Alternátor, dobíjení

Re: Alternátor, dobíjení

Příspěvekod Mirda » úte zář 02, 2014 16:03,0

Nedá mi to abych se nepodělil se zážitkem z cesty do Chorvat.Hodně jsem váhal jestli náš děda Mondy zvládne tuto cestu.Ale říkal jsem si že přece 1100km není žádná vzdálenost.Cesta tam až na Slovinsko - Chorvatské hranice v pohodě.Bylo 4hodiny ráno a najednou blik dobíjení,rozsvícení palubky komplet a mě došlo že je problém s altíkem :roll: .
Ve 4hod 15min telefon na Global Asisstance,zajištěn odtah do asi 10 km vzdáleného servisu.Zde provedena demontáž alt. zjištěna diagnoza uhliky a sběrné kroužky kaput!Majitel sedl do auta(servisu) a jel do Zagrebu koupit požadované díly.Čekali jsme zhruba 3hodiny(to bylo nejhorší).Díly přivezl,promptně namontováno,odzkoušeno a já s rodinou lehčí o 220éček pokračoval k moři.Myslím že cena třeba bude pro někoho šokující ale za tu ochotu a relativní rychlost opravy(vše pod mým bdělým okem) se mi to zdá docela přiměřené.V 10hodin jsem vyjížděl z brány servisu.Ještě musím dodat že jsem měřil spotřebu která vyšla na cestě TAM na 5,1l nafty.Cesta zpět na 5,6l.Trasa Teplice,Brno,Vídeň,Graz,Zagreb,Pag - Novalja. :wink:
CMC 613
Ford Mondeo Combi CLX 1.8TD(1997)
Ford Escort 1.6 16V(1996) odvezen do šrotu
Renault LagunaII 1.8 liftback
Uživatelský avatar
Mirda
****
****
 
Příspěvky: 230
Registrován: čtv zář 15, 2005 19:54,0
Bydliště: Bílina

Re: Alternátor, dobíjení

Příspěvekod drdzusik » sob říj 25, 2014 0:11,0

Ahoj všichni. tak jsem se stal majitelem F C-maxe 2004 s motorem 1.8 88kw. Pořídil jsem ho v německu. Včerejší večer jsem pro něj jel se svým bratrem. Od auta jsem měl klíčky, takže stačilo jen hodit SPZ a vyrazit směr domov. Nejdříve nešel nastartovat z důvodu vybité baterie. Nastartovali jsme tedy s pomocí startovacích kabelů z druhého auta. Auto chytlo tak jsme vyrazili.

Po ujetí cca 20km se mi rozsvítilo dobijení. Po konzultaci s bratrem po telefonu, který jel předemnou jsem pokračoval dál v jízdě s tím, že dojedu kam dojedu a pak asi eventuelně na lano. Po rozsvícení kontrolky dobijení se mi k tomu přidala kontrolka motoru.
Po ujetí dalších cca 70km mi dobijení zase zhaslo ale začala mi chvílema v intervalech problikávat potkávací světla. (pulzovala) bylo to vždy cca na 10vteřin a pak třeba 5min. klid a pak opět. Kontrolka motoru svítí a auto netáhne do 3tis. ot.
Po ujetí dalších cca 100km mi vyskočila závada na řízení, servo chvílema fungovalo a chvílema nefungovalo. Do tohoto se přidalo samovolné zapínání a vypínání vyhřívání zadního okna včetně čelního. Nešlo ručně vypnout. blikali mi chvílema ovladače na okna na dveřích. Opět se rozsvítilo dobijení a zase zhaslo.
S pocitem že mi každou chvíli bouchne airbag do huby jsem jel domu a už jsem se těšil až auto zastavím před barákem. Jel jsem už sám, protože bratr bydlí jinde než já. Odpojil se v Kolíně a Já pokračoval do rodného města Pardubice.
Tento úsek byl nejhorší. Svítilo a blikalo uplně vše co na přístrojové desce najdete. Zhasla mě potkávací světla tak jsem musel jet na mlhová světla. Občas vypnuly budíky a kompletně zhasly. pak třeba nefungoval rychloměr atd. Dělalo si to co chtělo. Něco jako když máte Matějskou pouť přímo před očima.
Dojel jsem slavně domu a auto vypnul. Po vypnutí motoru jsem to opět nastartoval. Startér točil jako o život. Chytlo to hned.
Druhý den jsem změřil dobijení a na volnoběh to tam cpalo 17V
Koupil jsem tedy repasovaný alternátor výměným způsobem. No a co se mi teď po výměně děje. někdy to dobijí správně a někdy to dává 15,5v a svítí mi kontrolka dobijení. Budíky mi občas blbnou a to tak že displej na kilometry píše nesmyslné znaky a nebo jen svítí podsvícení. někdy mi problikává kontrolka pásů, abs, světel. Dnes jsem vyzkoušel když mi problikávalo abs pustit vyhřívání okna a přestalo. po vypnutí vyhřívání zase občas probliklo.
Nemůže to být třeba špatnou baterkou? Kostra? Už jsem z toho fakt šišatej.
Děkuji Honza
drdzusik
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: sob říj 25, 2014 0:04,0

Re: Alternátor, dobíjení

Příspěvekod DR » sob říj 25, 2014 8:44,0

drdzusik:
1. máš focuse a řešíš to v sekci pro mondeo.
2. závada se projevila 20 km od místa nákupu, přesto jsi to táhl stovky km až domů a s prodejcem (který tě zjevně oškubal) jsi to zřejmě nijak neřešil
3. po výměně alternátoru se to chová stejně, takže a) problém nebyl v alternátoru. b) bylo by načase to konečně svěřit někomu, kdo je schopný závadu hledat a najít, ne jen od oka měnit díly, které si "myslí", že jsou vadné.

Já bych tipoval problém někde v kabeláži, možná uzemění, možná oxidace kontaktů v konektorech. Zkušený autoelektrikář s vybavením na alternátory regulované z ŘJ (což ten cmax má) by to měl být schopný najít a opravit. Jezdit s tím rozhodně nedoporučuju, taky bys mohl odprásknout nějakou ŘJ a to by ses teprve smíchy neudržel.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Alternátor, dobíjení

Příspěvekod msekl » čtv dub 02, 2015 0:27,0

Zdravím lidi, prosím vás potřeboval bych poradit jak správně mábýt zapojen alternator a starter u ford mondeo mkIII 2.0TDCi 96kW. Kdyby někdo měl fotky tak mu budu velice vděčný. Můj problém spočívá v tom, že mi to v servisu všechno zapojili, ale alternator nedobiji. Když jsem to včera náhodou promeril pipakem, tak jsem zjistil, že z alternatoru nejde plus jal by mělo jít, ale je to ukostrene a červený drat jde do starteru někde ze spodu. Tak by mě zajímalo, jak to správně má být zapojeno. Děkuji za radu.
msekl
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: stř dub 01, 2015 23:57,0
Bydliště: Česká republika

Re: Alternátor, dobíjení

Příspěvekod ironside » pát dub 03, 2015 7:27,0

a zmeril jsi rozdil v napeti na baterii v klidu a pri nastartovani?A co kontrolka dobijeni,sviti?
Mondeo Ghia 2,0 TDCI DPF 163k 2011
Mondeo modelová řada 01, 2.0 TDCI DPF 96kw, Combi, r.v. 2007, Ghia
ironside
**
**
 
Příspěvky: 90
Registrován: ned zář 07, 2008 6:08,0

Re: Alternátor, dobíjení

Příspěvekod msekl » ned dub 12, 2015 22:57,0

Kontrolka pořád svítí, i když jsou napětí, tak jak mají být. Známý mi řekl, že by to mohla dělat elektrikařina co jde od baterky k altíku. Ale nevím co přesně mám hledat všechno. On měl totiž Mondeo MKII. Řekl mi ještě, že to může být někde zkorodované, nebo studený tištěný spoj na budíkách. Vůbec mě nic nenapadá
msekl
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: stř dub 01, 2015 23:57,0
Bydliště: Česká republika

Re: Alternátor, dobíjení

Příspěvekod DR » úte dub 14, 2015 8:12,0

msekl: jestli "Známý mi řekl, že by to mohla dělat elektrikařina co jde od baterky k altíku. ... Řekl mi ještě, že to může být někde zkorodované, nebo studený tištěný spoj na budíkách" pro tebe není dostatečné nasměrování, tak to zavez k autoelektrikářům, ideálně k takovým, kteří se specializují na opravy alternátorů a mají vybavení na otestování moderních alternátorů, které jsou řízené z ŘJ motoru.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Alternátor, dobíjení

Příspěvekod msekl » úte dub 14, 2015 22:59,0

Alternátor mám po kompletní repasi a dobíjí tak jak má. Ale podle mě spíš to bude v kabelech... protože jsem tam s něčím zahýbal a chvilku to zase nesvtíilo... ale nevím jaký přesně kabel. Bylo mi řečeno přímo u forda v servisu, že toto je běžná věc u fordu, že to koroduje uvnitř kabláže
msekl
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: stř dub 01, 2015 23:57,0
Bydliště: Česká republika

Re: Alternátor, dobíjení

Příspěvekod Řezňa.85 » pon črc 13, 2015 14:06,0

Zdravím, mám následující problém - zkoušel jsem najít jestli už to v tomhle tématu někdo řešil, ale nenašel.. takže

Po nastartování motoru mi prvních 5-10 minut jízdy svítí kontrolka dobíjení baterie a pokud jede motor na volnoběh, tak je slyšet jak se snaží něco nastartovat (roztočit) a moc mu to nejde - ergo i otáčky běhají nahoru a dolu v rozmezí od 950 (standardní volnoběh) až po cca 1250.

Po 5-10 minutách jízdy přestane kotrolka dobíjení svítít, volnoběh se ustálí na 950 (tak jak má být) a ta věc kterou motor nemohl rozběhnout, se už zřejmě rozběhla, protože už se to chová zcela normálně.

1. podezíral jsem klimu, ale dělá to i s vypnutou klimou
2. podezíral jsem klíňák - ale zběžnou kontrolou je ve velmi dobrém stavu a řádně napnutý, nikoliv prověšený.

Dáte mi prosím někdo tip co by to mohlo být. Díky předem
Naposledy upravil Řezňa.85 dne úte črc 28, 2015 21:35,0, celkově upraveno 1
MK.II, 1.8i 16V, 85kW/115k, liftback, r.v. 1998, CLX
Řezňa.85
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: pát pro 31, 2010 21:42,0

Re: Alternátor, dobíjení

Příspěvekod Řezňa.85 » pon črc 13, 2015 14:09,0

Mirda píše:Nedá mi to abych se nepodělil se zážitkem z cesty do Chorvat.Hodně jsem váhal jestli náš děda Mondy zvládne tuto cestu.Ale říkal jsem si že přece 1100km není žádná vzdálenost.Cesta tam až na Slovinsko - Chorvatské hranice v pohodě.Bylo 4hodiny ráno a najednou blik dobíjení,rozsvícení palubky komplet a mě došlo že je problém s altíkem :roll: .
Ve 4hod 15min telefon na Global Asisstance,zajištěn odtah do asi 10 km vzdáleného servisu.Zde provedena demontáž alt. zjištěna diagnoza uhliky a sběrné kroužky kaput!Majitel sedl do auta(servisu) a jel do Zagrebu koupit požadované díly.Čekali jsme zhruba 3hodiny(to bylo nejhorší).Díly přivezl,promptně namontováno,odzkoušeno a já s rodinou lehčí o 220éček pokračoval k moři.Myslím že cena třeba bude pro někoho šokující ale za tu ochotu a relativní rychlost opravy(vše pod mým bdělým okem) se mi to zdá docela přiměřené.V 10hodin jsem vyjížděl z brány servisu.Ještě musím dodat že jsem měřil spotřebu která vyšla na cestě TAM na 5,1l nafty.Cesta zpět na 5,6l.Trasa Teplice,Brno,Vídeň,Graz,Zagreb,Pag - Novalja. :wink:


Odpovím trošku mimo téma.. Gratulace k úspěšné cestě. Moje Mondeo to loni zvládlo taky, a to dokonce bez jediného zaváhání.
r.v. 98, najeto tehdy 195tkm, cesta Brno-Omiš 950km

držím palec ať i nadále slouží. Já na tom mém teď poladím pár much a snad zas bude bezchybně jezdit dál
MK.II, 1.8i 16V, 85kW/115k, liftback, r.v. 1998, CLX
Řezňa.85
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: pát pro 31, 2010 21:42,0

Re: Alternátor, dobíjení

Příspěvekod Honndzyk » stř dub 12, 2017 21:29,0

Ahoj...
Nedá mě to abych tu neuvedl jak je to s bateriemi... Jelikož šéfuju v továrně na severu Čech, kde se vyrábí cca 70% autobaterií pro Evropu, tak mě baví hlášky týpků co mají "originál Ford" baterii.
Baterie se už 10 let dělají tak aby pokryly požadavky trhu. Lze je rozdělit do dvou skupin. Prvomontáž a prodej.
Jak už z názvu plyne, je baterie do nového auta nejkvalitnější. Deska článku elektrody je okolo 1mm a více a jejím cílem je pokrýt záruky automobilek (cca 5 let). Bohužel tuto baterii nikde nekoupíte, jde o baterii co jde do prvomontáže.
Pak je tu prodej a tady je vše děláno tak aby baterie dala 24 až 30 měsíců. Síla desky baterek do Kauflandu a OBI je tu už na 0.45mm tlouštky!!!
V prodeji lze pořídit prémiovou kvalitu a tou je Varta a částečně Bosch. Obecně platí, že čím těžší baterie, tím lepší baterie.V baterii start stop je do olova přidáváno stříbro. Proto je dražší. Jinak je vše stejné.
Kdyby chtěl někdo detailnější info tak není problém...
Na označení "original Ford" proto opatrně. Všechno originál Ford, Škoda, WolsVagen a Toyota je totiž od nás. :)
CMC 156
(Ford Mondeo 1.8i 16V Combi Ghia 2000 (LPG) (umřelo 2017 po havárii - osobně najeto 650 tis km)
Ford Mondeo 2.2 TDCi Combi Titanium S 2011
Uživatelský avatar
Honndzyk
**
**
 
Příspěvky: 95
Registrován: úte led 20, 2004 11:16,0
Bydliště: Velké Březno - Valtířov

Re: Alternátor, dobíjení

Příspěvekod David V » pon dub 17, 2017 0:17,0

Já přidám zkušenost rovněž. Prvovýrobový Motorcraft se odporoučel po 8-mi letech provozu, což beru jako slušný výsledek. Ale teď je tam Varta, bez 2 měsíců taky 8 let a zatím jsem ji v zimě dobíjel jen preventivně před cestami na delší dobu (dovolená). Věřím, že do konce léta vydrží a pak se uvidí...
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 212 tkm
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Předchozí

Zpět na Mondeo MK I-III - Elektroinstalace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník