Imobilizér

Imobilizér

Příspěvekod Ing.Antonín Voříšek » úte říj 14, 2003 14:17,0

Mám Mondíka 1,8 TD, M I, r.v.1996. Když nechám otevřené dveře a zasunutý klíček v zapalování, automaticky po nějaké chvíli dojde k zablokování IMO a nejde otočením klíčku start. Musím stisknout tlačítko na dálkovém ovladači a dojde k dvojitému bliknutí blinkrů a k odblokování IMO. Hrozím se toho, kdyby se vybila v DO baterie. Jak by se to dalo odblokovat?Otáčením klíčku v zámku dveří? Nezkoušel jsem to, tak se ptám.
Mondeo, 2,0 TDDi, 85 kW, MK III, combi, r.v.2001
Dříve Mondeo, 1,8 TD, 66 kW, MK I, combi, r.v. 1996
Ing.Antonín Voříšek
***
***
 
Příspěvky: 149
Registrován: pon říj 06, 2003 9:53,0
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod Sasa » úte říj 14, 2003 14:36,0

ja mam jablotron a dela mi to tak asi 5 minut a pak se imo zablokuje.. je to z toho duvodu, kdyz treba vyndas klicek a nezamknes, aby ti nemohli teoreticky odjet s autem, ja bych tuto funkci nechal je prakticka a jde na ni zvyknout :-)
CMC 049 - Ford Mondeo 1.8 TD Combi GLX-1999-LIBEREC

Autoservis - AutoVazi Ford servis
Liberec - Katerinky
Uživatelský avatar
Sasa
****
****
 
Příspěvky: 224
Registrován: pát zář 05, 2003 8:23,0
Bydliště: Liberec

Re: Odblokování IMO

Příspěvekod DR » úte říj 14, 2003 19:49,0

Inženýre Antoníne Voříšku, nijak nespecifikuješ, jestli mluvíš o imobilizeru od forda, nebo tam máš něco dodatečně namontované. Pokud máš alarm s imobilizérem originál ford, tak věz, že druhý klíček k mondeu žádné dálkové ovládání a tím pádem ani baterii neobsahuje a přesto jím lze auto plnohodnotně ovládat, stejně lze použít i klíček s vybitou baterií. Pokud máš nějaký dodatečně montovaný alarm a imobilizér s dálkovým ovládáním v "klíčence" (což asi máš), těžko se dozvíš konkrétní radu na neurčitý dotaz. Doporučuji ti nastudovat návod, buď k tvému vozu, nebo k tomu neoriginálnímu zabezpečení. To co popisuješ je poměrně běžná funkce, ale většina alarmů je programovatelná a mimo jiné i tuhle fíčuru lze obvykle trvale vypnout - abych předešel dalšímu dotazu tak dodávám, že každý alarm má to programování (pokud ho vůbec umí) řešené jinak a bez znalosti konkrétního typu (alarmu, ne auta) ti s tím nikdo neporadí. V každém případě, pokud se hrozíš toho, že ti někde najednou dojde baterka, kup si jednu náhradní a nos ji ve dne v noci u sebe - pak budeš mít klid.
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Odpověď DR

Příspěvekod Ing.Antonín Voříšek » pon pro 01, 2003 9:53,0

Vážený příteli, zakoupil jsem od soukromého dovozce Mondíka a dostal jsem k němu návod k obsluze ve vlámštině. Ten prodejce jen něco zamumlal o tom, že IMO asi není originál (je bez alarmu), že je dodatečně instalovaný. Nemám tedy k němu žádný návod ani popis. Přesto Ti děkuji za radu, protože i druhý klíček má infra vysílač, asi to samotným klíčkem nastartovat nepůjde. Zakoupím tedy náhradní baterii a dám si jí do kufru.
Mondeo, 2,0 TDDi, 85 kW, MK III, combi, r.v.2001
Dříve Mondeo, 1,8 TD, 66 kW, MK I, combi, r.v. 1996
Ing.Antonín Voříšek
***
***
 
Příspěvky: 149
Registrován: pon říj 06, 2003 9:53,0
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod Sasa » pon pro 01, 2003 10:08,0

neco pridam, .... pokud mas cizi imobilizer... asi bych ti poradil ho vyndat a nechat si zamontovat bud original, nebo nejaky imobilizer od ceskeho dodavatele. Mohlo by se ti stat, ze by jsi taky nekdy nemusel odjed a nikdo by ti to neopravil, protoze se napriklad zrovna ten typ imobilizeru u nas neprodava a ani nemontuje. Takhle sem to resil ja mel jsem tam nejaky holandsky typ, ale radeji jsem si ho nechal vyhodit a mam tam jablotron. Projistotu. :!:
Protoze ta baterie co by jsi mel v kufru by ti mohla byt nedej boze nekde za hranicemi uplne k nicemu, pokud by ti lehnul imobilizer o kterym nikdo nic nevi ani o jaky se jedna typ , natoz kdyz nema ani planek zapojeni.
CMC 049 - Ford Mondeo 1.8 TD Combi GLX-1999-LIBEREC

Autoservis - AutoVazi Ford servis
Liberec - Katerinky
Uživatelský avatar
Sasa
****
****
 
Příspěvky: 224
Registrován: pát zář 05, 2003 8:23,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Ghostik » pon pro 01, 2003 11:47,0

Panove je to volajake cudne. Nevim o mondeu ze by bylo bez Imobilizeru ? Navic to Ing.A.V. mluvi otom ze ma dalkove ovladani primo soucasti klice coz je podezrele ze by nekdo rozebral klic a vsadil ho do jineho pouzdra kdyz prave tyto pouzdra (orig. od fordu) v sobe skryvaji odblokovani IMO. To je jen muj nazor.
CMC 087
Mondeo MKII 1,8TD Ghia r.v.1999 combi
Uživatelský avatar
Ghostik
****
****
 
Příspěvky: 241
Registrován: pát říj 10, 2003 12:20,0
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod bundadj » pon pro 01, 2003 12:34,0

mo to tez prijde divne jak vypada ten dalkovej ovladac ?? Je radiovej ci infra ?? Mozna kdyby na to kouknul nekdo kdo zna ford immobilizery ze by dokazal rict, zda to je orig. Kazdopadne pokud by nebyl origos ,ale nejak dobastlenej musel by se nejak ovladat. Zatimco standartni ford immobilizer je bezobsluzny...
CMC 010
Mondeo 2.0i 16V, 107kW, 2009, combi, Titanium
Mondeo 1.8i 16V, 85kW, 1999, combi, Trend - ex
Uživatelský avatar
bundadj
*****
*****
 
Příspěvky: 901
Registrován: čtv zář 04, 2003 14:38,0
Bydliště: Kladensko

Příspěvekod Hightower » pon pro 01, 2003 12:36,0

Ghostik:
Já jsem to tedy ještě nezkoumal, ale co vím, tak dál. ovl. se dá naprogramovat standartně na 10.000 kodu. Nevím, zda to jde nekde vyčíst, na jaký kód je nastaven příjmač v autě, ale pokud ano, tak není problém si sehnat další klíč s DO a ten naprogramovat - nastavit na kód, který má příjmač v autě. Pak se ještě musí ještě udělat ta věc, že se musí nastavit imobilizér, ale to lze asi udělat jen přímo u forda přes ŘJ a PC (diagnostické přístroje). Pokud jde ujistit kód příjmače DO v autě, pak je vyhráno a pak můžeš mít třeba třeba 100 klíčů s DO :-)

Mam automobilovou průmyslovku a ještě si něco pamatuji a toto by měla být pravda, ale člověk zapomíná, když v tom oboru již nedělá. To s tím nastavením imobilizéru je pravda, alespoň Škodovky se to takto dělá.
CMC 064
Mondeo 1.8 16V GLX Mk I, 7/1996, hatchback
Yamaha FZS 600 Fazer 9/1999
Uživatelský avatar
Hightower
*****
*****
 
Příspěvky: 500
Registrován: sob zář 13, 2003 23:07,0
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvekod Ghostik » pon pro 01, 2003 13:40,0

Hightower:
mne ale ani tak nejde o dalkove ovladani ale o to ze i originalni klic od forda bez dalkoveho ovladani ma v sobe zabudovany cip ktery odblokovava IMO aby jsi mohl nastartovat. Takze jestli ma cizi dalkovy ovladac primo na klici a pritom IMO (mnel by mit snad kazdy Ford) tak musi mit v klici original cip od fordu pro komunikaci a nebo by byl odpojen originalni IMO a zapojen externe od ciziho vyrobce. Tudis ten cip v klici by byl nefunkcni a pak si muze dat tu kovovou tycku klice do jakeho koliv pouzdra s jakymkoliv DO od jakehokoliv vyrobce!
CMC 087
Mondeo MKII 1,8TD Ghia r.v.1999 combi
Uživatelský avatar
Ghostik
****
****
 
Příspěvky: 241
Registrován: pát říj 10, 2003 12:20,0
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod Vonty » pon pro 01, 2003 15:06,0

kazdy ford nema,muj teda urcite ne :? ,ptal jsem se v servise kvuli prodeji(je to casty dotaz)
CMC 019
1998,1.8i,CLX,Hatchback
Uživatelský avatar
Vonty
***
***
 
Příspěvky: 161
Registrován: čtv zář 04, 2003 13:53,0
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Ghostik » pon pro 01, 2003 15:46,0

Co jsem koukal na strankach CMC na vybavu tak je psan u kazdeho typu.
CMC 087
Mondeo MKII 1,8TD Ghia r.v.1999 combi
Uživatelský avatar
Ghostik
****
****
 
Příspěvky: 241
Registrován: pát říj 10, 2003 12:20,0
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod Ota » pon pro 01, 2003 16:11,0

Ghostik píše:Co jsem koukal na strankach CMC na vybavu tak je psan u kazdeho typu.


nesmis vsemu verit, ja ho taky v Mk2 nemam. Resp. mam cosi dodelavaneho(uz bylo), co sam dokazu vyblokovat behem par minut. Zjevne to tam nekdo daval jen kvuli pojistovne :-).
Ota - CMC 014
Mondeo 2.0 16V Trend, 3/2006, combi
Uživatelský avatar
Ota
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1196
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:40,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Miloš » pon pro 01, 2003 16:13,0

U meho 1.8TD r. 98 se IMO odblokuje priblizenim klicku k zapalovani. V klicku je pasivni ladeny obvod, ktery odblokuje IMO. Je to analogova zalezitost, zadny digital. Pokud chci nastartovat tim nouzovym klickem, ktery slouzi jen pro odemknuti auta a nema tento obvod, tak to nejde :) nouzovy klicek nema klasicky tvar, ale vypada jako T nebo jako vyvrtka. :D
Miloš
****
****
 
Příspěvky: 489
Registrován: pát zář 05, 2003 21:41,0

Příspěvekod Mikki » pon pro 01, 2003 16:40,0

Ghostik píše:Co jsem koukal na strankach CMC na vybavu tak je psan u kazdeho typu.


Už se tu zmiňovalo, že na MTW jsou standardní výbavy pro ČR. Spousta aut je dotažených z ciziny a navíc FMC dělala výjimky kde mohla.
CMC 001, CFC 002
Mondeo 2.2 TDCi 147 kW lift 2012 Titanium+
Focus 1.6i 74 kW hatch 2011 Trend+
Ford dříve:
Focus 1.6i 99, Cougar 2.0i 99, Mondeo 1.8i 99, Escort 1.4i 92
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Příspěvekod Ghostik » pon pro 01, 2003 16:45,0

Milos:
Co je u tebe pojem analogove a digital ? V klici je primo nahrany volajaky kod ktery se porovnava s kodem v IMO. Jestli je tento kod jeste kodovany nebo ne to uz nevim ale jen tak jednoduche to nebude kdyz nahrati tohoto kodu z IMO do klice pomoci PC trva cca 45-60min. A ted mi rekni co v tom je natom analogoveho a co digitalniho. Tento rozdil znam u hodinek nebo audio vystupu ale neumim si predstavit analogove kodovani .
CMC 087
Mondeo MKII 1,8TD Ghia r.v.1999 combi
Uživatelský avatar
Ghostik
****
****
 
Příspěvky: 241
Registrován: pát říj 10, 2003 12:20,0
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod Miloš » pon pro 01, 2003 18:28,0

Ghostik: asi mas uplne jiny klice nez ja. Mam provedeni s analogovym ladenym PASIVNIM obvodem... proste si predstav nejakou indukcnost a k tomu kapacitu, ktera dohromady ma v nejakem kmit, pasmu minimalni impedanci. Proste takova imho pasmova propust :o) No a tenhle pasivni obvod kdyz se dostane do blizkosti oscilatoru a sedi frekvence oscilatoru a teto propusti, tak se zvysi prikon ocsilatoru a pozna se, ze to zarizeni k sobe pasuje. U mych klicu se nenahrava zadny kod, kazdy klic je nejak naladen a IMO v aute se umi naucit vic frekvenci a tak "prijmout" vice klicu. Jak by treba fungoval nejaky digitalni obvod, koder, v klici, kdyz v tom klici neni zadna baterka? Aspon v mym klici neni.
Taky pojem analogovy a digitalni u me znamena to, ze analogovy obvod pracuje s analogovymi, spojitymi hodnotami proudu, napeti, impedance. Digitalni obvod je obvod cislicovy, ktery pracuje se dvema zakladnimi hodnotami :true a false, 0 a 1... nebo jak chces :o) Analogovy hodinky ukazovaly cas spojite, vterinova rucicka plynule lezla po ciselniku a zaujimala teoreticky neomezene moc poloh. Digitalky ukazujou striktne jen predem urcene hodnoty: cele minuty nebo cele vteriny... to je jeden pohled na vec. Dalsi je treba ten, ze analogove hodinky maji nejaky mechanizmus... treba pero a nepokoj a digitalni pracuji s nejakym cipem a zobrazovacem na bazi digitalni techniky.... k cemu se klonis ty?
Miloš
****
****
 
Příspěvky: 489
Registrován: pát zář 05, 2003 21:41,0

Příspěvekod Ghostik » pon pro 01, 2003 21:59,0

Milos:
bingo konecne to nekdo vysvetlil. Plnej souhlas s tebou a s analogovim vysvetlenim. Mam to samozrejmne stejne jako ty ale hold jsem vyuceny silnoproudar a neumnel jsem to spravne podat :?
Ja mnel dojem ze tento princip maji vsechny mondea a to rozpoznani klice je zaroven zapojeno na ovladani IMO. Ale to uz tu bylo receno ze ne vsechny mondea to maj.
Dik za vysvetleni :wink:
CMC 087
Mondeo MKII 1,8TD Ghia r.v.1999 combi
Uživatelský avatar
Ghostik
****
****
 
Příspěvky: 241
Registrován: pát říj 10, 2003 12:20,0
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod DR » pon pro 01, 2003 22:12,0

Miloš: na imobilizer jsem se kdysi ptal a podle toho co jsme se dozvedel, tak nemuzes vzit treba svuj klicek od auta, strcit ho do jineho a naucit to jine auto ten tvuj klicek (ze bys pak mel jeden klicek pro dve ruzna auta). Musis klicek nejdriv vymazat (stejne, jako v obchode mazou ochranne cipy na zbozi) a pak znovu naprogramovat. Stejne jako ty cipy na zbozi nepotrebuji vlastni zdroj energie (prepokladam VF napajeni z "ctecky" a mohou obsahovat ruzne informace o danem zbozi (typ, datum vyroby, datum spotreby, navod pripravy...), tak muze fungovat i forduv imobilizer a IMO tak funguje.
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod ACEMajky » čtv úno 19, 2004 23:53,0

Zdarec, nevite nekdo, nebo nemate kontakt na nekoho, kdo by to umel, jak odblokovat imobilizer - presneji receno uplne ho z auta odstranit - aby si RJ myslela, ze tam je, nebo aby ho ignorovala - menil jsem cerpadlo za BOSCH z jineho auta a original LUCAS v escu ma v sobe cast imobilizeru a ted mi stavkuje RJ (nejde zhaveni, porad sviti kontrolka zhaveni, nejde otackomer, nejde vetrak na sahare). Jedna se o escorta r.v.01/1997, 1,8TD (66kW). Diky za jakekoli info - pomoc

Nebo aspon rozchodit otackomer. Na setrvaku je snimac se 2 dratama a ten je napojenej do RJ a ta dava pak signaly otackomeru - bez RJ se nam to nepovedlo rozchodit - nebo nevite z jakyho auta by sel pouzit snimac na setrvak - prej se 3 kabelama

Diky
Současnost: Ford Mondeo kombi 2006, 2,2TDCi

Minulost: Escort 1.8 TD, 1997, combi
Uživatelský avatar
ACEMajky
**
**
 
Příspěvky: 52
Registrován: čtv úno 19, 2004 22:40,0
Bydliště: 35km od Liberce

Příspěvekod DR » pát úno 20, 2004 9:36,0

[quote="ACEMajky"]Zdarec, nevite nekdo, nebo nemate kontakt na nekoho, kdo by to umel, jak odblokovat imobilizer - presneji receno uplne ho z auta odstranit - aby si RJ myslela, ze tam je, nebo aby ho ignorovala - menil jsem cerpadlo za BOSCH z jineho auta a original LUCAS v escu ma v sobe cast imobilizeru a ted mi stavkuje RJ (nejde zhaveni, porad sviti kontrolka zhaveni, nejde otackomer, nejde vetrak na sahare). Jedna se o escorta r.v.01/1997, 1,8TD (66kW). Diky za jakekoli info - pomoc

Nebo aspon rozchodit otackomer. Na setrvaku je snimac se 2 dratama a ten je napojenej do RJ a ta dava pak signaly otackomeru - bez RJ se nam to nepovedlo rozchodit - nebo nevite z jakyho auta by sel pouzit snimac na setrvak - prej se 3 kabelama

Diky[/quote]

Dej tam to cerpadlo, ktere tam patri, pak nebudes mit problemy. Jinak si taky muzes vykoledovat k vymene cerpadla i vymenu RJ.
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Další

Zpět na Mondeo MK I-III - Elektroinstalace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník