Světla pro denní svícení

Příspěvekod DR » stř čer 01, 2011 20:49,0

Profesor: tak na nějaké diod ybych se mohl ... :-) BTW, za mých mladých let se úbytek na křemíku udával 0,7V a tuším 0,3V na germaniu ;-).

To blikání je složitější záležitost, u mých philipsů automatika zřejmě reaguje při každé změně napětí, pak si to rozmyslí a vyhodnotí, že motor asi ještě neběží a zhasne. Ale velikost vstupního napětí na to asi (v mém případě) vliv nemá. Zřejěm to bera jako pokus o start (tak rozsvítí) a až když nedojde k výraznému zvýšení napětí, tak zase zhasne.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Profesor » stř čer 01, 2011 21:03,0

DR píše:To blikání je složitější záležitost, u mých philipsů automatika zřejmě reaguje při každé změně napětí, pak si to rozmyslí a vyhodnotí, že motor asi ještě neběží a zhasne.
Tak pokud jede podle nějakého algorytmu nárůstu napětí tak ano, ale takovou neznám, co jsem mohl obhlédnout fungovala jako jako prahový spínač - pokud se napětí dostalo nad tuším 13,5 V tak sepla výstup, jak padlo pod 13,3 rozepla. Nevim zda byl práh spínání nastavem rozdílně, nebo to bylo vlivem zpoždění elektroniky resp. vybíjením nějaké kapacity - tak dalece jsem to nezkoumal neb je mi to k ničemu :lol:
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1442
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod Profesor » stř čer 01, 2011 21:24,0

DR píše: BTW, za mých mladých let se úbytek na křemíku udával 0,7V a tuším 0,3V na germaniu ;-).
Tak dobrá dohodnem se na 0,65V a germánium sem netahej je rok 2011 a né 1911 :lol: :mrgreen: :lol:
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1442
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod koudak » čtv čer 02, 2011 13:01,0

DR:
Tak kontrolovat LEDky během jízdy po dálnici odrazem v autě ... :-) bych nechtěl.

PROFESOR:
No žárovku (14 V, 250 mA) jsme napojil na dráty, co jdou z toho modulu ke LEDsvětlům, takže modul asi zatěžuju. A teď zase nastupuje moje neznalost.
Netuším, jestli je to fatální. Říkal jsem si, jen jedna malá žárovička nemůže vadit.
Profesore, vadí to? Mám tam dát nějakou jinou kontrolu? Jakou?
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, combi, r.v. 10/2004, 6 speed, EURO 4, ghia Ex., bez DPF, 230 tkm
koudak
****
****
 
Příspěvky: 227
Registrován: pát srp 22, 2008 22:42,0

Příspěvekod Profesor » čtv čer 02, 2011 18:25,0

koudak píše:DR:
Tak kontrolovat LEDky během jízdy po dálnici odrazem v autě ... :-) bych nechtěl.
kontroluju zrovna tak a je to vidět na dost vekou vzdálenost.
koudak píše:PROFESOR:
No žárovku (14 V, 250 mA) jsme napojil na dráty, co jdou z toho modulu ke LEDsvětlům, takže modul asi zatěžuju. ....... Jakou?
:shock: :shock: :shock: no potěž modul teda, já mám 5čipů a pro každej zvlášť měnič. Původní origo měniče neudejchaly ani těch 5čipů ( po roce byly v pánu - výrobní vada - slabý výkonový prvek - je to tady popsáno).
Žárovku okamžitě pryč a pokud trváš na kontrolce, tak LED :!: pro tyto účely zcela vyhoví LED s konstrukčním proudem 2mA a vhodný předřadný odpor.
Trochu rozdíl :idea: 250mA a :arrow: 2mA. Na žárovky zapomeň :!:
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1442
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod koudak » pát čer 03, 2011 12:12,0

:arrow: PROFESOR
Díky za odpověď. Žárovka je vytočená.
Diodu (1,8 V/ 2 mA) jsem schopen koupit, ale s odporem si nevím moc rady.
Vzhledem k tomu, že je žárovka napojena paralelně k LED světlu, na které jde 13,8 V, potřebuju snířit napětí pomocí odporu o 12 V. A při požadavku na minimální proud (aby nebyl modul namáhán) bych potřeboval rezistor s hodně ohmama. Je to tak?
No a tady si nevím rady :oops: , protože neznám součástky. Neporadil bys mi prosím, s výběrem konkrétního rezistoru http://www.ges.cz
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, combi, r.v. 10/2004, 6 speed, EURO 4, ghia Ex., bez DPF, 230 tkm
koudak
****
****
 
Příspěvky: 227
Registrován: pát srp 22, 2008 22:42,0

Příspěvekod Robbert » pát čer 03, 2011 12:16,0

Koudak: Já nikdy kontrolku k SPDS neměl a přiznám se, že se moc nedívám ani na kontrolky světel, takže celé tohle považuji za zbytečné. Stačí kontrola na autě vpředu jedoucím.

Nicméně hodně štěstí.
CMC 497
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016
Ford Fusion Collection Panther Black 1,4 58 kw, r.v. 2009
Ford Kuga Titanium 4x4, 2,0 TDCi, r.v. 2011
---------------------
Ford Mondeo Kombi Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - tak a druhý mazlík je prodaný
Ford Mondeo Mk. III, 2,0 TDDi, 85kw, r.v. 2002, Trend, hatchback - tak a mazlík je prodaný
Škoda Superb 1,9 TDi 96 kw prodáno
Uživatelský avatar
Robbert
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 1526
Registrován: pon dub 04, 2005 14:13,0
Bydliště: Brno venkov

Příspěvekod koudak » pát čer 03, 2011 12:22,0

2 Robert. No vhledem k tomu, jak se mi ten polofunkční modul choval (světla vypínala během jízdy nahodile) a jakou náhodou jsem to zjistil (v podstatě náhodou jsem jel za kamarádem v tandemu a on si toho problikávání všiml), nepovažuji kontrolku světel za zbytečnou. Kontolu světel v odrazu jsem tady dělal, ale stejnmě jsem an to problikávání nepřišel.
Světla jakožto bezpečnostní prvek svítit musí. Takže tu kontrolku prostě chcu
:wink:
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, combi, r.v. 10/2004, 6 speed, EURO 4, ghia Ex., bez DPF, 230 tkm
koudak
****
****
 
Příspěvky: 227
Registrován: pát srp 22, 2008 22:42,0

Příspěvekod Robbert » pát čer 03, 2011 12:28,0

V pohodě. Já jezdím často po městě, takže ji nepotřebuji...
CMC 497
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016
Ford Fusion Collection Panther Black 1,4 58 kw, r.v. 2009
Ford Kuga Titanium 4x4, 2,0 TDCi, r.v. 2011
---------------------
Ford Mondeo Kombi Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - tak a druhý mazlík je prodaný
Ford Mondeo Mk. III, 2,0 TDDi, 85kw, r.v. 2002, Trend, hatchback - tak a mazlík je prodaný
Škoda Superb 1,9 TDi 96 kw prodáno
Uživatelský avatar
Robbert
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 1526
Registrován: pon dub 04, 2005 14:13,0
Bydliště: Brno venkov

Příspěvekod Profesor » pát čer 03, 2011 20:41,0

koudak píše::arrow: PROFESOR

Diodu (1,8 V/ 2 mA) jsem schopen koupit, ale s odporem si nevím moc rady.
..... paralelně k LED světlu, na které jde 13,8 V, potřebuju snířit napětí pomocí odporu o 12 V.

:arrow: koudak - není v tom žádná chytristika :idea: máme 13,8V z měniče, diodu provozním napětím 1,8 a proudem 2mA = 0,002A.
13,8 - 1,8 = 12 : 0.002 = 6000R = 6k - nejbližší dostupný je tedy 6k2 http://www.ges.cz/cz/sma0204-50-56r0-1m00-1-GES05301267.html

Ještě si dovolím upozornit, že ta dioda opravdu svítí jak žere - tedy málo, alespoň to neruší. Pokud potřebuji zajistit kontrolu nějakého zařízení a nebýt kontrolkou rušen používám právě tyto. V autě bych ji tedy umístil tak aby na ní nedopadalo sluneční světlo, ale uvidíš sám.
:idea: jenom pro jistotu - odpor je zapojen s LED do série :idea:
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1442
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod koudak » sob čer 04, 2011 7:39,0

:arrow: Profesor: Moc dík za rady. Ty ohmy jsem nakonec spočítal, jen jsem nedokázal v GESu najít patřičný odpor. Ztrácel jsme se tam. Série je jasná. Dík!
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, combi, r.v. 10/2004, 6 speed, EURO 4, ghia Ex., bez DPF, 230 tkm
koudak
****
****
 
Příspěvky: 227
Registrován: pát srp 22, 2008 22:42,0

Příspěvekod Profesor » sob čer 04, 2011 11:37,0

:arrow: koudak: Nemáš zač, od toho fórum máme - nikdo neví všechno.
V Gesu stačí říct a oni už poradí, tam znají :lol: pokud nebereš odpory ze spec řad, tak se dají poskládat, ale to zabírá zbytečně místo.
:wink: Ať ti to hlavně svítí, nejsi první kdo měnil modul - naposledy v týdnu kolega - taky zhasínal.
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1442
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod Profesor » pon čer 06, 2011 21:22,0

Dneska jsem potkal dalšího blikače :roll:
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1442
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod DR » pon čer 06, 2011 21:33,0

Profesor: blikače jsem ještě nepotkal, ale tak každé třetí auto s SPDS je má špatně namontované, v drtivé většině příapadů není dodržena minimální vzdálenost 60cm mezi světly, někdy opravdu o hodně. Hezky se to pozná, protože rámeček RZ má 50cm.

http://www.ceskydomov.cz/praha-2/clanek ... eni-pokutu
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Profesor » pon čer 06, 2011 21:44,0

:arrow: DR: hlavně má polovina řidičů pozičky místo SPDS :roll: Já se nebojím prošel jsem technickou :P

Edit: dnes jsem opatřil modul soumrakového čidla 8-) budu SPDS přepínat dle norem :P
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1442
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Denní svícení

Příspěvekod David V » pon čer 06, 2011 22:39,0

Osobně mi denní svícení leze krkem. Nejvíc mi vadí názorová nekonzistence mezi úsporou energie (prý ekologie) a tímto plýtváním paliva. Podle mě to žádný zásadní přínos nemá a jsou s tím akorát problémy. A to, že to na autech mají namontovaný blbě mi žíly teprv netrhá, furt lepší než bastlený xenony.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: Denní svícení

Příspěvekod DR » úte čer 07, 2011 9:43,0

David V: Taky denní svícení k ničemu nepotřebuju. Ale kdybych si měl vybrat mezi původním stavem, kdy spousta řidičů světla nezapínala ani skoro za tmy, nebo v hustém dešti/mlze, protože "oni vidí dost a svícením se opotřebovávají žárovky", a současnám povinným svícením furt, tak beru to povinné svícení. Bohužel, když spousta tupounů ignorovala jedno ze základních bezpečnostních pravidel "vidět a být viděn", tak povinné svícení byl asi zcela logický důsledek.

O vyšší spotřebě nemá cenu diskutovat, ano, je vyšší, ale rozhodně ne o tolik, jak se nám snažili "ekohysterici" namluvit - protože ve svých "výpočtech" důsledně opomíjeli fakt, že nějakou část z těch 24 hodin musí auto svítit vždycky, protože je tma/mlha/prší.

Umístění SPDS na ostatních autech mě zajímá jen ze zvědavosti - proč to tam ten člověk namotoval, když tím riskuje pokutu a ztrátu "OTP"?
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Denní svícení

Příspěvekod Kóťa » úte čer 07, 2011 11:11,0

SPDS na autě mám.Také nesplňuji o pár cm vzdálenost od boku auta,ale co s tím?Mám rozřezat kvůli 2 cm nárazník? :D Ten kdo přes den nevidí auto bez světel by měl vrátit ŘP.Výsadní právo motorek je fuč...A proč spds mám?Protože např.xenony nejsou na denní svícení.Už mám za sebou výměnu výbojek...2000kč a repasi parabolek za 2500kč.Takže asi tak...Kde to zavedli,tak to zase zrušili.Je to blbost...
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia 8/2005 Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Kóťa
****
****
 
Příspěvky: 209
Registrován: pon led 30, 2006 20:18,0
Bydliště: Střední Čechy

Re: Denní svícení

Příspěvekod Profesor » úte čer 07, 2011 14:38,0

Kóťa píše:....a repasi parabolek za 2500kč.
.... a o to mi šlo hlavně když jsem montoval SPDS nevypálit si světla, na Citronu je nemám a měnil jsem celý lampy, neb byly šedivý místo lesklé odrazové plochy .
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1442
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod MIS » stř čer 08, 2011 8:19,0

Musím se přidat ke Kóťovi a Profesorovi. Pro mě byla hlavní motivace taky opotřebení xononů. Jako druhou, celkem zajímavou věc bych uvedl rapidně sníženou spotřebu kapaliny do ostřikovačů. Tady je znát opravdová okamžitá finanční úspora.
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Elektroinstalace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků