příspěvekod LeF » pát črc 08, 2005 20:03,0

Jojo, na dve nazhaveni v pohode, tak bych si to predstavoval na to jedno.
Rele slysim pri zapnuti klickem, ale vypnuti sem si zatim nevsim. Skusim si na to dat pozor. Ale stejne by asi neuskodilo zkusit vymenit ty svicky :roll:
CMC 520
Mondeo MkII 1,8 TD combi, 1999, dovoz DE
Uživatelský avatar
LeF
*
*
 
Příspěvky: 47
Registrován: pon črc 19, 2004 12:34,0
Bydliště: Český Brod

Kouřivost poři startu

Příspěvekod Ing.Antonín Voříšek » pon zář 19, 2005 11:45,0

Někdy se mi stává, že při startu jde z výfuku dost kouře a motor jde nepravidelně. Po chvíli je vše v pořádku a z výfuku se nekouří. Domnívám se , že jedna žhavící svíčka špatně žhaví a příslušný válec začně dokonale spalovat až po chvíli, až se zahřeje. V žádném příspěvku na téma žhavící svíčky jsem se však nedočetl, jaký odpor se má naměřit u dobré svíčky. Ví to někdo ? Setkal se někdo s potížemi při výměně žhavící svíčky ?
Mondeo, 2,0 TDDi, 85 kW, MK III, combi, r.v.2001
Dříve Mondeo, 1,8 TD, 66 kW, MK I, combi, r.v. 1996
Ing.Antonín Voříšek
***
***
 
Příspěvky: 149
Registrován: pon říj 06, 2003 9:53,0
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod Bertik » pon zář 19, 2005 15:07,0

Já jsem je kdysi měřil a mám dojem že ten odpor byl téměř nulový. V každem případě by měly mít všechny svíčky zhruba stejný odpor.
CMC 445
Mondeo kombi MK II, vínová metla, 97, 1.8TD-ex
Mondeo kombi MK III, vínová metla 05, 2.0TDCI, 85 kw
Uživatelský avatar
Bertik
**
**
 
Příspěvky: 53
Registrován: pon led 31, 2005 21:27,0
Bydliště: okr. Zlín

Odpor žhavicích svíček

Příspěvekod Láďa » čtv kvě 25, 2006 23:51,0

Odpor nové svíčky za studena je 0,25 - 0,4 ohmu podle typu. (Vím, že se opakuju, odpovídám na dotaz.) Problém ale je, jak tak malý odpor změřit. Běžný multimetr pouští do měřeného odporu malý proud a miliohmetr má málo kdo k dispozici. Lepší je měřit proud, který je po 5s 15A, po 10s 11,3A, po 15s 9,5A a dále klesá na 7,3A. Tyto hodnoty jsem naměřil na svíčce Beru. Z měření také vyplývá, že maximální teploty dosahuje svíčka až po 15s, proto má za extrémních podmínek smysl žhavit vícktát.
CMC 684
Mondeo 1,8TD, MkII, 10/1999, combi
Láďa
*
*
 
Příspěvky: 30
Registrován: čtv úno 02, 2006 13:48,0
Bydliště: Řež u Prahy

Příspěvekod Konradek » pát kvě 26, 2006 20:20,0

Zalezi hlavne na typu zhavici svicky, original bude mit spravnou teplotu urcite drive. Jinak zhavit 2x jsem nikdy nemusel ani v nejvetsich zimach, co vsak melo na startovani velky vliv byla nova baterka - od te chvile chyta driv. Takze kdyz vse funguje tak jak ma, staci zhavit jednou - aspon u me :lol:
CMC 830
Ford C-Max 1.6 TDCi 2010

prodáno:
Ford Mondeo 1998
Ford Mondeo 2,0 TDCi 96 kW Ghia 2003, kombi
Konradek
****
****
 
Příspěvky: 374
Registrován: ned črc 10, 2005 14:38,0
Bydliště: Praha

Opakované žhavení.

Příspěvekod Láďa » stř kvě 31, 2006 0:32,0

Plně souhlasím s tím, že pokud vše funguje tak, jak má, stačí k nastartování nižší, než maximální teplota svíčky. Ne však všichni mají všechno v pořádku a tak je možné ke snadnějšímu startování využít fakt, že svíčky dosahují maximální teploty až za 10 - 18s a žhavit déle. Na typu svíčky také záleží, ne však podstatně. BTW nevíte, jakého typu jsou originální svíčky Motorcraft EZD 39? Měřil jsem 5 svíček od různých výrobců, všechny dosahovaly maximální teploty za více než 10s. Svíčka Mororcraft nebyla nejrychlejší. Pokud by byl zájem, mohu to napsat do rubriky o svíčkách.
CMC 684
Mondeo 1,8TD, MkII, 10/1999, combi
Láďa
*
*
 
Příspěvky: 30
Registrován: čtv úno 02, 2006 13:48,0
Bydliště: Řež u Prahy

Příspěvekod Martin Bednařík » ned bře 11, 2007 12:54,0

Samozřejmě je to pravidelnou údržbou auta.Stačí jednou za čtvrt roku překontrolovat baterku a popřípadě dolít a dobít.Skusit jestli jsou všechny žhaviče v pořádku obyčejným drátam připojeným na baterku a přiložit ke žhaviči, pokud pleskne jiskra je to ok, pokud ne je žhavič v háji.Opatrně ať se nedotknete motoru, baterka to nemá ráda.A zásadní problém v tom, že motor točí dlouho je čerpadlo.Ford šetří a místo spolehlivého Boschu tam dává levnější Lucas, který není špatný ale bohužel dýl točí, ale natočí.
Mondeo, 1,8 td 66, sedan, r.v. 1997, Ghia
Martin Bednařík
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: čtv bře 08, 2007 18:10,0
Bydliště: V Drahách 927, Luhačovice 76326

Příspěvekod BATMAN » ned bře 11, 2007 23:11,0

Taky se chystam po vyplate menit zhavice.
Vi nekdo kolik stoji Motorcrafty popripade jakou znacku zvolit?
Mondeo II 1.8TD 1997 Kombajn cca 213 000km
Uživatelský avatar
BATMAN
****
****
 
Příspěvky: 295
Registrován: stř zář 06, 2006 18:13,0
Bydliště: Zlín/UH

Příspěvekod blackyhawk » ned bře 11, 2007 23:40,0

Ja som dal v 01/2006 Bosch a zatial som nemal najmensi problem so starovaním, zhavím aj pri silných mrazoch iba jeden krát.
CMC 714
Ford Mondeo 1,8TD, 66kW, 12/98, kombi, CLX, tónované sklá, ťažné zariadenie, tmavo modrá
Uživatelský avatar
blackyhawk
*
*
 
Příspěvky: 46
Registrován: sob bře 11, 2006 21:27,0
Bydliště: Bardejov, Slovensko

Příspěvekod Chadim Karel » úte dub 24, 2007 21:21,0

Pozor na žhavící svíčky. Nejlepší kontrolou je vymontovat je a připojit k baterii a zkontrolovat, jestli žhaví po celé délce, hlavně však u konce, což je nejdůležitější část a nejsou-li zdeformované nebo roztavené. Dále pak, v prodeji jsou svíčky s dvojím napětím: 11V a 12V, osobně používám svíčky Bosch již řadu let u několika ropáků a jsem s nimi spokojen. Cena je kolem 350 Kč. Obecně se dá doporučit výměna zhruba po 1 až 2 letech.
Mondeo 2.0 TDCi Ghia, 96 Kw, automat
Uživatelský avatar
Chadim Karel
*
*
 
Příspěvky: 20
Registrován: úte úno 06, 2007 19:46,0
Bydliště: Plzeň

Problém se žhavením

Příspěvekod broucekzprahy » stř zář 10, 2008 19:28,0

Prosím nutně o radu. V poslední době mi nějak blbne startování. Projevuje se to třemi různými jevy. Vlastně čtyřmi:
1. po otočení klíčku žhaví neuvěřitelně dlouho, jednoduše kontrolka nezhasne. Tak musím žhavení opakovat a pak to už zhasne po pár vteřinách.
2. po nažhavení začnu startovat, ale motor se jen protáčí na baterii a nechytá to. Po opětovném žhavení to pak nastartuje.
3. Nažhavím, nastartuju, ale po pár metrech jízdy mi po zařazení neutrálu motor zhasne a musím znovu startovat.
4. Během jízdy, třeba i na dálnici, mi začne svítit kontrolka žhavení, otáčkoměr spadne na nulu, motor začne vydávat podivné zvuky, plynový pedál dle zvuku přidává, ale jako by tam byl neutrál.
K těmto jevům ještě dodávám, že mi po nastartování a při tom blbnutí otáček z výfuku jde docela hustý kouř.

Můžete mi někdo prosím poradit, v čem by mohl být problém?
Mondeo 2005, 2,2 TDCi, 114kW, Ghia, kombi, audio/navi Denso
broucekzprahy
*
*
 
Příspěvky: 34
Registrován: ned úno 11, 2007 19:01,0
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Elektroinstalace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník